رواية طفلة الفهد الفصل السابع و الستون 67 بقلم دعاء حجاج

   

رواية طفلة الفهد الفصل  السابع و الستون

زينه ضر”بت الشاب بالقلم والشاب حط ايدو على خدو وقال: انتى ازاى تضر”بينى يا بت ال ****

زينه بغضب: عشان واحد قليل الادب وسا”فل

اتعصب اوى ومسكها من شعرها وقال: وربنا لدفعك تمن القلم ده غالى اوى

زينه حاولت تزقه لكن معرفتش وكان ماسك شعرها جامد اوى

_اعااااااا

نزل من العربيه ومسك الشاب من لياجته وضر”به بالبوكس في وشه

زينه حضنت فهد عالطول وبدأت ترتعش

رفع رأسه لفوق وقال بصدمه: فهد بيه

فهد بغضب: ممنوع اشوف وشك تانى في الشركه

جري على فهد وقال: انا اسف يا بيه والله ما اعرف انها مرات حضرتك

فهد زقه وقال: مراتى مش مراتى عيب لما تمد ايدك على واحده يا حيوا”ن

_انا اسفه يا بيه

_لولا امك كنت دفنتك مكانك ويا رب اشوفك في الشركه بكره جث”تك هتروح على المقابر عالطول

فتح الباب لزينه وقال بحب: اركبي يا قلبي

زينه ركبت فعلاا وفهد ركب أيضا ومشوا

_انت كده اترفضت من الشغل

_كويسه انها جات على كده

_كان هيق”تلك ولا اي

هز رأسه وقال: انا عمري ما شوفت مراته ده خالص

_بس الصراحه جامده فحت

الشاب بخبث: فعلاا

في الطريق

_زينه متخافيش انا جنبك

زينه بصت ليا وقالت بزعيق: فعلا جنبي ازاى سبت الشاب كده يا فهد ده كان عايز يتعرضلى

_معلش يا زينه امه عندها كانسر المهم انك بخير

مسحت دموعها وقالت: يعنى لو كان اتعرضلى كنت هتقول معلش يا زينه اصلا امه عندها كانسر

فهد بعصبية: ما خلاص يا زينه

زينه بعصبية: لا مش خلاص واول مره اعرف انى مش مهمه كده عندك

وقف العربيه وبص ليها وقال: ازاى بتقولى كده

فتحت الباب ونزلت من العربيه وفهد نزل وراها عالطول وقال: زينه استنى زينه

كانت ماشيه والدموع نازله من عينها وعربيه جايه عكس اتجاه

فهد بص وراء وقال: زينه

طلع يجري والسواق اللى في العربيه مخدش باله منها لانها قصيره

زينه بصت وراها وحطت ايدها على عينها وصرخت باعلى صوت: اعااااااا

شدها ونزل بيها على الأرض والراجل وقف العربيه ونزل منها عالطول وقال بخوف: انتوا كويسين

فهد بعد عن زينه وقال بعصبية:حضرتك اعمى

_انا اسفه يا بيه مخدتش بالى

فهد بغضب: امشي من قدامى

ركب العربيه ومشي فعلاا وزينه كانت بصه في اتجاه واحد ومش عطيه فهد إهتمام خالص

فهد مسك ايدها وقال: انتى كويسه

زينه سحبت أيدها وفهد خد نفس عميق وقال: انا اسف يا زينه بعد كده اللى هيتعرضلك هقت”لوا

زينه:____________

فهد خدها في حضنه وقال: خلاص بقااا انا اسف وبوعدك مش هعمل كده تانى

حضنته جامد اوى وقعدت تعياط وقالت: كنت همو”ت بسببك

بعد عنها وقال باستغراب: بسببي

زينه زقت فهد وركبت العربيه عالطول

بص لتحت وقال: اليوم باين من أوله

في قصر الكيلانى (قصر نور الدين المنصوري)

دخلت القصر وخبطت في جمال

الفلاشه وقعت من الشنطه لتترمى تحت الكرسي

_مالك يا زينب

زينب:__________

كانت بصه للفلاشه اللى تحت الكرسي

جمال بص على عينها ثم بص على نفس الإتجاه اللى رايحه فيها عينها

زينب بصت لجمال عالطول

جمال باستغراب: في حاجه تحت الكرسي يعنى

زينب بارتباك: حاجه

جمال بدأ يشك وحس أن في حاجه فعلا تحت الكرسي

راح اتجاه الكرسي وهي كانت في حاله صدمه

قرب من الكرسي وزينب مكنتش عارفه تعمل اي

نزل على الارض ورايح يمد ايدو عشان يشوف اي اللى تحت الكرسي ولكن لحسن الحظ تليفونه رن

قام وطلع التليفون من جيبوا وقال: فينك

_في انتظارك يا بيه

جمال خد بعضه وطلع وزينب حطت أيدها على قلبها وقالت بارتياح: الحمدلله

راحت عند الكرسي وخدت الفلاشه وحطتها في الشنطه وطلعت على اوضتها عالطول

بعد مرور عشر دقائق

فهد وزينه وصلوا وزينه نزلت من العربيه وفهد نزل وراها وقال: زينه

دخلت عالطول وفهد ضر”ب الأرض برجله وركب العربيه متجها الى الشركه

دخلت جوا وقالت بعصبية: سناء

سناء طلعت عالطول من المطبخ وقالت: نعم يا خانم

_فهد قالك على التجهيزات

هزت راسها وقالت: ايوه يا خانم

_انا هطلع اغير هدومى جهزي كل حاجه

_هي الحفله فين يا خانم

زينه بتفكير: في الجنينه

_اعتقد البيه قال هناا

زينه بعصبية: الحفله هتكون في الجنينه ومش عايزه نقاش كتير

سناء هزت راسها وقالت: حاضر يا خانم

زينه طلعت على اوضتها وقالت بخبث: النهارده هخليك تندم يا فهد

بعد شويه طلعت من الحمام ووقفت قدام المرايا لفت شعرها وفجاه الباب خبط

_ادخل

دخلت وقالت: انا البنت اللى بعتها فهد لحضرتك

_اهلا اتفضلى

راحت عند زينه وقالت: ده اجمل فساتين عندنا في المول

_مش المول ده بتاع فهد

_اه يا مدام

_مش عايزاهم

ضمت حواجبها وقالت باستغراب: مش عايزاهم

وقفت وقالت: اه مش عايزاهم وقولى للبيه بتاعك شكرا اوى عذ”بناك معانا

قامت وقالت باستغراب: حضرتك بتقولى اي

_اللى عندي قولته ويا ريت تتفضلى

البنت خدت الفساتين وكانت مستغربه زينه اوى وقالت: عن اذنك

زينه ببرود اعصاب: اذنك معاكى

طلعت من الاوضه ومسكت تليفونها ورنت على فهد اللى كان لسه على الطريق

_هنا

_المدام رفضت تاخد الفساتين يا بيه

فهد باستغراب: رفضت

_اه يا بيه وقالتلى قولى للبيه بتاعك عذ”بناك معانا

_طب بصي روحى لماما واديها الفساتين

_مدام زينب

فهد هز رأسه وقال: اه

_تمام يا بيه

قفل التليفون ورمى في العربيه وقال بعصبية: بدأنا العناد

راحت اوضه زينب فهي عارفه كل ركن في القصر لانها كانت بتشتغل في القصر

خبطت على الباب وزينب بخضه: مين

_انا هنا يا مدام زينب

زينب قامت وفتحت الباب وقالت: هنا اتفضلى يا بنتى

دخلت وقالت: اخبارك اي

_الحمدلله يا بنتى انتى اخبارك تمام

_بخير الحمدلله المهم ده فساتين البيه طلب منى اديهم لزينه لكن رفضت

زينب بابتسامه: يبقا اتخانقوا

_نعم

_حطى الفساتين على السرير وانا هتكلم مع زينه

حطت الفساتين على السرير فعلا وقالت: عن اذنك

في الجنينه

كانت واقفه في الجنينه وكل خدم حواليها

_الورد ده مالهوش اي لازمه

بصوا لبعض وقال أحدهم: مينفعش يا خانم ده البيه لو عرف ممكن يقت”لنا

زينه بعصبية: وانا اي

بص لتحت وزينه قالت: مرات البيه يعنى الأوامر تتنفذ من غير نقاش

هز رأسه وقال: اللى تشوفي يا خانم

بدأوا يشيلوا الورد فعلاا وزينه وقفت وقالت: اللعبه احلوت اوى

بدأت تاخد قرارات كلها بتعصي فهد

بصوا لبعض وقال: البيه لو عرف باللى عملتوا اعتقد مش هتقعد ولا ثانيه هنا

_ربنا يستر

في المساء

الجنينه كانت منظرها تحفه

_خلصنا يا خانم

_سناء الاكل جاهز

_اه يا مدام

_طب أمشي قدامى عايزه اشوفه

دخلت المطبخ وبدات تدوق الاكل وقالت: تليفونى

_فين يا خانم وانا اروح اجيبوا

_في الجنينه يا سناء

سناء طلعت وزينه مسكت الملح وقالت: ده عقابك يا ابن المنصوري

حطت الملح على الاكل وقالت بسعاده: اعتقد الحفله ده عمرك ما هتنسها يا فهد

طلع من الشركه وركب العربيه ورن على حسام

_انت فين

_في البيت

_طب جهز نفسك وهروح هات الشركاء من الفندق وتعالى على بيتى فورا

هز رأسه وقال: حاضر

——————-⁦♥️⁩بقلمى دعآآء حجآآج⁦♥️⁩——————-

كانوا قاعدين على الارض قدام نار وبيتكلموا

_سمر

بص عليها لقها نامت

خدها على كتفه وباسها على رأسها وقال: بدري كده يا صغنن

قام وحملها بين ايده ودخل الخيمه وحطها على القش

وقعد جنبها وحط دماغها على رجله

_ضحكتى عليا مكنش ده اتفاقنا

فتحت عينها وقالت: امال اي اتفقنا

بص ليها بابتسامه: انتى صاحيه

نامت على جنب وقالت: لا انا عايزه انام بس حسيت بيك

_لسه بدري اوى

_مش عارفه حاسه بارهاق

_امممم طيب

حضنته ونامت عالطول

كانت واقفه تلك الأخري تراقب الوضع

مالك حط سمر براحه وقلع الجاكيت وغطها بياا وطلع

قعد على صخره وهي كانت واقفه وراء وقالت: مالك

التفت ليها وقال: انتى لسه صاحيه

كانت واقفه وقالت: الصراحه مش جيلى نوم ممكن اقعد معاك

مالك بص ليها وقال: ممكن

قعدت جنبه وقالت: سمر نامت بدري اوى

مالك:____________

حطت أيدها على ايد مالك وقالت: انا وانت اللى صاحيين بس

مالك سحب ايدو وقال: مش معنى انى سمحتلك تقعدي معايا تعملى اللى انتى عايزه

_نعم

مالك قام وقال: تصبحي على خير

قامت ومسكت دراع مالك وقالت بمايعه: في اي يا مالك فك كده

مالك زقها وقال بعصبية: افك ازاى مش فاهم

قربت منه وحطت أيدها على رقبته وقالت: اقصد الكل نام ومفيش حد موجود هنا اي رايك نروح مكان خاص

_ويا تري لما نروح مكان خاص هتعملى اي

قربت من مالك اكتر وبصت على شفايفه وقالت: هعمل حاجات كتير أوي

_بس انا واحد متجوز

_واي يعنى مراتك نايمه وده فرصه

مالك بتريقه: فرصه

هي بتمثيل الحزن: هو كلامى مش عاجبك ولا اي

_فعلا مش عاجبني وزي الشاطره كده أمشي والا

_والا اي

_هخلى الكل يشوف و”سختك

بعدت عنه وقالت بغضب: انت الخسران

_انا فعلا هكون الخسران لو روحت معاكى انا بحب مراتى ومستحيل افكر إخونها

هي بضيق: ربنا يخليكم لبعض

مالك بابتسامه تحمل العصبيه: شكراا

دخلت الخيمه بتاعتها وكانت متعصبه اوى

مالك بعصبية: حيوا”نه

كانت واقفه فرحانه اوى وقالت: مالكك

بص وراء وقال: سمر

راحت عنده وقالت: اي الكلام اللى سمعتوا ده

مالك ضم حواجبه وقال باستغراب: سمعتى اي

سمر حضنت مالك وقالت: اللى قالتوا المجنونه ده

مالك بص في عيونها وقال: كنتى بتراقبي يعنى

سمر بابتسامه: كنت عايزه اشوف رد جوزي اي

_اممم ويا تري عندك شك أن جوزك يعمل كده

حوطته من رقبتها وقالت: لا معنديش شك عارف ليه

مالك بفضول: ليه

_عشان بوثق فيك اكتر من نفسي

شدها من خصرها وقال: الجو ده عايز حاجه

بصت في عيونه وقالت: عايز اي

قرب منها وهمس في ودنها وقال: عايز اوضتنا

سمر زقته وقالت: ما تحترم نفسك وتصبح على خير

مسك ايدها وشدها ليا وقال: في اي يا بت

_عايزه اناام

مالك قرب منها وقبلها برقه وقال: تلاقي الخير يا روحى

سمر بعدت عن مالك وقالت: وحضرتك مش هتنام ولا مستنى تطلعلك واحده كمان

ابتسم وقال: طب أمشي يا ام لسان

في قصر الكيلانى ( قصر نور الدين المنصوري) وخصوصاً في الجنينه

فهد نزل من العربيه وقال بصدمه: اي ده

_قولت الجنينه هتكون احسن من القصر بكتير

ابتسم وقال:فعلا

زينه اتعصبت اوى وكانت منتظره رد فعل غير كده خالص

راح عندها ومسك ايدها وقال: رفضتى الفساتين ليه

_مش عاجبني

_دول لسه نازلين

سحبت ايدها وقالت زي فهد: مزاج

_مزاج

بص حواليا وقال: فين الورد اللى كان هناا

_طلبت من الخدم يشلوا

_ليه

_مزاج بردو

فهد ببرود اعصاب: بس كده احلى

زينه بصت ليا بعصبية وقالت: يعنى الجنينه عجباك كده

مسك ايدها للمره التانيه وقال:طالما اللى عامله ده كله زينه يبقا مفيش اجمل من كده

زينه في سرها: كنت متخيله رد فعل غير كده خالص

_بتفكري في اي

زينه بعدت عن فهد وقالت: مفيش عن اذنك

فهد ابتسم وقال: بتزعل من اقل حاجه فعلا طفله

بعد شويه

طلع على اوضته وقلع الجاكيت وحاول يفتح باب الحمام ولكن كان مقفول

_زينه زينه

_دقيقه

قعد على طرف السرير وبص في الساعه وقال: استعجلى شويه

طلعت من الحمام وكانت لابسه فستان اسود قصير وضيق جدا على خصرها

قام وبصلها وقال: اي ده

وقفت قدام المرايا ولم تعطى اي اهتمام ليا

مسك أيدها جامد اوى وقال: انا بكره التجاهل اوى

_في اي

_اي اللى انتى لابسه ده

زينه بصت على نفسها وقالت: مش فاهمه

فهد اتعصب اوى وقال: مالك النهارده مره بنطلون ودلوقتى فستان قصير

_عاجبنى

_مش هتنزلي كده

زينه زقت فهد وقالت: هنزل غصب عنك

فهد بنفاذ صبر: زينه مش هقولها كتير

زينه بتحدي: وانا قولتلك هنزل كده

_طب انزلى

زينه فتحت الباب وكانت طالعه ولكن ايد فهد كانت اسبق

قفل الباب بالمفتاح وزينه بعصبية: هات المفتاح

_مش هتطلعى بالقرف ده

_وانا قولتلك هطلع ومش بأخد رايك

_تمام خليكى هنا بقاا

زينه مسكت فهد من دراعه وقالت: متهزرش

_مين فين اللى بيهزر

زينه بجراه: حضرتك

قعد على الكنبه وقال: خليكى كده بقااا

وقفت وكانت متنرفزه اوى وهو بص في الساعه وقال: اخلصي عايز انزل

_وانا قولتلك مش هغير وهنزل كده

_مش عايز ازعلك

قعدت على طرف السرير وبدأت تنفخ في أيدها

بص ليها وازداد غضب وقال بعصبية: زينه اخلصي

_انت بتكلمنى

_قوم غيري القرف ده

_ما انا قولتلك مش قايمه وهنزل كده

صبره نفذ قام ومسك أيدها جامد اوى وطلع فستان طويل وليس ضيق

_فهد سيب أيدي

_اقلعي

زقته وقالت: انا هنزل كده تمام

كانت ماشيه ولكن وقفت وكانت في حاله صدمه

حطت ايدها على الفستان من وراء وقالت: اي اللى عملتوا ده

_لو فضلتى واقفه كده هقطع الفستان كله

_مش مهم في فستان كمان زيه

فتحت الدولاب ومسكت الفستان وقالت: هلبس ده

قطع الفستان من على كتفها وهي بصت على كتفها وقالت: انت بتعمل اي يا فهد

_هعد لواحد لتلاته لو مغيرتيش الفستان ده هتكونى عر”يانه كمان شويه

بصت ليا بعصبية وقالت: حضرتك لما بتلبس هدومك حد بيتكلم معاك

_ده بدله مش بدله ر”قص

خدت منه الفستان وقالت: انا هلبسوا مش عشان خايفه منك لا عشان من اللى هتعملوا

_حلو اوى

شهقت من العصبيه ودخلت الحمام ورزعت الباب وراها

بعد شويه طلعت وفهد بصلها وقال: كده احلى بكتير

_ميهمنيش رايك ولو سمحت افتح الباب

رمى المفتاح على الأرض وقال: اتفضلى

زينه بصت على المفتاح وقالت: اي ده

طلع بدله سوده وقال: اي

_بتحاول تزلنى صح

فهد بعدم فهم: نعم

_رميت المفتاح على الأرض ليه

_مزاج

_هات المفتاح

قرب منها وقال بغرور: انا فهد الكيلانى اجيب مفتاح من على الأرض

_انا مش هجيب المفتاح

_خلاص خليكى واقفه

دخل الحمام وهي حلفت بالله وقالت: طب والله ما انا جايبه

بعد شويه طلع من الحمام وكان وسيم جدااا في تلك البدله السوده وقال: انتى لسه هنا

بصت ليا وقالت: هات المفتاح وانا هطلع

وقف قدام المرايا ورش البرفان المفضل ليا وقال:خليكى قاعده

_ما انت كمان هتفضل قاعد

_مش مهم

خدت المفتاح وقالت: انت شخص بارد ومستفز

_اممم واي كمان

زينه فتحت الباب ورمت المفتاح على الأرض وطلعت

ابتسم وقال: ده مجنونه رسمى

في الجنينه

الكل وصل فعلا وفهد نزل وقال: اهلا اهلا اتفضلوا

_احلى حاجه ان الحفله في الجنينه حقيقي منظرها تحفه

فهد بص لزينه وقال: ده فكره المدام

زينه ابتسمت وقالت: عن اذنك

راحت عندهم وقالت: فهد كان عايز يعمل الحفله في القصر جوا لكن انا رفضت وعملتها في الجنينه

_فكره ممتازه

حط ايدو على خصرها وقال: مراتى طول عمرها ذكيه

بصت ليا بعصبية وقالت: هروح اشوف سناء عن اذنكم

مشت فعلا وراحت المطبخ وقالت: كل حاجه جاهزه يا سناء

هزت رأسها وقالت: اه يا خانم

_طب يلاا اصلا الضيوف جعانين

_عشر دقائق يا خانم

زينه طلعت وقالت: عمرك ما هتنسي اليوم ده في عمرك يا فهد

——————–⁦♥️⁩بقلمى دعآآء حجآآج⁦♥️⁩———————

حضروا الاكل فعلاا والكل بدا ياكل

زينه كانت واقفه على جنب وبتحاول تقلد فهد لما يعرف ان الاكل مالح: اي ده مين اللى عمل كده

بعد دقيقتين تقريبا

زينه بصدمه: اي ده ازاى

وقف جنبها وقال: مالك يا قلبي

زينه بصت لفهد وقالت: مفيش

_خطه فشله اوى

زينه بصدمه: اي

فهد ابتسم وقال: للاسف سناء شافتك ورنت عليا وقالتلى

_انت بتقول اي

_بقا تحطى ملح في الاكل على العموم طلبت اكل جاهز

زينه بارتباك: انا مش عارفه حضرتك بتتكلم عن أي

_لا عارفه

سكتت وقالت: طب الف مبروك

مسك أيدها وقال: لو حد مكانى كان مسكك من شعرك وجاب كرامتك في الأرض

سحبت أيدها وقالت: نفدت المره ده بس المره الجايه لا

_بحب المنافسه خصوصاً من شخص غالى على قلبي

خدت بعضه ومشت

بعد مرور ثلاث ساعات

الكل مشي وكانت حفله حلوه اوى

في اوضه فهد

كانت بتحاول تفتح السوستة بتاعت الفستان لكن مش عارفه

دخل وقعد على السرير وقال: اي ده انا حاسس بارهاق

قالت في سرها: مستحيل اطلب منك مساعده مهما حصل

بص ليها وقال: في اي مالك

وقفت قدام المرايا وكانت بتحاول تفتح السوسته

قام ووقف وراها وقال: مش عارفه تفتحى ده

زينه التفت ليا وقالت: لا عارفه

فهد بتريقه: واضح

قعدت تحاول لكن معرفتش

مسك السوسته وفتحها فعلا وقالت: استغنى عن غرورك شويه

_لما حضرتك تستغني عنه الاول

دخلت الحمام وغيرت هدومها ولبست بيجامه لونها اسود في أبيض

طلعت من الحمام ونامت على جنب

_اطفي النور إللى جنبك

_لاءء

قام وراح اتجاها وطفي النور ولكن زينه شغلتوا تانى وقالت: انا بنام على النور

_من امتى

_من دلوقتى

فهد غمز ليها وقال: ولا خايفه عشان مش واخدك في حضنى

_هههه ظريف

نام على الجنب بتاعه وهي حاولت تنام لكن معرفتش فهى متعوده تنام في حضنه

بعد شويه فهد نام وزينه قامت وراحت عند فهد ودخلت في حضنه

حط ايدو على كتفها وضمها ليا جامد اوى وقال: منتظرك من بدري على فكره

عملت نفسها نايمه هروبنا من الاسئله اللى هيعرضها عليها

في صباح اليوم التالى

قامت وحطت أيدها مكان ما بينام فهد واتفاجات أنه مش موجود

_فهد فهد

طلع من الحمام وكان لافف منشفه عليا بس وقال: اي ده وانا كنت مفكر انك زعلانه منى لسه

قامت وقالت: اه لسه زعلانه ومش هسامحك

مسك أيدها وقال: طب انا اسف

_سيب ايدي عايزه ادخل الحمام

قرب منها وقال: مش هقدر اروح الشغل كده

_لا هتقدر عشان قلبك قاسي ويعمل اي حاجه

حط ايدو على خدها وقال: من امتى قلبي قاسي

_معرفش

_مش هرجع على فكره

_انت حراا

_مش هرجع قولى انك مسمحانى

زقته وقالت: مش مسمحاك مهما عملت

_طب هجبلك شوكولاته وانا جاي

_لا شكراا

_زينه صدقينى مش هعرف اروح الشغل وانتى زعلانه منى كده

طلعت فستان من الدولاب وقالت: هتقدر ثم دخلت الحمام

رمى المنشفه على السرير ولبس البدله وطلع

كان واقف جمال واول ما شاف فهد طلع التليفون ورن على واحد من العصابه بتاعته

_فعد طلع قوم بالواجب

_تمام يا كبير

جمال قفل التليفون وقال بشر: النهارده مو”تك يا فهد

بعد مرور ربع ساعه

في الطريق

كان سايق العربيه باقصي سرعه ومسك التليفون ورن على حسام

_صباح الخير

_صباح النور

_فينك

_مساقه السكه وهكون عندك

_المهم متتاخرش

_عندنا اي النهارده

_عندك مقابله مع باتريك انت ناسي ولا اي

_خلاص ماشي

قفل التليفون وفجاه داس فرامل بعد ما شاف الشاب اللى كان على الأرض وسايح في د”مه

نزل من العربيه عالطول وجري على الشاب وقال: انت بخير

عدلوا وقال: ده مش د”م

حط ايدو على رأسه وحس بدوخه وفجاه فقد الوعى

خدوا فهد في العربيه ومشوا

_رن على بيه وقوله إن فهد معانا

مسك التليفون ورن على جمال فعلا وقال: الخطه تمت بنجاح يا بيه

جمال بشر: يعنى فهد معاكم دلوقتى

_اه يا كبير المهم هنعمل في اي

_هنق”تله بعد ما يوقع على التنازل الاول

حطت أيدها على فمها وقالت: جمال خطف فهد وعايز يق”تله

_خدوا على المخزن اللى اتفقنا عليا وانا هاجى فورا

_تمام يا كبير

قفل التليفون وخد شويه ورق وحطهم في الشنطه وطلع

شيري راحت وراء وقالت: بقا كده يا جمال طلعت بتلعب بيا

_بس ازاى فهد ابنه وعايز يق”تله

طلع من القصر وركب العربيه ومشي

طلعت وراء عالطول

_هنقذك يا حبيبي متخافش انا جايه

بعد مرو ربع ساعه تقريبا خصوصاً في مخزن غريب وسط غابه

نزل جمال من العربيه ودخل وقال: فهد فين

_جوا يا بيه

نزلت شيري وقالت: لازم أنقذ فهد

دخل جمال لفهد وقال: ابن المنصوري عامل اي

ثم كمل:فهد انت لسه نايم اصحي بقاااا

قعد على الكرسي وقال: قوم عشان نصفي الحساب اللى ما بينا

بدات تتسحب وقالت: ادخل ازاى من دول

رمت حاجه على الأرض لتشتت انتباه تلك الشابين

طلعوا فعلا وقال احدهم: سمعت صوت

_اعتقد قطه

_ممكن

دخلت فعلا وفجاه حد حط مسدس على دماغه

بلعت ريقها ولفت وقالت بخوف: انا انا

مسكها من ايدها وحط المسدس على رأسها وقال: قدامى

جمال قاعد على الكرسي ومنتظر فهد يفوق: يلا يا فهد انا مستعجل اوى على الورث ومو”تك كمان

_ابعد عنى

فتح الباب وقال: البت ده لقيتها واقفه براا

جمال قام وقال بصدمه: شيري

شيري جرت على فهد وقالت: انت ازاى تخطف فهد ده مكنش اتفاقنا

_وانا مش بوفي بالوعد يا حلوه

_يعنى اي

جمال مسك المسدس وقال: طالما عرفتي اننا خطفين

فهد كده مش هنقدر نشوف شغلنا

شيري بصدمه: انت هتعمل اي

ركز المسدس على قلب شيري وفي لحظه الرصاصه طلعت ودخلت قلبها

وقعت على الأرض والد”م نزل منها عالطول

فاق على صوت الرصاصه ولقي شيري على الأرض سايحه في د”مها وجمال قدامه

فهد بصدمه: شيري

يتبع الفصل الثامن والستون اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله”رواية طفلة الفهد” اضغط علي اسم الروايه

أضف تعليق