Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

عشق وجحيم السيف الفصل السادس والعشرون 26 بقلم عبير الزهور

 عشق وجحيم السيف الفصل الاول بقلم عبير الزهور

عشق وجحيم السيف الفصل السادس والعشرون

ندى بتتصل على روح
ندى....  الو ازيك ياقلبي 
روح بتنهيده وجع...  الحمد لله بخير من ربنا 
ندى....  مالك يا روح 
روح...  انتي مش عارفه مالي انتي مش عارفه سيف عمل فيه اي 
ندى...  يا قلبي والله هوا طيب و بحبك  بس هوا كان بيدور على حاجه كانت قدامه اساسآ و هوا مش عارف انتي متعرفيش حصل فيه ايه لما انتي غبتي عن الوعي كان هيتجنن عليكي والله هوا بحبك اوي 
روح..  اعمل اي يعني عشان اتكد اذا بحبني ولا لا
ندى..  انا هقلك بس عاوز اعرف اذا انتي بتحبيه ولا لا و اذا انتي حابة ترجعي له من جديد  
روح..   مش عارف 
ندى...  لا لازم تعرفي. انتي بتحبيه ولا لا 
روح بتنهيده حب... بحبو وبحبو اوي ومش متخيل حياتي من غيرو بحبو اوي 
ندي بفرحه..  يا عني عليكي انا دلوقتى اقدر اقلك تعملي اي 
روح.. قولي يا ستي 
ندى.... ماشي انتي هتوافقي على زين 
روح بعصبيه... ندى مالك انتي مركزه معايه ولا ايه بتقوليلي اقبل  بزين و كمان ازي ارجع لسيف انتي مجنونه 
ندى بضحك.... هوا انتي يا بنتي بالعه مايك..   سيبني اكمل 
روح..  كملي كملي 
ندى...  انتي مش هتقلبي بزين يعني انتي بس تقولي له انك موافقه عليه بس بشرط 
روح.. وايه هوا الشرط
ندى..  انتي اسنتي عليه شويه.... ماشي و بعد ما تقبلي بزين تتصلي بسيف و تقولي له انك عازمه على فرحك 
روح.... انتي اكيد اجننتي 
ندى بضحك... لا متخفيش لسه متجننتش ولا حاجه... واكملت... وانتي هيكون فرحك على زين بعد يومين و هتروحو المطار عشان تسافرو احنا بدورنه نقول لسيف مكانك اذا لحقك ترجعيله واذا ما لحقك خلاص تسافري بره مصر 🇪🇬فتره تريحي اعصبك  و زين مش ناسيه... هتسافري انتي وزين
روح.. وهنسافر انا وزين بصفتنا ايه لبعض.... اه مقلتيش لي ايه هوا الشرط
ندى... الشرط انتي هتقبلي تتزوجيه بس لما انتي تحسي نفسك بتحبيه ماشي 
روح... يعني هكدب عليه 
ندى.. مش عارف.... انا قلت لك الطريقه تعرفي جوزك بيحبك او لا وانتي حره تعملي النتي عايزاه ماشي 
روح.. اذا عملت كل الخطه دي و طلع مش بحبني و انا بكدا كسرت قلبي وقلب زين وكدبت عليه برضو 
ندى... يا قلبي انتي متعرفيش هوا ضيع من عمى 10سنين بيدور عليكي و كان ناوي يتزوج لين و هوا مش بيطيقها على امل يعرف مكانك و عايزه منه دلوقتىو هوا عارف مكان ومش هيحارب عشان يا هبله سيف بيموت فيكي بحبك اكتر من نفسو انتي متعرفيش ادهم قالي لي ايه عمل عشانك دا بحبك يا مجنونه 
روح.. اذا اتاكد منه بخبني كدا اكون كسرت قلب زين 
ندى.. وانتي برضو كدا بتجرحي نفسك و زين الله يعوضو اكيد مش هيسيبو  ربنا مش بخلي حد قلبو مجروح هوا جبار بيجبر القلوب و مش بينسه حد انتي توكلي على الله وماعليكي 
روح.. ومنعم بالله ماشي امري لله هحاول 
ندى.. انتي حواوي بكل الطرق ماشي 
روح.. حاضر
ندي... يالله سلام ادهم جا من الشغل سلام وزي ما قلتلك حاولي عشان مش تندمي بعدين 
روح.. ماشي سلام 
انتهاء الفلاش باك
روح و هيا بتعيط جامد و تكلم نفسها ... ليه ليه يا سيف انا استنيتك كتير في المطار  اكتر من 3 ساعات اجلت الطياره عشانك ليه تعمل بيه كدا ليه ليه استنيتك كتير وانتا مبينتش ولا ندا تقول انتا بتحبني ههههه انتا مش بتحبني مش بتحبني...  بنهيار....  هوا مش بحبني
نظرت الى اولادها مراد ومرام و قالت بحزن 
روح...  ابوكم مش بيحبني مكلفش  نفسه يحاول عشاني عشان يثبت انه بحبني  
في صباح 🌤يوم جديد 
عند سيف 
سيف بفرحه...  انتا متأكد من كلامك ده 
عمرو..  اه متأكد من كدا كويس اوي انا شفتها بعني وها داخله الفيله بتاعت الجراحي و معاها راجل بس انا معرفتوش و برضو طفلين ولد وبنت 
سيف و قد اتا في باله شخص وحيد...  ومنو هاذ الشخص 
عمرو..  الصراحه معرفتش
سيف واخرج الهاتف بتاعه و وضع على صورت زين وقال... هاذا الشفتو معاها 
عمرو... ايوا هوا دا 
سيف بعصبيه..  ومخلفه منو كمان...  اكمل جهزلي العربيه عشان اروح هناك 
عمرو..  حاضر 
عمرو خرج وسيف بكلم نفسه وحزين اوي ومتعصب جامد..
سيف... كدا يا روح تنسيني بكل السهوله دي ليه ليه يا روح انا حولت كل الطرق احافظ عليكي دا انا لاخر لحظة كنت بمتمسك فيكي دا انا خسرت رجليه و مش قادر امشي كلو وانا كنت اجري وراكي في الاخر تتزوجي زين و تخلفي ولا حتا فكرتي فيه 
عند روح 
روح بضحك وهيا بتتكلم فون.... ايوا يا ست ندى انا هنا في مصر 🇪🇬
ندى بفرحه...بجد يا روح انتي فين دلوقتي 
روح... انا في بيت اهلي فين هكون يعني 
ندى... دا سيف لو يعرف هيفرح جامد
روح بعصبيه... لا يا انا مش تقولي له اني هنا اوك 
ندى... براحه يا بنتي على نفسك شويه.. دا انتي بقيتي من سيدات الاعمال ومتغيرتيش ابدآ
****روح وقت كانت بره مصر كانت كلد دي السنين بتدرس و اصبحت من سيدات المجتمع/****
روح.... اقلك ايه تعالي عندي وحشتيني اووي
ندى... ماشي انا جاي مسافه السكه و اكون عندك 
روح.. يالله سلام 
اغلقت روح الهاتف بتاعه و التفتت الي طفليها و هما بعيطو و قعدت تسكت فيهم الي ان طرق الباب اخدت مراد من ايده عشان هوا عنده 4و نص  وراحت عشان تفتح الباب 
روح بستغراب.... معقول وصلت بسرعه دي 
الخدامه كانت رايحه تفتح الباب 
روح.. خلاص انا هفتحو 
الخدامه.. حاضر 
روح.. خلص يا ماما خلاص عايز ايه اتكلم 
و فتحت الباب و كانت الصدمه 
يتبع الفصل السابع والعشرون اضغط هنا
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله"رواية عشق وجحيم السيف" اضغط علي اسم الروايه

reaction:

تعليقات