رواية لم يكن في الحسبان الفصل الخامس 5 بقلم ريناد أحمد
رواية لم يكن في الحسبان الفصل الخامس 5 بقلم ريناد أحمد
ياسين يحاول منع قمر أن تذهب للجامعه لفتره لحتى يتخلصوا من نورين …
قمر : بس انا عايزه انزل يا ياسين
ياسين بغضب وصوت عالي : انا قولت مش هتنزلي لفتره وكلامي هيتسمع بس كده
عبد الوهاب وفاطمة خرجوا للصاله على صوت ياسين ..
عبد الوهاب : في ايه يا ياسين بتزعق ليه
فاطمة : في ايه يا ابني
قمر : بيقولي مش هتنزلي
ياسين : اه مش هتنزلي يا قمر
قمر : وانت هتتحكم فيا كمان !!!
ياسين : اه يا قمر بتحكم … وقام ليذهب : عايزه حاجه ؟
قمر : اه عايزه حاجه عايزه أفسخ الخطوبه
ياسين بصدمة : ايه !!!!
عبد الوهاب : ….
فاطمه بحزن : انت بتقولي ايه يا بنتي
قمر بحزن لكنها تتصنع البرود : زي ما سمعتوا
ياسين من صدمته كأنه فقد النطق تماما …
قمر : خد دبلتك اهي .. كل شىء قسمة ونصيب .. مسكت يد ياسين وأعطته الدبلة ….
ياسين بحزن : يارب يكون كابوس .. قمر فوقيني من الكابوس ده ارجوكي
قمر : بس للاسف دي حقيقه .. انا مش عايزه اكمل ، عن اذنكم وقفت لتدخل غرفتها لكن ياسين أوقفها ومسك يدها
ياسين : لا يا قمر متعمليش كده
قمر افلتت يدها منه ودخلت غرفتها واخذت تبكي …
ياسين لعبد الوهاب وفاطمة : عن اذنكم
عبد الوهاب : …..
فاطمة بحزن : استنى بس يابني اكيد في سوء تفاهم
ياسين لا يلتفت لها وذهب مسرعا … عندما ركب سيارته أخذ يبكي بشدة وذهب بسرعة جنونية وهو لا يرى أمامه شىء وفجأه ….
_______________________
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد ♥️
ببيت ياسين …
محمد : ايه !!! … ووقع منه الهاتف
جميلة : ايه في ايه يا محمد
محمد ببكاء : يا..ياسين عمل حادثة
جميلة : انت بتقول ايه !!! .. وفقدت وعيها ….
_______________________
الله اكبر ♥️
ببيت قمر
محمد حكى لعبد الوهاب ما حدث
عبد الوهاب بحزن : ياسين عمل حادثة
فاطمة بصدمة : ايه! .. تعالى بسرعه نروحله المستشفى
بينما قمر سمعت حديث والديها واخذت تبكي بشده وتقول : انا السبب .. انا السبب ف كل ده مكنش لازم اعمل كده … وراحت معهم للمستشفى …
_______________________
لا اله الا الله♥️
بالمستشفى ..
بعد أن فاقت جميلة .. عائلة ياسين وقمر وصلوا المستشفى
الطبيب : حالته خطيره لان كل الحادثة أثرت على دماغه .. ادعوله
وبكوا جميعا عليه …
*فلاش باك*
عندما كان يجري بسرعة جنونية فجأه رأى أمامة شاحنة كبيره لكن كان لا يستطيع التحكم بالسياره وخبط بالشاحنه …
*باك*
بعد ساعتين
الطبيب : أستاذ ياسين دخل في غيبوبة
والحزن ملأ المكان …
_______________________
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم♥️
*بعد مرور شهر*
والحزن يملئ بيت عائلة ياسين وبيت عائلة قمر
والعائلتان ذهبوا إلى المستشفى كعادتهم طوال هذا الشهر بأكملة
الطبيب : استاذ ياسين حالته استقرت وبدأ أنه يفوق عشر دقائق وممكن تدخلوا تشوفوه
فرحوا بشده وقالوا : الحمدلله
*بعد 10 دقائق *
ياسين : ق..قمر
الطبيب : مين قمر
ياسين : حبيبتي هي..هي اكيد برا
خرج الطبيب : فين قمر
وكأنها فص ملح وذاب …
فاطمة وعبد الوهاب باستغراب : ايه ده هي راحت فين
الطبيب : طب هو فاق تقدروا تدخلوا تشوفوه
قمر خرجت خارج المستشفى
بينما فاطمه اخذت تبحث عنها ووجدتها تبكي وتقول : مش هقدر اشوفه .. مش هقدر اشوفه بالحاله دي انا السبب في كده واكيد هو زعلان مني دلوقتي .. انا مش هدخل
ف تركتها فاطمة ودخلت المستشفى
بينما العائلتان دخلوا ليطمئنوا عليه عدا قمر
فاطمه وعبد الوهاب و محمد وجميلة : حمدالله على سلامتك
ياسين بابتسامه : الله يسلمكوا …
بينما قمر دخلت فجأه لأنها لا تستطيع أن تتركة بهذه الطريقة
وخرجوا العائلتان من الغرفه
قمر : حمدالله على السلامه
ياسين : الله يسلمك
قمر : انا اسفه
ياسين : انت مين ؟ وبتتأسفي على ايه ؟
قمر بصدمة : ايه !!
ياسين : انت مين وبتتأسفي على ايه ؟
قمر : ي يعني ايه !!!!
ياسين : هو ايه اللي يعني ايه .. انا سألت سؤال ممكن تجاوبيني
قمر : بطل هزار بقا يا ياسين
ياسين : ياسين مين ؟
قمر اخذت تبكي بشده : انت مش عارفني ولا عارف احنا مين اصلا
ياسين أشار لها بالسلبية
ومن صدمتها خرجت من الغرفة وهي تجري وتبكي …
_______________________
الحمدلله ♥️
نورين علمت مؤخرا بما حدث بياسين وحزنت عليه
نورين : شوفتي يا بيسان هي السبب اكيد هي السبب
بيسان : …
نورين : كان هيموت بسببها مش هسيبها في حالها بعد اللي هي عملته ده .. انا هقتلها بدل ما ياسين يموت بسببها
بيسان : نورين بطلي هبل ….
نورين بمقاطعة : انا هعمل اللي قولت عليه يا بيسان ….
يتبع الفصل السادس اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية “رواية لم يكن في الحسبان “اضغط على اسم الرواية