القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية سلفتي الملعونه الفصل الخامس 5 بقلم هويدا زغلول

 


رواية سلفتي الملعونه الفصل الخامس

وجريت اتصلت ب احمد

احمد :الو ايوه يا شيماء

شيماء : الحقني بسرعه يا احمد

احمد : ايه في ايه مالك

شيماء : شهد تعبانه قوي يا احمد

احمد : ما لها حصل لها ايه

شيماء : وهو ده وقته لو سمحت تعال بسرعه

احمد : ماشي انا جاي في الطريق

وجه الدكتور

سماح : هي كلت ايه عندك

شيماء : والله ما اكلت يدوب وقف سلمت على ومشيت

سماح : مش باين

الدكتور :الحمد لله معندهاش حاجه

احمد : امال ايه اللي حصل ده

الدكتور:شكلها لخبطت في الاكل بس بس هي تمام

شيماء : الحمد لله ربنا يطمنك عليها

سماح : اول مره اشوف واحده بتحب ضرتهاقوي كده

شيماء : هو انت عايزه ايه يا سماح

سماح: عايزه اطلع شقتي يلا يا يحيى

يحيي : الف سلامه على مراتك يا احمد

احمد : الله يسلمك وطلع يحيى ومراته الشقه

شيماء : مالك يا احمد بتبصلي كده ليه

احمد : شهد كانت عندك بتعمل ايه

شيماء : عادي يعني بتطمئن على ماما

احمد : ولو عايزه تطمن على ماما تطمن كانت ولا من سماح

شيماء : سماح اسلوبها وحش وهي مش بتحب تتكلم معها

احمد : مش مصدقك يا شيماء

شيماء : براحتك يا احمد انا داخله اعمل حاجه دافئه ل شهد

احمد : كمان حاجه دافيه مش باقول لك ربنا يستر

شيماء : هو انت عايز مشاكل وخلاص

احمد : لا اللي عايزه اعرفه

شهد : اه ياني مش قادره تعبانه انا طالع شقتي

شيماء : خليكي مرتاحه جوايا بنتي

شهد : لا عايزه ارتاح في اوضتي

شيماء : طيب تعالي اطلعك

شهد : ربنا يخليكي يا شيماء

وطلعت شيماء وشهد

شيماء : مش عارفه حاسه ان انا خايفه من اللي اسمها سماح دي

شهد : وانا كمان وحاسه أن تعبي النهارده بسببها

شيماء : لا الحق يتقال الدكتور قال انك لخبطت في الاكل

شهد : لا من ساعه ما اكلت من عندها وانا تعبانه كده

شيماء : طيب هو انت قلت لها انك نازله عندي

شهد : لا طبعا ما قلتش

شيماء : طيب هتعمل فيكي كده ليه

شهد : مش عارفه والله يا شيماء انا هنام شويه لاني

تعبانه جدا

شيماء :ارتاحي طيب

احمد:شيماء انزلي تحت علشان ابويا جه

شيماء :معقول جه من السفر ده محضرش دفنه ابنه

احمد :مش عايز كلامك ده قدام امي ماما تعبانه

مش ناقصه

شهد :شيماء نصيحه مني خدي بالك من نفسك

شيماء :ربنا يستر والكل نزل

سماح :حمد لله علي السلامه يا جوز خالتي

توفيق :الله يسلمك امال فين سناء

احمد :تعبانه شويه ويحيي وخدها عندو

توفيق : مش قادر اصدق ان ابني محمد مات

شيماء :الاعمار ب يدي الله هدي نفسك يا عمي

توفيق :فين رامي وسهام

شيماء :نايمين فوق ياعمي

توفيق :امال مراتك فين يا احمد

سماح : هههههههههههه مهي وافقه اهي

توفيق :انا بقول مرات احمد

احمد :انا اتجوزت شيماء

توفيق :مرات اخوك

احمد :الله يرحمه

توفيق :ده كلام امك صح

احمد :بابا مش وقته

توفيق :انا مش عارف الست دي هتعقل أمتي

احمد :واي الغلط يابابا

توفيق :ماشي يا سناء تعالي عايزك يا احمد

احمد :تحت امرك ودخل الاوضه

سماح :تفتكري عايزه ليه

شيماء :بعد اذنك علشان مش بحب ادخل نفسي

في اللي مليش فيه

وفي اوضه توفيق

احمد : تحت امرك يا بابا

توفيق : روح هات المحامي

احمد : حضرتك عايز المحامي ليه

توفيق : انا هاكتب الشقه دي باسم رامي وسهام

احمد : طيب ليه هتعمل كده

توفيق : اعمل اللي قلت لك عليه مش هي بتتجوز بمزاجهها

احمد : انت كده هتعمل مشاكل كبيره بيني وبين يحيى

توفيق : وهو انت ما لك اصلا هي الشقه باسمك

احمد : بس باسم اولادي مش ولاد محمد ولادي برضه

توفيق : هتسمع اللي قلت لك عليه ولا لا

احمد :حاضر وفعلا جه وسبحان الله قدرت سناء تنزل

وهي تعبانه

سناء : المحامي كان بيعمل ايه هنا يا توفيق

توفيق : الله يسلمك يا حبيبتي اه مشوار كان صعب

سناء : رد عليا لو سمحت

توفيق : اكيد بنت اختك اللي قالت لك ان المحامي هنا قالت

كان هنا ليه

سناء : وهو انت ازاي تعمل كده

توفيق : باطمن حق عيال ابني

سناء : وهو يحيى مش ابنك

توفيق : احمد كمان ابني وما تكلمش

سناء : طبعا مش هيتكلم مش ليه مصلحه

توفيق : هو انت بتقولي ايه

احمد : مصلحه ايه يا امي

توفيق : بدل ما يكون ديك شقه ليه ثلاث شقق

احمد : انا ماليش اللي شقه واحده شقتي مع شهد

سناء : انت لازم ترجع في القرار اللي انت اخذته ده

توفيق : انا اسبوعين ومسافر

سناء : وايه اللي جابك

توفيق : ما تخلنيش قبل ما امشي ارمي عليك من الطلاق

سناء : اعملها يا توفيق ووريني

احمد : يا امي اهدي بس هو انت مش كنت تعبانه ومش

قادره تقومي من السرير

سناء :اخرس انت وملكش دعوه بيا

احمد :هو انا ذنبي اي كل ده علشان يحيي

سناء :ايوه علشان يحيي انا بكرهك اطلع برا 🥺🥺
يتبع الفصل السادس اضغط هنا
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله"رواية سلفتي الملعونه" اضغط علي اسم الروايه


reaction:

تعليقات