رواية اسيرة الصاوي الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم ساجدة جمال

 رواية اسيرة الصاوي الفصل الخامس والعشرون

رواية اسيرة الصاوي الفصل الخامس والعشرون

 💜💫

وقفنا البارت اللي فات لما سيدرا راحت عند تاليا عشان هتعلم 

 سليم الادب بس اصبر 🤌😂

جاسر: جااي اهو ي حلوفة ياللي اسمك سيدرا الكلب 🐕

سيدرا من برا: بس ي نخله نتا وجاسر فتح الباب 

جاسر: انتي حسابك بقا تقيل وهتزعلي 

سيدرا بسخرية: يما يما خاف ي عيد ي شيخ اتلهي 

جاسر بتحذير: اممم طب لمي لسانك دا ولا انتي عارفه اي اللي حصل المره اللي فاتت عندكو ف البيت

سيدرا: احم احم احنا كنا بنقول اي 

تاليا بفضول: اي اللي حصل ها قولولي 

سيدرا بغضب: يخربيت كدا ي ستي اتحكمي شوية ف فضولك دا هقوم ارعقك

تاليا: بس ي ماما 

جاسر: خلاص نتو هتتخانقو هبقا اقولك بعدين ي فضوليه هانم نتي وبعدين ي سيدرا هنعمل ف سليم 

سيدرا بشر: كل خير وابتسامه ماكره

جاسر و تاليا ضحكو عشان عرفين ما وراء الابتسامة دي😂 

عند الشباب 

سليم: علي جهز نفسك عشان بكرا هاخدك نتا وبابا وماما نروح اتقدم لسيدرا 

علي: انت واعي نتا بتقول اي 

سليم ببرود: واعي وواعي اووي كمان 

علي بضيق: تممم 

عند سيدرا: 

سيدرا: بس كدا دا اللي هعملو فية طول فتره الخطوبة والجواز هخلية يقول حقي برقبتي عشان فكر بس انو يجي عليا 

جاسر وتاليا: دا ابليس يقولك اقعدي مكاني يخربيت دماغك ي يبنتي نا اعرف تاليا ام لسان والحلوفة وكدا يعني

تاليا بمقاطعة: تاليا مين ي با انت فيك حاجه 

جاسر بانتبها: يلهووي دا انا اتلخبط عادي يعني ماانتي شبها جبت حاجة من عندي 

تاليا بغيظ: بقا كدا ماشي ماشي كلو بحسابو 

جاسر: بس انتي جبتي الافكار دي منين 

سيدرا عدلت ليقه الشميز بغرور و قالت: دا اقل حاجه عندي وبعدين الصبر بس هو كدا حاجه 

جاسر بصدمه: نعااااام يختي اق اي ي عنيااااا 

سيدرا وتاليا بضحك: اقل حاجه عندي 

جاسر: وربنا انتو شايطين البنات دي دماغها ابليس 

سيدرا وتاليا بشر: نعااام سمعني كدا تاني البنات مالها 

جاسر بخوف: هاا لا ولا حاجه دي البنات دي مليكه وعسليات الكون ها كدا حلو 

تاليا و سيدرا بشر وضحكه مكتومه: رجاله تخاف ماتختشيش 

عند بيت سيدرا 

هناء: يبت ي مقصوفه الرقبه تعالي افتحي الباب دا عشان مش فاضية 

سيدرا بدلع: طشيب ي اختشي هههههي

هناء بصدمه: مخفلة ررقاااصة اجري ي كلبه افتحي للبرا 

سيدرا فتحت الباب وقالت بصدمه: مراااااد بابااااا 

مراد بضحك وشوق: اي ي حبيبي ف اي احنا جينا اهو واخدها بالحضن 

سيدرا: وحشتني ي راجل بقا دا كله غيبة عليا 

مراد بضحك: محنونه زي ماانتي 

الاب: لا والله ونا هوااا بقا ان شاءلله 

سيدرا: اي ي حجوج خلي البساط احمدي خش ف حضن اخوك ي فوواز 

الاب بضحك و عشق: اه ي مجنونه قلبي وحشتني رخامتك دي ي حبيبي 

سيدرا: حبيبي حبيبي بس قولي جبتولي اي ها يلاا قولو اي ف الشنطه

الاب ومراد بضحك: طفسة احنا السفرية دي مجبناش حاجه لان ملحقناش المره الجايه بقا نجيب 

سيدرا بزعل مصطنصع: امم طيب هدخل جواا وشوية واطلع 

الاب: تعالي ي مجنونه هانم خدي دي ليكي ف الشكولاته (انتي ي بت ي سيدرا خديني معاكي نا و اللي بيقرأ الروايه ناكل ونرجع😂🙂) 

مراد: وامسكي دي ليكي مني 

سيدرا بفرح: هاااااااااااا 

الام من جواا: مين ي بت اللي جع وبتجعري لي 

سيدرا قاطعة اللحظات الحلوة نبع الحنان ههه 

مراد: يرب تسمعك عشان ترقعك بالشبشب

سيدرا بخوف مزيف: كلو الا دا يعم دي ولا اكنها كانت بتلع رمايه بتصيب الهدف من ع بعد 

مراد والاب ضحكو 

الام طلعت من المطبخ وبتشوف مين اللي برا شهقت: اي دا انتو جيتو مش قولتو هتيجو باليل 

الاب ومراد: حصل شوية حاجات كدا ف طلعونا بدري 

الام: تمم وجريت تاخد مراد بالحضن وتبوسة 

الام: وحشتني يضنايا كل دي غيبة عليا ينفع يعني 

مراد: خلاص ي سوسو مش هنروح تاني ف حته هننتقل هنا -وبعدين نتي وحشااني موت موت 

الام: حبيبي 

حمحم الاب 

الام بكسوف عشان الولاد: ازيك ي حج عامل اي 

الاب برفع حاجب: نعمممم يختي تاخدية هو بالحضن وتقوليلي نا ازيك وقام وخدها بالحضن 

الام بكسوف: ي حج ماينفعش كدا العيال واقفة 

سيدرا بضحك: عادي يعني احنا مننا وعليكو 

الام: حيوانه 

الاب: سيبك نتي منها دلوقتي ونتي وحشتني موتت يروحي

الام: ونتا كمان والله ي حبيبي 

سيدرا: تيراراراراراار 

مراد بضحك: مين بقا دلوقتي اللي قاطع اللحظات الحلوة 

سيدرا بضحك: مش انا دي اختشي مونااا 

الام: امشي ي مهزاءة يلا ع المطبخ ساعديني فية 

سيدرا: اشطا ي حب سلاام 

يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية “رواية اسيرة الصاوي” اضغط على اسم الرواية

أضف تعليق