رواية قمر الزين الفصل السابع 7 بقلم ساسو محمد

 ررواية قمر الزين الفصل السابع

رواية قمر الزين الفصل السابع 

يارا : هي عايزه تشتغل وانا قولتلها اني هشوفلها هنا في الشركه 

كريم : بس انا بجد مش عايز 

يارا : طب عشان خاطري

كريم : خلاص هحاول اظبطلها حاجه واقولك 

يارا : لا انا هقولها انك هتشغلها هنا واخليها تيجي تقابلك

كريم : خلاص يا ستي عشان خاطرك انتي بس وبالمره اتعرف عليها عشان يبقي لي ضهر لما اجي اتقدملك

يارا : لا يا حبيبي انا مش عايزاه تعرف 

كريم : لي بقي 

يارا : عشان مش دي الظروف اللي اكلمها فيها 

كريم : عندك حق بس هي اكيد هتلاحظ لما تيجي 

يارا : لما تبقي تلاحظ ساعتها ابقي اقولها

كريم : براحتك 

يارا : انا هقوم بقي اشوف شغلي 

كريم : هتوحشيني 

يارا : وانت كمان هتوحشني 

خلصت يارا وروحت 

في البيت 

يارا : السلام عليكم

ياسمين وقمر : وعليكم السلام

يارا : عاملين اي يا حلوين

ياسمين وقمر : الحمدلله

يارا بتمثيل : عندي ليكي خبر يا قمر اعتقد انه مش هيعجبك

قمر : بخصوص الشغل

يارا : اه 

قمر : شافوا واحده تانيه صح 

يارا : للاسف

قمر مليش نصيب هبقي اشوف غيره 

يارا بفرحه : طب جهزي نفسك عشان هتيجي معايا بكره عشان تشتغلي

قمر بعدم استيعاب : بجد 

يارا بفرحه : اه اخيرا هنبقي مع بعض في مكان شغل واحد 

قمر : اه الحمدلله ، انا هدخل انام بقي 

ياسمين : مش هتاكلي 

قمر : مش عايزه يا خالتو 

ياسمين : يا بنتي انتي ماكلتيش حاجه من ساعة الفطار 

قمر : والله ما قادره يا خالتو

ياسمين : خلاص مش هغصبك بس وقت ما تجوعي ادخلي حضري لنفسك انتي مش غريبه 

قمر حاضر يا حبيبتي ، تصبحوا علي خير بقي 

ياسمين ليارا : اي اللي أخرك ده كله 

يارا بكذب : كنت خارجه مع واحده صاحبتي

ياسمين : طب بعد كده لما تحبي تخرجي بعد الشغل ابقي قوليلي عشان ابقي عارفه ومقلقش عليكي 

يارا : حاضر يا ست الكل 

خلص اليوم وآتي يوم جديد 

يارا : اصحي يا جميل يلا هنتأخر

قمر بنوم : حاضر هقوم اهو 

يارا : صباح الورد

قمر : صباح الفل 

يارا : يلا بقي عشان متتأخيرش من اول يوم شغل كده

قمر : خلاص قومت اهو 

وقامت ودخلت الحمام توضأت وأدت فرضها وجهزت وخرجت

قمر : اومال خالتو فين يا يارا 

يارا : نزلت السوق

قمر : بدري كده 

يارا : اه اصل قلبها جاي النهارده يا ستي 

قمر بعدم فهم : قلبها مين

يارا : هتعرفي لما نرجع يلا 

وخرجوا ذهبوا إلى الشغل 

يارا : صباح العسل يا عم مسعد 

مسعد : صباح السكر علي وردتنا 

يارا بضحك : عامل اي النهارده

مسعد : الحمدلله وانتي عامله اي

يارا : الحمدلله

مسعد : مين القمر اللي معاكي دي 

يارا : انت بتقول فيها دي قمر بنت خالتي وهتبقي معانا في الحسابات

مسعد: ما شاء الله اسم علي مسمي

قمر بابتسامه : شكرا 

يارا : قهوتي بقي الجميله من ايدك دي وقهوه قمر زي قهوتي 

مسعد : عيوني لاحلي وردتين

قمر ويارا : تسلم 

وذهبوا الي مكتب يارا 

قمر : بس عم مسعد ده غريب 

يارا : غريب ازاي 

قمر : تحسيه كده انه قريب منك لدرجه انك تحسيه حد من عيلتك

يارا : عم مسعد مفيش حد في الشركه هنا مش بيعتبره زي أبوه حتي مستر كريم صاحب الشركه 

لتقاطع حديثهم زهره 

زهره : صباح الخير

يارا وقمر : صباح النور

زهره : مين اللي عسل اللي معاكي دي 

قمر بابتسامه : شكرا

يارا : دي بقي يا ستي قمر بنت خالتي

زهره : اممممم دي اللي كنتي معاها ع البحر اول امبارح

يارا : اه 

قمر نظرتلهم باستغراب 

زهره : متستغربيش اصل احنا اقل حاجه بتحصل معانا بنيجي نحكيها لبعض 

قمر : اممممم ربنا يديم صداقتكم

يارا وزهره : امين 

ليدخل عليهم كريم

كريم : صباح الخير

البنات : صباح النور

كريم : يارا خلصي الاستاذه وهاتي ورق اجتماع امبارح وتعالي 

يارا : دي قمر بنت خالتي اللي كلمت حضرتك عليها يا مستر كريم

كريم : اممممم اهلا وسهلا نورتي 

قمر : ده نور حضرتك

كريم : طب هاتي الورق وتعالي يارا 

وبعدين وجه كلامه لقمر : هظبط الورق ده وهتدخليلي 

قمر : مفيش مشكله 

دخلوا مكتب كريم

كريم بحب : صباح الورد والياسمين على عيونك الحلوين يا يويو

يارا بحب ايضا : صباح الفل 

كريم : وحشتيني اوي اوي اوي اوي

يارا بضحك : احنا كنا مع بعض امبارح لحقت اوحشك 

كريم : هتصدقيني لو قولتلك انك مجرد ما بتديني ضهرك وتمشي بتوحشيني

يارا : وانت كمان بتوحشني والله 

كريم : طب اي 

يارا بقلق : اي

كريم بضحك : انتي مالك قلقتي كده لي 

يارا : اصل اي واحد بيقول لواحده طب اي بيبقي نيته مش حلوه ناحيتها 

كريم بضحك اكتر : انا اقصد ب اي دي انك هتخليني اقابل امك امتا انا تعبت وعايزك معايا علي طول

يارا بارتياح : طب مش تقول كده 

كريم : انتي اللي دماغك زباله 

يارا : بقي كده 

كريم : اه

يارا بحزن مصطنع : طيب 

كريم : خلاص متزعليش اخرجي بقي اندهي قمر 

يارا : حاضر

كريم : بس انا عايزها لوحدها

يارا باستغراب : لي 

كريم : البت حلوه الصراحه 

يارا بنرفزه : والله 

كريم يحاول استفزازها اكتر : اه والله وكويس انها فشكلت خطوبتها 

يارا : خلاص خليك معاها بس اعمل حسابك ان استقالتي هتدخل معاها 

كريم بضحك : اقعدي يا هبله 

يارا : متشتمش

كريم بضحك : يا هبله انا عايزها هي لوحدها عشان متحسش ان بينا حاجه وعشان تتعود عليا وع الشغل من غير ما تحس انك هتبقي معاها في كل حاجه عشان تعرف تتعامل 

يارا بفهم : طب ما تقول كده من الاول 

كريم : انتي اديتني فرصه انتي دخلتي فيا شمال علي طول 

يارا : خلاص بقي 

كريم : طب يلا اخرجي ودخليها

خرجت يارا ودخلت قمر 

قمر بصوت واطي : ممكن ادخل 

كريم : اتفضلي طبعا

قمر : شكرا 

كريم : اشتغلتي في مكان قبل كده ولا دي اول مره 

قمر : لا بشتغل في بنك في القاهره

كريم : وسيبتيه لي 

قمر : اسباب شخصيه 

كريم بتفهم : تمم ، انتي هتبقي معانا هنا في الحسابات ولا تحبي تبقي مع يارا في المكتب 

قمر : لا هبقي في الحسابات 

كريم : تمم تقدري تستلمي الشغل النهارده لو تحبي 

قمر : بس 

كريم : بس اي 

قمر : انا هشتغل فتره مؤقته عشان انا واخده اجازه من البنك مش سيبته خالص 

كريم : تمم مفيش مشكله اشتغلي الفتره اللي هتريحك انا مش هقولك لا 

قمر : تمم عن ازنك 

كريم : بس انا عايزك تعرفي حاجه الاول 

يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية “رواية قمر الزين” اضغط على اسم الرواية

أضف تعليق