رواية لا احد مثلها الفصل الخامس 5 بقلم ريناد احمد

 رواية لا احد مثلها الفصل الخامس 5 بقلم ريناد احمد

رواية لا احد مثلها الفصل الاول 1 بقلم ريناد احمد

 رواية لا احد مثلها الفصل الخامس

نادين ببكاء : كنت عايزه انتقم من عمر

حمزه : عمر مين

نادين بصدمة : ….

حمزه بهدوء : مين عمر يا نادين

نادين بتوتر : ده واحد زميلي وكان بيضايقني ف كنت عايزه انتقم للي هو بيعمله

حمزه بغضب : اسمه عمر ايه بالظبط وانا هجيبهولك تحت رجلك وهعرفه يتعامل معاكي ومع غيرك ازاي

نادين بتوتر : ايه .. ايه لا مش مهم خلاص اول ما يضايقني في اي حته هقولك على طول .. بلاش مشاكل

حمزه : تمام يا نادين .. تمام

_________________________

لا اله الا الله ♥️

سليم لنفسه : بس انا بحبها

كل شويه اقوله لا متقولهاش

وكل شويه انا احاول محبهاش

بس غصب عني ، انا مش عايز ازعل صاحبي مني ، ده اغلى واحد في حياتي ، شايف حب لين ليا وساكت ، انا غبي ، بجد غبي

قاطعته سيهار ” اخت سليم ” : مالك يا سليم

سليم : تعالي يا سيهار ادخلي

سيهار : مالك طيب

سليم : هقولك بس متلومنيش لاني عارف اني غلطان وفي نفس الوقت مبعرفش اخبي عليكي حاجه

سيهار : قول يا حبيبي مالك

سليم حكى لها كل شىء

سيهار بحزن على حالة أخيها : انا رأيي انك تدي فرصة ل لين وحاول تحبها طالما انت شايف انها بتحبك

سليم : صح وانا هعمل كده

وعانق أخته : شكرا لانك جنبي

سيهار بابتسامه : لو موقفتش جنبك هقف جنب مين يعني

واكملت : مستنيه الثنائي الجميل “سليم ولين” هبقى عمتو حربايه على فكره

سليم : عقربه *

سيهار : الاتنين واحد يسطا في ايه

وضحكوا الاثنان

_________________________

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم ♥️

باليوم التالي

سليم : ازيك يا لين

لين : الحمدلله وانت عامل ايه

سليم : الحمدلله .. ممكن اخرجك النهارده ونروح كافيه واتكلم معاكي

لين بفرحة : تمام امتى ؟

سليم : بعد الجامعه ؟

لين : تمام

حمزه : عامله ايه يا حور النهارده

حور : الحمدلله احسن بكتير وانت اخبارك ايه

حمزه : الحمدلله

حور : يدوم الحمد يارب .. انا هدخل المحاضره بقا

حمزه : تمام وانا كمان

حور : تمام

بعد الجامعه”

سليم : تشربي ايه

لين : اي حاجه على ذوقك

سليم : بتحبي الآيس كوفي ؟

لين أشارت له بالايجابيه

سليم : 2 ايس كوفي لو سمحت

– تحت امرك يا فندم

سليم : كنت عايز اتكلم معاكي في حاجه

لين : اتفضل

سليم فجأه : لين ، تتجوزيني ؟

لين بصدمة : ايه !

سليم : تتجوزيني ؟

لين : ….

سليم : شكلك مش موافقه

لين بفرحة: لا بس فاجئتني .. موافقه

سليم : هاتي عنوانك عشان اجي اتقدم

لين بتوتر : حاضر

وقالت له عنوانها

سليم : انتظريني

لين بابتسامة : تمام

_________________________

الحمدلله ♥️

بعد اسبوع

احلام : جايلك عريس يا حور

حور تذكرت عمر وخيانته لها : مش عايزه حد يا ماما

فراس : حد كويس واحنا نعرفوه بالذات انت

حور : بالذات انا !!

فراس أشار لها بالايجابيه

محمود : هو جاي بكره يا حبيبتي .. شوفيه وقولي رأيك

حور أشارت بالايجابية

باليوم التالي

احلام : حضري نفسك يا حبيبتي

حور : حاضر يا ماما

حور ارتدت فستان لونه لبني وكانت تشبه الاميرات

احلام : يلا يا حور عشان تطلعي

خرجت حور للعريس

حور : السلام عليكم .. حمزه !!!

أشار لها بالايجابيه

حور : ازي حضرتك يا عمو .. ازي حضرتك يا طنط ..

ووقفت عند نادين بصدمة : انت !!!

نادين : ايه ده انت !!!

حمزه : انتوا تعرفوا بعض

حور : تقربلك ايه دي يا حمزه ؟

حمزه : اختي في ايه

حور بصدمة : اختك !!!

حمزه : اه اختي .. مالك في ايه

حور : لا مفيش

محمود : حور ، حمزه شخص محترم وخلوق جدا ووقف جنبك كتير وبيحبك يا حور

حور : …..

حمزه : حور ، مش هتتكلمي ؟

“عمر : دي .. دي

نادين : حبيبته وقريب إن شاء الله هبقى خطيبته انت مين”

قاطع شرود حور صوت فراس : انت كويسه ؟

حور بحزن أشارت له بالايجابيه

محمود : موافقه يا حور

حور : ….

فراس : حور .. مالك في ايه يا بنتي

حور وقفت فجأه : مش موافقه يا بابا ..

 

يتبع الفصل التالي اضغط هنا

 

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية ” لا احد مثلها ” اضغط علي اسم الرواية

أضف تعليق