القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية اسير براءتها الفصل الثاني و العشرون 22بقلم ندا الشرقاوي

  رواية اسير براءتها بقلم ندا الشرقاوي 


  رواية اسير براءتها الفصل الثاني و العشرون 22


معتز..... الوووو....... اييه لينا
فهد.... مالها لينا
معتز اخد مفاتيح السياره وهو يقول...... الحضانه اتصلوا باين لينا عامله مشكله بس انا سامع صوات يالا
واتجهوا  الي الحضانه دخلوا وكان في دوشه وضوضاء كتير لكن نواره كانت موجوده
نواره بصراخ..... مين اللي اداكوا الحق تكتفوها هااااا
المدرسه..... انتي ازاي تكلميني بالاسلوب الهمجي جدا انتي عيله في ثانويه
نواره بعصبيه..... انا اتكلم زي ما انا عاوزه ازاي يا استاذه يامحترمه ياقدوه للاطفال تسمحي لنفسك تمسكي البنت وتكتفيها علشان تاخد التطعيم
المدرسه ببرود.... هيا اللي كانت بتقاوح مش عاوزه تاخد التطعيم
معتز....... باااااس في اي. 
المدرسه..... في ان اخت حضرتك مش محترمه 
معتز بحده..... اقفي عندك انتي مش عارفه انتي بتقولي اي ولا بتخرفي وبعدين مراتي مش اختي 
المديره...... استاذ معتز مشكله بسيطه وهتتحل 
معتز بعصبيه...... هيا اي اللي بسيطه والتفت للينا الخارقه بدموعها وتزال في حضل نواره..... لينا 
لينا بشهقه وبكاء..... با.. بابي 
اخدها من حضن نواره...... اي ياروحي 
لينا..... يا.... بابي 
معتز..... ممكن تبطلي عساط وتتكلمي براحه مفيش حاجه بصي بابي موجود ونواره وفهد ها اي اللي حصل 
لينا..... المس جت ومعاها طنط اللي بتلبس ابيض دي وقالت هناخد حقنه ولينو خافت من الحقنه وعيط والمس مسكت دارعي جامد وانا اعيط وهيا تزعق حتي بص ايدي عامله ازاي 
نظر معتر الي زراع لينا الاحمر واصابع المدرسه طابعه عليها 
معتز...... مين اداكي الحق تعملي كده 
المدرسه..... هيا مش عاوزه تاخد الحقنه وعندي تعليمات الكلاس كله ياخد واخوها اخد بسكات 
معتز..... مرديتش تاخد يبقا تكلموني مش تتعاملي بالهماجيه دي انا هوريكي اذاي تعملي كده اما مقفلتش الحضانه دي مبقاش معتز الشامي وعيالي هنقلهم من هنا فورا 
المديره بخوف.... يافندم مفيش حاجه احنا بنعتذر من حضرتك 
معتز ببرود..... الاعتذار للينا والمدام 
نوارة..... معتز انا عاوز امشي 
معتز..... هنمشي ياحبيبي بس دقيقه 
المديره..... يااستاذ معتز المس هتعتذر للمدام 
معتز ببرود.... بسرعه 
المس لنواره..... انا اسفه يامدام 
معتز.... ولينا 
المس..... هعتذر لطفله
معتز..... الطفله دي لو قالت اهد المدرسه بالي فيها هعملها 
المس..... متزعلش يالينا اسفه 
اخد معتز عائلته وغادروا
فهد..... معتز انا هروح اجيب منه بقا
معتز..... ماشي
وغادر فهد
معتز لنواره.... انتي روحتي ازاي
نواره بتوتر..... اصل
معتز..... اصل اي انتي بعيده عن الحضانه
نواره.....اصل سليم معاه تلفون من غير ما حد يعرف علشان اطمن عليهم وسولي حبيبي رن عليا وانا بطرقتي الخاصه كلمت الجارد طلعوني
معتز..... وانا اللي واخد علي قفايا ولا اي
نواره..... مش بدل ما اسيب البنت لوحدها
معتز بعصبيه..... وتطلعي من مدرستك ليه كان حد من الحضانه هيكلمني ليه تدخلي نفسك
نوارة..... يعني اي يامعتز انت بتطلعني غلطانه
معتز..... ايوه غلطانه ومسمعش صوتك لحد ما نوصل والتفت للاولاد..... وانتو هكذا
وظلوا في صمت تام
نواره تلوم نفسها انها تدخلت فهي زوجته وليست ام اولاده لكنها تحبهم بشده من الجلوس معهم تعاملهم بحب وحنان تعوضهم عن فقدام الام والحنينه كانها تعامل صغارها
وصلوا  الڤيلا  ونزلوا بدون كلام
معتز..... مفيش تلفونات مفيش تاب مفيش تلفزيون حتي علشان تاخد معاك الفون الحضانه يااستاذ سليم
سليم.... يابابي
معتز بصرامه..... مفيش بابي يالا اتفضل علي اوضتك وانتي ياهانم
نواره.... نعم
معتز..... اتفضلي علي اوضتك وزاكري اول درسين عربي وهجيلك
نواره.... يامعتز
معتز بحده.... اي هو بابي وانتي معتز مش عاوز اسمع صوت اتفضلي
وانصرفت نواره علي غرفتها
معتز..... وانتي
لينا.... انا اي انا الضحيه ياباشا مليش في العقاب دا فكك مني
شالها من ملابسها..... فكك اي ياختي
لينا.... قصدي حضرتك تحب اعمل اي
معتز..... احب تختفي في قدامي مشوف وشك ياجلابه النصايب
لينا بشهقه..... انا دا انا نسمه
معتز بصراخ...... امشاااااي
ركضت لينا سريعا رما نفسه علي الاريكه بتعب من هؤلاء الاشقياء 
 
ورد...... اني جاهزه
صالح......وه وه هتطلع أكده
ورد....... اكده مالي يعني
صالح.......لبسه فستان احمر ياورد
ورد......واسع وجميل ياصالح
صالح...... ملفت
ورد...... لا
صالح..... ضيق
ورد..... لا
صالح......قصير
ورد......انت بتتلكك ولا اي دا اني رجلي مش باينه
صالح..... الاسود هيلق احسن صدقيني
ورد..... دا احلي في ورد اسود
صالح...... فيه ياورد
طلع صالح فستان اسود جميل واسع ويوجد حزام من عند الخصر وطرحه وشوز ابيض
صالح..... حلوين والله كيف القمر ولو لبستيها تكوني قمرين
ورد بعبث..... الاحمر حلو
صالح..... جربي مش هتخسري وجربت وبالفعل فضلت بالاسود واتجهوه الي القاهرة
 
بعد يومان
ماجد..... قررتي اي
شاديه..... موافچه
ماجد..... بجد يبقا الفرح بعد العده
شاديه بخجل..... مفيش عده
ماجد..... يعني اي
شاديه..... يعني صالح مقربش مني اني لسه بنت
ماجد بفرحه ..... انتي..... انتي بتتكلمي جد
شاديه..... اه
ماجد..... يبقا الفرح بكره
شاديه..... وه كيف
ماجد.... اسبوع خلاص هروح ابلغ عم كارم
 
نوارة..... انا زهقت
لينا..... وانا كمان
نوارة..ابوكي قفوش اوي
سليم..... اللي يمشي وراكي توديه البحر وترجعيه عطشان
نواره.... بس يالا انت شبه ابوك
سليم..... انا ماشي اعملوا اللي تعملوه
 
....... انا حامل

 الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "  رواية اسير براءتها" اضغط على أسم الرواية


reaction:

تعليقات