القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية هوس عاشق الفصل الثامن عشر 18 بقلم شروق هاني

 رواية هوس عاشق الفصل الثامن عشر 18 بقلم شروق هاني

رواية هوس عاشق الفصل الثامن عشر 18 بقلم شروق هاني

احادث كثير في هذا اليوم
,,,,,,,,,,,,

ليان :انا دلوقتي اجي احتج ليك يارب يستر بقا 
ثم رن تلفونه برقم ,,,,
ليان :الو عيز حاجه 
مازن :وحشتيني يا ليان عمله اي يابت خالتي 
ليان : الحمدلله انت بتجي علي السيره 
مازن :كل اذن صغيه 😂

♡ ملحوظه ♡
مازن ابن خالت ليان 
ورعد ابن خالت ليان 
وهي البنت الوحيد ليان 
" مازن لاسيوطي "
هو وسيم لا يقل عن رعد واكتر حاجه بيكره في الحياه رعد ابن خالته بيغير منه حد الموت 
هو زير نساء
ابقا احط صوره علي البيدج 
😂😂😂 
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
ليان :انا بحب رعد موت اعمل اي يامازن
مازن بضحك :طول عمرك غبيه ياعني رعد اتجوز وكمان هيبقا اب 
ليان :بتضحك ليه أن شاء الله وانت فكر نفسك سبع برومبها
مازن :علشان في حياته كانتي علطول قاعده معه ليه مفكرش فكي ياهبله دا الف ما يتمنكي 
ليان :تمام يازمان ياااا اسيوطي اقفل احسان 
مازن :النهارده نتقبل تمام ابعتلك العنوان

ثم قفلت الخط مع مازن لاسيوطي وهي تتوعد لي رهف أنه ستحصل على رعد لانصاري
,,,,,,,,,,,,,,,
مكان بعيد في مخزن المقطم بالقاهرة
شاب :اه ياليان خلتي المواقف حلوه وبعدان اتحبس هنا انا هنتقم منك انتي ورعد لانصاري هههههههه

ملحوظه 
المحزن بتع رعد لانصاري ود الشاب الي كان هيختصب رهف وهي كانت هربنه 
,,,,,,,,,,,,
البودي جارد :اخرس ولا آندي جاسر بيه 
الشاب :بس انت اخرك كده ببغاء وبس 
البودي جارد اتعصب وظل ينظر علي التحفه الفنيه وامسكه وبووووم علي راس الشاب 
البودي جارد :علشان تعرف أنا مش لسان ياسوسن
الشاب :اووووف ياض يبن المفتريه ولله لوريك 
وثم فقد الوعي وانصدم البودي جارد علشان اومر رعد لانصاري انو ميحصلهوش حاجه ثم مسك التلفون ورن علي جاسر المحمودي 
جاسر :الو يازفت في اي 
البودي جارد بخوف :ولله يا جاسر باشا مش قصدي اني اضربه علي رأسه هو فقد الوعي اعمل اي 
جاسر بصدمه :دا انت استشهاد علي روحك ده رعد لانصاري مش هيرحمك انا جي علي الطريق مسفت السكه يازفت 
البودي جارد :حاضر ياباشا ربنا ميحرمنه منك 
جاسر :حول اكتم الدم لم نخده علي المستشفي 
ثم قفل لاتصل مع جاسر المحمودي وبدا في كتم الدم ,,,,,,

في مكتب جاسر المحمودي
جاسر :وقت الزفت يعمل كده يارب ازاي اسيب اسيل النهارده وكمان لسه مختش الشغل اول مره تتخر كده يارب اوووف ام اروح لي الزفت 
ثم خرج من المكتب وقال لي السكرتير
جاسر :الغي كل حاجه عندي النهارده ولم السكرتيره اسيل تجي رن عليه تمام وقول لي رعد لانصاري انو عندي شغل مهم يلا علي ازنك
السكرتير :تمام يا جاسر باشا

دخل مكتب رعد لانصاري
كان قعد مازن لاسيوطي بعد أن دلفت السكرتيره وقالت ليه أن لأستاذ مازن لاسيوطي في الخرج واذن له رعد بدخول وهو يشتعل النار دخلها ,,,,,,, 
رعد :طلبك يا مازن لاسيوطي
مازن :انا بس جي اقول الف مبروك علي الصفقه الاخيره خلتك تتحقم في اسوق المال وتلعب لعب بسوق
رعد :اكيد مش دا سوالك اتفضل علشان عندي شغل 
مازن :جي اقولك سلملي علي خالتي 😂 عيز حاجه علي ازنك يارعد لانصاري
رعد بعصبية :ازنك معاك يامازن بيه
ثم غدر مازن والضحكه علي وجهه من الفرح هو حقيقي حس انو منتصر

في سيارة مازن لاسيوطي
مازن :اخيران يارعد شفتك بتحب لا ده مش حب دا عشق اووف يابن خالتي بس فرحان عرف ليه يارعد لانصاري علشان ليان مش ليك ولا عمره هتكون ليك ليان هي حبيبتي انا وانا أسعده تحصل عليك عرف علشان الي بيحب حد بيحب يشوفه فرحان وانا فرحات ليان الدنيا بتضحكلي بحبك هوس ياليان 
ثم لف بسيارة وراحل علي قصر لاسيوطي 
دخل القصر سيده كبيره في العمر وكانت ام مازن لاسيوطي المدام كوثر لاسيوطي 
مازن دلف الي القصر وقال 
مازن :كوثرررر قلبي وحشتيني 
كوثر هانم :يبكاش انا وحشتك بردو ولا البنات بتوع كل يوم 😉😂
مازن :البنات وكوثر كمان انا طيب اووي اوعي تدعي عليه يااغله كل حاجه 
كوثر هانم بضحك :انا حقيقي بدعي عليك انو ربنا يرزقك بزوجه تتطلع عينك يازمان يا ابن بطني 
مازن قبل يديها بحب وقال 
مازن :امال فين الحاج سيب الحاجه كده 
كوثر بزعل مصتنع :اخس عليك انا حاجه ياكلب انا برنسيسه 
مازن بضحك :طول عمرك ياقمر 😉🍓
لاسيوطي :عيب ياض سيب البرنسيسه حبيبتي ويلا هوينه شويه
مازن بضحك :بتقولي اطلع لمين ياكوثر انا طلع لي لاسيوطي
كوثر :طب يلا علشان تكل لاول ابل متروح علي الشركه 
مازن :اطلع اخد دوش وانا هـ تعشه برا النهارده 
كوثر بضحك :مع مين ياض يا مازن 
مازن :مع ليان بنت خالتي نور 
كوثر :ليان هي رجعت من كندا
مازن :رجعه من زمان وعيشه مع رعد لانصاري 
كوثر بزعل علي حل ابنه تعرف انه بيغير من رعد لانصاري

لاسيوطي :البنت دي حلو وقمر وانت بتحبه من زمان يامازن انا عيز اشوف اولدك ووريث العله
مازن بزعل :هي مش بتشوف غير رعد لانصاري تعيش انت بقا يلا معسلامه 
ثم دلف الي غرفته ,,,,
كوثر :ربنا يريح قلبك يابني 
لاسيوطي بغمز :وامته يريح قلبي انا كمان 
كوثر بضحك :عيب يارجل انت خلاص كبرت 
ثم حمله مازن علي يديها وقبل جبنه وقال 
لاسيوطي :لا ده انا لسه شباب ياحبيتي ولا اي 😉
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

دخل غرفة مازن لاسيوطي
كان وقف امام صور ليان الذي مليه لاوضه من صغرها وكبرها وظل يبكي بوجع وهو يعشقه هووووس أصبح مجنون بيه وهي لاتحس بيه تحس ب رعد لانصاري فقط ااااااااه منك ياااااليان
,,,,,,,,,,,,,,,,

في قصر لانصاري
كانت رهف قاعده في الحديقه مع لمار 
ودولت هانم 
رهف :برفوو يالمار 
لمار :اووووف يا ماما مش عرفه دا المني ماده مش حلوه 
رهف بضحك :يلا نحول تاني ياحبيبتي ربنا يبارك فيكي ياحبيبتي
ثم خرجات ليان الي الحديقه ورات رهف ولمار وظلت تضحك عليهم وقرب عليهم وقالت 
ليان :لا يارهف ياحبيبتي دا المني مش انجليزي يارهف هانم
دولت هانم :ليان محدش قال لكي تعرفينه تمام يلا شوفي كانتي رحه فين 
رهف :اسفه يا لمار لو كانت بعقدك من الماده بس انا حقيقي درسه انجليزي وبس 
لمار بحب :ماما مش انتي قولتي ليه انو الكبير ميعتزرش من الصغير ياحبيبتي انا اصلا هقول لي بابا يجيب استاذ ليه
رهف بفرحه :يبارك فيكي يابنتي 
ثم ذهب ليان وهي تموت غيز 
خرجات سهر من المطبخ الي الحديقه وقالت لي رهف 
سهر :يلا يارهف علشان تكلي علشان رهف اتخر 
رهف بغيز من رعد :اصلا انا مش مستنيه رعد انا عايزه انام علي ازنك ياماما 
سهر هانم :يابنتي الدكتورة جيه بعد شويه تفحصك ولزمن تكلي رعد هيتاخر 
رهف :انا كويسه مش عايزه دكتورة شكرا 
دولت هانم :خلاص سيبي رهف برحته ياسهر
سهر :انا طبخت لاكل بايدي علشان رهف وابنه ياماما دولت 
ثم دلف رعد الي القصر وراء دولت وسهر في الحديقه وقرب عليهم 
رعد : حبيبتي ياسهر عمله اي 
سهر :بس يارعد ونبي اهو كويسه 
دولت هانم :بس ياسهر البنت مش خلطنه هي مش عايزه تكل 
رعد :فين رهف عملت اي ياماما 
سهر : زعلات منه مش عايزه تكل وشكله بقا اصفر 
رعد :طب انا هجبه واجي ياماما 

دخل غرفة رعد لانصاري 
رعد :رهف يارهف انتي فين رحت فين البنت دي يارب 
دور رعد في الغرفة كله ولم يجد رهف وظل يتعصب
وخرج من الغرفه وسمع صوت وجع رهف وهي كانت تبكي والصوت جي من الغرفه الذي كانت جنب غرفة رعد لانصاري ثم فتح الباب وره رهف وجهه احمر وكانت تحول أن تغير ملابسه بس مكنتش قدره علشان الخيطه نحيت القلب 
رعد بخوف عليه :اهدي بس يارهف انا اسعدك تلبسي
كانت قله ملابسه من فوق عندمه رأت رعد مسكت القميص وظلت تخبي جسدها العاري 
رهف :انت ايييييييي يااااخي ازاي تخش كده مفيش احترام 
رعد بضحك :بس ياحبيبتي انتي بقلك سنه بتحولي
رهف :وانت مالك ياقليل لاداب
رعد :خلاص يارهف انتي بتخبي اي انا جوزك ياحبيبتي اوعي ايدك البسك انا 
رهف بصرخ :اطلللللع براااا يارعد 
رعد :حته لو قالت لكي اني انا جي اطمن علي ابني وعلكي 
رهف ظلت تبص حوليه في كل مكان 
رهف بستغرب :فين ابن دا يارعد لانصاري 
قرب رعد عليه وحط يديها علي أسفل بطنها 
رعد :دا ابني يارهف 
رهف :شيل ايدك يارعد لو سمحت
رهف بخوف وظل جسمه يرجف من يد رعد عليه حته وقع القميص من عليه بقت ب البرو
رعد :انتي وحشتيني ياحبيبتي ومتخفيش مني انا جوزك وحبيبك 
رهف :اه تمام ينفع تلف وشك اغير ملابسي 
رعد :شرط😉
رهف :أوووف بوس لاااا 😔
رعد :تمام انا لو عليه كانت كلتك اكل دا انتي شوكولاته سيحه علي صوص كراميل 🍫🍯😉
رهف :أوووف بس بقا قول الي عايزه 
رعد :انا عيز تنزلي علشان نتعشه مع بعض يارهف تمام 
رهف :لاء😠
رعد :غصب هتجي تمام مفيش حاجه اسمه لاء ولا انتي حره انا جعان اووي 
وظل يحط إصبعه علي شفيفها برقه ووجنتها وقرب عليه وكان سوف يقبله بس بعدت عنه وقالت 
رهف :انت قولت الي عايزه اتفضل برا وانا اجي وراك 
رعد :ياااااااانوووونه عيزني اخرج اخس علكي يارهف 😂دا انا اخاف أخرج من هنا لي وحدي ماما تقول عليه أي لا انا رجل شرقي وكلمتي وحده 
رهف بضحك :خلاص يارعد 
رعد بصدمه :انتي ضحكتي ولا انا بحلم مش كده 
ثم قرب عليه وامسكه من يديها بقوه ونظر في عيونه الزرقاء وقال 
رعد :طب انتي عسل اهو ياوحش الكون
رهف :اوووووع واحترام نفسك انت فهم 
ثم دلفت رهف الي الحمام وغيرت ملابسها وخرجت من الحمام كانت اميره بملابسه كانت ملاك 🦢🌼 علي لأرض كانت لبسه قميص ابيض🤍 قصير وشورت جينز قصيره وكانت عملة شعرها الذهبي ضفيره كان يصل عند خصرها 
رعد ظل يسفر بتعجب

رعد :دا انتي صروخ ارض جووووو 😉
رهف :احترام نفسك يارعد لانصاري
ثم خرجت رهف قبل رعد وهو امسك يديها بقوه ونزل بيه وقبل أن ينزلون الدرج حمله علي يديها وهي ظلت تضرب برجليه في الهواء 
رهف :نزلني اي الي بتعمله ده 
ثم نزل بيه ووقف أمام سهر ودولت هانم وقال
رعد :اهي مرات ابنك ياماما وهتكل كمان مش كده يارهف 
رهف :اه كده
ثم قعدو علي السفره وبدأوا في تناول الطعام والشراب ورهف كانت بتكل غزب عنه 
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
دخل المستشفي 
جاسر :طمني يادكتور 
الدكتور : الحمدلله الجرح سطحي 
جاسر :طب اقدر اخده أمته من هنا 
الدكتور :بكره أن شاء الله 
ثم ذهب جاسر الي الكافي علشان يشرب قهوه بسبب الصداع وترك البودي جارد يقف أمام الغرفه
جاسر :ده لو رعد عرف دا بعيد عنه يموت البودي جارد ربنا يستر

امام غرفه رقم 4في المستشفى
البودي جارد سمع صوت غريب وثم دلف الي الغرفه وعلامات الخوف علي وجهه ونظر راء المريض نيم علي السرير ولا يتحرك وثم لف ظهره وكان خرج من الغرفه بس بوووووم الشاب ضربه ب المشرط 🔪دخل بنطنه
الشاب :علشان تعرف مين الببغاء ومين الرجل 
البودي جارد :جاااااااااسرررر باشااا 😢
وتركه ونط من الشباك وهرب من المستشفي 
ثم حول البودي جارد أن يحط إصبعه علي الجرس لانظر ونجح ودلف الدكتور ومع جاسر وبدأ في معالجته وجاسر ظل يلعن الحظ 
جاسر :ازي يعمل كده اصلا انا حطط بقررر مش كده 
البودي جارد :والله ياجاسر باشا مش قصدي خلاص انا سمعت صوت بس علشان كده 
جاسر :خلاص ,دكتور ينفع نروح نعلجه في مخزن المقطم 
الدكتور :اومرك ياجاسر باشا
ثم اخد الدكتور وجاسر البودي جارد علشان يعلجه هنك وبد لامن في البحث علي الشاب 
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
في مكان علي النيل الازرق والهواء الطلق
كان هنك مازن لاسيوطي قاعد مستني ليان 
ليان : نعم يامازن اهو اديني انا جيت اي حاجه تاني 
مازن :اقعدي ياليان لاول وتشربي اي 
ليان :شكرا مش عايزه انا جيه لي الشغل تمام 
مازن :بقلي كتير مشفتكيش يابنت خالتي 
ليان :انا قولت بردو مش انت الي تنفعني علي ازنك 😂
مازن :اهدي يابت ولا اقوم اعمل حاجه مش حلوه 😁
ليان :لا خفه ههههه لا خفه حقيقي 
مازن :انتي بتحبي رعد مش كده 
ليان :مووووت رعد حته من قلبي 
مازن بزعل :تمام عندي خطه 
********
ليان :رايك حلوه الخطه دي يامازن 
مازن :مضمونه مئه في ألمئه
ليان بفرحه قامت من مكنه وظلت حضنه مازن دخل احضنها ومازن ظل قلبه ينبض
ليان :انا مش عرفه اشكرك ازاي 
مازن بعد عنه وقال 
مازن :لو خفيفه علي نفسك متلعبيش ب نار تأني 🔥😉 وكمان نفذي الي احنا خططنه ليه 
ليان :طب عيز حاجه باي 
مازن امسكه يديها وقال 
مازن :انا جعاااان يلا نكل لاول وبعدن امشي ياليان وخالتي نور عمله اي 
ليان :خالتك كويسه الحمدلله 
مازن :بس انتي كبرتي واحلوتي اكتررر بقيتي شوكولاته سيحه لا قمر 
ليان :اي الي انت بتقولو دا احترام نفسك تمام 
مازن :تمام بس مفيش احسن من قلت لادب ياعسل انت 😉😘
مر الكثر من الوقت ومازن يضحك ويشكس ليان وذهب ليان وتركته اسير الشوق
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
في قصر لانصاري 
دخل غرفة رعد لانصاري
الدكتورة : الحمدلله انا سيفه انك بقيتي احسن من لاول ربنا يقومك بسلامه وانتظمي علي الدواء 
رعد : والبيبي كويس 
الدكتورة :تقدر لم المدام رهف تبقا كويسه تعمل سونار علشان اطمن علي البيبي يلا علي ازنك 
رعد :تمام 
ثم قعد رعد جنب رهف وظل يقبل يديها 
رهف :اوع تنسه الي عملته معيه انا فكره كل حاجه وهنتقم ابعد ايدك عني 
رعد :بس انا رعد لانصاري وانا بقول انك حبيبتي وان ابني وتهدي شويه علشان بكره الفرح يلا نمي شويه 
رهف :أوووف انا عايزه انام في لاوضه التانيه
ثم دلفت سهر وقالت 
سهر :رهف كلمه صح
رعد :ياعني اي ياماما 
رهف بفرحه :ياعني انام في لاوضه التانيه باااي
وثم وقفت علي السرير وركضت الي الخرج وذهب الي الغرفه واغمضت عيونه ب انتصر ونامت علي السرير 
رعد :لا لله مش اقدر انام لي وحدي يا ماما أوووف
سهر بضحك :النهارده بس ياحبيبي يلا تصبح علي خير يابطل 
ثم نام رعد علي السرير وظل يفكر في رهف ومكنش عرف ينم أو يغمض عيونه 
ثم قام من علي السرير وداس علي الحيط بووووم انفتح مراااة كبيره تبص علي الغرفة الذي يوجد دخله رهف وظل يشوف كل تفسله وهي كانت نيمه علي السرير مثل الملاكه
ملحوظه 
المرأة الي في غرفه رعد رهف مش بتشفه علشان هي عزله عن الغرفه التانيه وهو يسمع صوته وهي لاتسمع 
ثم نام علي السرير وظل يبص علي رهف الذي كانت نيمه حتي غض في ثبات عميق


يتبع الفصل التاسع عشر اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية هوس عاشق"اضغط على اسم الرواية.


reaction:

تعليقات