القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية صغيرة الاسد الفصل الخامس بقلم رنا احمد

 

رواية صغيرة الاسد الفصل الخامس

في فيلا رشدي مهران 💥💥💥💥.
كانوا يرقصون اسد وعشق وهم ينظرون في أعين بعض بتحدي وخبث كل منهما يحاول ايقاع الآخر كل منهما يحاول فرض قوته وذكائه ...
اسد بخبث /طب نفسي اعرف فيه حد عاقل يخبئ الحلاوه دي تحت قناع .
عشق بارتباك أخفته ببراعه/قناع ايه وضح كلامك .
اسد بمكر /توتو مش الكدب عيب برضه ي شوشو وعلي مين علي اسد ذكائك خانك المره دي .
عشق بقوه وتحدي /انا مش فاهمه انت بيتكلم علي ايه .
اسد وهو يضمها لحضنه بعنف ليهمس في اذنيها /انا جيت مخصوص علشانك بس اعرفي أنك بالي عملتيه فتحتي علي نفسك ابواب جهنم ووقعتي في عرين الأسد ونهايتك انتي وابوكي علي ايدي .
عشق بضحكه عاليه /هههههههه براحه علي نفسك ي اسد بس ابقا اتغطا كويس وانت نايم علشان ده حلم مستحيل يتحقق وبعدين انابرضه مش فاهماك.
اسد بتحدي ومكر الأسد/بكره تفهمي كل حاجه ي حلوه وانا بلبسك الكلبشات في ايدك الحلوه دي .
عشق باستفزاز /أما نشوف مين الي هيلبسها ي اسد .
كان يقف رشدي مهران بشر وخبث وهو ينظر إليهم لتعابير وجههم الذي توحي بأن بينهم شي ليضغط علي يده بغضب وتوعد لهم 💥💥💥💥💥.
/////////////////////////////////.
في الحاره ...
في شقه سيد والد ميسره ...
سيد بغيظ /ينفع الي عملتيه في الحاره ده ي ست ميسره كل يوم لازم مصيبه .
ميسره وهي تاكل بشراهه /دي ست معندهاش دم مانت عارف ام احمد كانت لازم تاخد العلقه الي هيا ده لولا برق حاشني عنها كانت راحت المستشفي .
سيد بصدمه /برق مين ي بت .
ميسره بسخرية/هيكون مين ي عني ي بابا برق الي بيشتغل معاك في الشركه .
سيد بصدمه /نهارك اسود ومنيل الشركه مفيهاش غير برق واحد بس ابن صاحب الشركه .
ميسره ببساطه /هو ده بصراحه الراجل طلع عنده دم وصلني ل حد هنا تصور ي بابا ملقتش ولا تاكسي يرضي يجبني هنا هو جابني وفضينا الخناقه سواء ومشي .
سيد بقلق /ميسره ي بنتي انا عارف انك بمائه راجل بس خالي بالك من نفسك ي ضنايا فاهمه .
ميسره بابتسامه /فيه ايه ي ابو ميسره متخافش علي بنتك .
سيد بابتسامه وحنان /ربنا يحميكي ي ضنايا .
ليتحدث بالم بداخله عايز اروح اعمل العمليه علشانك ي ضنايا بس قلقان عليكي اسيبك لوحدك وانتي ملكيش حد لازم اطمن عليكي الاول ي ضنايا وانا عارف هطمن عليكي مع مين .........
///////////////////////////////////////////.
في حفله قمر في المعرض الخاص بها ...
كانوا الجميع يقفون باباسامتهم الساحره وهم يقفون بجانب قمر في ذلك اليوم الهام .
مالك بحنان وفرحه/نشاء الله عليكي ي قلب ابوكي واللوحات تجنن .
رشا بسعاده /الف مبروك ي قلب ماما .
قمر بسعاده /ربنا يخليكم ليا يارب .
شمس بابتسامه /الف مبروك ي قلب اختك مشاء الله والله اكبر .
برق بسخرية /انتي قاعده في مولد .
شمس بغيظ /تصدق بالله مفيش حد غيرك انت بيخرجني عن شعوري .
جاسر بابتسامه وهو يمسك بيده هديه /مساء الخير الف مبروك ي قمر .
قمر بابتسامه وهي تغمز لشمس /اهلا ي سياده المقدم مصر نورت والمعرض كمان نور .
شمس بهمس وحزن /ايه الي جابك .
جاسر باستفزاز /جاي ل قمر انتي مالك .
شمس بغيظ /بقا كده طيب انا مش طيقاك اصلا .
جاسر بابتسامه/اسف بجد اسف علي الي قولته صدقيني ي شمس انتي أقرب واحده ليا في الدنيا بس انا جوايا جرح كبير اوي اوي مبقاش قادر يخليني ابقا جاسر بتاع زمان انا بحبك ي شمس ولله بحبك بس سمحيني لاني مش عارف اهرب من الماضي .
شمس بسعاده تكفي العالم /كفايه عليا اعترافك ده عندي بالدنيا انت حب عمري ي جاسر وانا هفضل جنبك لآخر العمر .
جاسر بهمس وخبث /بس انا مش عايزك جنبي بس لا عايزك في حضني كمان ي قناصه .
شمس بخجل /جاسر .
جاسر بعشق وسعاده /روح جاسر .
جنه بسعاده /قمر حبيبتي الف مبروك المعرض تحفه .
قمر وهي تحتضنها بحب /حبيبه قلبي ي جنه ربنا يخليكي ليا .
مراد بابتسامه /هي اللوحات تحفه بصراحه .
جنه بغيظ من ذاتها /اسفه نسيت اعرفكم ده بقا ي ستي مراد اخويا احسن مهندس ديكور ودي قمر اختي وصحبتي اجمل رسامه .
قمر بابتسامه وهي تمد يدها له /اهلا وسهلا ي بشمهندس نورت المعرض .
مراد بابتسامه ساحره /شكرا اوي بس بجد المعرض تحفه بحيكي .
ملك بطفوله /بابي انا عايزه دي .
قمر بابتسامه وحنان /ي خلاثي علي العسل ي ناس اسمك ايه ي سكر .
ملك بطفوله /ملك ي طنط .
قمر بابتسامه وحنان /طب ايه رايك بقا أن اللوحه دي بتاعتك وحالا هيتكتب عليها اسمك .
ملك بط
فوله وفرح /هي هي .
مراد بابتسامه /بس ده كتير اوي .
قمر بابتسامه /مفيش حاجه تكتر عليها حضرتك متعرفش انا بحب الأطفال ازي .
مراد بابتسامه واعجاب /واضح أن حضرتك شخصيه رقيقه اوي .
قمر بخجل وارتباك /شكرا عن اذن حضرتك اجيب ل ملك اللوحه .
لتسرع قمر ليتابع آثارها بابتسامه واسعه ....
علي الجانب الآخر ..
كانت تسير جنه وهي تحمل كاس العصير لتصتدم ب حازم .
جنه بغيظ /مش تفتح ي ابني العصير وقع علي الفستان .
حازم بغمزه /افتح ازي والقمر ده قدامي وبعدين لو الفستان مضيقك اقلعيه عادي يعني .
جنه بغيظ وغضب وهي ترفع فستانها للذهاب  /انت انسان سافل وحسابي معاك مش دلوقتي .
حازم بسخرية/ههههه هي اتكسفت ولا ايه خودي هنا ي بت .
برق باستغراب /هي تمارا مالها شكلها مش مظبوط خالص ولا حتي بتبهدل فينا زي عادتها .
سليم بحزن /بسببي لاني ضربتها برصاصه الرحمه علشان تشوف حياتها .
برق بجديه /قصدك ايه ي سليم.
سليم بجديه /انا عمري محبيت تمارا غير اختي ي برق لكن هي احساسها غير كده خالص كان لازم اصدمها علشان تفوق ومتفضلش معلقه نفسها بيا وتشوف حياتها مع الي يستهلها والي يقدرها ويليق عليها .
برق بشرود وهو يتذكر ميسره /مش لازم دائما يكون الاتنين الي بيحبوا بعض يكونوا لايقين علي بعض ممكن يكون مختلفين تماما وبالعكس دي مش حاجه وحشه .
سليم بسخريه /ايه ده برق باشا بيتكلم عن الحب شامم رائحه حاجه مش طبيعيه .
حازم بسخرية /شكلها كده رائحه السمك ي سليم .
سليم بضحك /هههههه شكلها كده ي حازم .
برق بغيظ /طب اتلموا بقا انتوا الاتنين لانفخكم .
/////////////////////////////////////////
في الكباريه ....
كانت تجلس رحمه وهي تسمع لحديث رامي بصدمه وخوف .
رحمه بخوف /حضرتك بتقول ايه .
رامي بشر /مليون جنيه هتاخديهم تعيشي بيهم ملكه وامك تعمل العمليه .
رحمه بقلق /ازي بس ده انا كده هيكون ليا ملف في الاداب دي فضيحه ي رآمي بيه غير الي ممكن يعملوه فيا لا ابوس ايدك ي رامي باشا ساعدني باي حاجه الا الموضوع ده .
رامي بشر وخبث /ي بت افهمي ملف ايه وبتاع ايه ده سليم المنشاوي ي عني ولا حد هيعرف حاجه عائلته تخفي كل حاجه وتمحيها بمكالمة تلفون واحده ومش بعيد كمان تتجوزيه بس كل الي انا هستفيده اني اذله واكسره واجيب مناخيره الأرض .
رحمه باستغراب /ازي وانت بتقول أن عائلته بتخفي اي حاجه .
رامي بحده /ده مش شغلك ي روح امك المهم تنفذي الي قولته وخلاص فاهمه .
رحمه بقلق /هفكر وارد عليك .
رامي بغضب/هديكي فرصه ل حد بكره فاهمه اما بقا لو رفضتي لو لسانك ده نطق باي كلمه ي حلوه هيتقطع سامعه .
رحمه بخوف /حاضر ي رامي بيه. 
///////////////////////////////.
في حفله رشدي مهران 💥💥💥💥💥.
اسد بخبث /فرصه سعيده ي رشدي باشا بصراحه كانت حفله جميله اوي .
رشدي بحده /بالنسبه الك أما بالنسبه الي مكنتش سعيده خالص واتمنا متكررش تاني.
اسد بضحكه استفزازية/ هههههه بصراحه موعدكش عن اذنكم ..
بعد انتهاء الحفله .
رشدي وهو يمسك عشق بغضب /بقا كده ي بنت الكلب بتبعيني .
عشق بدموع ورعب /اقسم بالله العظيم ابدا انا معرفوش اصلا .
رشدي بغضب /انتي فكرتني أهبل ي بت شكل الحرق الي في جسمك مكنش كفايه .
عشق برعب /لا ابوس ايدك كفايه صدقني انا معرفوش هو الي واضح أنه بيرقبنا .
رشدي بغضب شديد وصراخ /طب غوري علي فوق وجهزي نفسك لصفقه بكره و يؤلك لو فشلتي فيها هاخد عمرك انتي وامك فاهمه  .
عشق برعب /فاهمه فاهمه .
//////////////////////////.
في سياره اسد ...
كان يستمع إلي التسجيل الذي ذرعه في ذراع عشق بمهاره ليتحدث بانتصار .
/واخيرا ي رشدي ي مهران هتقع في أيدي وبعد ماقبض علي الحيه بتاعتك هعرف ازي اجيبك تحت رجلي واخلي جاسر ينتقم منك ي كلب . 
///////////////////////////.
في حفله قمر ...
كان جاسر يقف أمامها بغضب وغيظ لسكوتها ..
جاسربغيظ /انتي بتهزري ي شمس لسه فاكره دلوقتي انك تقويللي أن اسد راح عند الزفت ده .
شمس بغيظ /ي عني اعمل ايه ي جاسر هو الي صمم كنت همنعه عيل صغير اسد .
اسد بابتسامه /انا جيت خلاص .
جاسر بغيظ وخوف/انت بتسهبل صح .
اسد بابتسامه /بقولكم ايه هسلم علي قمر وبعدين هنخرج بره نتكلم في المهم .
في أحدا الكافيهات الفاخمه .....
جاسر بصدمه /مش ممكن حتي بنته مشغلها في القرف ده ازي .
شمس بضيق /ي جاسر فيه ناس دلوقتي بتقتل عيالها .
اسد بجديه /بس بصراحه بعد ماسمعت التسجيل ده وشوفت الي البنت دي فيه قررت حاجه تانيه خالص.
جاسر بانتباه /قصدك ايه ي اسد .
اسد بجديه/قصدي أننا نستخدم البنت دي علشان نعرف نوقع رشدي مهران لو قبضنا عليها وهوبيهددها 
اوي كده مستحيل تعترف عليه ومش هنبقا وصلنا لحاجه بالعكس ده احنا كده عرفناه كل حاجه وخلناه ياخد حذره .
شمس بانتباه /قصدك ايه ي اسد .
اسد بجديه/قصدي اني هاخد البنت دي لمكان بعيد احاول اخليها تتطمنلي واساعدها أننا ننقذ والدتها كمان ومن خلالها هنقدر نوصل لكل جرائم رشدي مهران .
جاسر بغضب وتوعد /محدش هيخلص علي رشدي مهران غيري ي اسد .
اسد بجديه وهو يربت علي يده /اوعدك ي صاحبي .
//////////////////////////.
في شركه الشناوي ...
كانت تسير رحمه بارجل مرتجفه لكنها اخذت القرار الصح ..
حارس الأمن /اي خدمه .
رحمه بقلق /كنت كنت عايزه اقابل سليم بيه المنشاوي .
حارس الأمن /طب استني أما ابلغه .
ليمسك حارس الأمن هاتفه ليحدث سليم لياذن لها بالدخول .
في مكتب سليم ..
كان سليم يتابع بعض الملفات لتتطرق هي برفق لياذن لها بالدخول .
سليم بجديه /اهلا وسهلا اتفضلي ايه ده مش انتي الي بتشتغلي في الكباريه .
رحمه بدموع وارتجاف /ايوه وجايه لحضرتك في موضوع مهم بس تضمن ليا الأمان انا ووالدتي
يتبع الفصل السادس  اضغط هنا
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله"رواية صغيرة الاسد " اضغط علي اسم الروايه


reaction:

تعليقات