القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشقت العمدة نور الفصل السابع بقلم رنا احمد

   

رواية عشقت العمدة نور الفصل السابع

في دوار وهدان ...
وهدان بضيق /بعد اذنكم هتحدد مع بتي شويه .
سراج بجديه /اتفضل ي حاج وهدان .
في غرفه الضيوف .
وهدان بضيق /انتي كيف توافقي علي حاجه زي دي ي نور .
نور باستغراب /واه ي ابا عاد انا وفقت بعد موفقتك وبعدين مانت سمعت بنفسك حديد اللواء أشرف كل الي بيحصل ده مصيبه وفي وشنا احنا متنساش أن احنا كبرات البلد ي عني لو حاجه زي دي معرفناش نتصرفوا فيها وبسرعه مش بعيد يشيلونا وناس غيرنا تمسك البلد وانت عارف زين ي ابوي أن لانا ولا انت هنستحملوا حاجه زي دي وبعدين انت مش عارف بتك ولا ايه ده انا بمائه راجل .
وهدان بجديه /نور ي بتي السوال الي هقولهولك دلوقتي عايزه اجابه صريحه منيكي من غير لف ولا كدب لان لو عكس كده حوصل ساعتها يبقا من غير متيجي تعرفيني تسيبي الدوار والبلد كلها وتمشي وتنسي ساعتها أن ليكي اب .
نور بقلق شديد /فيه ايه عاد ي ابوي خوفتني .
وهدان بثقه /انتي هتتجوزي الظابط كابر بس علشان المهمه ومصلحه البلد ولا فيه سبب تاني .
نور بارتباك وهي ترسم الجديه /سبب تاني قصدك ايه ي ابوي .
وهدان بحده /قصدي انتي فاهماه زين ي بنت وهدان وعايز إجابته منك دلوقتي لأن بعد كده حسابك معايا هيكون كبير جوي ي نور لو سلمتي نفسك ل كابر  .
نور بجديه وثقه/متقلقش عليا ي ابوي جوازي من كابر علشان المهمه ومصلحه البلد وبس انت عارف بتك زين انا راجلك ي ابوي راجلك الي هيفضل في ضهرك عمري مهكسرك ي ابوي واحسسك انك مخلفه حرمه مش هيحصل ي ابوي .
وهدان بانتباه /متاكده ي نور .
نور بقوه /متاكده ي ابوي اطمن المهمه دي تخلص وكل حاجه هترجع زي ماكانت .
وهدان بجديه/وان حصل العكس ي نور .
نور بقوه /ابقا ساعتها ادفني تحت رجليك ي ابوي .
وهدان بجديه /زين ي نور يلا نتطلعوا للناس .
في الخارج ...
وهدان بجديه /تمام ي سياده اللواء بس لازما نفهموا زين الموضوع .
اشرف بجديه /الموضوع واضح ي حاج وهدان نور وكابر هيبانوا متجوزين قدام الناس جواز عادي خالص بس طبعا احنا هنكون متابعين معاهم كل حاجه وده هيسهلهم أنهم يعرفوا الي عمل كده من غير مايلفتوا نظره ولا نظر حد .
وهدان بغرور /تمام جوي ي عني حضره الظابط كابر هيتجوز العمده نور .
كابر بغيظ /للاسف .
نوربغيظ / جوازه الشؤم والندامه .
وهدان بجديه /تمام ي سياده اللواء يبقا لازما كابر يجيب ل نور بتي شبكه كبيره قدام الناس ده مهما كان هيتجوز العمده نور .
كابر بغيظ /انا مهدفعش فيها ولا مليم أخركم معايا دبله صيني وهاخد فلوسها بعد المهمه دي متخلص كده اظن كده مكاركم اوي ي عني .
نور بغيظ /تصدق بالله انا محترماك علشان الراجل الكباره الي قاعد ده انا مش عارفه كيف الراجل المحترم ده خلف واحد زيك .
سراج بغضب /بس اسكتوا انتوا الاتنين بذمتكم ده شكل ظابط وعمده ده انتوا محصلتوش عيال الشوارع اسمع ي حاج وهدان كل الي تامر بيه نور هيكون تحت رجليها وكلامك معايا انا .
وهدان بجديه /زين طبعا هنقعدوا بليل لازما عمتها وعمها يكونوا موجودين ونشوف هتجبلوها ايه دهب .
سعديه بفرحه /للللووووي .
وهدان بحده /جرا ايه ي وليه اسكتي .
كابربهمس وغيظ /والله وهدفع فيكي دهب وانتي متسويش ربع جنيه مخروم.
نور باستفزاز /وعملي فيها سبع رجاله ونافش ريشك وانت بتاخد المصروف من ابوك ي نونه هههههههه.
كابراستفزاز  /هتشوفي النونه ده هيعمل فيكي ايه بكره  .
نور بخجل شديد /انتي سافل وقليل الحياه صوح .
كابر باستفزاز /هههههههه قد ايه ي جناب العمده انت طلعت بتتكسف زي البنات وكده ده انا هربيكي .
نور بقوه وتحدي /بعينك ي حضره الظابط جناب العمده نور هتفضل نور .
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂.
في فيلا بدران ...
في غرفه عمار .
كان يسير عمار بغضب شديد وتوعد لذلك الفتاه الذي تجوازت كل الحدود واستطاعه أن تفعل المستحيل فمن تستطيع فعل ذلك مع عمار بدران .
بدران بسخرية /ايه ي سبع الرجال .
عمار بغيظ /فيه ايه عاد ي ابوي .
بدران بغضب /فيه أن اتفضحت في البلد ي عره الرجاله لما بت تعمل فيك كده .
عمار بغضب شديد /انت فاكرني هسكت أما شغلت البت دي خدامه هنه مبقاش عمار بدران .
بدران بتحزير /بقولك ايه عاد ابعد عن البت دي خالص البت دي اخت الظابط كابر فاهم ي عني ايه ي عني انت كده هتفتح العيون علينا واحنا منقاصينش وجع راس .
عمار بغيظ /ي عني ايه ي ابوي انشاء الله تكون اخت العفريت هربيها ي عني اربيها .
بدران بتحزير /انا حذرتك ي عمار لو عملت حاجه فتحت العيون علينا ل انا بنفسى هدفنك بالحياه سامع .
عمار بتوعد /مهما حصل هزلها يابوي واخد حقي منها وانا خلاص عرفت هعملوه ايه .
في مصنع يوسف ..
كان يجلس يوسف وهو يدون بعض الملفات لتقاطعه نجمه بغضب .
نجمه بغضب /وبعدين معاك عاد ي يوسف انت فاكرنا شحاتين ولا ايه .
يوسف بعشق /سبق وقولتلك ارفضي برحتك بس انا بقا مش هياس واصل ي بنت عمتي .
نجمه بدموع /متتدفعليش فلوس المستشفي تاني ي يوسف بحزرك .
يوسف بابتسامه ساحره /هدفعها مهما يحصل انتي بتاعتي ملكي ومش هسيبك واصل ي نجمه .
نجمه بدموع وصراخ /انت بتعمل فيا كده ليه ي يوسف حرام عليك ابعد عني عاد .
لتسرع الي الخارج بدموع ووجع تعشقه بشده ولكن قلبها يؤلمها فوالده قد حرمها من والدها ودمر ذلك العشق لكن العاشق لا ييأس ابدا ....
في مكتب كابر .
كابر بغيظ /ممكن اعرف ايه الي حضرتك عملته هناك ده .
سراج ببرود /ايه الي عملته مش فاهم .
كابر بغيظ /أن حضرتك تقترح موضوع الجواز ده انت عارف أننا نقدر نقبض علي الي عمل كده من غير ده كله .
سراج بحده/لا ي حضره الظابط مش ممكن لاننا مش عايزين الموضوع ينتشر ثانيا انت ايه مشكلتك مهمه زي اي مهمه واتمنا انك تنجح فيها وترفع راسي وبعدين احنا مش بنعذبك احنا هنجوزك .
كابر بغيظ /وهو جوازي من زغلول ده مش عذاب .
سراج بغضب /انت هتفضل في التفاهه دي لحد امتا مالها نور مش فاهم بنت بمائه راجل شوف المسؤوليه الي هي شايلاها المفروض انت الي تتكسف من نفسك وتعدل من نفسك والمهمه دي اخر اختبار ليك ي حضره الظابط اشرف يلا نتمشا شويه .
ادهم بمرح /مبروك عليك ي عريس .
شمعه بابتسامه /والله شكلها بنت لطيفه ي كابر ربنا يوفقكم في المهمه دي يارب .
كابر بهمس وغيظ / القبض علي المجرمين دول اسهل بكتيرمن جوازي من زغلول اوووف بس برضه ده ميمنعش أن بحب التحدي معاها ولسه  .
في دوار وهدان ....
ريم بمرح /مبروك ي عروسه .
نور بغيظ /واه عليكي ي بت مالك مصدقه كده ليه اشحال مانتي عارفه كل حاجه زين .
سعديه بابتسامه /خلينا نفرحوا حتي لو بالكدب ي نور ي بتي ده حلم حياتي اشوف عروسه .
نور بغيظ /بس لو مكانش الديك الشركسي كنا عرفنا نفرحوا صوح .
ريم بمرح /ي اختي انتي تتطولي اساسا .
نور بغيظ /أكده ي ام اربعه وأربعين ..
ريم بضحك /هههههه السماح ي جناب العمده والله مقصدي قصدي أن الظابط كابر زي العسل ده انتي هتشوفي بنفسك يوم الفرح البنات بتاع البلد كلها هتحسدك عليه .
نور بغيظ /علي ايه ي اختي دي بلوه الواحده اتبلا بيها وتعالي هنه ي واكله ناسك ايه عملتيه مع صاحبه ادهم ده .
ريم بهيام /اه الظابط ادهم ي عيني عليه ده خطفني من اول نظره ي جناب العمده .
نوربغيظ /اتحشمي عاد ي بت ي عني الي قولته كان صحيح دي لعبه منيكي .
ريم بمرح /اعمل ايه عاد ملقتش طريقه غير كده .
نور بغيظ /دي قله حيا دي .
سعديه بابتسامه /يلا ي ريم ورانا شغل كتير .
ريم بغيظ /جايه ي عمتي اوووف براحتك خليكي عايشه في دور الراجل كده بكره لما تحبي هتبقي متمنيا أنه يقرب منك ويفضل جنبك طول الوقت ساعتها هتفتكري حديدك ده وتفتكري كلامي .
لم تعلم نور لماذا تذكرت كابر أمامها وهي تسمع ذلك الكلام حقا سياتي يوما كهذا لتتطرد نور الفكره من راسها فلا مجال للضعف في حياه العمده نور ...
في دوار وهدان .....
كان الجميع يجتمعون للاتفاق علي كل شي ..
بدران بخبث فهو يظن أنه اخيرا قد ارتاح من نور /الف مبروك ي نور ي بتي .
نور بضيق /الله يبارك فيك ي عمي .
بدران بخبث /ويترا ايه الي لم الشامي علي المغربي ..
وهدان بحده /قصدك ايه ي بدران .
بدران بابتسامه /هكون بقصد ايه ي اخوي الف مبروك ي بتي .
صابحه وهي تجلس بتعب /اه الواحد كبر وبقا بيتعب بسرعه جوي .
ريم بهمس وخوف/كل ده وبتتعبي استرها يارب علينا .
وهدان باستغراب /واه عاد ي صابحه مالك اتاخرتي كده ليه عقبال مداخلتي .
صابحه/ابدا س اخوي كنت بسلم علي مخيمر متعلق علي الشجره الراجل ده ي ابوي كبير جوي في السن بس صحته عافيه .
وهدان بقلق/ايه الصوت ده عاد .
عوض بفزع /ي جناب العمده عمي مخيمر وقع من علي الشجره هوديه المستشفي يسترها ربنا.
صابحه بلا مبالاه/يلا خد الشر وراح هو كده كده كان ميت .
ريم بهمس /يللهووي حتي عم مخيمر مسلمش منيها .
نور برعب /ي لهوي كابر .
كابر بابتسامه وشياكه ساحره /مساء الخير .
صابحه بابتسامه /واه واه عاد ايه القمر الي دخل علينا ده والله ووقعتي واقفه ي بت ي نور .
نور بفزع وهي تقف امام كابر /قمر بالستر ي خالتي ده دايما صحته تعبانه ومن الدكتور ده للدكتور ده .
كابر باستغراب /فيه ايه ي نور .
صابحه بابتسامه /تعبان ايه ي بت ده واقف زي السبع اهو .
نور بفزع /الله اكبر كابر تعال معايا .
صابحه بغيظ /شوف البت والله مهسيبه .
في الخارج ..
كابر باستغراب /فيه ايه مالك ي نور .
نور بتنهيده /مفيش حاجه واصل بس كان لازما اعمل كده اصل عمتي عينها وحشه شوي .
كابر باستغراب /وحشه ازي بالعكس دي شكلها ست لطيفه .
نور بغيظ /مقصدش كده ي سي كابر قصدي أنها بتحسد فهمت كده وانت مشاء الله جايلي متشيك جوي جوي .
كابر بابتسامه وهمس /وانتي بقا واخده بالك اني متشيك اوي وخوفتي عليا من عمتك اسميه ايه ده ي جناب العمده .
نور بارتباك شديد /هتسميه ايه عاد كل الحكايه اني خوفت عاد علي المهمه لتبوظ ده كل همي .
كابر بخبث /ماشي المهم اعمل ايه دلوقتي لازم ادخل .
نور بجديه /روح عاد البس جلابيه .
كابر بصدمه /ايه جلابيه .
نور بجديه /ايوه جلابيه يلا عاد بسرعه .
في الداخل ..
نور بغيظ /لبسته جلابيه وبرضك زي القمر اعمل ايه معاه تأني ..
صابحه بابتسامه /شوفوا بقا ي جماعه احنا عالم مش طماعه بس انتوا برضك هتاخدوا نورتنا لازما بقا تقدروها.
سراج بإعجاب /الي انتي تقوليه نافذ ي ست صابحه .
صابحه بدلع /تشكر ي سراج باشا كلامك عسل .
ريم بمرح /شوف الكهن بتاع الوليه .
صابحه/احنا هنجيبوا اربع غوايش واربع خواتم وحلق وتعبان .
كابر باستغراب /ايه التعبان ده ده الي بيقرص ولا ايه .
سراج بمرح /اكيد هنعرف المهم الي قالته الست صابحه نافذ .
كابر بغيظ /جرا ايه ي سي مهند هو ده وقته .
نور باستفزاز /مش كتير كده ي عمتي كابر باشا علي قده كده  .
كابر بعند /لا مش كتير ولو اكتر كمان .
سعديه بابتسامه /تمام يبقا بكره الحنه وبعده الدخله ولا ايه ي جماعه .
سراج بجديه /معندناش مشكله خالص .
كابر بغيظ وهمس /محدش طيقاك كله عايز يخلص منك .
نور بتوعد وهمس /ده انا الي هخلص عليك ي كابر باشا وهتشوف .
كابر بغمزه وتوعد /هنشوف ي جناب العمده هخلص عليكي في حضني
يتبع الفصل الثامن اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله"روايةعشقت العمدة نور" اضغط علي اسم الروايه


reaction:

تعليقات