Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

عشق وجحيم السيف الفصل العاشر 10 بقلم عبير الزهور

  عشق وجحيم السيف الفصل الاول بقلم عبير الزهور

عشق وجحيم السيف الفصل العاشر


ريهام..  يا لهوي  يالهوي  دي شكلها مي*تا
حور كان وشها شاحب جدآ و مرميه على الارض و كان التفس بتاعه ضعيف جدآ و ريهام كانت بتصوت و زين جا على صوتهم 
زين.. في اي 
ريهام بعياط..  حور شكلها ما*تت 
زين بصدمه..  ما،تت ازي وسعي كدا اما اشوف..  دي فيها نفس  و شالها بسرعه و اخدها المستشفى. 
كل دا و سيف مصدوم و بكلم نفسو 
سيف لنفسو...  انا كنت هتسبب  في قت،ل حور الانتقام وصل فيا لدرجا دي
و ساب الفله و مشي 
في المستشفى 
زين..  عايز دكتور بسرعه
الدكتور..  اى دا زين باشا منورنه 
زين بعصبيه..  دا مش وقت ترحب بيا شوف شغلك 
الدكتور بخوف..  حاضر حاضر 
و دخلو حور على الغرفه و حطو لها اكسجين و  اسلك تانيه  كثيره 
بعد ساعتان من الانتظار خرج الدكتور 
زين بسرعه..  طمني يا دكتور 
الدكتور...  الصراحه و مخبيش عليك دي حالتها صعبا اوي و اكلها مش كويس ابدا لازمها اهتمام و عنيا 
زين..  ايمتا هتفوق  
الدكتور.....  ممكن بكره الصبح 
زين..  شكرآ اوي 
الدكتور..  اهلآ بحضرتك 
زين رجع الفله و ترك ريهام جنب حور
عند ادهم 
ادهم اتصل على سيف سيف مش برد ابد و قرر يروحله الفله 
في الفله 
ادهم..  اومال فين سيف 
زين..  وانا اى عرفني هوا فين قت*ل البنت البنت و هرب 
ادهم. بعصبيه.. انتا بتقول اي  بنت مين التق*تلت
زين..  شوف انا مش بكرهك ابد و عادي اتكلم معايه زي صاحبك 
ادهم بهدوء  قليلآ.....  احكيلي ايه الحصل 
زين قال لادهم كل حاجا 
ادهم بصدمه..  و هيا عامله اي 
زين..  معرفش بس الدكتور بقول حالتها مش كويسه 
ادهم.  و سيف فين دلوقتي 
زين....  والله معرفش 
ادهم سابو ومشي
بعد مرور  3 ايام على حور هيا في المستشفى و زين مسبهاش ابدآ و سيف لسه مبينش هوا فين 
زين..  ازيك النهارده عامله اي حور
حور بمتنان..  الحمدلله تمام....  زين انا بجد ممتنا ليك انتا اهتميت بيها و انا في المستشفى طول الفتره دي انا بجد مش عارفه اشكرك ازي 
زين بضحك..  ما خلاص يا شيخه  من وقت ما صحيتي وانتي عماله تشكر فيا انتي بس قومي بسلامه و دا احسن شكر ليه  ودى اهم حاجه 
حور بضحك...  دا بس دا طلب هين  ..  دا بسم الله ماشاء الله دا انا بقيت زي القرده 
زين بعفويه.. و احلى قردا 
حور.. ماشي انا قردا 
زين.. الله مش انتي تقولي على نفسك كدا 
حور.. انا ينفع اقول بس انتا لا و اكملت بغصه... هوا هوا ينفع اسالك سوال
زين..اتفضلي في اي 
حور.. معرفتش حاجه عن سيف 
زين بغيره.. و ايه جاب السيره دي دلوقتي 
حور بعياط.. متنساش دا جوزي و انا خايفه علي اوي و خصوصآ انو مش بشوف 
زين.... دا مش انسان دا وحش معرفش على اي انتي مستحملاه دا لو وحدا غيرك كان هربت من زمان
حور بعياط.. ونبي يا زين قولي 
زين قال بعصبيه.. لا معرفناش حاجه عن الزفت 
وسابها و خرج بره المستشفى 
حور بعيط و بينها وبين نفسها.. والله هوا معاه حق انا عشان ايه مستحملاه معرف.. معقول اكون حبيتو.. حبيتو ازي وانا مشفتش معاه يوم حلو 
بعد يومين حور رجعت على الفله 
ريهام.. الف الحمدلله على سلامتك يا هانم 
حور بضحك.. مش هنخلص  من حكايه هانم دي انا زي زيك ليا اسم و اسمي حور 
ريهام بفرحه.. حور و احلى حور والله... يالله يا حور عشان تستريحي... تحبي تروحي الغرفه بتعتك ولا غرفت سيف باشا 
حور بغصه.. لا عايز اروح غرفت سيف
ريهام... يالله بينا 
و اخدتها راحت غرفت سيف
ريهام..  هعملك شوربه عدس و اجيلك 
حور ببتسامه..  ماشي 
حور قعدت تبص لسقف و تتنهد  بكل وجع و تقول يا ترا انتا فين يا سيف 
عند ادهم 
ادهم بعصبيه..  يعني ازي مش لاقينه فص ملح و داب كونا ندور على لين عشان سيف دلوقتي بندور على التنين 
الحارس بخوف شديد...  والله مانا عارف راح فين دا احنا قلبنا مصر كلها ومش لاقينو 
ادهم بغضب شديد..  غور من وشي دلوقتي و عايزك مترجعش لي تاني الا وانتا عارف مكانو 
حارس..  حاضر يا بيه 
و خرج مسرعآ قبل ان ينفجر هاذ البركان الثائر 
عند ندى 
ندى بخوف.  ابعد عني انتا عايز اي 
احمد بوقاحه... انا عايز كل خير  
ندى بترتجف.. سيب ايدي و الا 
احمد بضحك... و الا اي قولي ههههه هتعملي اي 
ندى بقوه  و عضتو من دراعه.... هعمل كدا........و تركتو وراحت تجري على بيتها 
احمد  بش*ر.. دا انتي دخلتي دماغي و مش سايبك ماشي 
و بعد مرور  20 يوم على اختفاء سيف 
عند حور و مازالت  متعبا قليلآ  طلع زين عشان يشوفها 
دق دق  دق 
حور..  تفضل 
زين.ببتسامه..  صباح الخير  ..  دا انتي تقلتيها اوي 
حور بضحك..  اعمل اي دا ابن عمك صعب اوي 
زين....  اي عامله ايه النهاردا 
كادت ان تتكلم حور لكن هناك من فتح الباب و كانت الصدمه 

يتبع الفصل الحادي عشر اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله"رواية عشق وجحيم السيف" اضغط علي اسم الروايه

reaction:

تعليقات