القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية شهد الفهد الفصل السابع بقلم شهد أحمد

 رواية شهد الفهد الفصل السابع بقلم شهد أحمد 

رواية شهد الفهد الفصل السابع بقلم شهد أحمد 

اي ال بيحصل هنا دا !!!
سما زقت جاسر وطلعت تجري 
جاسر : والله ي جدي محصلش حاجة احنا كنا بنتكلم عادي 
الجد : ازاي تقرب منها كدا وهي ازاي تسمحلك ب كدة اصلًا هي مش مراتك انتوا لسة مخطوبين والمفروض تحافظ عليها ومتقربش منها ع ربنا يبارك في علاقتكوا ولا اي ي استاذ جاسر
جاسر : اسف ي جدي مش هتتكرر تاني 
الجد بحدة : لو الموضوع دا اتكرر تاني مش هيحصل كويس وهي حسابها معايا بعدين 
جاسر بسرعة : لا لا ي جدي هي ملهاش ذنب دي مبتخلينيش اقرب منها خالص ولا حتى بتخليني اقولها اي كلمة متزعلهاش ي جدي ونبي 
الجد بإبتسامة حاول اخفائها : بتحبها اوي كدا 
جاسر : اوي اوي ي جدي والله 
الجد : خلاص مش هكلمها ولا هقولها حاجة المرادي بس زي ما قولتلك لو اتكررت تاني هتزعلوا مني انتوا الاتنين 
________________________

سما بتحاول تاخد نفسها بصعوبة : يالهوي زمان جدو هيقول عليا اي دلوقتي اه ي جاسر الكلب يالهوي لو جدو قال لبابا هيبقى منظري اي قدامه وكملت بدموع يارب والله انا اسفة سامحني بس هو ال قرب وانا مكنتش عارفه اعمل اي ماشي ي جاسر ماشي والله لهوريك 
______________________

شهد بعياط : لي يارب بيحصل فيا كدا لي كل ما افرح يحصل حاجة تزعلني لي فهد بيكرهني كل الكره دا انا معملتلوش اي حاجة ولا عمري شوفته قبل كدا ازاي انا السبب في كل حاجة حصلتله 
ثم ذهبت في سبات عميق من كثرة البكاء 

_______________________ 

*_في الصباح اثناء تناول الافطار* 

شهد : الحمدلله انا شبعت 
الجد : شبعتي اي ي شهد انتِ اكلتي حاجة 
شهد : اه الحمدلله معتش قادرة انا هستأذن انا بقا 
الجد : ع فين 
شهد : هروح اقدم في الكلية 
الجد : اه صح طب يلا ي فهد 
شهد : لا ي جدو بعد اذنك انا مش هروح مع البني ادم دا 
فهد : ومين قالك اصلًا اني هاجي معاكي 
الجد بعصبية : يعني اي ي فهد هتكسر كلمتي 
فهد : لا ي جدي بس.....
شهد بمقاطعة ودموع : ونبي ي جدو خلاص ع خاطري انا ال مش عاوزة اروح معاه انا عاوزة اروح لوحدي بعد اذنك 
الجد بجمود : خلاص ي شهد اعملي ال انتِ عاوزاه بس مش هتروحي لوحدك البنات هيجوا معاكي ع جاسر ومروان في الشركة من بدري وعندهم شغل كتير ثم نهض وذهب الى مكتبه قائلا : هاتيلي القهوة بتاعتي في المكتب ي سعدية 
سما : انا خلصت اكل الحمدلله هقوم البس ع طول اهو 
مايا : وانا كمان 
ونهض الجميع ولم يتبقى سوى شهد وفهد 
فهد : حلو اوي دور البريئة ال انتِ عملتيه دا 
شهد : انت عاوز مني اي 
فهد : هتعرفي قريب يا....يا شهد واستعد للذهاب ثم عاد قائلًا ببرود: واه صح دور البريئة طلع كويس وجاب نتيجة مع جدي ورحمني من المشوار معاكي ف حابب اشكرك والله ع رحمتيني من اني اجي معاكي واشوف وشك طول الطريق 
شهد بتحاول تتماسك : ميشرفنيش اني اروح مع حد زيك اصلًا بكرهك
فهد ابتسم بإستفزاز : مش اكتر مني وذهب الى شركته وهو بكامل اناقته 

_______________________ 

*_امام الڤيلا*_

شهد : سما 
سما بمرح : قلبها 
شهد : نينينيني بطلي محن اممم انا عاوزة اسوق انا 
سما : بتعرفي 
شهد : اه بابا كان علمني 
سما : تعرفي اني مبسمحش لحد يسوق عربيتي
شهد بزعل : خلاص مش لازم 
سما : انا قولت مبسمحش لحد هو انتِ حد ولا اي دانتِ قلبي واكملت الحديث وهي تفتح باب السيارة : اتفضلي ي اميرتي العربية ملكك 
شهد : انا قولتلك قبل كدا اني بحبك 
سما : من غير ما تقولي انا اتحب اصلا 
شهد بضحك: تبًا لتواضعك 
مايا : الشمس كلت نفوخي هتفضلوا ترغوا كتير 
شهد : لا خلاص يلا اركبوا ع منتأخرش 

______________________

*_في الشركة*_

_في واحدة برا عاوزة تقابل حضرتك ي فندم 
مروان : مين دي وعاوزة اي 
بيري : بتقول اسمها اسيل وعاوزة تقابل حضرتك ضروري
مروان : تمام دخليها اما نشوف مين دي 
اسيل : بقالي ساعة واقفة برا والزفتة دي مش راضية تدخلني هو في اي وبعدين انت مطنشني كل دا ومبتسألش عليا لي  
مروان : افندم اي ال حضرتك بتقوليه دا انتِ تعرفيني 
اسيل : انت بتهزر انت متعرفش انا مين 
مروان : لا والله مش فاكر فكريني 
اسيل وهي تخرج ورقة من حقيبتها لا اتفضل اقرأ دي كدا يمكن هي ال تفكرك 
مروان بصدمة : اي دا!!!!

_______________________ 

*_في سيارة سما*_

كانت سما ومايا يتحدثون وشهد في عالم اخر 

مايا وهي تحرك كفها اما وجه شهد : هاااااي روحتي فين 
شهد : ها انا موجودة اهو 
سما : مالك كدا من ساعة ما ركبنا وانتِ مش مركزة معانا خالص 
شهد : لا انا تمام مفيش حاجة 
مايا : متأكدة 
شهد بحزن : ايوة 
مايا : طب حيث كدا بقا شغليلنا الفلاشة دي نشوف بتقول اي 
سما شغلت الفلاشة وجايت اغنية نشيد العاشقين 
شهد : تعرفي اني بحب الاغنية دي اوي 
سما بغمز: بحس بيكي 
كلهم غنوا مع الاغنية 
شهد : صاحبة الصون والعفاف 
سما وهي بتبص لشهد وبتقرصها من خدودها : احلى واحدة في البنات 
مايا وهي ناطة ع كتف شهد : ال عمري ما قلبي شاف زيها في المخلوقات 
شهد : تسمحيلي برقصة هادية 
سما : تسمحيلي بقربي منك 
مايا : حلم عمري تكوني راضية عن وجودي بس جمبك 
هما التلاتة : يا خلاااصة الجمال ي نشيد العاشقين ي اجابة عن سؤال كان شاغلني من سنين كان سؤال عن مين حبيبتي مين هتبقى اساس حكايتي و الاجابة كانت انتِ انتِ كنتي غايبة فين (سوري ي جماعة بس انا بحب الاغنية اوي لو متعرفوهاش اسمعوها هتعجبكوا اوي بجد 😂💙)
شهد : ربنا يخليكوا ليا بجد انا بحبكوا اوي 
سما : احنا اكتر والله 
مايا : لا معلش انا اكتر منك 
سما : لا انا اكتر 
مايا : لا انا اكتر 
شهد وهي بتبصلهم بضحك : خلاص اهدوا انا بحبكوا اكتر وبعدي........
مايا بصريخ : حااااااسبي ي شهد
شهد بصت قدامها بسرعة وحاولت تمسك فرامل بس......... #يتبع 
_____________________________________________

يتبع  الفصل الثامن اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية شهد الفهد"اضغط على اسم الرواية
reaction:

تعليقات