القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية قلب الزين الفصل الخامس والعشرون والاخير 25 بقلم ميرا ابو الخير

رواية قلب الزين الفصل الخامس والعشرون

رواية قلب الزين الفصل الخامس والعشرون

بس ابوس ايدك افهمممم وطلقنيييي. 

زين بزعيق: علي موتي انا بعشقك. 

قلب بدموع: هتممووووو'"ت هيقت"لوووككك لو فضلت معاياااا وامك مش عايزانييي. 

زين بصدمه: بتقولي ايه. 

قلب لسه هتتكلم عربيه جت مسرعه: قللللللببببببب لاااااااااااااااااااااا. 

شدها بسرعه لحضنه وهي اتخضت. 

زين بخوف: انتي كويسه. 

قلب بدموع: هقولك ع كل حاجه. 

زين مسك ايديها ومشيوا. 

بعد شويه وصل هو وهي القصر. 

عفاف بغضب: انتي جايه ليه. 

زين ببرود زق قلب: غوري ع فوق. 

عفاف بخبث: طلقها يازين دي بتاع فلوس. 

قلب ببرود: طب كويس انك عارفه هتديني 7 مليون وامشي. 

زين بغضب عارم: مفيش طلااااق. 

قلب بزعيق: بكررر*هككك فاهمم وانا اصلا خلعتك اتبسط بقااا. 

زين بغضب: انا يلي غلطان اني حبيت واحدة زيككك ر"خيصه وبتاع شوراع. 

قلب ببرود: ياريت بقا تدفع 7 مليون ونخلص من القرف دا. 

زين بخبث: تمم وتقضي معايا ليلة موافقه. 

قلب ببرود: هتدفع اكتر. 

زين بمكر: اكيد لو عجبتيني. 

عفاف بخبث: شوفت طلعت بتاع فلوس ور"خيصه ارميها بقا. 

زين ببرود: لما اندمها الاول. 

ابتسمت عفاف بخبث وغمزت لقلب . 

بعد شويه عفاف:خلاص كسبت وهتغور اطلع اشوفهم. 

 بتداخل عفاف عليها بتلاقيها قاعده والملايا عليها وزين مش موجود. 

عفاف بخبث: شوفت كتك القر"ف انا غلطت لما جوزته ليكي. 

قلب: لي بتعملي كل ده ارتاحتي دلوقتي. 

عفاف بغضب: انا جبتك ومثلت اني بحبك عشان ابني يخف لكن حبك ودا مكنش في بالي اسيبه ليكي لا لازم اخرجه من حياتك وانا يلي كنت مع البرنس وضر"بتك ع دماغك. 

قلب بقوة: انا بحبه وهو بيحبني وانتي مش هتقدري تمنعينا. 

عفاف بغيظ: هيكر"هك انا عملت كل حاجه عشان يكر"هك وبعت له غادة وبردو كنتي معه نفسي اعرف ليه ديما بيحميكي من اي حد ليه ديما معاكي ومش سابك ليه بيتحدي اي حد عشانك اي الرابط يلي بيجمعكم رددي. 

: انا هرد. 

ابتسمت قلب و عفاف اتصدمت: ز زين. 

زين بزعيق: كنت عارف انك ورا كل دا الرسالة والتهد*يد وكل حاجه كنت من موبيل ابويا يلي محدش يعرفه ليه يامي ليه. 

عفاف بتوتر: ك كدب انا مش... 

زين بزعيق: مش كدب ليهههه انطقييي. 

عفاف بكرا"هيه: عشان انت ابني الوحيد ومش دي يلي تاخدك مني ومن حضني وهناء قالت لي ع كل حاجه وانا اصلا جبتها هنا تعالجت وتغور في داهيه. 

زين بحزن: اعتبري ابنك مات. 

عفاف بصدمه وخوف: لا عشان خاطري طلقها وانا هجوزك سيد سيدها. 

زين اخد قلب ونزل علي تحت وعفاف بغل: مش هسيبك ياقلب. 

اخدت مسدس ونزلت وراهم. 

زين كان ماشي رايحين ناحيه العربيه وقلب معه وهو حزين اوي. 

عفاف: لازم تمو"تي. 

قلب بصت طخخخخخ قلبببببببببببب. 

عفاف بتضحك بهوس وزين بص لاقي قلب قدمه غر"قانه في د"مها وهو وقف مصدوم مش سامع ومش شايف اي حاجه غيرها مشي بخطوات ضئيله والكل ملمومه عليها. 

زين بدموع وايد بتتعرعش رفعها: ق ق قلب ي يلا ف فوقي ق قومي نروح يلا. 

احد الناس: يابني خدها علي المستشفى بسرعه. 

زين خدها بسرعه وطلع علي المستشفى. 

بص ع عفاف والبوليس جاه واخدها. 

الدكتور بزعر: في ايه لازم اج... 

مسكه من قميصه: مراتي لو حصل لها حاجه همو"تكم كلكمممم. 

خاف وخدها بسرعه. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

عند اياد بصوا بصدمه: حوريه. 

سلمي بضحك: يخربيتك خضتيني. 

حوريه بضحك: اي خدمه وحشتوني ياجزم. 

اياد ببرود: جايه لي. 

حورية بحزن: جايه اعتذر ع كل يلي عملته فيك وفي سلمي. 

اياد بسخريه: لا والله فيكي الخير. 

حوريه بحزن: انا بجد اسفه سامحوني علي يلي عملته. 

سلمي بهدؤء: مسامحينك يا حور. 

اياد بهدؤء: في يوم خطوبتنا هربتي وكسرتيني جايه تطلبي السماح يا بححتك. 

حوريه بحزن: اسفه ومهما اقول مش هعرف اوفي... 

اياد مقاطعا: تمم يا حورية ربنا عوضني بسلمي احسن وانقي بكتير عن اذنكم. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

سابها ومشي. 

سلمي بهدؤء: خلاص متزعليش فوكيها بقا. 

ابتسمت. 

بقلم ميرا ابوالخير.

بعد شويه. 

اياد وصل ومعه سلمي بخوف. 

لاقي زين بيعيط راح له. 

اياد بغضب: اختي فينننن عملتتت فيهااا ايهههه. 

زين زق ايده بغضب: اخرس خالص جاي ليههه هاه. 

اياد بغضب: دي اختييي يلي كانت بتحافظ عليككككك. 

زين بحزن:عارف بس لسه مش قالت لي . 

اياد بهدؤء: قلب بتحبك وعايزاك بتحميك من يلي هيقت'لكككككك. 

زين بدموع: كانت قالت لي وانا هتصرف انا مش صغير ولا انت فاكرني زيك بخون. 

اياد بحزن: لما كنت مع جنا ساعتها كنت متخد"ر يا زين وعرفت اتصرف معها كويس وهي داخله في مصحه نفسيه. 

زين قعد ع الكرسي: انا خايف اوي. 

اياد دمع وخده في حضنه: اهدا هتكون بخير يا صحبي. 

سلمي بصدمه: صحاب ازاي. 

اياد بيحكي: انا وزين كنا شركاء قبل الحادثه وجنا كانت كل'به فلوس جت وحطت مخدر ليا واتصلت ع زين عشان كانت مخططه لقت'له ومن ساعتها صدقتنا انتهت ورجعت برجوع قلب كان عارف من البدايه انها اختي واني كنت معها بس الحادثه نسته ولما رجع لطبيعته افتكر تاني. 

سلمي بذهول: كل دا. 

الدكتور خرج والممرضين بيجروا زين بخوف: في ايهههه. 

الدكتور: النبض وقف خالص. 

زين بصدمه وضر"به بالبوكس: بتقووول ايهههه. 

سابه وداخل جري لاقهم هيغطوا دماغها جري وزقهم وقعوا ع الارض. 

زين مسك ايديها: قلب يلا قومي عشان خاطري والنبي متسبنيش انا مصدقت احنا اتعذ"بنا اوي وحياتي عندك تفوقي انا همو"ت من غيرك زين موجود عشانك ياقلب والنبي قومي قلبببب قوميييييييي. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

في مكان خالي به بس سحاب قلب بفستان حريري ابيض. 

لسه بتتحرك لاقت ايد مسكتها: زين انت بتعمل ايه هنا. 

زين بدموع: رايحه فين. 

قلب بوش ابيض: ماشيه خلاص وقتي جاه. 

زين بدموع: وهتسبيني يا قلب. 

قلب بحب: هفضل في قلبك يا زين سابني امشي. 

زين بدموع: مستحيل تمشي والنبي انا همو''ت من غيرك. 

قلب اختفت وهو قاعد يصرخ يبكي عليها واياد سند ع الحايطه وقعد بضهره ودموعه نازلة وسلمي كتمه عياطها. 

تحت لحن........


راح راح راح راح راح راح راح


راح القلب الطيب راح الحضن الى انا فيه برتاح


سابلي حبيبي الام وجراح


راح القلب الى مقويني


طعم حياتي واحلى سنيني


مفاضليش غير دمعة عيني


متسبنيش قولي ازاي من غيرك اعيش


متسبنيش خليك جمبي متكسرنيش


متسبنيش خليك جمبي متكسرنيش


راح مين هياخدني في حضنه يا غالي


مين يطمن على احوالي


مين احكيله على الى جرالي 


راح خدت الحلو الى في ايامي


خدت معاك اجمل احلامي


ازاي مش هلاقيك قدامي راح


متسبنيش. 

: بحبك ❤. 

زين اتصدم: ق قلب. 

قلب بتعب: مش همشي. 

الكل اتصدم واياد راح عليهم. 

زين باسها والكل وقف وهي اتكسفت الدكتور: الحمدلله دي اكبر معجزة الرصاصه كانت عند القلب مباشرة. 

زين بحب: اياك تسبيني تاني. 

قلب: مقدرش يا زين انا قلب الزين.

ابتسموا كلهم. 

بعد مرور 5 سنوات. 

قلب خلفت 2 و اياد اتجوز سلمي وعفاف اتحكم عليها وزين بيزورها. 

في يوم. 

قلب بحب: خد المم يا جاسم. 

جاسم: حاضل يا مامي. 

بياكل منها وزين شايل رهف عمرها3 سنوات وبيلعبها. 

اياد بضحك: ايوا يلي يشوفك كده ميشوفكش وانت في الشركه. 

ميرا: منورين ياجدعان. 

زين بترحيب: اهلا بالكاتبة الاوزعه يلي هتكبر النهارده الساعه 12.

قلب بحب: ميرا صح دا انتي مرمطينا في الروايه. 

ميرا بضحك: معلش بقا رمضان كريم عليكم وعليا النهارده دي نهايه قلب الزين وبدايه سنه جديده من عمري معاكم. 

سلمي: اشطر كتكوته هتكبر يا ناس. 

ميرا: عايزة اعرفكم ب اجمل عائله ليا كوثر وعلياء وحوريه و سلمي وابراهيم. 

زين برفع حاجب مين دول. 

ميرا: دول عايلتي واخواتي ومعاهم فانزي كمان . 

كوثر: هاي ياقلب هتوحشينا. 

علياء: اتعودت عليكم ع فكرة. 

سلمي بفخر: انا موجوده معاكم ع فكرة. 

ميرا: بس يابت انتي وهي. 

ابراهيم: ششش بطلوا دوشه عيب خافوا ع بعض وتحبوا بعض. 

ميرا: الله عليك بتعلمنا الترابط والله. 

إبراهيم ببرود: 😎😎😎. 

كوثر: خلاااااص عيب احنا في روايه هتتخانقوا كمان هنا. 

ميرا: نينينيني. 

ابراهيم بسخريه: حسابنا بعدين. 

ميرا: اتنيل. 

ابراهيم: نيلة تاخدك روحي يابعيدة يا اوزعه دا انتي تيجي قد ركبتي يابت. 

ميرا بردح: نعمممم هيي مينننن. 

حورية: بسسسس انتو عيالللل. 

علياء: هههه خاليهم هما كده اجيب فشار ونتفرج. 

زين بضحك: ميرا شكلك مشاغبة اوي. 

حوريه وعلياء و سلمي وكوثر: اوي اوي اوي. 

قلب: هتوحشينا يا ميرو. 

ميرا: وانتو كمان والله هروح اشوف عيد ميلادي. 

الكل بصوت واحد: كل سنه وانتي طيبه وبخير ❤❤❤. 

تمت.. 


يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية قلب الزين" اضغط على اسم الرواية

reaction:

تعليقات