القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم هاجر حسين

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم هاجر حسين

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الاول 1 بقلم هاجر حسين

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل السادس والعشرون

وعدي يومين
فاطمه:-لياااان
ليان:-اممم
فاطمه:-انا رايحه الجامعه
ليان:-ماشي متتاخريش عليا
فاطمه:-ماشي ياروحي سلام
ليان:-سلام
••••••••••••••••
يوسف:-اشمعنا النهارده عايزني اوصلها
رعد:-عادي لو مش عايز اوصله انا
يوسف:- لا انا اتمنى يلا يا شمس
شمس:- نزلت اهو
يوسف:-ايه ياعم الجمل دااه انتي كانتي بترضعي ايه قشطه
رعد:- احترم نفسك يا يوسف ولاحظ ان انا واقف
يوسف:-ههههه خطيبتي ياعم حرام
رعد:- على فكره ممكن اغير رايي يعني
يوسف:-لا ونبي انت روح شوف مراتك يلا يا شمس
ومسك ايديها وخرجت
شمس:-ههههههه خطيبي مجنون
يوسف:- يقطعني انتي لسه تعرفي ده انتي ادبست
شمس:-هههه احلى تتبيسه بس سيب ايدي بتوجعني
يوسف:-من ايه
شمس:-مش عارفه بس هي وجعاني
يوسف:-طيب كده بتوجعك
شمس:-اااااااااااااه
يوسف:-يا سهر الليالي
شمس:- انت بتهزر يا يوسف
يوسف:- أنا اسف …طيب و كده
شمس:-اااااااااااااااااااه
يوسف:- يا حلو على بالي معلش مش قادر ههههههه
شمس:-طيب سيب طيب ومتكلامنيش
يوسف:-هههههه بهزار يا قمري
شمس:-عارفه………بقلم هاجر حسين
يوسف:-يالهههوي يا ناس علي العسل
شمس:- مش ناوي تقف ولا ايه وصلت
يوسف:-اهو يا ستي خاليا بالك علي نفسك
شمس:-حاضر
•••••••••••••••
فرح:-زوماا
حازم:-نعم
فرح:- النهارده نروح نطلب غاده من رعد
حازم:-ان شاء الله بس لما نشوف اسر ممكن يجي خالها بكره ………يلا انزلي علشان لما بتقعدي دقيقه في البيت بتصدعيني
فرح:- اخص عليك يا زوما انا اصدعك…… ابقا اجبلك بانادول
حازم'-انزالي يا فرح
فرح:-انت مش هتروح الشغل
حازم:-لا هرايح النهارده
فرح:-ما تيجي تواصلني وتكسب فيه ثواب
حازم:-لا ويلا انزالي
فرح:-اففف طيب ما تزقش ……وخراجت
ونزلت فرح لقيت اسر واقف و سند الظهر على عربيه اول ما شفته لفت وهتطلع تاني
اسر:-فرح
فرح وقفة:-نعم
اسر:-عايز اتكلام معاكي
فرح:-معلش يا دكتور اسر مش هينفع
اسر:-لا هينفع تعالي اركابي اوصالك ونتكلام في الطريق انا كلمت حازم وعارف ان انا هاوصلك
فرح لنفسه:-ماشي يا حازم لما اشوفك
اسر:-هااا هتيجي ولا ايه
فرح:- انا هاركب معك علشان مش عايزه اركب تاكسي
اسر:-والله ماشي يلااا…… وركبت
اسر:-بابا وماما واختي جو امبارح
فرح:-الحمدلله علي سلامتهم
اسر:-الله يسلمك ……هيجو يشوفكي النهارده
فرح:- والله ينور في اي وقت بس يشوفنا ليه يعني
اسر:- هو انتي عبيطه ايه يشوفني ليه يعني انتي مش عارفه………بقلم هاجر حسين
فرح:-لا عارفه بس انا مش موافقه
اسر:-تمام بس هما هيجو عندكم وانا مش هبقا معاهم علشان مينفعش ان اقولهم انكم رجعته في كلامكم
فرح:-طيب
اسر:-ليه رافضه بشكل قاطع كده
فرح:-اسباب كتير
اسر:-طيب عارفيني
فرح:-مش لازم تعارف
اسر:-ماشي يا فرح لو كنت مفكره اني هتجوزك وهكون معاكي وبافكر فيه تبقى غلطانه انا ما كنتش باحب مراتي الله يرحمها زي ما بحبك
فرح:-مكنتش بتحبها ليه
اسر:- الحكايه مش حكاية ان انا مش كنت باحبها انا كنت باحبها هي كانت طيبه وكانت كويسه بس ماكنتش بحس معه زي ما بحس لما بكون معك يعني اول مره احس بالحب بجد انا باحبك بجد يا فرح ولو مش عايزاني انا موافق هبعد عنك صدقيني مش هتشوفيني ثاني
فرح:-هي ماتت ازاي
اسر بتنهيده:- وهي بتولد
فرح:-الله يرحمه…… طيب وابنك ولا بنتك
اسر:-برضو مات
فرح:-الله يرحمهم……انت نسيتها ولا لسه عايش في ذكرياتها
اسر:-نسيتها يا فرح من يوم ما شفتك انا كنت متجوز عشان اراضي امي بس مش هنكر ان حبيتها وانه كانت كويسه وانا مش هاقول لك الكلام ده علشان توافق عليا انتي لازم تعرف الكلام ده…… الراي رايك بس مش هقبلي حد يحبك زي ما باحبك
فرح:- هافكر يا دكتور عن اذنك
اسر بابتسامه:-طيب دقيقه
فرح:-في ايه
اسر طلع السلسله من جيبه:- سلسلتك لقيتها
فرح بفرحه وخطفت منه السلسله:- يااااه بجد مش مصدقه شكرا خالص خالص خالص يا دكتور
اسر:-شكرا علي ايه دي بتاعتك
فرح:- شكرا انك لقيته و ما اخدتهاش
اسر:- والله انا كنت طمعان فيها بس ما قدرتش اشوفك حبها قوي كده مادهلكيش وخصوصا انها من ولدك الله يرحمه
فرح:-شكرا بجد يا اسر
اسر:- انزلي يا فرح بسرعه بعد اسر مش هاقدر امسك نفسي
فرح:-ليه هتعمال ايه
اسر:-مش عارف يلا انزالي
فرح:-ماشي سلام
فاضل اسر بصلها لحد ما اختفت من قدامه ومشيي
••••••••••••
ليان في المطبخ بتعمل كوبايه نسكافيه وهي واقفه شميت ريحه برفان رعد
ليان لنفسه:- ياااه يا رعد من كتر ما انت واحشني بشم ريحته برفانك وحشتني اوووي والله......و خرجت من المطبخ
ليان بخوف وصدمه:-رعد
كان قاعد وحاطط رجل على رجل:-اااه رعد
ليان من خوفها كوبايه النسكافيه وقعت منها
رعد وقف و حط ايده في جيبه:- قلتلك يا ليان ارجع وانتي ما سمعتيش مني وانا اهو جئتلك بطريقتي
ليان بترجع لورا من خوفها:-جاي تهيني ولا تضربني انا مستحيل ارجع معك ثاني يلا اخرج مش عايزه اشوفك وياريت تطلقني انا مش هقادر اعيش معك تاني بعد اللي عملته
رعد:- انتي خايفه مني يا ليان انا كان غصب عني ان اعمل كده
ليان بدموع:- غصب عنك ايه بس غصب عنك كل يوم تضربني انت مش واثق فيا لما شافت التحاليل و قدام صحابك تعامل كده وفي الاخر طلعت غلط الله يخليك ابعد عني وسيبني وطلقني
رعد بزعيق:- مش هطلقك يا ليان
ليان:- وانا مش هارجع معك
رعد قرب منها:- لا هترجعي غصبا عنك
ليان:- هو انت ايه ابعد عني بقى انا ما بقتش بحبك
رعد:- بلاش تكذبي على نفسك يا ليان
ليان بصريخ:- طلقني يا رعد
رعد:- مش هطلق و يلا البسي علشان نمشي
ليان:- مش هامشي انا مرتاحه هنا
رعد:-لا هتمشي غصب عنك يا ليان انا سبتك كتير
ليان وقعت علي الارض:- حرام عليك بقى سيبني في حالي
رعد شدها وحضنها:-انا اسف عارف ان غلطت معك كثير وجرحتك
••••••••••••
عند اسر
ام اسر (منال):-مالك يا اسر متغير ليه
اسر:-مفيش يا ست الكل
منال:-لا انت زعلان من حاجه انا ااه بعيده عنك اووي بس برضو انا امك وحاسه بيك
اسر:-مفيش صدقيني بس ضغط في الشغال
الاب حسن:-لا يابني انت كانت مبسوط الصباح لكان دلوقت لا
اسر:-لا والله عادي انا مبسوط جدااا اهو ……فين اسيل
منال:-في اوضته ……لما تجواز هتقاعد معنا ولا هتروح شقتك
اسر:-لا هقعد في شقتي
حسن:-ليه يابني خاليك هنا احنا خلاص مش هنسافر تاني
اسر:-معلش بقا انت عارف السبب
منال:-يا حبيبي الله يرحمه وبعدين انت بتقول انك بتحب فرح
اسر:-لما توافق الاول…يلاا قومه اجهزو علشان نروح
منال:-طيب …………بقلم هاجر حسين
اسيل:-اسرر حبيبي عايزه
اسر:-اممم قولي
اسيل:-عايزه اروح عند ابيه رعد علشان وحشني اوووي
اسر:-ان شاء الله بعد ما نيجي من عند فرح يلا روحي غيري هدومك
اسيل:-اوكي
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
ليان بدموع وهي في حضنه:- كلمه اسف مش هتعمل حاجه اسف ديه على ايه ولا ايه على انك كسرت قلبي ومش بتثق فيا ولا علي ايه
رعد:-طيب عايزه ايه وانا اعماله
ليان بعيدت عنه:-عايزاك تطلقني
رعد:-لاا يا ليان مش هطلقك ودااه اخر كلام
ليان بزعق:- طب اتفضل يا رعد اطلع باااره
رعد:- لا مش هاسيبك انا ما صدقت اني لقيتك اصلا يلا
ليان:-مش هراجع يارعد امشي متتعبش نفسك
رعد:-انا مش باخد رأيك علي فكره انا بقولك يلااا
ليان:-يبوعمو مش هراجع الله
رعد:-يعني مش زعلانه لما بعيده عني
ليان:-ونزعل ع مين ياااخااال يروح قرد يجي غزال
رعد:-والله وانا قرد
ليان:- انت ادرى بنفسك بقى
رعد:- ماشي يا ليان هعديها المره دي……انتي وحشتيني اوووي وجنانك اكثر وهزارك
ليان:- متحاولش علشان مش هارجع
رعد:-ليان علشان خاطري انا عارف انك زعلانه مني انا اسف
ليان:- اعتذارك مش مقبول يا باشمهندس رعد و اتفضل اطلع بره
رعد بيقرب منها:- انت بتخليني اعمل كده.....… وشالها
ليان بزعيق:- نزلني لا هصوت ولما عليك العماره كلها
رعد:- عادي اعمليه مش هتفرق معيا… ودخل بيها الاوضه
رعد:-يلااا بقا غيري هدومك
ليان:-طيب اطلع باره
رعد:-ليه انتي بتكسفي مني دااه انا جوزاك
ليان:-باااره
رعد:-ما انا كانت بغيرلك وانتي تعبانه
ليان:-ما انت قليل ادب باااره
رعد بيبص حوالينه علشان يشوف هتقدر تخرج ولا لا اخد المفتاح ولسه هيخراج
ليان:-ودااه ليه ان شاء الله
رعد:-علشان متحوليش تهرابي مني تاني ……
ليان'-صبرني ياربي
رعد خراج
فاطمه:-ليان ليان باشمهندس رعد انت هنا
رعد:-لا بيتهايلك
فاطمه:-انا لما شوفه الباب مفتوح اتخضيت علي ليان
رعد:-قصدك فريده
فاطمه:-هههه غصب عني وربنا كانت خايفه عليها انت مشفتش حالتها لما شوفتها
رعد:-اااه انا مش عارف اشكرك ازاي
فاطمه:-علي ايه بس هي فينها
رعد:-جوها
فاطمه:-هداخل اشوفه………وداخالتله
فاطمه:-بتعيطي ليه
ليان:-خايفه
فاطمه;-وانتي من امتي بتخافي
ليان:-مش عايزه ارجع
رعد من باره:-ليان يلا
فاطمه:-دقيقه وجايه……وخراجت
رعد:-هي مش هتطلع ولا ايه
فاطمه:-هي بتعيط…ليان عندها السكر
رعد:-عارف انتي عارفتي ازاي
فاطمه:-في يوم تعبت و اخدتها و………
رعد:-بتاخد علاج
فاطمة:-للاسف مش بترضه……ممكن متزعالهاش تاني هي طيبه اووي
رعد:-طيب انا هداخال اشوفه
رعد قام وداخل لقيها قاعده علي السرير وضمه رجليه وبتعيط
رعد:-في ايه يا ليان
ليان وبتمسح دموعه:-مش عايزه ارجع معاك
رعد بتنهيده:-ليه
ليان:-اهو كده ولو راجعت هروح اسيوط
رعد:-هما اصلا هيجو من اسيوط علشان فرح شمس
ليان:-ماشي وطالقني و امشي معاهم
رعد:-لسه مكمالناش سنه
ليان:-ماليش دعوه
رعد بغضب:-ليان مش عايز اتعصب عليكي ويلا
ليان:-مش عايزه امشي انا هقعد هنا
رعد مساك طرحه وحطه علي شعرها وشاله و هينزال بيها
ليان:-نزالني
رعد:-اخرصي خالص
فاطمه:-خاليا بالك منها يا باشمهندس ومتزعالهاش تاني ونبي
ليان:-عااااا نزالني
رعد:-لا ………وركابه العربيه
ليان:-يعني ينفع امشي كده خاليني اغير هدومي طيب
رعد ركاب العربيه:-لا
ليان:-ماشي براحتك
••••••••••••••••••••••
حازم:-يلاا يا فرح الناس وصلت
فرح:-اسر معاهم
حازم:-لا يلاا
فرح:-طيب …………داخالت فرح وسلمت عليهم
اسيل:-مكنتش اعارف ان ابيه اسر ذوقه حلو اووي كده
منال:-ااه فعلا انتي جميله اووي يا فرح
فرح:-تسلمولي ياارب بس انتو عيونكم الجميله
حسن:-احنا لسه معرفناش رايك يا بنتي
حازم:-لا فرح موافقه اكيد
منال:-انتي غيرتي ابني 180درجه وبيحبك ومش هيلقي احسن منك
فرح:-شكرا يا طنط
منال:-طنط ايه بقا قولي ماما
فرح:-حاضر
منال:-بكره ان شاء الله تنزاله تجيبه الشبكه انتي واسر
فرح:-ان شاء الله
منال:-طيب يلا منشي علشان منتاخرشي علي اسر
حازم:-ليه هو فين
حسن:-تحت في العربيه
حازم:-مطلعش معاكم ليه
منال:-معارفش في حاجة مغيرها
حسن:-يلا عن اذنكم
حازم:-اتفضلو………وخارجه
حازم:-مالك
فرح:-خايفه اكون اخدت القرار الغلط
حازم:-والله اسر بيحبك ومستحيل تندامي
فرح:-طيب
حازم:-وانا عارف انك بتحبيها
فرح:-طيب………بقلم هاجر حسين
حازم:-وعارف كمان انك مزعاله علشان كده مطلعش
فرح:-طيب………قوم بقا حضر الاكل
حازم:-هو المفروض مين يقول لمين
فرح:-اهو انا اللي قولتلك
حازم:-هههههه لا شكل هتسياطري
فرح:-اكيد طبعا يلا انا جعانه
حازم:-يلا نجهز انا وانتي
فرح:-يلاااا
.....
اسر:-يعني نزالته بسرعه
منال:-علشان متأخرش عليك
اسيل:-لا بس عرفت تختار يا ابيه عروستك قمر
حسن:-اااه والله بنت محترمه وعندها ذوقك
اسر:-طيب قالتلكم ايه موافقه ولا مش موافقه
منال:-هو داااه سؤال موافقة طبعا
اسر:-بجد
اسيل:-هي مكنتش موافقه بس انا خاليتها اقتنعت
اسر:-ههههه قولي والله
اسيل:-اااه يلا بقا روح عند رودي
اسر:-دااه لو سمعك وانتي يتقوليه
اسيل:-عادي مش هيعمل حاجه وهقوله قدامه
اسر:-هنشوف
اسيل:-يلا امشي
اسر:-ماشي
•••••••••••••••
في عربيه رعد
رعد:-مشيتي ليه لما كانه في المستشفي
ليان:-…………
رعد:-بكلامك انا
ليان:-بجد…وبعدين اسأل نفسك مشيت ليه
رعد:-ممكن تغيري اسلوبك دااه
ليان:-لا بقولك ايه انا اسلوبي كده وهيفضل كده و هيبقا اكتر من كده
رعد:-ازاي مش فاهمه
ليان:-بعد فرح شمس تطلقني
رعد:-ههههههههه
ليان بغضب:-انا مقولتش نكته
رعد:-مفيش طلاق يا لي لي
ليان:-وانا عايزه اطالق
رعد بغضب:-قولتلك مفيش زفت طلاق حتي لو بعد السنه
ليان:-انسان بارد
رعد:-ماشي بس برضو مش هطالقك
ليان:-تمام اسمع بقااا
رعد'-قولي
ليان:-مالكش دعوه بيااا خالص انت فاهم
رعد:-لا متنسيش انك مراتي وانا ليا حقوق
ليان:-هه لا انت اللي تنسا
رعد:-مينفعش انسا مراتي يلا انزالي
ليان:-هنزال كده ممكن حد من صحابك يكون جواه
رعد بيقلع قميصه:-طيب البسي دااه
ليان:-لا ادخال هاتلي اي حاجه
رعد:-لا البسي دااه ويلاا
ليان:-وانت هتداخل كده يا قليل ا....
رعد:-هااا كمالي……وبعدين عادي اكيد مفيش حد جوها
ليان:-غاده و شمس
رعد:-انزالي يا ليان
دخالت ليان ورعد وكانت غاده وشمس ويوسف قاعدين
شمس وغاده جريه عليها
شمس حضانته بدموع:-وحشتيني اوووي يا ليان
ليان:-وانتي اكتر ياروحي
غاده:-نورتي بيتك يا ليان
ليان:-دااه نورك يا غدغد
يوسف:-اذيك يا مدام ليان
ليان:-الله يسلمك يا جو وليه مدام قول ليان
رعد:-طيب اطلعي غيري هدومك وهاتي القميص علشان مخدش برد……… مساك اديها وطالع الاوضه
رعد بيقراب منها:-بس القميص هياكل منك حته اما انتى اشطة يابت اشطة
ليان هي وبتقلع القميص:-اهو قميصك وابعد بقا
رعد حاوطها من الجمبين بايده:-وحشتيني
ليان:-ممكن تبعد عني
رعد:-ليه والله العظيم انا بحبك ومش مستحمل المعامله دي حتي انتي مش مدياني فرصه افهمك اللي حصل
ليان بعدت عنه:-……

 يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' عشقت صعيدي قاسي '' اضغط علي اسم الرواية
reaction:

تعليقات