رواية طفلة الفهد الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم دعاء حجاج

     

رواية طفلة الفهد الفصل الثامن والعشرون

انتوا بتعملوا اي هنا ٠٠٠٠ساره وبتول بصوا لبعض وكانوا في حاله صدمه:😳😳

_ساكتين ليه بتعملوا اي هناا 

ساره بارتباك:احنا احنااا ٠٠٠٠٠

_والله يا محمود ده ساره اللى جبتنا هناا قولتلها بلاش بس هي إللى أصرت ٠٠٠

ساره بصت لبتول وقالت:بتول انتى بتقولى اي انا قولتلك كده ؟؟

_ايوه قولتى وانا قولتلك بلاش بس انتى اصريتى وقولتى محدش هيشوفنا 

_تعالوا هناا ٠٠٠٠خدوا الحلوين دول على البوكس 

ساره وبتول:😳😳

عند فهد وزينه ✨

فهد قال بعد فهم:انتى تقصدي اي بكلامك ده 

_مقصدش حاجه ويا ريت تستعجل عشان عايزه انام 

_طب اي رايك نتعشاا سوااا في مطعم على ذوقك

_مش جعانه واسكت بقاا 

في المساء ✨✨

زينه نزلت من العربيه عالطول وفهد نزل وراها ولكن هي طلعت تجري ٠٠٠٠

_زينه استنى زينه !!

_في اي يا فهد مالها زينه 

_مفيش يا ماما ٠٠٠٠وفجاه تليفون فهد رن

_الووو٠٠٠

_ساره وبتول كانوا موجودين في البا”ر

_😳😳٠٠٠٠

_في اي يا ابنى 

_مفيش يا ماما عن اذنك 

_رايح فين الوقت اتاخر اوى

_مش هتأخر يا ماما ربع ساعه وراجع

_خد بالك من نفسك ٠٠٠٠زينب قعدت على الكرسي وقالت:مالك فين لحد دلوقتي انا هرن عليا اشوفه فين 

بالفعل زينب رنت على مالك 

_اي يا ماما 

_فينك يا حبيبي 

_عند *****مالك بتفكير:لو قولت لماما انى عند أهل سمر وهنام هناك هتزعل اوى

_مالك روحت فين 

_ماما انا هنام مع واحد صاحبي متخافيش عليا سلام 

_الووو٠٠٠مالك 

_العيال دول هيجننونى 

بعد مرور عشر دقائق ٠٠٠٠

عند مالك وسمر وخصوصا في اوضه سمر ✨✨

مالك وسمر دخلوا الاوضه والاتنين بصوا لبعض وطلعوا يجروا على السرير 

مالك نام على السرير وسمر قالت بعصبية:مالك ده سريري

_بقولك اي يا منال انا تعبان وعايز انااام 

_قولتلك مسميش منال اسمى سمر مبتسمعش 

_لا ٠٠٠٠٠سمر قعدت على السرير وقالت:لو مقمتش من على سريري هروح اقول لبابا يجى يقومك 

مالك قام وقال بتريقه:وهتقولى لابوكى أن انا وانتى مش بنحب بعض والجواز ده كذب اي رايك بقاا 

سمر ضغطت على سنانها وقالت:بس ده سريري ومن حقي انام عليا 

_ما تنامى هو انا ماسكك 

_انام زي بقا وحضرتك نايم ؟

مالك غمز لسمر وقال:عادي ما انا زوجك

_واحد سا”اافل ٠٠٠٠٠سمر قامت ومالك شدهاا عالطول

_ عيب كده يا لولو 

سمر زقت مالك وقالت:انا هنام على سريري وانت هتنام 

مالك بتريقه:مع ابوكى 

_هههه هتنام على الأرض يا خفيف 

مالك قام من على السرير وقال:انا مالك الكيلانى انام على الأرض 

_ايوه وبعدين انت مش في قصرك انت في بيتى اناااا 

_خلاص ماشي انا هطلع انام براا 

سمر مسكت ايد مالك عالطول وقالت:انت مجنون ازاى عايز تنام برا ممكن بابا وماما يشكوا في حاجه

_خلاص ننام سوا على السرير 

سمر كانت رايحها تضر”ب مالك بالقلم ولكن المره ده مالك مسك ايدهاا 

_تؤ تؤ انا منستش القلم الاول عشان اخد التانى !!

سمر بتحاول تفلت أيدها ولكن معرفتش 

مالك شدها ليا وحط ايدو على ظهرها ونبضات سمر ازدادت 

_محدش اتجرا يمد ايدو عليا الا انتى بس صدقينى هدفعك تمن القلم ده غالى اوى 

سمر زقت مالك وراحت نامت على السرير والخوف كان ممتلكها ٠٠٠٠

في الطايره✨

شيري كانت قاعده على الكرسي في الطائره وكانت فرحانه اوى وبتقول:اخيراا هشوفك بقاا يا فهد انت متعرفش انا اتعذ”بت قد اي في غيابك وفجاه تليفونها رن 

_الووو

_بقا كده يا شيري ارن عليكى ومترديش عليا 

_اوبس انا اسفه اوى يا ماما اظهار أن الشبكه كانت و’حشه اوى 

_المهم وصلتى ولا لا ؟؟

_اه يا ماما وصلت وراكبه الطايره بقالى ثلاث ساعات وقربت اوصل مصر وأشوف روحى بقا

_طب بقولك اي يا شيري 

_قولى يا ماما

_حاولى تتقربي من فهد وتعرفي إذا كان في بنت في حياته ولا لا 

شيري بغضب:بنت ده انا اقت’لها ماما فهد ليا انا وبس 

_مش عارفه يا شيري كلمت خالتك زينب امبارح وحاسه انها مخبيه حاجه 

_ده اوهام يا ماما 

_يا رب يا شيري المهم لما توصلى مصر رني عليا 

_حاااضر في حاجه كماان 

_لا مفيش اه صحيح خدي بالك من نفسك 

_حااضر ٠٠٠٠سلام 

_سلام ٠٠٠

ام شيري قفلت التليفون وكانت خايفه اوى على بنتها 

_خايفه من اي يا اميره 

_مش عارفه حاسه ان قلب بنتك هيتكسر 

_يتكسر تقصدي اي بكلامك ده 

_حاسه أن في بنت في حياه فهد مش عارفه ليه 

_ما انا قولتلك بلاش نبعت بنتنا مصر انتى اللى اصريتى

_كنت عايزنى اعمل اي شيري كانت زعلانه اوى وانا مقدرش على زعلها ٠٠٠اخدها في حضنوا وقال:طب اهدي أن شاء الله خير ٠٠٠٠٠قالت ام شيري بخوف:ربنا يستر 

في السجن ✨✨

_محمود انا اختك ازاى تعمل كده ؟؟

_مش عاايز اسمع منكم ولا كلمه انا مش مصدق لحد دلوقتى انكم كنتوا في البا”ر 

_انا اسفه يا حوده والله ما هعمل كده تانى 

محمود بعصبيه :اسكتى ٠٠

محمود خد بعضه وطلع وساره قعدت تعياط وتقول:ماما لو عرفت ممكن تزعل منى اوى ومش بعيد تخا’صمنى 

_وانا خايفه اوى فهد لو عرف ممكن يقت’لنى 

_اكيداا محمود رن عليا 

_ينهااار اسو’د يبقا انتهيت 

بعد شويه فهد وصل بالفعل ✨

_فين بتول يا محمود 

_فهد اهداا 

_اهدا ازاى يا محمود ده كانت في البا’ر عارف يعنى اي بنت تروح البا’ر 

_طب اهدا مينفعش كده 

_هما فين 

_طب اقعد يا عم ٠٠٠٠اقعد ٠٠٠٠٠بالفعل فهد قعد وكان متعصب اوى 

_حمدي !!

_نعم يا بيه ٠٠

_هات البنات من جوا

_حااضر يا بيه بالفعل حمدي راح وفتح الزنزانه وقال:البيه عايزكم براا 

بتول مسكت ايد حمدي وقالت:فهد اخوي معا

_ايوه معااا اتفضلوا قدامى 

بتول كاد أن يغمى عليها 

_ساامعه يا ساره كلوا منك هقول لفهد اي دلوقتى ؟

_هو انتى لوحدك ما انا كمان محمود عمره ما هيسبنى وهيقول لماما ومستحيل اطلع من البيت تانى ٠٠٠

_انتوا بتتكلموا في اي يلا امشوا قدامى 

_فهد اهدا العصبيه مش هتفيد في حاجه انا عارف انك مصدوم بس صدقنى العصبيه مش هتزود ولا هتنقص حاجه 

بتول وساره طلعوا وكانوا حاطين وشهم في الأرض ٠٠٠

فهد قام وراح عند بتول اللى كانت بترتعش من الخوف 

_انتى يا بتول بقا انا بقول انا عندي اخت محترمه اوى تطلعى زي مالك كده يا بتول 

_انا اسفه يا فهد والله ما هعمل كده تانى 

_محمود انا اقدر اخدها صح

_اه طبعااا 

فهد مسك ايد بتول جامد وطلعوا برا السجن وركبوا العربيه وماشوا 

_وانتى ؟؟

ساره حضنت محمود وقالت:والنبي ما تقول حاجه لماما ومش هعمل كده تانى 

_عليه افضل الصلاه والسلام مستحيل تعملى كده تانى 

_والله ما هعمل كده تانى بوعدك 

محمود مسح ليها دموعها وقال:يلا نروح اكيداا ماما قلقانه عليكى دلوقتى  

_مااشي يا حوده يا عسل 

محمود وقف وبص ليها بنظره تخوف 

_انا اسفه ٠٠٠

في الطريق✨

_فهد انا اسفه والله ما هعمل كده تانى 

_بت يا بتول انتوا البنات لما تبقوا زعلانين اي اللى بيصالحكم ؟؟

_😳😳٠٠٠٠٠بتول كانت في حاله صدمه ومفكره أن فهد مضايق منها اوى وكانت متخيله انه ممكن يضر”بها 

_مالك مصدومه كده ليه هي الاجابه صعبه ولا اي 

_فهد حبيبي انت كويس 

_بتول جوبي على قد السوال بلاش مقدمات رجاء 

_ما انا عايزه افهم الاول انت زعلت مين 

_انا وزينه متخانقين ومش عارف اعمل اي 

_ومين الغلطان 

_انا يا بتول اخلصي بقااا 

_احنا يا بنات اي حاجه بتصالحنا بالاخص التافهين اللى زي وزي زينه 

_اممم كملى 

_يعنى ممكن هدايا أو شوكولا بتبقا احلى هدايه

_تفتكري الشوكولا تصالح زينه ؟؟

_معرفش إذا كانت بتحب الشوكولا ولا لا بس اعتقد ممكن تصالحك مش عارفه 

_بتعتقدي يعنى مش تأكيدا 

_انت مش هتجيب شوكولا بس انت هتجيب شويه حاجات كده من اللى زينو بتحبهم

_واي هما دول 

_هو انت مش عارف اي حاجه خالص عن زينه 

_لا مش عارف واخلصي يا لمضه

_ممكن تجيب ليها روايه 

_روايه 

_اه طبعاا زينه بتحب الروايات اوى 

_زينه ده فاشله 

_واي يعنى فاشله بس بتعرف تقرا المهم اي رايك 

فهد وقف العربيه وقال:تعالى ننزل وهاتى اللى على بالك 

_بجد 

_مش ليكى لزينه 

بتول بصت لفهد وقالت:وانا والنبي 

_طب أمشي يا بتاعت البا”ر أمشي لسه بنا حساب مخلصش 

_حاااضر٠٠٠

بعد مرور نصف ساعه تقريبا

في قصر الكيلانى ✨

زينه نزلت تحت ودخلت المطبخ وكانت جعانه اوى 

_انا جعانه اوى ٠٠٠٠زينه فتحت الثلاجه وطلعت اكل وقعدت على الأرض وبدأت تاكل ٠٠٠٠

_يعنى زعلنى وفي الاخر خد بعضه ومشي وانا كنت مفكره أنه هيصالحنى بس لا طلع ****

وفجاه زينه سمعت صوت اقدام متجها إلى المطبخ 

زينه قامت عالطول وقالت:اعمل اي اعمل اي ؟؟

زينه حطت الاكل عالطول في الثلاجه واستخبت وراء الرخام 

زينب شغلت النور ودخلت فتحت الثلاجه وقالت:مين اللى اكل اكل القطط؟؟

زينه:😳😳٠٠٠٠٠٠٠زينه كانت عايزه ترجع ولكن حطت أيدها على بوقها ومسكت نفسها بالعافيه ٠٠٠٠

زينب كانت طالعه ولكن سمعت صوت 

_لا لا خليكى يا ماما زينب مكانك والنبي 

زينب كانت خلاص هتشوف زينه ولكن صوت قاطعها 

_مامااا 

_بتول !!

_تعالى اوريكى فهد جاب ليا اي 

_استنى يا بتول هشوف حاجه 

بتول مسكت ايد امها وقالت:بعدين يا ماما شوفي الحاجه ده 

وبالفعل بتول خدت امها وطلعوا على فوق 

زينه طلعت فوق عالطول ودخلت الحمام وقعدت ترجع وتقول 

_قطط لما اكون جعانه اكل اكل القطط ٠٠٠اعاااااااااا٠٠٠

فهد دخل الاوضه ومالقاش زينه وقال:راحت فين ده ؟؟

زينه غسلت وشها وطلعت لقت فهد في وشها

زينه راحت قعدت على السرير عالطول ٠٠٠

فهد قلع الجاكيت وراح قعد جنبها وقال: انا اسف 

زينه:_____________

_انتى عارفه انا جبتلك اي 

_مش عايزه اعرف 

_طب استنى !!

_قولتلك مش عايزه اعرف 

فهد راح جاب بوكس كبير اوى وزينه بصت الناحيه التانيه 

_عارفه البوكس ده فيا اي ؟؟

زينه اتنرفزت وراحت نامت على السرير 

صبر فهد نفذ وقال:انا عمري ما اعتذرت من حد ولا عمري جبت هدايا لحد انتى حرا يا زينه 

فهد خد مخده ونام على الكنبه وزينه قعدت تضحك تحت البطانيه ٠٠٠

عند مالك وسمر✨ 

_منال انا عندي اقتراح 

سمر قامت وحطت أيدها على خدها وقالت:خير !!

_بصي هنام سوا على السرير ٠٠٠٠سمر رفعت حاجبها

_اهدي يا منال بس هنحط مخدات بنا اي رايك 

_اممم ٠٠٠٠٠تماام 

مالك حط مخدات بنهم وكل واحد نام على جنب ٠٠٠

سمر شدت البطانيه ومالك قعد يشدها بردو 

_اعااااااا٠٠٠٠٠٠مالك انت معاك بطانيه 

_سقعان يا منال يرضيكى جوزك يبقا سقعان 

سمر شدت البطانيه وقالت:احترم نفسك 

مالك شد منها البطانيه وقال:بت انا عايز انام زي الشاطره كده تنامى من غير ازعاج 

_انام زي من غير بطانيه الجو بارد اوى 

مالك غمز ليها وقال:تعالى في حضنك 

سمر مسكت المخده ورمتها في وش مالك ٠٠٠

مالك اتعصب ومسكت المخده ورمها على سمر 

_يعنى كده ماشي يا مالك ٠٠٠٠سمر قامت ومسكت المخده ونزلت على مالك 

_اعااا٠٠٠يا بت المجنونه ٠٠٠٠مالك شد سمر من وسطها وبقت تحتو وهو فوقها 

مالك حد ايدو على خدها وشال الشعر اللى على وشهاا 

مالك قرب من سمر التى كاد قلبها أن يخرج من مكانو

وفجاه شد البطانيه ونام عالطول 

_مالك هات البطانيه 

_بس يا بت ٠٠٠٠٠سمر نامت وكانت زعلانه اوى ٠٠٠

سمر كانت سقعانه اوى ومالك بص عليها من تحت لتحت وكان مبسوط اوى ٠٠٠٠

بعد شويه سمر راحت في أعماق أحلامها ٠٠٠٠مالك قام وغطها وقال:اسف اوى بس حبيت انرفزك ٠٠٠٠

سمر قعدت تتكلم وهي نايمه:انا بكر”هك يا مالك بكر”هك 

مالك اتعصب وشد البطانيه وقال:مو”تى من الساقعه بقااا

في تمام الساعه ٢:٣٠ صباحا✨

زينه قامت وفتحت البوكس عالطول ولقت شوكولاته كتير وروايات من النوع اللى هي بتحبها 

زينه فتحت الشوكلاته وقعدت تاكل 

فهد حس بصوت وفتح عين واحده وقال:كنت متاكد انك هتعملي كده ٠٠٠٠٠

زينه بقا وشها عباره عن شوكولاته ومنظرها مضحك جداا 

_احم ٠٠٠

زينه اتخضت عالطول وقالت:هو ٠٠٠هو 

_خلاص يا زينه قولى انك مش زعلانه 

_بعد كل ده مش زعلانه 

فهد ابتسم وقال:اخيرا يا طفلتى ارهقتينى

زينه جرت على فهد عالطول وحضنتوا وهو كان في حاله صدمه 

زينه بفرحه:انت احلى صديق ٠٠

فهد ابتسم وقال:تعرفي انك تعبتينى اوى 

_انا اسفه !!

فهد بص لزينه وزينه كذلك وكانوا مبتسمين ٠٠٠٠

في صباح اليوم التالى ✨✨

في مطار القاهره 

شيري نزلت من الطايره وكانت فرحانه اوى وقالت:اخيراا بعد طول انتظار هشوفك يا نصفي الاخر 

_الشنطه يا انسه 

شيري خدت الشنطه وطلعت برا المطار واتفاجات أن مفيش حد جاي خدها 

_فين فهد ؟؟

شيري طلعت تليفونها وكانت رايحه ترن على فهد ولكن حد حط ايدو على كتفها 

شيري اديرت عالطول وقالت:فهودتى !!

_خالتى زينب 

_اي ده انتى زعلانه انى جيت اخدك ولا اي 

_لا مش زعلانه بس فين فهد ؟؟

_الحقيقه فهد ميعرفش انك جايه 

_يعنى انتى مقولتيش لفهد يا خالتى ؟؟

_قولت تعمليلوا مفاجاه احسن اي رايك 

شيري حضنت زينب وقالت:فكره حلوه اوى 

_جاسر !!

_نعم يا مدام زينب 

_خد الشنطه حطها في العربيه ٠٠٠٠بالفعل جاسر خد الشنطه وشيري وزينب ركبوا العربيه 

_انتى عارفه يا خالتى انا همو”ت وأشوف فهد 

_شيري انا هقولك على حاجه 

_قولى يا خالتى 

زينب بارتباك:فهد ٠٠٠فهد 

_مالو يا خالتى اتكلمى 

_فهد متجوز

يتبع الفصل التاسع والعشرون اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله”رواية طفلة الفهد” اضغط علي اسم الروايه

أضف تعليق