القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشقت قطة الفصل السابع 7 بقلم فيروزه

 رواية عشقت قطة الفصل السابع 7 بقلم فيروزه 


رواية عشقت قطة الفصل السابع 7 بقلم فيروزه 



تاني يوم الصبح..........

القطه اتحولت لبنت ....اصحي يا اسد هتوحشني ...يااسد ...

اسد بابتسامه....صباح الورد يا قلب اسد ....

القطه وهي بنت ووضح عليها الحزن ...صباح النور ...

اسد بقلق ...مالك يا قطه ....

القطه وهي بنت ...مليش يلا غمض عينك علشان نكمل حكايه الارض ...

اسد قرب منها وحضنها جامد....مالك يا قطتي ...ايه اللي مزعلك ...

القطه حضنت اسد جامد ...مليش يا حبيبي...يلا بقي غمض عينك...

اسد بابتسامه.... لا مش هغمض عيني غير لما اعرف مالك ....

القطه وهي بنت...مليش يا أسد انا بخير ...

اسد وهو حضنها ....تعرفي يا قطتي انك كدبه فاشله ...مالك بقي يا قلب اسد ...

القطه وهي بنت ...هتعرف في اخر اليوم ...

اسد بابتسامه..لا انا غلس وعايز اعرف دلوقتي...

القطه وهي بنت...بالليل كل حاجه هتتعرف ...

اسد بابتسامه...لا دلوقتي..

القطه وهي بنت...بالليل ...

اسد بابتسامه... دلوقتي..

القطه وهي بنت...بالليل ...

اسد بابتسامه...هاتي بوسه واعرف بالليل ...

القطه وهي بنت بكسوف ..غمض عينك بقي ...

اسد بابتسامه...حاضر يا قطتي ....
وغمض عينه...

القطه فتح عينك يا حبيبي...

اسد فتح عينه لقه نفسه في الارض....

القطه ...نكمل الحكايه ...

تاني يوم الصبح خرجت الفجر...ولما وصلت الأرض لقت كم شب واقفين ...

فرح بصوت حاولت تخليه رجولي....نعم يا شباب في حاجه ..

واحد منهم قرب منها ...هو انت بقي الشب اللي بيقولوا عليه فاتن الجمال....

فرح بصوت رجولي ...لا ...
وبعدت عنهم ومسك الفأس....

الشب قرب منها ومسك الفأس ....ومسك أيدها ...بقي الايدين الناعمين دي تمسك الفاس ...امال احنا نعمل ايه ...يا حلو ..

فرح بخوف بعدت عنه ...شكرا مش محتاج مساعده. ....ويلا اتفضلوا علشان عندي شغل كتير في الأرض ...

الشب بضحك ....حتي صوتك رقيق ...كانك بنت ومش اي بنت ...ده انتي الاجمل في البلد والبلاد كلها ...سبحان الله....

فرح بصوت عالي.....عيب يا استاذ ويلا من هنا علشان مش فاضي ...
ومسكت الفأس ...وبدأت شغلها في الأرض ...
وكل الشباب ماشيو معاد الشب اللي اتكلم مع فرح وقف جمبها...وعينها عليها طول الوقت ...

الشب قرب منها....اساعدك ...

فرح بصوت حاولت تخليه رجولي....شكرا يا اخ ويلا اتفضل من هنا ...

الشب قرب منها ومسك الفأس منها وبدأ يساعدها ...

فرح بصوت عالي...سيب الفاس ويلا من هنا ....

الشب بضحك وصوت رجولي ...عايز اساعدك ..انت مش قد شغل الأرض ...

فرح بغضب شديد خارج صوته الرقيق...بقولك ايه امشي ...

الشب ضحك بصوت عالي .. كنت متأكد أن مفيش راجل بالجمال ده ...عمله في نفسك كده ليه يا حلوه ..

فرح بارتباك...... قصدك ايه انا ولد ...

الشب بضحك قرب منها ...قصدي انك تروحي علي بيتكم دلوقتي وتقولي لابوكي ...ابن العمده جاي بالليل هو والعمده ..

فرح بخوف عيطت ...ليه هو انا عملت ايه ...

الشب قرب منها وطبطب عليها....عملت اكبر جريمه محديش قبلك قدر يعملها...

فرح بدموع....والله ما عملت حاجه ...

الشب قرب منها ومسح دموعها....ودي تاني جريمه منك في حقي ....

فرح بدموع...ليه انا عملت ايه ...

الشب بحنان في صوته ...بالليل تعرفي ...يلا روحي يا زينه البنات ...

فرح روحت ...
والليل جاه ومعه ابن العمده والعمده ....
وفرح الخوف كان بياكل في قلبها ...(بس اللي تخاف منه مايجيش احسن منه)...

العمده كان بيتكلم مع ابو فرح ...وطلب أيدها لابنه...

وبعد اسبوع كان كتب الكتاب ....

وقال المأذون جمله الشهيره ...

بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير....

لوووولوووولي لوووولوووولي لوووولوووولي 😂🙈...

وبعد كم سنه فرح جبت البنين والبنات...

توته توته خلصت الحدوته ....

يارب النهايه تكون عجبتكم....
(هستنه رايكم في الحكايه...)...

القطه ...وكده خلصت حكايه الارض ....

اسد بابتسامه....اجمل ما فيها النهايه ...

القطه ...ممكن تكون البدايه صعبه وقاسيه بس اكيد في حلو في النهايه ...وممكن تكون البدايه حلوه بس النهايه صعبه ...
ودايما خليك فاكر أن في حلو في حياتك ... او يمكن انت الحلو اللي فيها ....دايما خليك مؤمن أن في حلو في حكايتك.......انت الحلو .....

اسد بابتسامه....كلامك صحيح انتي الحلو في حكايتي ...

القطه وهي بنت بابتسامه....وانت اللي حليت الدنيا في عينيه .....

اسد بابتسامه...بحبك ...

القطه وهي بنت بكسوف ....غمض عينك بسرعه ..

اسد غمض عيونه....

القطه فتح عينك...

اسد فتح عينه وشاف الخيال كله ...شالا من الشكولاته وكل حاجه قدمه من الشكولاته وبس ....
(كان نفسي اكون مكانك ولو دقيقه 😂😋)

اسد بابتسامه....ممكن ادوق 😂😋...

القطه وهي بنت بابتسامه....اكيد يلا ....

اسد اكل شوكولاته والقطه كمان وكان يوم من اجمل ايام العمر بنسبه ليهم ....

وبعد شويه القطه بصت لاسد اوي ...

اسد بابتسامه...مالك يا قطتي ...

البنت اتحولت قطه ...ولا حاجه غمض عينك....

اسد بابتسامه...حاضر ... 
وغمض عينه ...

القطه هتوحشني ...

اسد فتح عينه لقه نفسه في اوضته لوحده من غير القطه ..

اسد بحزن ...يا قطه انتي فين ...يا قطه ...

مفيش رد ...

اسد بحزن شديد....يا قطه انتي فين ...

مفيش رد ...

اسد بصوت عالي....انتي فين يا قطه .....

مفيش رد ...بس مره واحده باب اوضته اتفتح ودخلت منه أمه...

اسد بصوت عالي...انتي فين يا قطه .. 

ام اسد بحزن ....القطه ماتت يا اسد ...

اسد وقع في الأرض ....مستحيل ...مستحيل ....انتي فين يا قطه .....انتي فين ...ردي عليه ...

ام اسد 

اسد 

البارت انتها بس الحكايه لسه....
واللي جاي اقوي بكتير من اللي فات...

رايكم يهمني وبيفرحني حابه اعرف رايكم في بارت النهارده...

وحابه اعرف رايكم في حكايه الارض ...

ياريت تفاعل جامد علشان انزل بارت بكره ....ولو التفاعل ضعيف هنزل بارت يوم السبت أن شاء الله....

روايه من وحي خيالي المجنون 😂🙈...


يتبع الفصل التالي اضغط هنا 

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية
" رواية عشقت قطة " اضغط علي اسم الرواية


reaction:

تعليقات