القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشقت قطة الفصل الثاني 2 بقلم فيروزه

 رواية عشقت قطة الفصل الثاني 2 بقلم فيروزه 


رواية عشقت قطة الفصل الثاني 2 بقلم فيروزه 




بعد ساعه من نوم اسد سمع صوت جمب ودنه....
انا بنت يا غبي ... مشمش في عينك قليل الا دب..انا بنت ..بنت ..قولي يا قطه ...

اسد قام من النوم مفزوع ...مين ...مين اللي بيتكلم ...
بص في كل مكان مفيش حد ...بيبص علي نفسها لقه نفسه نايم علي الارض والقطه نايمه علي السرير ومتغطيه...

اسد قام من مكانه وراح عند السرير وشال القطه وحطها علي سجاده علي الارض ونام علي السرير ...

صاحي الصبح علي صوت المنبه ....
لقه نفسه نايم علي الارض والقطه نايمه علي السرير....

اسد بصدمه ...قرب من القطه ...وشالها...انتي ايه يا قطه انتي ...كل شويه تنامي مكاني بس الغربيه ازاي أنا بنزل علي الارض وانتي بتطلعي علي السرير ...

القطه ....بشيلك يا اهبل ...

اسد رامه القطه بعيد ...بسم الله الرحمن الرحيم...استغفر الله العظيم يارب ...
وقرب من القطه وشالها تاني ....
اسد بخوف ...هو انتي بتتكلمي ...ردي عليه يا قطه ردي ...
في الوقت ده باب الاوضه خبط ...

اسد قرب من الباب وفتحوا....صباح الورد يا ست الكل...

ام اسد ....صباح العسل يا قلب ماما ...

اسد بابتسامه...ماما انا جبت قطه ...

ام اسد بابتسامه...بجد يا حبيبي....

اسد شال القطه ...اهي يا ماما ...شوفي حلوه ازاي ...

ام اسد بابتسامه....حلوه فعلا يا حبيبي....انا هاخد القطه اكلها وانت تعالي أفطر ...

اسد بابتسامه...حاضر يا ماما خدي اهي وخدي بالك منها ...

ام اسد بضحك ...ايه يابني هخطفها ...ده انا هفطرها ...

اسد بابتسامه...تسلمي يا قلبي...
بعد أم اسد ما خرجت من الأوضه...واسد قاعد لوحدو ..افتكر يوم الفرح ....
فلاش باك...
اسد بيتصل علي ورد ...علشان خالص هيروح يجيبها من الكوافير مش بترد ...
بعد شويه اسد واصل عند الكوافير ومع الزفه...
اسد داخل جوه علشان ياخد. العروسه بس..الصدمه ان العروسه كنت واقعه علي سجاده الصلاه ...م يته...هو المو ت
بياخد مننا اللي كونا فكرينا ان الحياه هتكون معهم ...وأننا مش هنشوف الحياه غير بيهم وليهم وبس ................
.بس دايما الحزن بيكون قادر ...والفرح قادر ...والمو ت قادر ومصير ...

اسد قاعد في الأرض جمبها...ورد ردي عليه ورد ...ردي عليه ....
كل ده ودموعوا بتنزل كأنها شلال.....كأنها عرفت طريق خروجها اخيرنا من سج نها....
اسد بدموع حضن ورد ...ردي عليه يا ورد...ردي علي قلبي ..
..
اسد فاق من الماضي علي صوت امه....
ام اسد بحزن...مالك يا حبيبي....
وقربت منه وحضنته ...كفايه كده يا حبيبي علشاني ...

اسد مسح دموعوا ...انا مش بعيط دي عيني وجعني شويه ..

ام اسد بحنان ...هعمل نفسي مصدقه ...خد يا اسد القطه بتعتك ...مش عايزه تاكل ...

اسد بابتسامه...خالص يا ماما انا هتعمل معها ...
ام اسد خرجت ....وأسد شال القطه ...

اسد بابتسامه...مالك بقي يا مشمش...

مشمش في عينك يا ولاه...قولي يا قطه ...

اسد بفزع...رمه القطه ...بسم الله الرحمن الرحيم...

 اااي ...مالك ياسطا شوفت عفر يت ...

اسد قرب منها ...انتي بتكلمي ...

امال بصوت ...

اسد بستغراب...إنما قطه قليله الاد ب صحيح ...اتكلمي بأدب.

مين دي يا عمررررر....

اسد بضحك ....كمان عمر ...انا اسد وانتي ...

انا قطه ...

اسد بابتسامه...بقي اسمك قطه ...

لا يا غبي ...اسمي مش قطه اكيد ...بس قولي يا قطه ...

اسد بابتسامه...قطه لسانها طويل ...صحيح عندي سؤال ليكي ..

ولا سوال ولا جواب ...انا عايزه اكل الاول وبعدين اسال برحتك يا برنس ...

اسد بضحك بصوت عالي ...برنس ....حاضر يا هانم تحبي تأكلي ايه ...

امممم...ربع فرخه ولا اقولك نص فرخه مشويه ومعها رز ...وطحينه ...

اسد بابتسامه...هو في قطه تاكل نص فرخه مشويه وطحينه ورز ...

😹😹😹امال اكل ايه ...تصدق امك كنت عايزه تاكلني .دري بتع القطط ...

اسد بابتسامه...مانتي قطه ...ثواني هطلب الاكل واجي نرغب علي الاكل ما يجي...

اشطا ...

اسد طلب الاكل ورجع ...
اسد بابتسامه...يلا يا قطه نتكلم ...

😾...

مالك زعلانه ليه ...

🙀😾...

مالك يا قطه هانم ...

😹😹😹لا كفايه انسه ....اوعي واحنا لوحدنا تقولي قطه من غير انسه ...

اسد بضحك ....حاضر يا انسه قطه ...نتكلم ...

اشطا نرغي ...

اسد بابتسامه...عايز اعرف عنك كل حاجه ....

😹😹كل حاجه كل حاجه. ...بص بقي انا في عالمي كنت اميره ...وعملت غلطه واتلعنت لقطه ...وفي شرط علشان ارجع عالمي تاني ...

اسد بستغراب...كملي ...

الشرط ...اني الاقي حب صادق ...وساعتها هرجع لشكلي ...وارجع مع حبي ... لعالمي ...

اسد بابتسامه...ولاقيتي الحب ....

لسه والله 😹...شوفي الاكل بقي همو ت من الجوع...

اسد بابتسامه...ثواني ...
اسد جاب الاكل والقطه اكلت ....

غمض عينك ....وقرب مني ...

اسد قرب منها ...وغمض عينه ...

فتح عينك يا اسد ...

اسد لما فتح عينه شاف ...ورد قدمه....
اسد وقف مصدوم ...

القطه ...انا حبيت اريح قلبك ...لاني حاسه بيك ...اتكلم معها ...

اسد بدموع ...عملتي كده ازاي ..

القطه ...جزء من قدراتي...

اسد بدموع.قرب من ورد وحضنها ....ورد وحشتيني...

ورد بابتسامه...وانت اكتر يا حبيبي.....

اسد بابتسامه من بين دموعوا ....كان نفسي نفضل مع بعض ...

ورد بابتسامه....انا هنا مبسوطه ....وعايزك تعيش حياتك ...هتوحشني اوي ....

اسد بحزن .....مقدرش من غيرك ...

ورد بابتسامه....هتقدر ....

ومفاجاه ورد اختفت ....

اسد بدموع وصوت عالي ....هي فين يا قطه ...ورد فين ...ردي عليه ...

القطه. ....هي في قلبك ...غمض عينك ...

اسد بحزن ....طيب ..

القطه فتح عينك ...

اسد فتح عينها في مكان كله بحر وطيور ...وكل حاجه في المكان كأنها خيال ...

القطه ...كل حاجه هنا تقدر تأكل منها ...الشجار والورد ....كل حاجه هنا شوكولاته ...

اسد بابتسامه...قرب من القطه ....انتي ساحره ...

القطه ...تؤ تؤ ...انا خيالك وخيالي ..

اسد قرب من الشجره واخد ورقه وأكلها كنت حلوه اوي .. طعمه خيال ....

فضل اسد والقطه في المكان ده لحد وقت الغروب ...

وبعدين رجع لوضته مع القطه ...

اول ما رجع الاوضه خرج لامه ....

ام اسد بابتسامه...تعالي يا حبيبي....عندي ليك خبر ..

اسد بابتسامه...قولي يا ست الكل....

ام اسد بابتسامه..

اسد بحزن ...

القطه 

البارت انتها بس الحكايه لسه في البدايه واللي جاي اقوي بكتير من اللي فات....

روايه من وحي خيالي المجنون 😂😂....

رايكم يهمني وبيفرحني حابه اعرف رايكم في الحكايه المجنونه دي ...

اكملها ولا لأ ....


يتبع الفصل التالي اضغط هنا 

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية
" رواية عشقت قطة " اضغط علي اسم الرواية 
reaction:

تعليقات