Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حب من بعد انتقام الفصل الخامس 5 بقلم اسراء أشرف

 رواية حب من بعد انتقام الفصل الخامس بقلم اسراء أشرف

رواية حب من بعد انتقام الفصل الخامس بقلم اسراء أشرف

رواية حب من بعد انتقام الفصل الخامس بقلم اسراء أشرف

 مالك :ماما وبابا طلعو 

           كريم بدء يترعش وقال بخضه :طلعو اي يامالك

مالك لاحظ رعشتو : طلعو مش راجعين تاني يا كريم

كريم يزعل :انا اصلا مش عايزهم خلاص

مالك بزعل حضنو وقال: دول اهلك ياكريم لازم تحبهم

كريم بعصبيه وطلع من حضنو وبدء يتكلم بدموع:لا دول مش اهلي متقولش عليهمكده دول ناس مش بتحس ناس معندها مشاعر ناس متعرفش يعني اي يبقو ام واب ناس متعرفش ابنهم مر ب اي في حياتو يعني هما مش بيحسو خالص يعني ابقه انا الوحيد ف صحابي كلهم وانا طفل اروح المدرسه ويجيلي استدعاء ولي امر واقول للمديره معنديش اب او ام عشان تقبليهم وتقولي يعني اي معندكش مافيش شهادة وافاه اتقدمت للمدرسه لي واقولها لا مهما مش ميتين دول مسافريبن ومش راجعين وتقولي طب روح ع فصلك ناس متعرفش كنت بحس ب اي وهوا جدو نازل يشتريلس لبس العيد واشوف الولاد الفي سني ف المول المعه باباه بيشتريلو والمعه مامتو وانا مش معايه حد ناس متعرفش قد اي انا كنت محتجلهم في حياتي كنت محتاج اكون عايش وسط عيله زي كل الناس كنت عايز لما اكون مخنوق اروح اجري احضن ماما واعيط في حضنها كنت عايز لما حد يزعلني ولا يضربني اروح لبابا واشتكيلو كنت ك كنت عايز حا٠ات كتيره اوي وبدء يعيط جامد 

مالك وهوا بيعيط اخدو في حضنو :ياااا كل ده شيلو ف قليك وساكت 

كريم بعياط:يعني كنت عايزني اقولك اي ولا اي

مالك وهوا بيمسح دموع : انت عارف انا عمري ليه ماقولتلك اعتبرني بابا 

كريم بدموع :لي 

مالك بعياط :عشان الكلمه دي بتوجع اوي اوي يا كريم لما تكون مش عاندك اب واجي اقولك انا بابا دي بتوجع لان بتحسو فعلا مش موجود بتحس ان ضهرك اتكسر ومحتاج حد ياخد مكانه بتحس بفراقو اوي وبتوجع اوي وقعد يعيط 

كريم مسكو من وشو : ماالك متعيطش تاني انا مش عايز اشوفك بتعيط تاني عشان ناس زي دول ناس مش بتحس دول خلاص اعتبراهم ميتين 

كريم بعصبيه :فاهم يامالك مايتييين

مالك حضنو وهوا ساكت 

كريم :يله بقا عشان ننزل لجدو 

مالك :يله 

مالك وهما نزلين كان سرحان وبيفكر ويقول لنفسه :ده هوا كان رد فعلو كده لما قولتلو انهم مش راجعين اومال اي رد فعلو لو عرف انهم قتال قتله 

كريم صفر في ودنو :اييي يا زميلي سرحان ف اي 

مالك ييحاول يبين الهزار :اي ياعم بتخضني كده لي تجبلي جلطه ف القلب 

مالك وكريم في صوت واحد : ولما تودوني المستشفي ويقولكو اي سبب الجلطه تقولو عشان انا صفرت ف ودنو 

مالك ب احراج مضحك :احم احم 

كريم بضحك :ياعم مين الكبيرانا ولا انت بس فهمنييي

مالك بهزار:لا كله الا كده انا الكبير

كريم بضحك:طب يله يا خفه انزل 

ونزلو واليوم خلص وكله راح ينام 

وفي ناس منمتش

مجهول : بقولك اي كده كده كريم مش اخو مالك فا هنعرف نخدو لصفنا

مجهول ٢:لا خلاص دول من وهما صغيرين وهما عايشين مع بعض مهما عملنا مش هيتفرقو ابدا 

مجهول ١:لا هيتفرقو بشوية تجارب مني وبعون الله هيكونو متفرقين قريب

مجهول ٢:هنشوف الايام تذبت 

وفي صباح يوم جديد.... 

عند الاء... 

الاء وهيا بتتاوب  : صباح الخير ياحج

حامد : صباح النور يا غلطه 

الاء وهيا بتحوش ايدها من ع بوقها بعصبيه مضحكه:غلطااا؟ 

حامد بضحك :اه ياست ده انتي موتي امك وهيا بتولدك وهتموتيني وانا بربيكي 

الاء وهيا بصه منغير اي رئكش بكسفه :يعني اي ياحج هوا انا عبئ ثقيل ع الحياه 

حامد بضحك :بظبط 

الاء وهيا بتتكلم بصوت عالي :لااااااا ده انا فاكره جدا ان كان في نص ف3اعدادي ان بيقول هوا عبئ علي الحياة ثقيلا من يظن ان الحياة عبئا ثقيلا 

يعني ياحج انت البتظن انس عبئ ثقيل فا انت ال.... 

حامد :ال اي هاااا

الاء وهيا رفعه عينها لفوق :مش عارفه اكيد فهمت 

حامد : طب روحي يابنت الجزمه اعملي شاي 

الاء بضحك وهيا بتجري ع المطبخ: قولتلك متجبش سيرة ميت ياحج 

حامد بعد ما دخلت المطبخ :مجنونه بس هيا البقيالي في الدنيا يعني كان مين غرها هيشلني ورفع ايدو لفوق ربنا يحفظها يارب ويفرح قلبها امين 

عند كريم قام من نومه وقفل المنبه وقام اخد دوش وطلع ولبس بنطلون رصاصي فاتح وتيشرت بنص لونه كحلي وبارز عضلاته ودخل اوضة الرسم وبدء يرسم 

وعند مالك قام من نومه واخد دوش ولبس بدلته البيج وحزام اسود وجزمه سوده وساعه سوده ومظبط شعره بشكل جميل وحاطط من البرفيوم الخاص بيه ونزل راح مكتبو 

تارا قامت من نومها طبيعي بتقوم متأخر وتجري ع الحمام واخدت دوش وطلعت ولبست مني درس لونه بينك تحت ربطها بشويه والكم شفاف وعملت شعرها ع هيئة لفه مدوره ومنزله خصلات بسيطه وميك اب بسيط  وكوتشي ابيض وجهزت حاجتها ورنت ع الاء

تارا : الو 

الاء :الو انتي فين 

تارا :لسه مخلصه اهو انتي فين 

الاء : انا تحت بيتك 

تارا :يوه يهدك اي جابك طايب طايب نزله اهو

ونزلت

تارا وهما ماشين ف السكه :تعرفيه من امتا مروحناش الجامعه ولا بنحضر محضرات وربنا هيتعمل مننا كفته

الاءبضحك:يريت ترسي ع الكفته بس

تارابضحك :يله ع خيرة الله

ووصلو المحاضره متأخر كا العاده واول ما دخلو

دكتور مصطفي : انتو اديلكو فتره مش بتضرو محضرات وكمان جاين متأخر

الاء وقفه ساكته ووشها ف الارض

تارا ببرود :حضرتك دي الساعه ٩.١٠ متأخرناش كتير يعني

الدكتور بعصبيه : انا معانديش حد يدخل متأخر

تارا ببرود :يعني اي افهم من حضرتك اننا مش داخلين المحضره دي

الاء بصوت واطي وبتخبطها ف درغها: يابت اسكتي شويه هتودينا ف داهيه

مصطفي : اه بظبط كده

تارا ببررد : طب تمام احنا هنطلع بارا.. وخدت ايد الاء وطلعت

والمدرج كله باصص ومستغرف ازاي تكلمو كده

مصطفى بصوت واطي :اي البت دي اي البرود الفيها ده

تارا والاء قاعدين ف كافيه الجامعه

الاء :يابت عامله اقولك بس متوديناش ف دهيه اهي يا تارا اهدي يا زفته ولا اكني بتكلم ادينا مش هنحضر اهو وعاندنا ميت ترم بعد اسبوعين

تارا بلامبلا : بقولك اي انا مش نقصه صداع انا في مليون حاجه ف دماغي فاسبيني بقا افكر كويس

الاء بتريقه :طايب يا بزنس ومان

تارا قاعده عادي وبتاكل جه حد قدمها

دكتور مصطفي : انتو عارفين ان فيه ميت ترم بعد اسبوعين

تارا بمل برود وهيا بتاكل الساندويتش : اه عارفين

مصطفي بنرفزه: انت باره كده لي يابت انتي مش فارق معاكي حاجه كده لي انتي عبيطه ولا اهلك دول فين السيبينك شبه ضيعه ف التعليم

الاء خبطت ع جبهتا وقالت بصوت واطي : البس يامعلم

تارا ملامح وشها اتغيرت وفامت من ع الكرسي وقالت بعصبيه :انت قولت اي دلوقتي 

الاء بصوت واطي : ينهااار ابيض استهدي بالله يا ترترهتودينا ف دهيه 

مصطفى ببرود : زي ما سمعتي 

تارا بعصبيه :مين دي العبيطه متحترم نفسك شويه انا من ساعت ما شوفتك وبكلمك ب احترام

مصطفي منزهل ان فيه بنت قدرة تكلمو كده : اناي عارفه اني ممكن اوديكي ورا الشمس

تارا بعصبيه : بلا ورا شمس ولا ورا غرب اعمل العايز تعملو واساسا انا معنديش اهل الله يرحمهم فا انا مش بقيه ع حاجه فا متجيش ع سكتي احسنلك  هتحترمني هحترمك مش هتحترمني  هخليك تدور ع قطع غيار لكرامتي  تمام يااا دوكتور.... وقامت ومشيت طلعت المحضره وهيا ف طريقها كانت بتعيط من كلامو ومسحت َشها ودخل المحضره بكل عصبيه وقعت وكله مستغرب منها

تحت عاند الاء ودكتور مصطفي

الاء ب احترام: حضرتك مكنش ينفع تقولها فين اهلك السيبينك كده ولاعبيطه دي كل واحد ليه احترامو يا دكتور مهما كان سنو

مصطفي بهدوء : هيا التكلمت ب اسلوب مش محترم من الاول

الاء بهدوء :لا يادكتور هيا من الاول كانت قاعده ف حلهاوحضرتك الجيت واتكلمت معها وهيا ردت عليك بكل هدوء وحضرتك التعصبت

مصطفى ب احراج : احم بس هيا استفزتني

الاء بهدوء : بص يادكتو اي ان كانت قالت مكنش ينفع تجيب سيرة اهلها وهيا كمان اكتر حاجه تعصبها ان حد يجيب سيرة اهلها وبعدين انت متعلمش ب نية الناس بتشوف الظاهر بس مش اكتر وكمان تارا اهلها اتوفو ب طريقه وحشه وهيا شفتهم وربنل يكون ف عونها ع الحصلها ده كلو فا حضرتك لو سمحت متكلمش صحبتي ب الاسلوب ده تاني بعد اذنك.... ومشيت وطلعت المدرج قبلما يكمل كلامو مصطفى حس ب الزنب ع القالو

في المحاضره الاء دخلت لتارا : خلاص ياجميل حصل خير حصل خير

تارا بجديه ومبينه انها تمام : لا عادي مافيش حاجه حصلت

الاء بدون تردد الجه ف مخها انها تحصنها وحضنة تارا وتارا عيطت ف حضنها وفضلو كده لحد ما الدكتور التاني دخل وبدئو المحاضره

في شركة السوفي...

مالك ده ع الزار : يوسف تعلالي المكتب

يوسف :حاضر يافندم

يوسف دخل : ايوه يا فندم

مالك بهدوء : ابعتلي الانسه تارا هنا عشان شويه وعاندنا اجتماع مع ثفقه كبيره ايطاليه

يوسف :تارا م٠تش انهرده يافندم

مالك بهدوء : مجتش لي

يوسف :يافندم هيا قالت كده لمستر احمد انها عاندها جامعه فا قلها ان فيه حد بدلها لما تغيب

مالك بهدوء : اه تمام طيب ابعتلي رهف عشان تيجي مكنها

يوسف :حاصر يافندم

يوسف راح لرهف : مستر مالك عايزك ف المكتب

رهف بدلع :اه اوك جايه

رهف دخلت المكتب ولبسن فستان ازرق وديق اوي وقصير فوق ربطها بكتير وفستان قب وجزمه بكعب بيضه ودالخ بدلع المكتب : اه يافندم حضرتك طلبتني

مالك بدء يتعصب من صوت الكعب وقعد يدوس ع اسنانه لانه مش بيحب صوت الكعب : في اجتماع مع شركه ايطالي وجايين كمان نص ساعه جهزي نفسك

رهف بدلع : حاضر يافندم جاهزه ف اي وقت

مالك بنرفزه : طايب اتفضلي

رهف بدلع : اوك... ومشيه بصوت الكعب وطلعت من المكتب وكل ده ومالك متعصب من صوت الكعب

مالك بنرفزه : اي القرف ده

في مكان تاني

جنى : ايوه ياماما جايه اهو

هاجر مامت جنى : يابنتي ها انهب احله

جنى قعدت جمبها وبتشوف الصور : يا ماما مصطفى مش بيحب ٠و نخترلو عروسه ده هوا لما يكون عايز يتجوز هيجي هوا يقولك مين هيا

هاجر : يابنتي عايزه افرح بيه بقا واشوفه عريس

جنى : هوا لما يكون مستعد هيجي ويعرفنا خلاص بقا

هاجر : طايب يابنتي

جنى بهزار:بنتي اي بس ده صحابي يفتكروكي اختي استهدي بالله كده

هاجر بهزار : منا لسه جمالي مستمر

وضحكو هما التنين

وعاند كريم قاعد بيرسم لقه نفسو رسم بنت

كريم : اممم حلوه دي عجبتني اوي... وخد اللوحه وحطها جمب بقيت اللوح وحاط عليها مفرش وغطها

السوفي في غرفته وهوا بيتكلم فون : مش هعيدهالك تاني ولادك مش محتاجينك لسه فكراهم دلوقتي

مروه : قولتلك عايزه ارجع مش هفضل هربانه كتير

السوفي بعصبيه :بقولك اي انا مش هسمح لحد يدايق احفادي ابدا انتي سمعه

مروه : ساسا كريم مش حفيدك

السوفي : مش مهم المهم اني ربيتو وهيفضل حفيدي ومتدخليش تاني انتي سمعه وقفل ف وشها السكه

عده وقت وكل واحد روح لبيتو

عاند تارا رنيت فون

تارا :بقولك اي ياعم مجلي متيجي كده تفتحلي قفل عاندي بالله عليك

عم مجلي :حاضر يابنتي جيلك اهو...

وبعد عدت دقائق وصل عم مجلي

عم مجلي :فين يابنتي القفل

تارا شورتلو ع الاوضه : ده

هم مجلي :طيب يابنتي

قعت يحاول فيه وفتحو وتارا كانت حطه ايدها ع قلبها وكل شويه تقدم خطوه لقدام وترجع خطوه لورا

تارا طلعت فلوس :اتفضل ياعم مجلي

عم مجلي : شكرا يابنتي

.ونزل وهيا راحت اتجاه الاوضه التقتلو فيها ومن سعتها مقفوله وكل شويه تطلع خطوه لقدا وترجع خطوه لورا لحد ما جمعت قوتها ودخلت الاوضه. و.....

يتبع الفصل السادس اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع الفصول الرواية "رواية حب من بعد انتقام" اضغط على اسم الرواية



reaction:

تعليقات