القائمة الرئيسية

الصفحات

روايه ليس ذنبي الفصل الثامن عشر بقلم ريم يوسف

  روايه ليس ذنبي كامله جميع الفصول بقلم ريم يوسف عبر مدونة كوكب الروايات

رواية ليس ذمبي


روايه ليس ذنبي الفصل الثامن عشر

سيليا  بدموع انت بتحبني بجد!؟ 
سند بحب والله بحبك بجد عمري ما افكر اتجوزك عشان اشفق عليكي
ها موافقه؟ 
سيليا بفرحة  موافقة ♡
ودخلوا عند المأذون 
المأذون  بطاقتكم عشان ابدء
خرج سند بطاقته وسيليا كمان 
سند بتركيز باباكي اسمه محمد احمد هشام؟ 
سيليا اها 
سند ازاي دا نفس اسم ابويا 
سيليا  بلا مبالاه معرفش ي سند بس عادي يعني 
سند بشك عادي ازاي؟ 
المأذون بتدخل بتحصل ي أستاذ خلص عشان ورايا شغل 
والدتك اسمها اي ي بنتي 
سيليا مامي اسمها  داليا 
وانت مامتك اسمها اي ي استاذ 
سند والدتي اسمها ياسمين 
المأذون اهو ويبقي تشابه 
سند بتفكير تمام اكتب 
وكتبوا الكتاب 
سيليا بفرحه هنروح البيت 
سند لا مينفعش انا هأجر شقه لينا بعيد عن اهلك وهنفضل فيها لما الوضع يتحسن شويه
سيليا  يعني هنهرب؟ 
سند  مش بالظبط  بس انا معرفتش ياسمين اني اتجوزت 
ومينفعش نتعامل متجوزين لحد ما نشهر 
الجواز  دا 
سيليا بتكشيره  ما المأذون وصحابك شفونا يبقي اشهار 
سند بخبث ومستعجله علي اي
سيليا بصدمه وكسوف  مش قصدي كدا والله 
سند ولو قصدك كل هيحصل وكمل بغمزه ي ام سليم 
سيليا بسعاده قلب ام سليم 
عند محمد 
محمد تتجوزيني؟ 
السكرتيره بصدمه بس ي محمد باشا 
محمد بمصاطعه تتجوزيني؟ 
السكرتيره بطمع  موافقة
محمد  هيبقي عرفي 
السكرتيره ودا لي ي باشا 
محمد هو كدا 
السكرتيره الي تشوفه ي باشا 
عند سند وسيليا 
قاعدين في شقه بسيطه 
سند بتوتر  عارف انك مش هتعرفي تقعدي هنا بس شوية واجيبلك فيلا
سيليا بصدق  مش فارق معايا الفيلا والله 
ومرتاحه هنا وسعيدة اكتر من الفيلا 
بس انا خايفه لما مامي تعرف 
وكمان بابي وحشني 
سند بأبتسامة يستي اعتبريني مامي وبابي 
سيليا بتكشيرة هعتبرك بابي بس 
سند بضحك خلاص اتفقنا 
سيليا هي مامتك ممكن توافق بيا 
سند بحب ياسمين عمرها م ترفض حاجه هتسعدني 
سيليا بأبتسامة ربنا يخليها ليك 
سند مفيش حاجه كدا ولا كدا 
سيليا  بعدم فهم حاجه اي 
سند قرب منها وقبلها 
حاجه زي كدا 
سيليا بكسوف يمشمحترم 
سند بضحك وكدا عملت اي 
سيليا سكتت 
سند كل دا كسوف 
سيليا بس اسكت 
سند  طب بقولك اي ما تيجي نجيب سليم 
سيليا بكسوف جريت علي الاوضة 
سند من بره انا رايح عند ياسمين سلام 
عند محمد 
قاعد في شقة هو والسكرتيرة 
السكرتيره واسمها مني.  بس شكل مراتك منكده عليك ي باشا 
محمد بزهق سيبينا من سيرتها بقا 
مني بخبث متتعكننش ي باشا هخليك تنساها خالص 
محمد هو دا الي متجوزك عشانه 
مني  محسسني اني رخيصة ي باشا 
محمد بسخريه لا متقوليش كدا ما تخلصيني ي بت 
قربت مني منه بميوعه من عيوني ي باشا
رجع سند البيت شاف ياسمين قاعده مستنياه
ياسمين اتاخرت لي ي سند 
سند في موضوع عاوز اكلمك فيه 
ياسمين خير ي حبيبي 
سند انا اتجوزت 
ياسمين بصدمه انت بتقول اي بطل هزارك دا 
سند بس دا جد
ياسمين  ي لهوي لي كدا ي بني لي تفضحني كدا 
سند بتبريق  افضحك اي ي ماما هو انا بنت وغلط مع حد؟! 
ياسمين بس اتجوزت من غير م تعرف امك وفتحت في العياط
محمد ششش بس يياسمين بطلي دراما  بقا وهحكيلك علي الي حصل 
حكي ليها انس كل حاجه
ساسمين بدموع ي حبيبتي ي بنتي كل دا خصلها دي امها دي حرباية ي يني 
سند بالظبط كدا وانا مش عاوزك تشوفيها وحشه واتجوزت من ورا اهلها لان هما السبب في كدا 
ياسمين بنفي لا ي بني مش هيحصل وديني ليها ي سند اعوضها عن حنان امها
سند لا يا ياسمين ابقي عوضيها بعدين مينفعش تشوفيها دلوقتي
يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية ليس ذنبي )اضغط على أسم الرواية
reaction:

تعليقات