Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حنين الليل الفصل السابع و العشرون 27 بقلم اميرة رمضان

  رواية حنين الليل بقلم اميرة رمضان 


 رواية حنين الليل الفصل السابع و العشرون 27


_ انا مش موافق علي الجوازه دي 
ندي طلعت وقالت: وانا بقااااا موافقه ومش هتجوز غيرووو
سيد : انتي تخرسي ي بت ومسمعش صوتك 
ندي باصرار : لاء مش هخرس انا مش هتجوز الا رحيم 
سوسن : اسمعي ي بت كلام ابوكي وادخلي جوا مفيش جواز 
ندي : لاء هتجوز خليني اغور من هنا زهقت من اللي بتعملو فيااااا (واتفاجات بالكف نزل علي وشها )
سيد : انتي متقوليش لاء ابداااا سامعه واللي انا عايزو هعمله مفيش جواز من رحيم انتي هتتجوزي فارس وخلصنا 
ندي بانفعال : حرام عليكم بقا عايزين تجوزوني غصب عني ليييه انا والله ماهتجوزو وقلتلكم قبل كده انا مش هتجوز فارس مش هكون نسخه تانيه من حنين هي خافت علي امها لكن انا معنديش اللي هخاف عليه وههرب لو غصبتو عليااااا
(سيد مسكها من شعرها وضربها جامد وندي بتصرخ من الوجع وبسمه بتحاول تبعدو عنها )
بسمه : ابعددددد عنهااااااهتمووووت في ااااايدكككككك
_______
اي الصوت ده ي مامااا
ماما بقلق : مش عااارفه بس ده جاي من شقت عمك تحت 
_ يالهوووووي ده صوت ندي وبسمه  فين الطررررحه #بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
(خدت الطرحه ونزلت جري بسرعه وقابلني ليل علي السلالم )
ليل بقلق : بتجري لييه كده واي الصراخ ده 
(مصدقت ان ليل جه لانه هو الوحيد اللي هيقدر يبعد عمي عنهم)
_ كويس انك جيت تعالي بسرعه بالله عليك 
(خبطنا علي الباب وفتحتلي بسمه بسرعه )
بسمه بصرع : لييييل بالله عليك خليييه يسيبهاااااا
(لما شفت منظر ندي وهي واقعه في الارض وهو بيضربها باديه ورجليه في بطنها ووشها حسيت اني اتجمدت مكاني )
(ليل مسك عمي بسرعه وبعدو عن ندي اللي مقدرتش تتحرك من مكانها )
بسمه جابت طرحه وغطت شعر ندي وجريت عليها حضنتها وهي مسكت فيا اووي 
ليل : انت ازاي اب في حد يعمل كده في بنته 
عمي : دي بنت قليله الادب وكنت بربيها 
ليل بعصبيه : بتربيها ولا بتموتهاااا ازاااي عندك قلب تعمل فيهاااا كددده (وبص لمرات عمي )وانتي ازاااااي شايفه بنتك بتضرب كده وقاعده في البرود ده كله انتي مش بتحسي 
مرات عمي : هي اللي لسانها طويل تستاهل 
ماما : منك لله ي سوسن انتي وسيد علي اللي عملتو في البنت ده انتي ازاي ام ازاي بجبروتك ده تكوني اااااام
ندي بحزن وكسره: دخليني اوضتي انا مش عايزه اشوفهم 
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
_ انتوووو ااااااي شياطييييين بتعملو فيهاااااا كده لييييه ده انتو عقابكم هيبقاااا ملوش اخر  حسبي الله هو نعم الوكيل فييييييكم 
مرات عمي : انتي اي اللي جابك هنا اصلا انتي وامك يلا اطلعو برا بيتي 
ليل بغضب: انتي بتقولي ااااي 
عمي : اخرسي ي ولييييه وعليا الطلاق لو نطقتي كلمه كمان مهتقعدي فيهاااا  احنا اسفين ي بيه هي متقصدش 
_ ليل يلا نمشي يلاا ي ماما (بسمه اتضايقت منهم وكانت هتمشي بس انا اصريت انها تبقا موجوده مع ندي )
(ومشيت انا وليل ورحنا الحضانه جبنا ايان وتالين ورجعنا البيت)
_____________
خديجه قاعده بتشتغل وفي رساله جات علي تلفونها
(فتحت الرساله وكان نوح )
نوح : مش هتقوليلي كنتي بتبكي ليه
خديجه كانت مبسوطه اووي ردت عليه برساله : عادي وهي هتفرق معاك تعرف السبب
نوح : مش هتفرق اوي بس احنا كنا في يوم من الايام اصحاب فواجب عليا اني أسالك
خديجه اتضايقت : تمام شكرا علي سؤالك 
نوح : مجتيش الشركه انهارده ليه 
خديجه : عادي بشتغل في البيت مش حابه اجي واقطع عليكك اللحظه وانت مع الست هانم
نوح حب يغيظها عشان ترجع الشركه : اممممم طب كويس علعموم كده احلي خليكي في البيت
خديجه بضيق: ومالو بس انا اللي اقول اشتغل في البيت ولا الشركه انت ملكش دعوه اصلا
 #بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
نوح بيحاول يكتم ضحكته : طيب عايزه حاجه بقا عشان ورايا ميعاد 
خديجه : لاااااااء مش عاااااايزه ومتتصلش علياااا تاااااني (وقفلت التلفون بغضب)
نوح كان مبسوط وهي غيرانه عليه كده وقال: مهما بعدتي عني انتي لسه جوه قلبي بس لازم اعرفك ازاي تبعدي وتسبيني كده تاني 
اما بنسبه لحبيبه فانا لازم اقولها الحقيقه وهعرض عليها تكمل معايا في التمثيل واما نشوف اخرتها ي بنت الحديدي
____________ 
سيد بيتكلم في التلفون: ي حبيبتي ماهو انتي عارفه المشاكل اللي فيها وكمان زادت مشكله البت ندي 
المتصل : مالها 
سيد : جايلها عريس وانا مش عايزو وهي موافقه وعاندت معايا وضربتها 
المتصل : لاء بقولك اي انا مش هستنا  لما ياجي عريس علي مزاجك وتجوزها انا عايزه اخلص بقاااا من الهم ده 
سيد : انا عيني علي عريس جامد 
المتصل : وانا مش هستنا الجامد ده لما ياجي هتكون روحي طلعت بقولك اي انت توافق علي العريس ده وتدوس عليه في الطلبات وافق يبقا تمام موافقش يبقا تشوف غيرو وكله في السريع 
سيد : انتي شايفه كده 
المتصل : طبعا ي عمرري 
_______
سندس : لولولولولووووووووووي عشت وشفت اليوم اللي اشوفك فيه عريس 
رحيم : بس ي بت اوعي من وشي 
شهد : انا هاجي معاكم 
رحيم : احنا مش رايحين نتفسح ده لسه هنشوف هيوافقه ولا لاء 
فايزه ام رحيم : ازاي ده وهما يطولووو
سندس بضحك : معلش ي طنط القرد في عين امه بقاا
فايزه : ماشي ي جذ*مه 
أسامه : انتي رايحه فين كده ي بت 
سندس : رايحه معاكم 
أسامه : لاء احنا مش هنلم لمه 
سندس : انا مش رايحه تبعكم اصلا انا تبع العروسه وكمان هسبقكم علي البيت وياريت تدخلو محترمين كده عشان اخليها توافق 
رحيم : أسامه اقتل اختك ويلااا
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
__________
بعد ساعه 
سندس : يالهوووووي اي الكدمات اللي في وشك دي 
ندي : انا ابويا لو ركب دماغه ورفض انا هنتحر بقاا
بسمه : بطلي هبل استغفري الله حرام عليكي 
ندي ببكاء: انا تعبت والله ومش قادره استحمل اكتر من كده 
بسمه : ربنا عالم بيكي وفرجه قريب ومتيأسيش ابدااا من رحمته 
ندي : ونعمه بالله
سندس  : ثواني بس فهموني اي اللي حصل 
(بسمه حكت لسندس كل حاجه بس مجابتش سيرة فارس)
سندس : يعني مش هيوافق 
بسمه : لاء ان شاء الله هيوافق ان شاء الله ادعوه انتو بس 
(سمعو صوت زغاريط) 
سندس : دي مرات عمي اللي بتزغرط 
ندي بزهول وفرحه : اي ده هو بابا وافق 
سندس : هطلع اشوف حصل اي 
بعد دقيقه 
سندس : لولولولووووووووووي مبررررررووووووك ي قلبااااااااااي 
(ندي بكت من الفرحه وحضنت سندس اوووووي )
بعد شويه 
(ندي طلعت تقعد شويه مع رحيم وكانت مخبيه اثر الضرب بالطرحه )
رحيم : مبروك 
ندي بكسوف : الله يبارك فيك بس انا كنت عايزه اسألك علي حاجات كتيره 
رحيم : هتعرفي كل حاجه في وقتها بس اتمني تكون دي اردتك ومحدش يكون غصب عليكي انك توافقي 
ندي ابتسمت بسخريه وقالت في بالها : دول غصبو عليا موافقش 
رحيم : ندي 
ندي : ايوا معاك لاء محدش غصب عليا دى ارادتي انا  (دخلت بسمه بالعصير وسندس من وراها بالحلويات)
سندس بضحك: اطفح ي عريس مش بتطفح ليه 
رحيم : شوفي ي ندي اول حاجه عشان نكمل مع بعض انك تقطعي علاقتك بالبت دي 
ندي بضحك: انا قاطعه علاقتي بيها من زمان اصلا (وخدت العصير وقدمته لرحيم ) اتفضل اشرب
رحيم بياخد منها العصير وخد بالو من بصمه كف علي وشها 
رحيم باستغراب وغضب : بتقوليلي ان محدش غصب عليكي امال اي اللي علي وشك ده 
ندي شدت الطرحه بسرعه وقالت بتوتر : دي دي حساسيه 
 رحيم بغضب : بطلي كدب كان من الاول لما سألتك كنتي رفضتي ومكنتش جيت ولا كان حد ضربك وغصب عليكي انك توافقي 
(ندي دموعها نزلت ومعرفتش تتكلم )
بسمه : رحييم اهدا عايز تعرف اي اللي علي وشها ده  اقولك انااا
ندي : بسمه لاء اسكتي 
بسمه : لاء هقوله ابوها وامها مكنوش موافقين عليك خالص ولما هي اصرت انها هتتجوزك خدت علقه موت وجسمها كلو وارم من الضرب مش بس الكف اللي علي وشها ده 
رحيم باستغراب : ليه يضربها كده لييه كل ده عشان مش عايزيني 
بسمه : مش بظبط كده انت عارف انهم ميهمهمش الا الفلوس ومتزعلش مني هما شايفينك مش العريس المناسب لانهم عايزين واحد غني وانا واثقه انهم طلبو منك طلبات مستحيله وانت وافقت 
(رحيم سكت بعد الكلام اللي سمعه)
ند اخيرا اتكلمت : رحيم انا عارفه انك مش هتقدر علي طلباتهم وانا مستعده اقف في وشهم عشانك ومش عايزاك تجيب اي حاجه من الطلبات دي (وقالت بدموع) انا مش عايزه الا انت 
رحيم فرح من كلامها وقال : بطلي بكاء بقااا مش عايز اشوف دموعك دي وكل اللي طلبو هياجيلك واكتر كمان ومتعارضيش اهلك كفايه عليكي كده مش عايز حد يمد ايدو عليك لحد متبقي في بيتي اسمعي الكلام ومتشغليش بالك انا مش هسيبك 
(وقال بضحك)كلها خمس شهور محدش هيمد ايدو عليك الا انا 
(ندي مكانتش مصدقه الكلام ده وفرحت اوووي )
سندس : والله العظيم انت ابن عم رااااجل خد بوسه ياض (ورمت ليه بوسه في الهواء )
ندي بصتلها بغضب جحيمي : عارفه لو قررتي الحركه دي تاني انا هعمل فيكي اااااااي 
سندس : ده اخويا ي اختشي مالك انتي 
ندي بردح : وده جوزي المستقبلي ي عنياااااا اطعي اني منها بدل مطلعك من الدنيا خالص 
بسمه بضحك: شايف الهاديه الكيوت قلبت عشماوي ازاي 
رحيم بضحك : ربنا معايا بقا علي اللي هشوفو  
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
_______
سوسن بغضب : انت ازاي وافقت علي الجوازه دي 
سيد : وافقت انا حر 
سوسن : احنا مش قولنا هنجوزها لواحد غني .
سيد : خلاص بقا نصيبها كده اطلعي من دماغي بقا 
سوسن : طب عايزين فلوس بقا نجبلها باقي الجهاز عشان مش عارفه انت مستعجل علي اي 
سيد : هنطول المده ليه خلينا نجوزها ونخلص بقااا كفايه خمس شهور 
سوسن : ماشي ي اخويا هات الفلوس اللي في البنك 
سيد بعصبيه : متجبيش سيرت الفلوس دي علي لسانك ملكيش دعوه بيها 
سوسن : لاء ليييه امال مين اللي ليه 
سيد :لاء محدش ليه دعوه غيري انا واتخمدي بقاااا عشان مسافر الصبح هقعد اسبوع 
سوسن : اموت واعرف بتسافر تروح فين المده دي كلها 
سيد : موتي وهبقا اقولك علي قبرك
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
____________
انا هعملك القهوه
ليل مسك ايدي: اقعدي بس الاول انتي لسه زعلانه من اللي حصل 
اتخنقت في البكاء: لاء مش زعلانه 
ليل حضني وانا مصدقت بكيت كتيير اوووي وقولت : انا صعبان عليا ندي اووي نصيبها ان يكون عندها ام واب بشكل ده لما كان بيضربها افتكرت نفس المنظر اللي كان بيضربني بيه زمان من بعد بابا ما مات كان بيضربي اووي بس انا كنت بلاقي ماما واختي خايفين عليا وبعد ميضربني كنت بترمي في حضن ماما ابكي لكن هي ي حبيبة قلبي امها واختها قاعدين يتفرجو عليها وهي بتضرب بالشكل ده ومحدش دافع عنها 
تعرف انت لو مكنتش موجود مكنش سابها ابدااا بس هما بيعملو حساب للفلوس عشان كده ساب ندي وزعق لمراته لما قالتلنا كده مع العلم هي بتقول كلام اسواء من كده مليون مره 
ليل : ان شاء الله خير متقلقيش ربنا هيعوضها اكيد عن كل اللي هي شافته
_ منه لله اللهي تتكسر فرحته زي مكسر فرحتها جايلها دلوقتي عريس وهي كانت طايره من الفرحه وانا متاكده ان عمي ضربها عشان العريس 
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
ليل : ليه كان عايزها تتجوزو غصب عنها 
_ لاء كان عايز يجوزها واحد غني عشان يصرف عليهم لكن رحيم شغله بسيط 
ليل : رحيم مين ابن عم سندس 
_ اه انت تعرفه 
ليل  : ده هيبقا في بينا شغل الفتره الجايه و رحيم ده هيبقا من اكبر المهندسين في مصر 
رديت بفرحه : انت بتتكلم جد 
ليل : اه والله 
_ ده اي الخبر القمر ده بس ادعي بس عمي يوافق لان متعرفش الاتنين دول لايقين علي بعض ازاي 
ليل بغمزه : زي انا وانتي 
_ لاء ي روحي مفيش حد زيك ابدااا 
ليل : ايوا بقااااا بقولك اي الاسبوعين خلصو وكده بقا اي 
_ اي 
ليل : جتك اوه المكافاءه ي روحي  
قولت بضحك وكسوف _ لاااااااء 
ليل : هتهربي علي فين ده انتي في حضني خلاص دقت ساعه العمل 
غمضت عيني بكسوف ووو تسكت شهرذاد عن الكلام 
____________
بعد يومين 
خديجه بضحك : انت ازاي رايح تخطب  بعد القرار ده 
فارس : قرار اي 
خديجه : القرار اللي قالب السوشيل ميديا بتاع الغاء القايمه والعريس هو اللي هيجهز نفسه 
فارس : ازاي يعني 
خديجه بضحك اكتر : يعني انت هتجيب الكوبايات وطقم التيفال والصيني والمفارش وكل حاجه في الشقه ومش بس ده وكان الشقه وفستان العروسه والكوافير ولبس العروسه والمكياج و 
فارس : باااااااس هو اي ده كلو وانتو بقا عليكم اي 
خديجه : ركعتين الاستخاره 
فارس : هتتعبو اوووي بصراحه 
خديجه : طبعاا بس بقولك اي انا كنت شاريه كام طقم مفرش لسرير و طقم التيفال انا ممكن ابعهملك تجهز بيهم نفسك ومتقلقش هظبطك في السعر هههههههههه همووووووت مش قااااادره اتخيلك وانت نازل تشتري الصيني هههههههههه
فارس بعصبيه : غورررري من وشي ابوشكلك 

يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية حنين الليل) اسم الرواية
reaction:

تعليقات