رواية طفلة الأسد الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم حنين أحمد

 رواية طفلة الأسد الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم حنين أحمد 

رواية طفلة الأسد الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم حنين أحمد 

-اسر بجمود وبداخله بركان من ايد حنين الي في ايد حازم وكمل: هخطب سهر

-حنين بصدمه: احم

-ملك بفرحه: الف الف مبروك ي حبيبي 

-اسر ببتسامه بسيطه:الله يبارك فيكي ي ست الكل

-اسد ببتسامه: الف مبروك ي اسر سهر بنت كويسه جداا الف مبروك ي حبيبتي

-سهر ببتسامه: ربنا يخليك ي عمي الله يبارك فيك 

-حازم بفرحه: الف مبروك ي حبيب اخوك

-اسر ببتسامه: الله يبارك فيك ي حبيبي 

-سلمي بحب وفرحه: حبيب قلب عمتو الف الف مبروك 

-اسر بحب: الله يبارك فيكي ي عمتو

-سلمي ببتسامه وحب: الف مبروك ي حبيبتي 

-سهر ببتسامه: الله يبارك فيكي ي طنط

-اسد ببتسامه بسيطه: ها قررتوا الخطوبه امتي…. احنا طبعا هنكلم اهل سهر وهما اكيد مش هيمانعوا 

-سلمي بفرحه:الخميس الجاي معاد مناسب صح ولا اي

ملك: احم احم لو هما موافقين مفيش مانع

-اسر: اي رايك ي سهر

-سهر ببتسامه بسيطه: تمام مفيش مشكله بس يعني بابا وماما 

-ملك:اكيد طبعاا اسد هيكلمهم 

-سهر ببتسامه:احم تمام

-سلمي:مالك ي حنون 

-حنين فات من شرودهاا وكملت:لا ي ماما مفيش حاجه….الف مبروك ي حبيبتي

-سهر ببتسامه وحضنتهاا:الله يبارك فيكي ي روحي

-حنين ببتسامه:الف مبروك ي اسر

-اسر بجمود:الله يبارك فيكي 

حنين ببتسامه بسيطه:انا هطلع ارتاح شويه عن اذنكم….وطلعت الجناح

-حازم بحب:همشي انا بقا عايزين حاجه

-حازم سلم عليهم وبارك لاسر وسهر تاني وخرج

-سهر ببتسامه:انا كمان همشي الوقت اتاخر

-ملك:استني ي حبيبتي اسر يوصلك

-سهر:لا ي طنط مفيش داعي اسر لسه واصل محتاج يرتاح هخلي السواق يوصلني

-ملك:ماشي ي حبيبتي خدي بالك من نفسك

-سهر ببتسامه:حاضر….وسلمت علي كله وخرجت

“تسريع الاحداث….يوم الخطوبه”في جناح اسر تحديدا

-سلمي بحب وضحك:تؤ تؤ في عريس ينام لحد دلوقتي

-اسر بنعاس:امم صباح الخير ي عمتو

-سلمي:صباح الفل ي قلب عمتو يلا قوم بقا

-اسر ببتسامه:صحيت اهو

-سلمي ببتسامه:يلا قوم خد شاور كده وانزل عشان تفطر

-اسر:حاضر يعمتو

-سلمي ببتسامه:يحضرلك الخير يارب…..وخرجت

-اسر لنفسه:تفتكر هتعرف تحب غيرهاا حب عمرك الي فضلت طول السنين الي فاتت مستني ترجع عشانهاا…ودخل الحمام

“في جناح حنين”

-ملك ببتسامه:صحي النوم ي هانم

-حنين بضحك:صباح الفل ي خالتو

-ملك بحب:صباح العسل ي نن عيون خالتو….خدي دة

-حنين باستغراب:اي دة ي خالتو

-ملك ببتسامه:دة فستان لست البنات عشان الخطوبه بليل

-حنين ببتسامه:ربنا يخليكي ي ست الكل بجد جميل اووي اووي….وكملت بمشاكسه تسلميلي ي ملوكه يقمر انتي

-ملك بضحك:حبيبت قلبي تعرفي ي حنون انك بتفكريني بنفسي وانا صغيرة كنت جميله شبهك كدة

-حنين بحب:طول عمرك قمر طبعاا

-ملك بضحك:ي بت ي بكاشه

-حنين بضحك:عيب عليكي

-ملك بحب:طب يلا بقا خدي شاور وانزلي عشان تفطري

-حنين ببتسامه:امرك ي فندم

-ملك بضحك:حبيبت قلبي……وخرجت

-تن تن تن…..مسدج علي الواتساب من حازم

-حازم:صباح الخير ي ست البنات

-حنين ردت:صباح النور ي حازم 

-حازم:لسه صاحيه ولا اي

-حنين ردت:اه 

-حازم:ماشي ي حبيبتي اشوفك بالليل بقا

-حنين ردت:تمام ماشي….وقفلت ودخلت الحمام

“في الصالون”

-اسد ببتسامه:صباح الفل ي ملوكتي

-ملك بضحك:صحي النوم ي باشا

-اسد بضحك:اسفين ي هانم

-حسام ببتسامه:صباح الفل

-كلهم:صباح النور

“علي سلالم القصر”

-حنين خارجه من الجناح

-اسر خارج من الجناح….وفجأة خبطت في جسم قصير نوعاا ما فكان من السهل يعرف مين….وفضلوا باصين لبعض 

-حنين برتباك:احم اسفه م اخدتش بالي….ولسه هتمشي

-اسر بحزن وهدوء:اوزعتي

-حنين وقفت بدموع مكتومه وكملت:ن…..نعم

-اسر بحب وشوق.:لسه زعلانه منى عشان سافرت زمان

-حنين بدموع مكتومه:الف مبروك علي خطوبتك….ونزلت جري علي السلم

-اسر خبطت ايدة في الحيطه وكمل:لا مش لازم احن كدة هي مخطوبه مينفعش….ونزل 

“في الصالون”

-ملك ببتسامه:يلا يولاد تعالوا الفطار

-تن تن تن

-حنين:الو

-سهر بفرحه:حنون حبيبت قلبي صباح الخير

-حنين بحب:صباح الورد ي روحي عامله اي

-سهر بحب:الحمدلله ياقلبي وانتي

-حنين ببتسامه:الحمدلله بخير بيكي

-سهر ببتسامه:متيجي عندي الميكب ارتيست هتيجي وكده وعايزاكي تكوني معايا انتي عارفه مليش غيرك وعادي نجهز هناا عندنا

-حنين بهدوء:تمام ي حبيبتي 

-سهر بفرحه:ماشي ي قمر مستنياكي….وقفلت

-ملك:اي ي حبيبتي في حاجه

-حنين ببتسامه بسيطه:لا ابدا بس سهر عايزاني اروح عندهاا وكده اكون معاها يعني والميكب ارتيست كمان هتيجي عندهاا

-سلمي ببتسامه:تمام ي حبيبتي روحي وخدي بالك من نفسك

حسام:امم السواق استاذن نص ساعه

-اسد:اسر يوصلهاا طيب

-حنين برتباك:احم احم 

-اسر:تمام يلا بينا ولا اي

-ملك للخدامه:سعاد هاتي الفستان والحاجات بتاعت حنين م فوق وطلعيهم علي العربيه

-سعاد:حاضر ي هانم

-حنين:احم يلا….وخرجت علي العربيه

-اسر:مع السلامه….وخرج علي العربيه

“في العرببه”

-اسر بهدوء:تعرفي بيت سهر فين

-حنين ضيقت عنيهاا بغيظ وكملت:وهو انا عيله يعني 

-اسر بضحك مكتوم علي منظرها:احم تمام….بعد شويه وصلوا بيت سهر

-حنين:اهو البيت 

-اسر بهدوء:تمام اتفضلي

-حنين برتباك: احم باي….ونزلت من العربيه واسر رجع علي البيت

“تسريع الاحداث جيه الليل وكلهم جهزوا واسر راح ياخد سهر”

-حنين ببتسامه: مشاء الله ي حبيبتي… يلا بقا اسر برة

-سهر ببتسامه: حياتي انتي الي بجد قمر يخربيتك 

-حنين بضحك: اوحرجت والله… يلا بقا….وخرجوا

-حازم بصدمه وانبهار:اي الجمال دة 

-حنين بخجل وابتسامه بسيطه:احم مرسي

-اسر انصدم من جمال حنين بفستانهاا الاحمر مع جمال عيونهاا…..وفجأة شاف حازم شدها لحضنه 

-اسر بغضب ولم يتمالك اعصابه:………..وفجأة

يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية”رواية طفلة الأسد“اضغط على اسم الرواية

7 رأي حول “رواية طفلة الأسد الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم حنين أحمد”

أضف تعليق