القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببت فتاة الملجأ الفصل الخامس بقلم سارة عبد الباري

 

رواية احببت فتاة الملجأ الفصل الخامس بقلم سارة عبد الباري عبر كوكب الروايات  للقراءة والتحميل pdf 


رواية احببت فتاة الملجأ


رواية احببت فتاة الملجأ  الفصل الخامس

وقفنا البارت إللى فات لما آدم خد تقى على المستشفى.
. آدم قاعد بره قلقان على تقى ومستنى الدكتور يطمنة عليها.الدكتور طلع من عند تقى. 
. آدم. خير يا دكتور طمنى على تقى. 
. الدكتور. الحقيقة تقى عندها تسمم شديد جدا. احنا عملناها غسيل معده. والحقناها على اخر لحظة. 
. آدم. ياعنى اقدر اطمن عليها. 
. الدكتور. اه طبعا تقدر. انا كتبتلها على شوية أدوية هتاخدهم وهتبقى احسن. 
. آدم. شكرا جدا يا دكتور. 
الدكتور. العفو يا آدم بيه دة واجبى. بعد اذنك. 
. آدم دخل الأوضة عند تقى. 
. آدم. تقى حبيبتى. انتى كويسة.. 
. تقى. الحمد لله أحسن بس بطنى قاعدة بتوجعنى. 
. آدم. زى بعضة يا حبيبتى. قوليلى يا تقى انتى اكلتى اى انهاردة. 
. تقى. انا فطرت الصبح. مع ماما سامية. 
. آدم. طيب انتى عندك حالة تسمم. ممكن تفتكرى اكلتى أو اشربتى اى النهاردة. علشان اعرف مين اللى عمل كدا. 
. تقى. انا اخر حاجة اشربتها. العصير إللى انت بعتهولى مع طنط سوسي. 
. آدم. عصير. انا مبعتش عصير مع حد. هى اللى قلتلك كدا. 
. تقى. اه هى جابت عصير وانا مكنتش عايزة اشرب. وهى قالت إن ابيه آدم هيزعل. علشان كدا تقى شربت العصير كلة. 
. آدم زعل جدا على براءتها وتوعد لسوزى. 
. بعد ساعتين آدم خد تقى وراحو على الفلا. 
. سامية. خير يابنى طمنى مالها تقى. 
. آدم. والله انا عايزك تسألى سوزى هانم مالها. تقى. 
. سامية انا مش فاهمة حاجة يا آدم اى علاقة سوزى. 
. آدم. اقولك انا يا امى الهانم حطت لتقى سم فى العصير. طبعا علشان تقى تموت وهى إللى تقدم عرض الأزياء. 
. سامية بصت بصدمة لسوزى. صحيح الكلام دة يا سوزى. 
. سوزى. لا طبعا مين اللى قلك الكلام الأهبل دة.. 
. آدم. انتى اى يا شيخة مفيش فى قلبك رحمة عايزة تقتلى طفلة علشان تقدمى العرض. 
. سوزى. اه اقتلها واقتل اى حد يقف فى طريقى. انا اللى بقدم العرض دة كل سنة يا آدم. ومش هسمح لأى حد يقف فى طريقى. 
. آدم ضرب سوزى على وشها بالقلم. يالة اطلعى بره مش عايز اشوف وشك تانى. والبيت دة لو شفتك فيه هقطعلك رجلك بره. 
. سوزى طلعت بره. وسامية فضلت تعتذر لادم على إللى عملته سوزى. 
. آدم. متعتزريش يا امى. خالتى تيجى هنا فى اى وقت بس لو سمعت ان سوزى جات هنا تانى انا فعلا هزعل. 
. آدم طلع عند تقى يطمن عليها. 
آدم. عاملة اى يا تقى دلوقتى. 
. تقى. الحمد لله يا ابيه تقى بقيت كويسة. 
. آدم. يالة يا حبيبتى خفى بسرعة علشان اخدك معايه الشركة. لأن محدش هيقدم العرض غير تقى. 
. تقى فرحت جدا. وقالت خلاص تقى بقيت كويسه. 
. آدم عطى تقى العلاج بتاعها ونام هو وتقى. 
. تانى يوم فى شركة آدم. 
. ليلى. صباح الخير مستر آدم. 
. آدم صباح النور. تعالى يا ليلى على المكتب عايزك ولما يجى معتز دخلية. 
. ليلى. تحت امرك يا مستر آدم. 
. معتز جيه ودخل هو وليلى لادم المكتب. 
. معتز. صباح الخير يا آدم. اكيد دى تقى. 
. آدم. صباح النور. ايوة يا سيدى هى دى تقى. هات بقى التصميم علشان نجربة. 
معتز طلع فستان كان شكلة جميل جدا لونه بنك وكان على شكل فراشة. وستايلة كان رائع. 
. آدم خدى يا ليلى تقى لبسيها الفستان. 
. تقى. بس. 
. آدم. مالك يا حبيبتي. متخفيش ليلى ظريفة و هتحبيها جدا. 
. ليلى خدت تقى ولبستها الفستان كان غاية في الجمال زى مايكون متصمم مخصوص لتقى. 
. آدم ومعتز كانو مصدومين من جمال الفستان على تقى. 
. تقى اى رايك يا ابية آدم. 
. آدم. جميل جدا يا حبيبتى. زى الاميرات بالظبط. 
معتز. يخرب عقلك يا آدم جبتها من فين دى. 
. آدم. متحترم نفسك يا معتز هتعكسها ولا اى. 
. معتز براحة يا عم آدم دى طفلة 😅هعاكس طفلة. 
. آدم. ماشي يا خفيف. 
. جيه معاد حفلة عرض الأزياء. تقى كانت لابسه الفستان وكانت متوترة جدا لأن كل إللى فى الحفلة كانو بنات كبار تقى الوحيدة اللى صغيرة. 
آدم. تقى حبيبتى مالك خايفة كدا ليه. انا دربتك على الوقفة و الماشية. متخفيش من اى حاجة. 
. تقى بصت لادم بابتسامة وقالت حاضر تقى مش هتخاف. 
. كل عضو من الشركات التانية قدم العرض لشركتة وجة دور آدم. 
. آدم دخل هو وتقى. كان شكلهم جميل جدا وكانت مفاجأت للجميع لان تقى سنها صغير والفستان كان جميل جدا. الكل أعجب بفستان تقى وفضلو يسقفو وتقى كانت مبسوطة جدا. 
. جات لحظة اعلان الفوز. 
. اعلنو فوز شركة آدم بالعرض. 
آدم كان مبسوط جدا لأن دى تعتبر نقلة تانية لشركتة وتقى فرحت جدا وجريت على آدم وحضنتة. 
. آدم بفرحة شكرا جدا يا تقى. 
. تقى بفرحة فستان تقى عجبهم. 
. آدم. ايوة يا ستى عجبهم. وتقى أجمل من كل البنات دول. 
. تقى فرحت جدا لكلام آدم. 
. آدم. وبالمناسبة الحلوة دى آدم هياخد تقى يفسحها و يوديها الملاهي. 
تقى فرحت جدا.. 
################
فى مكان آخر. 
مجهول١. نفذ حالا. 
. مجهول٢. تحت امرك يا فندم. 
###########
آدم. مبسوطة يا تقى. 
تقى. جدا يا ابيه آدم. 
. آدم كان ماشى هو وتقى وفجأه هجم اتنين واحد حط منديل على وش تقى فيه مخدر. اغمى عليها والتانى ضرب آدم على راسة. 
##مجهول ٢ المهمة تمت يا فندم. 
---------------------------- 
. ياترى مين اللى خطف تقى. 
وآدم هيرجع تقى أزاى. .

الفصل السادس اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: " احببت فتاة الملجأ " اضغط على أسم الرواية
reaction:

تعليقات