رواية صعيدية امتلكتني الفصل الرابع 4 بقلم اسماء صالح

 رواية صعيدية امتلكتني الفصل الرابع 

رواية صعيدية امتلكتني الفصل الرابع 

 

فجأة سمعوا صوت ضر*ب نار* قامت تصر”خ : عاااااااا

وحازم قام مخضوض: فيه ايه تحت؟؟!

مريم بخوف : معرفش روح شوف في ايه ؟

حازم : انتي شايفاني بسألك 

مريم بزعيق : الله مش انت اللي بتسأل 

حازم ببرود : بكلم نفسي يا ستي روحي نامي

مريم بهمس: مستفز اوووي … بس عنيه حلوة اوووي 

قرب حازم منها : بتقولي حاجة 

ها لا هقول ايه يعني سكت اهو 

ضحك حازم بسره وهو سمعها …ورجع للكنبة فجأة سمعوا صوت الغفر تحت …

طلع حازم ع طول من اوضته

..

غرفة جمال ..

سعيدة بخضة : في ايه يا جمال الصوت ده 

جمال وهو بيقوم من السرير بي*لبس جلابيته: ده صوت الغفر اكيد مسكوا حرامي ولا حاجه

طلعوا كلهم من الغرف ونزلوا ع تحت !…

الغفير وهو داخل ماسك شخص من هدومه : يا عُمدة يا عُمدة مسكنا واحد داخل البيت 

__اوعي ايدك دي انتوا بها*يم مش بتفهموا ؟!

جمال وهو نازل من ع السلم : في ايه يا غفير منك لهُ 

الغفير 2: واحد منعرفوش يا عُمدِه .

حازم من فوق : أكرم ؟…

مريم وهي طالعة من الاوضة وقفت جنبها سمية وسعيدة.

جمال بيحضنه : اكرم ولد اخوي ..سيبوه يا بجـ.م منك له

اكرم : عمي ..؟ عامل ايه 

جمال : الحمدلله يا ولد اخوي .. حمدالله على السلامه

اكرم : الله يسلمك يا عمي 

حازم باستغراب : بتعمل ايه في الوقت ده هنا يا اكرم 

اكرم بحزن مصطنع : كله بسببك العربية اتعطلت في الطريق وتلفوني فصل ومعرفتش اوصلكم ولا اوصل لحازم.

جمال بحنية : المهم انك وصلت وبخير يا ابني .

وانتوا بتمسكوا اي حد كده وخلاص  

اكرم : هما اتخضوا شوية اصلي داخل ع طول فقالوا حر*امي وكده ٠

حازم : والله تستاهل لو كنت جيت في النهار 

اكرم بحرج : احم ما خلاص بقي يا حازم وبعدين ماما هي اللي بعتتني وراك ع طول.

جمال : طيب يا ولدي ادخل دلوقتي وبكرة نظبطلك اوضتك 

ماشي ياعمي 

جمال للغفر : روحوا انتوا وابقي افهموا يدخلوا مين وبطلعوا مين صحصحوا أكده 

الغفر : حاضر يا عمدة .

سعيدة : طيب يا بنات روحوا ناموا مع بعض في اوضة سمية 

وخلي حازم وأخوه يناموا في اوضة واحدة لغاية ما ننضف اوضة اكرم.. 

مريم : حاضر ياما

سعيدة : يلا تصبحوا ع خير .

مريم: سمية .سمية 

سمية بتوهان : هاا أيوة بتقولي حاجة يا مريم 

مريم بابتسامة : بقول يلا بينا ياختي ننام .وو سكتت لما شافت سمية مش معاها وكل عنيها ع اكرم وهو بيتكلم مع اخوه.

مريم بتريقة: هي السنارة غمزت ولا ايه يا سمية

سمية بارتباك : ايه س س سنارة ايه انتي بتتكلمي ع ايه

مريم : لا ياختي مش بتكلم .

قرب منهم حازم وأكرم اللي بيعدل في قميصه*

مريم بخجل: ااه إحنا هنام في الاوضة التانية لغاية ما تجهز الاوضة.

حازم بحرج وهو بيحط ايده ع رأسه : احم ااه طيب ماشي 

اكرم بغزل : أهلا وسهلا بالقمامير 

حازم بغضب : اكرم 

اكرم : ايه ياعم بسلم ع بنات عمي مسلمش.

مريم بضحك ع عفويته : ههه ازيك يا اكرم 

حازم بضيقة من ضحكتها : هو كويس يلا ادخلوا اوضتكم.

سمية بحب : حاضر وحمد الله على السلامه يا اكرم 

اكرم : الله يسلمك يا سمية.

حازم بهدوء : تصبحوا ع خير.

علي صاحب موسي..

علي : تمام فهمت أكده

شخص : ياباشا قلنا انت عايز ايه بالتفصيل واحنا نعمله 

علي وهو بيحط رزمة فلوس ع الطربيزة : بصوا بقي دولا عشرين ألف جنيه 

هتنفذوا مهمة وبعد ما تخلصوها ليكم العشرين الباقين.

شخص : تمام يا باشا اي العملية اللي عايزني فيها .

علي بشر”*: عايزك تخطفوا حد وترجعوا نفس المكان في نفس اليوم .

شخص : ومين الشخص ده يا علي بيه .

علي بخبث : بنت العمدة.

•تابع الفصل التالي “رواية صعيدية امتلكتني” اضغط على اسم الرواية

أضف تعليق