القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية اجبرتني اعشقها الفصل العاشر 10 بقلم شهد علي

   رواية اجبرتني اعشقها

رواية اجبرتني اعشقها الفصل العاشر

بعد خمس سنوات
مامي أنا عايزة شوكولاتة
سهيلة/شوكولاتة لا عشان سنانك يا ريناد
ياسمين/أيوة مامي معاها حق يا رينو
ريناد/مامى هو بابى لسة مش هيرجع
سهيلة بلعت ريقها/عندة شغل يا ريناد روحي العبي
ريناد دخلت جوة بس وقفت جنب الباب
سهيلة دموعها نزلوا/اعمل ايه يا ياسمين أنا مش هرجع له وولا هخليه يشوفها أنت مش فاهمة كان بيعاملني ازاي وانا كنت زي الهب*لة
سهيلة دخلت جوة وهي بتقول/لا أنا هرجع لاسد ولا أنت لعمر
ريناد اول ما سمعت كده راحت ناحية باب الشقة وفتحتة وخرجت وفي أيدها العروسة بتاعتها
سهيلة/أنت الوحيدة اللي ساعدتيني سواء اتغير أو اكمل تعليم أو حتي أن أنا و بنتي نبقا عايشين
من خمس سنين
سهيلة كانت ماشية لوحدها فى الشارع وبتعيط وكان فية عربية جاية بسرعة كبيرة كانت هتخبطها بس ياسمين شافتها وشدتها بسرعة
ياسمين/مش تخلي بالك
سهيلة دموعها نازلة
ياسمين/مالك
سهيلة/أنا لوحدى سبته هو كان بيضربني
ياسمين/يعني زي احنا الاتنين ملناش حد
سهيلة/هو كان فية حد بيضربك
ياسمين/ياريتها جت علي الضرب
سهيلة/انا اسمي سهيلة
ياسمين/وانا ياسمين

ياسمين/احنا اخوات يا سهيلة
سهيلة بتفتكر اليوم اللي عرفت فية انها حامل
فلاش باك
دخلوا شقة صغيرة
ياسمين/الحمدلله ربنا بيسهلها اهو وادينا لقينا شقة بدل الايجار اللي كنا قاعدين فيها و لقيت شغل وانت هتكملي تعليم
سهيلة فجأة وقعت وأغمي عليها
فى المستشفي
الدكتورة/مبروك مدام سهيلة حامل
سهيلة بدموع/لا لازم ينزل
ياسمين/ممكن تسيبينا لوحدنا يا دكتورة
الدكتورة خرجت
ياسمين/أنا مش هقولك أن هي جاية في وقت مناسب بس دية نعمة من عند ربنا وحرام يا سهيلة انك تموتيها دية روح بريئه عارفة يوم ما تشيليها علي ايدك هتكرهي نفسك انك فكرتي فى يوم تنزليها
سهيلة حطت أيدها على بطنها/بنت
ياسمين ضحكت وحضنتها
باك
ياسمين/روحتي فين
سهيلة/كنت بفتكر يوم ما عرفت اني حامل في ريناد ياترى أسد هيعمل ايه لما يعرف
ياسمين حضنتها/متخفيش كلة خير تعالي نشوف بنتك راحت فين
عمر نزل اسكندريه لان كان عندة شغل
عمر ماشي بالعربية وبيتكلم في التليفون وفجأة ضهرت قدامة وضرب فرامل
البنت وقعت علي الأرض وعيطت وهو نزل بسرعة
عمر/أنا آسف مكنتش اقصد أنت كويسة وشاف رجلها اللي اتعورت طلع منديل ومسح لها الدم اللي علي رجلها /فين ماما يا حبيبتي
ريناد بدموع/سبتها وهدور علي بابا هي مش عيزاني اشوفة أنا سمعتها هي وخالتو ياسمين وهما بيقولوا كدة
عمر افتكر ياسمين/لازم ترجعي يا.اسمك أية
ريناد
عمر/رينو لازم ترجعي اكيد ماما قلقانة عليكي
ريناد/خالتو ياسمين بتقولي بردوا يا رينو
عمر/طب تعرفي ساكنة فين
ريناد/اه
عمر شالها وركبها عربيتة/قولي ساكنة فين
أسد نزل أسكندرية لان جاتلة معلومات أن سهيلة بتدرس في الجامعة هنا وأنها ساكنة في...
سهيلة بصريخ/ريناد مش موجودة ريناد فين لاء وبقت تعيط
ياسمين/أهدي اكيد بتلعب تحت تعالي ندور عليها
سهيلة نزلت تجرى وياسمين دخلت جوة تجيب الجاكت بتاعها
سهيلة نزلت تحت ووقف قدمها عربية وهي قلبها دق وهو نزل وهو بيبصلها وبعدين قرب منها وهي جت تجرى شدها وحط حاجة علي وشها
أسد/مفيش هروب تأني يا سهيلة هربتي كتير
سهيلة بدات تغمض عينيها وبعدين غابت عن الوعي
أسد ركبها جنبة وركب وساق
عمر وصل ونزل وشال ريناد
ريناد ببراءة/عمو أنت حلو
عمر ضحك وطلع السلم
ريناد/هي الشقة دية
عمر لسة هيخبط الباب اتفتح
عمر اتصدم وياسمين انصدمت
ريناد حضنت ياسمين وقالت/متخليش ماما تزعق لي يا خالتو
عمر بابتسامة/ياسمين
يتبع الفصل الحادي عشر اضغط هنا
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله"رواية اجبرتني اعشقها " اضغط علي اسم الروايه

reaction:

تعليقات