القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية شهد الفهد الفصل الخامس بقلم شهد أحمد

 رواية شهد الفهد الفصل الخامس بقلم شهد أحمد 

رواية شهد الفهد الفصل الخامس بقلم شهد أحمد 

جاسر : وحشتيني 
السكرتيرة : اتلم ي فندم احنا في الشركة 
جاسر بمرح : اتلم و ي فندم مع بعض في نفس الجملة طب تيجي ازاي دي ي سمسمتي 
سما : مش انا قولتها 
جاسر : اه
سما : يبقى تيجي عادي 

(حاضر مستغربوش هقولكوا سما وجاسر مخطوبين وبتشتغل معاهم في الشركة وهي السكرتيرة بتاعة جاسر ) 
جاسر : ممكن اقولك كلمة 
سما : اتفضل 
جاسر : انا مشوفتش ارخم منك
سما : انا غلطانة اني محترماك وبقولك اتفضل انا غلطانة من الاول اصلًا اني دخلتلك انا طالعة 
جاسر مسك ايديها : طب استني بس كنت عاوز اقولك حاجة 
سما : طب اوعى ايدك ي شبح ع هتوحشك 
جاسر : شبح !!! انتِ بقيتي سرسجية كدا لي فين سما الكيوت ال انا اعرفها
سما : لا ماهو انا بتحول وبالذات لما بتعصب فمتحاولش تعصبني بقا
جاسر : لا اذا كان كدا ماشي معتش هعصبك 
سما : كنت عاوز اي بقا 
جاسر : اي رأيك نتعشى برا النهاردة 
سما : هسأل بابا وفهد واقولك 
جاسر : سألت بابا وموافق انما تسألي فهد لي بقا منا زيي زيه 
سما : تؤ تؤ فهد ابن عمي اه بس بعتبره اخويا الكبير وصحبي وحبيبي وكل حاجة 
جاسر : نعم يختي حبيبك مين حبك برص انا مش مالي عينك ولا اي 
سما بضحك : يوغتي عليها غيورة ي ناس انا بهزر ياسطا في اي 
جاسر : ايوة كدا اظبطي وبعدين اي ياسطا دي وهو بيزقها اطلعي برا ي سما اطلعي برا انا غلطان 
سما : طب متزقش طه 
جاسر بعد ما طلعت بإبتسامة : مجنونة والله بس قلبي 
______________________

*_في جنينة الڤيلا*_

مايا قاعدة بترسم مروان
مروان : اي ي بنتي ضهري اتكسر بقالي ساعة قاعد
مايا : اهدى قربت اخلص اهو 
مروان : لا وربنا منا قاعد دقيقة واحدة كمان دا انا قاعد بقالي 3 ساعات ياريت يجي بفايدة بس 
مايا : بص اظن مفيش اجمد من كدا 
مروان : مين دا 
مايا : دا انت 
مروان بغمز : اي دا هو انا قمر كدا 
مايا : ها اه لا...انا ال رسمي حلو 
مروان : اممممم انتِ شايفة كدا 
مايا : انا مش شايفة غير كدا 
مروان : طب معلش بقا الرسمة دي تلزمني وطلع يجري 
مايا بزعيق : ولااااااا خد هنا استنى اخلصها طيب 
مروان وهو بيجري : لا مش انتِ مش شايفة اني قمر خلاص بقا 
مايا : خلاص بقا هاااات 
وفضلوا يجروا لغاية اما دخلوا الڤيلا 
مايا : ااااااااه مرواااان 
مروان بخوف طلع يجري عليها ونزل لمستواها: في اي اي ال حصل 
مايا : وقعت بسببك رجلي بتوجعني مش قادرة اقوم اااااه 
مروان : طب اهدي اهدي بس وقومي معايا كدا 
آيات وشيرين اجوا يجروا : اي ال حصل ي ولاد 
مروان : مفيش حاجة كنت بجري انا ومايا ورا بعض ووقعت 
مايا وهي ماشية : عجبك كدا انت السبب وهوبا اخدت منه الرسمة وطلعت تجري هاهاها واخدتها منك وضحكت عليه وطلعتله لسانها 
مروان : ي جزمة بتضحكي عليا وانتِ زي القردة هاخدها برضو وطلع من الڤيلا وهو بيضحك 
آيات : مجانين والله 
شيرين : عندك حق والله بس لايقين ع بعض 
آيات بضحك : فعلًا 
_______________________

*_في المساء اثناء تناول العشاء*_
احمد : انتِ جبتي ورقك من الكلية ي شهد 
شهد : ايوة ي جدو بس لسة مقدمتش هنا هبقى اروح بكرة اشوف كدا 
احمد : تمام فهد هيبقى يجي معاكي 
فهد بصدمة : اروح مع مين انا مش فاضي جاسر او مروان يروحوا 
مروان : اشطا انا معنديش مانع هو انا اطول اروح مع دكتورتنا القمر
مايا بصتله بغيظ من غير ما حد ياخد باله
شهد بإبتسامة : ميرسي ي مروان ربنا يخليك 
احمد : صح فكرتني هما فين جاسر وسما 
امجد : جاسر اخدها وراحوا يتعشوا برا النهاردة 
احمد : تمام انا خلصت اكل الحمدلله متنساش بقا ي فهد هتروح مع شهد بكرة فهد كان لسة هيتكلم بس شهد قاطعته
بإعتراض : لا ي جدو انا هروح لوحدي 
احمد : انا قولت كلمة اسمعي الكلام فهد هيجي معاكي سمعت ي فهد
فهد بغيظ : حاضر ي جدي 
وخلصوا عشا وكل واحد طلع ع اوضته 
_____________________
 
*_في مطعم فاخر*_

جاسر : وحشتيني هنا ينفع طبعًا
سما بكسوف : مينفعش اوي برضو 
جاسر : اومال المفروض اقولها فين ان شاء الله 
سما : لما نبقى نتجوز وابقى مراتك ابقى قول براحتك لكن طول ما احنا لسة مخطوبين متقولش اي حاجة ولا كلام حب ولا وحشتيني وممنوع اللمس و...
جاسر : ايييي لي الظلم دا 
سما : مش ظلم ولا حاجة دي حاجة ربنا ال قالها ودي ضوابط الخطوبة ولازم نلتزم بيها ع ربنا ميزعلش مننا ومتتعودش ع خروجنا مع بعض دا انا لولا بس كلهم غصبوا عليا اني اجي معاك مكنتش جيت 
جاسر بعصبية : يعني انتِ جاية معايا غصب عنك 
سما : وطي صوتك ي جاسر لا مش حكاية كدا انا بقولك عادي يعني 
جاسر : تمام ي سما يلا نروح 
سما كانت جاية تعترض بس لقت واحدة ملزقة كدا جت عليهم وحضنت جاسر وقالت بدلع : جسورة وحشني 
جاسر : !!!!!

يتبع الفصل السادس اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية شهد الفهد"اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات