رواية تزوجت صعيدي الفصل الثاني عشر 12بقلم اميرة جمال

  رواية تزوجت صعيدي بقلم اميرة جمال 

 رواية تزوجت صعيدي الفصل الثاني عشر 12

 صباح الخير ياجدى

صباح النور ياولاد هتبدأوا النهاردة بإذن الله

سليم بجدية ان شاء الله ياجدى

آدم بضحك لما يصحوا من النوم بس

نور وملك فى صوت واحد صاحيين من قبلكم علفكرة

الجد بضحك طيب تعالوا افطروا قبل ماتنزلوا

نور وملك قعدوا يفطروا ونزلت سارة وبدأت تأكل معاهم وهى بتبص لنور نظرات كره ونور متجاهلاها

سليم الحمد لله هنستناكم بره لحد ماتخلصوا فطار هنطلع العربيات

الجد اطلعوا كلكم فى عربية واحده ياولدى هتروحوا وترجعوا مع بعض وعلشان تخلوا بالكم من البنات

آدم انا بقول كده برضو ليه نتفرق مانتجمع أحسن وكان بيبص لملك اللى اتكسفت وبصت فى الأرض 

الجد طيب يالمض اسبقوا انتوا والبنات هيحصلوكم

سليم شد آدم وطلعوا بره وهو بيخبطه فى ايده مش قولنا تخف على البنت شوية

آدم اسكت انت ماتعرفش حاجه

سليم طيب عرفنى يااخويا

آدم انا شكلى كده وقعت

سليم يارااجل لسه واخد بالك دلوقتى

آدم كنت شاكك ودلوقتى متأكد

سليم واتاكدت ازاى بقا

آدم بسرحان عارف لما تحس انك طاير من غير جناحات وان الدنيا كلها بترقص لمجرد ابتسامتها ولا خجلها اللى ببقا مستمتع بيه كلها على بعضها كده تتحب مافيش حد غيرها يستاهل الحب ده قدها اصلا

سليم وايه كمان

آدم فاق من سرحانه وااه وانت ملك انت

سليم طيب اخرس بقا علشان جايين

اتجهوا كلهم لمكان المشروع الجديد

بدأ الاربعه الشغل بجديه فى العمل ونور كانت معجبه جدا بتفكير سليم وكيفية ادارته لشغله وسليم كان معجب بأفكار نور وإنها مش تقليدية وبتعرف تفكر بره الصندوق

آدم بتعب بس خلاص انا فرهدت الجو حر اووى 

سليم بيبص لآدم باستحقار ماتسترجل يلا

آدم  استرجل انت يااخويا ومالكش دعوة بيا انا عايز اتمتع بشبابى

سليم طيب ايه مش هنكمل

آدم لا الجو حر نشرب حاجة الأول وكمان علشان البنات

نور لا انا تمام وممكن نكمل شغل

سليم بضحك وهو بيبص لآدم ماتتلككش بالبنات تانى

ملك بس انا تعبت من الجو

آدم بضحك خليلك انت نور اشتغلوا وهروح انا وملك المكتب نجيب عصير فريش من التلاجة ونجيلكم 

سليم برفعه حاجب لا والله

آدم وهو بيخبطه بصوت مسموع لسليم استجدع معايا

سليم بالراحه عد الجمايل

آدم حاضر و اخد ملك ومشوا 

سليم موجه كلامه لنور لو حابه ترتاحى تمام

نور لا الحمد لله كويسه انا هروح أكد على آخر حاجة اتفقنا عليها مع العمال

تمام وانا هراجع التخطيط الأخير 

نور تمام وذهبت للعمال وبدأت تشرحلهم طريقة الشغل اللى اتفقت عليها مع سليم

نور خلصت شغل ورايحة عند سليم لقت نفسها فى حضن سليم وبيتدحركوا على الارض لحد ماوقفوا وملك وأدم طلعوا يجروا عليهم بخوف

ملك ساعدت نور إنها تقف وأدم ساعد آدم 

ملك بخوف ايه اللى حصل

آدم انت كويس ياسليم

سليم تمام وبص على لوح الزجاج اللى متكسر فى الأرض مئة حته انا عايز اعرف مين المسؤل وايه اللى وقع ده كان ممكن تموت 

آدم محاول تهدئة سليم طيب اهدى وهنعرف كل حاجة

سليم مافيش حاجة اسمها اهدى بقولك كان ممكن تموت انا عايز اعرف حالا ايه اللى حصل وبص لملك خدى نور ياملك نضفيلها هدومها فى المكتب وخليها تقعد ترتاح شويه

ملك هزت رأسها دليل على الموافقة واخدت نور ومشت

آدم موجه كلامه لسليم ممكن تهدى بقا شويه وهنعرف مين اللى غلط كده

سليم بعصبيه من وقت وصولهم ونور بتتعرض لحوادث ايه ياادم مش هعرف احميها ولاايه

آدم ركز ياسليم كل حادثه ماحدش بيلحقها ويخاف عليها غيرك اهدى وانا هروح اشوف مين المذنب وهعاقبه

سليم بدأ يهدى ويفكر فى كلام آدم اللى عنده حق فيه هو بيخاف على نور بطريقة مبالغة أكيد مش علشان هى أمانة عنده لان ملك كمان امانة عنده لكن اهتمامه بنور اكتر نفض الأفكار من دماغه واخد عربيته اخد نور وملك ورجع اخد آدم بعد ماشاف العامل المخطئ وعطاله جزاء

            بعد وقت قليل وصلوا الفيلا 

الجد حمد الله على السلامه

الكل الله يسلمك ياجدو 

فاطمة بخضه ايه الدم اللى عند رجلك ده يانور

نور ممكن يكون الزجاج عورنى

الجد وده جه منين

آدم بتوضيح خطأ عامل كده لكن ربنا ستر 

فاطمة طيب تعالى يابنتى انضفلك جرحك

قدرية بتدخل خليكى ياحاجه انا اللى هساعدها

نور ماكنتش حابه قدرية بس ماكنش عندها اى مجال للرفض وفعلا طلعت هى وملك ومعاهم قدرية

قدرية كانت بتشوف رجل نور علشان توقف الدم وقفت مصدومة وبدأت ترجع خطوات لورا

  يتبع الفصل التالي    اضغط هنا 

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: “رواية تزوجت صعيدي ” اضغط على أسم الرواية

أضف تعليق

error: Content is protected !!