رواية رنين الاسد الفصل الاول 1 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية رنين الاسد الفصل الاول 1 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية رنين الاسد الفصل الاول 1 بقلم الكاتبة المجهولة

أسد الشرقاوي: هوا أكبر رجل أعمال في الشرق الأوسط ذو بشره قمحاويه وجسد رياضي طويل وعيون بنيه وشعر أسود ذات شخصيه حاده ٣٥ سنه

رنين السيوفي: فتاه مرحه ذات عيون بنيه وشعر أسود ناعم يصل لخصرها وبشره بيضاء وجسد أنثوي ممشوق وشفاه كريزيه ٢٠سنه

مالك الشرقاوي:صديق أسد وابن عمه ذو جسد رياضي وبشره قمحاويه وعيون عسلي وشعر أسود ٣٥ سنه

ملك الحناوي:صديقه رنين فتاه ذات شخصيه قويه وعيون بنيه وشعر بني وبشره بيضاء وجسد ممشوق ٢٠سنه

زين الشرقاوي:صديق أسد وابن عمه ذو جسد رياضي وبشره قمحاويه وعيون بنيه وشعر أسود شخصيه مرحه ٣٥ سنه

نغم المحمدي:أبنه خاله رنين فتاه طيبه القلب ذات عيون سوداء وشعر بني وجسد ممشوق ٢٠سنه

مازن الأسيوطي:أبن خاله أسد وصديقه ضابط في المخبرات المصريه ذو جسد رياضي وبشره قمحاويه وعيون عسلي وشعر أسود ٣٦ سنه

رهف الشرقاوي:اخت أسد الصغري فتاه طيبه القلب ذات عيون سوداء وشعر أسود ناعم وجسد أنثوي وبشره بيضاء ١٩ سنه

محمد السيوفي :عم رنين قاصي القلب يكره رنين ويريد اخذ ورثها و يخبي سر عن رنين

الشرقاوي:جد أسد و زين و مالك ذات شخصيه حاده ولكنه طيب القلب ٧٠ سنه

في مكان مهجور

مجهول ١:أحنا بنتابع كل تحركاته ياباشا

أسد :تمام عايز عينكم عليه

مجهول ١:تمام حضرتك تأمر بأي حاجه تانيه

أسد :لا روح انتي

مجهول ١:تمام

ركب أسد سيراته واتجه إلي قصره وهو في الطريق شاهد مجموعه من الرجال يخطفون فتاه أوقف أسد عربيته ونزل منها

أسد :في اه منك ليه ها تخدو البنت علي فين

مجهول:وانت مالك يلا امشي من هنا بدل ما ندفنك مكانك

أسد:لا ولله شكلك متعرفش انت تكلم مين

مجهول:لا منعرفش تكون مين يعني رئيس الجمهورية

أسد :لا ياروح امك الي قدامك أسد المنشاوي

مجهول ببعض الخوف:حضرتك عايز اه يا أسد باشا

أسد:اه أتعدل كده وخدين البنت علي فين

مجهول: عمها عيزها أصلا هربانه من فرحها

هنا البنت عانت اللازقه من علي بوقها وقالت

البنت بخوف :متسدقهوش دا عيزين يجوزوني غصب بالله عليك أنقذني منهم

مجهول :أخرصي يابت ،أحنا أسفين يا أسد باشا أحنا هناخد البنت ونمشي

أسد :لا البنت دي تلزمني

مجهول :انت أتجننت يا جدع تاخد مين

أسد بغضب :مين المجنون ياروح أمك

المجهول للرجاله :موتوا

بدأ أسد يضرب في الرجاله لحد ما وقعهم واحد ورا التاني، طلع واحد من الرجاله مطو*ه وجي يضرب أسد بها جات البنت خدتها بدالو

الراجل هرب والبنت فقدت وعيها أسد شلها واتجه بها إلي قصره

~~~~~~~~~~~~~~~

في قصر أسد الشرقاوي

طلب أسد من الحرس بتعوا يطلب دكتوره

أسد شلها وطلع بيها علي الجناح بتاعوا

جت الدكتوره وعلجت المريضه وخرجت

أسد بجديه:أخبرها اه يا دكتوره

الدكتوره:هيا دلوقتي كويسه انا عقمتلها

الجرح وهيا دلوقتي نايمه بس ياريت تاكل

كويس لي إنها ضعيفه

أسد :تمام شكرا

وندي علي الحارس يوصل الدكتوره

ودخل أسد ليها

قعد جنبها بيتأمل ملامحها الجميله والبريئه

أسد في نفسوا :هوا في جمال كده سبحان الله

وبدأت البنت تفوق

البنت برعب: انت مين وانا فين

أسد:متخافيش انتي في قصري وانا أسد الشرقاوي إلي أنقذتك من الناس الي عايزه تخطفك

البنت بدأت تتذكر وبنبره خوف :ونبي أحميني منهم

أسد :هما مين وعايزين منك اه

البنت بدموع :عمي عايز يجوزني أبنو بي الغصب عشان ياخد ورثي

أسد :مين هوا عمك وانتي مين

البنت :انا رنين وعمي يبقى محمد السيوفي

أسد بصدمه :مين محمد السيوفي

~~~~~~~~~~~~~~~~~

في مكان أخر

انت بتقول اه يا متخلف مين الي خدها

مجهول: أسد الشرقاوي

المجهول ٢بصدمه :بتقول مين ،إزاي دا يحصل

وبدأ الراجل يحكي إلي حصل …وبس كده يا باشا

مجهول٢ بغضب:غور من وشي

الراجل مشي وقعد المجهول يقول

مجهول ٢ برعب:شكل الماضي هيتفتح تاني وهيبقا خراب علي الكل

أضف تعليق