القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية طفلتي الخائفة الفصل الثلاثون بقلم شهد عبد السلام

 رواية طفلتي الخائفة الفصل الثلاثون بقلم شهد عبد السلام

رواية طفلتي الخائفة الفصل الثلاثون بقلم شهد عبد السلام

طفلتي الخائفه
البارت 30
بقلم/ شهد عبد السلام
حور بعصبيه:تربية ايه هاا تربية ايه اللي بتتكلمي عليهاا انا عمري ماشوفت منك نظرة حنيه 
اصاله قربت عليهاا عشان تضربهاا 
حور دافعت عنهاا و مسكتهاا ضربتها وسط استغراب ليلي و محمد و طارق 
بعد مده من ضرب حور ل اصاله وقعت علي الارض فاقدة الواعي بسبب قلة الاكل 
ليلي بخضه:محمد محمد البت 
و بتحاول تيشلهاا 
محمد في ثانيه جت الحراس و شالو حور للمستشفي 
بعد وقت في المستشفي 
ليلي و محمد قدام اوضة حور 
ليلي:محمد هنعمل ايه انت اهو شايف حور 
محمد :اهدي و سبيهاا علي ربناا 
ليلي:...
و شويه والدكتور طلع 
محمد :ايه يا دكتور مالها
الدكتور:هي كويسه و اللي حصلها ده بسبب قلة الاكل و انا كتبتلها علي فيتامينات 
محمد:طب ممكن ندخل 
الدكتور:هي حاليا نايمه ياريت ترجعه البيت و بكره تجو تكون فاقت 
ليلي اصرت انها تفضل جنب حور 
تاني يوم الصبح 
مالك:اقعدي افطري 
تاليا: مش جعانه 
مالك :سعمتي انا قولتلك ايه
تاليا: في ايه يا مالك 
مالك:هو ايه اللي في ايه بقولك تعالي افطري تقعدي منغير كلمه فاهمه 
تاليا وعنيها في الارض:فاهمه 
وقربت عليه وقاعدة 
مالك حرك الكرسي في اتجاه 
وتاليا لسه مركزه قدامهاا 
مالك وبيحرك ايدو علي دراعهاا: مالك 
تاليا ومش بتبص ل مالك:مافيش واحد لسه مزعقلي بس 
مالك:انا بسالك علي وشك شكلك تعبانه 
تاليا:مش عارفه وبتبصلو 
مالك وقرب منها اكتر:في حاجه مزعلاكي 
تاليا: لا 
مالك:تيتي ماتخفيش مالك قوليلي 
تاليا بهدوء: قولتلك مافيش
مالك:طب ايه اللي تعبك 
تاليا بعياط:جنبي بيوجعني اووي و مش قادره اقعد 
مالك:طب اهدي و طالعها الاوضه
مالك:غيري هدومك و الدكتور شويه وهيجي 
تاليا بتعب: انا مش عايزه الدكتور والنبي يا مالك 
مالك: مش عايز اسمع صوت 
تاليا: حاضر بس
مالك:مافيش بس غيري الطقم ده و اعدلي الحجاب
تاليا:حتي وانا تعبانه عمال تحكم فياا 
مالك:سمعتي و مسكهاا
تاليا بخوف:في ايه 
مالك:ماتخفيش هغيرلك 
تاليا بتعب: تغير لمين يا قليل الادب انت 
مالك اتجه بيهاا ل غرفه الهدوم
و شالها الجاكت اللي هي كانت لابسه و لبسهاا دريس مقفول خالص و عدلهاا الحجاب 

بعد شويه 
مالك بخوف:عندهاا ايه 
الدكتور:هنحتاج ان هي تعمل شوية تحاليل عشان نتاكد 
مالك بخوف اكتر:هي عندهاا ايه 
الدكتور:مافيش داعي انك تخاف 
مالك بعصبيه و خوف علي تاليا:بقولك في ايه مالها 
الدكتور بخوف:الزايده تقريباا 
مالك :تقريباا 
الدكتور:اه انا عايزهاا تعمل التحاليل دي عشان نتاكد 
مالك:طب ابعتها المستشفي امته 
الدكتور:بكره الصبح 
مالك:طب شكرا 
ومشي مالك دخلهاا فضل شويه و تاليا فاقت 
مالك:عامله ايه دالوقتي في حاجه واجعاكي 
تاليا:الحمد لله 
مالك بحنيه :بجد كويسه اجبلك الدكتور
تاليا بفرحه ان هو مهتم بصحتهاا :لا لا كويسه مافيش داعي 

عند حور ليلي مشيت تجيب حاجات لحور 
اسد بحنيه و حزن عليهاا وماسك ايديهاا:غصب عني صدقيني وهتقومي بسلامه وماتخفيش انا هفضل طول عمري جنبك وانتي هتفضل اول واخر حد ممكن اعشقو 
حور بدات تتحرك و اسد ماسك ايديهاا واسد خرج 
حور بتعب :ا..س.د 
وبتحاول تقوم 
الممرضه:ينفعد تهدي يا مدام نامي و بتنيمهاا 
حور بتعب:هو انا هنا من امته 
الممرضه:من امبارح بليل وكان في واحده معاكي بس نزلت تجبلك حاجات 
حور:طب هو مافيش حد دخل من شويه 
الممرضه:لا يا مدام 
حور سكتت و الممرضه عملة شغلهاا و خرجة
ليلي بخوف بتقرب عليهاا:عامله ايه يا حبيبتي دالوقتي 
حور بتعب :ماتخفيش يا ماما مافيش حاجه انا كويسه
ليلي مسكة ايديها وقاعدة جنبهاا:ماتخفيش محمد عمره ماهيسيبك
حور بدموع:كان دائما بيقولي نفس الكلام 
ليلي ماعرفيتش ترد سكتت 
حور:هخرج امته 
ليلي:بكره عشان نطمن عليكي و عمك محمد طالعه اهوو 
وشويه و محمد دخل 
محمد بحب:حمد الله علي السلامه يا بنتي و بيحضنهاا 
حور:الله يسلمك يا عموو 
محمد:خوفتيني عليكي 
حور بضحكه بسيطه اووي:اعيش و اخوفك 
ليلي فرحت ان هي هزرت مع محمد و محمد بردوو 
ليلي:ماتحاول كده يا محمد ونخرج النهارده 
محمد:لا خليهاا بكره 
حور:يا عمو انا بقيت كويسه و قسماا بالله
محمد:انا قولت لا بكره تخرجي 
واتقفل الكلام 
حور في سرهاا:حتي وانا تعبانه بحلم بيك يارب هنساه ازاي ده قوينيي يا بس كان واحشني اووي ماكنتيش قادره علي بعدو حاسه ان لا هو كان معايه حسيت بحنيته علياا و مسكة ايدو ازاي حلم 

بعد اذان الفجر
اسد بردو راح ل حور وهي نايمه 
اسد لمسهاا:الحمد لله بقيتي كويسه وبيكمل بحزن و دموع متحجره واحشتيني اووي مش عارف انام غير في حصنك واحشتني وواحشني حتي خوفك و جنانك و كل حاجه فيكي 
حور بهلوسه:ا..س...د
اسد و ماسك ايديها: ايه ياروحي اسد 
حور بهلوسه و عياط:هطلقني ليه 
اسد:غصب صدقيني 
و سابها و مشي و كلم الدكتوره تدخلهاا 
الصبح 
الممرضه:الحمد لله دالوقتي درجة حرارتك كويسه عن امبارح 
حور:الحمد لله هو كان في حد هناا 
الممرضه بتوتر:هاااا ... لا 
حور:متاكده
الممرضه بتوتر:اه 
حور:طب عرفتي ازاي ان حرارتي عاليه 
الممرضه بتوتر:.. طب.. بعد ازنك عشان عندي مريض تاني 
وخرجت 
حور في سرهاا :خلاص يا حور هو عمره ماهيجي و لا هيسال عليكي خلاص خلصت و هيطلقك 

عند تالياا و مالك 
مالك بيخبط علي الباب
تاليا:ثانيه 
شويه و فتحت الباب
مالك و بيدخل الاوضه:كل ده عشان تفتحي  
تاليا: معلش كنت بلبس الحجاب 
مالك و بيقرب منها و ايدو علي حجابهاا :انا حافظ كل تفصيله فيكي وهيشيل الحجاب 
تاليا مسكة ايدو :عشان خاطري انا شيلت ذنوب كتير اووي
مالك فرح ان هي غاليه و خايفه من ربنا:ماشي و سابهاا 
مالك: كنت جاي اقولك ان حور بنت عمتك تعبانه 
تاليا بخوف:ايه حور مالها انا ... انا .ب
مالك:اهدي في ايه هي كويسه مافيهاش حاجه 
تاليا: طب تعبانه مالها ايه اللي حصلهاا 
مالك:معرفش 
تاليا بستغراب:هو انت تعرفهاا منين اصلا 
مالك :هااا... مش انتي كلمتني عليها قبل كده انك تكلميهاا 
تاليا: اه
مالك:غيري هدومك هتروحي تعملي التحليلات و تشوفي حور 
تاليا بفرحه:بجد انا مش عارفه اقولك ايه شكراا 
و هتجري
مالك:استني 
تاليا:نعم 
مالك: السواق هيبقا معاكي وبسرعه 
تاليا:حاضر 
 

ميار:لا لا كده حاجه كبيره اووي يا ماما 
اصاله:ولا كبيره ولا حاجه سهله بس اهم حاجه يتم بسرعه 
ميار بخوف:لا يا ماما ده لو اسد عرف هيموتنا 
اصاله:كان زمان مش دالوقتي لو هي غاليه عليه مش هيطلقهاا 
 ميار:لا لا انا اخاف اعمل كده 
اصاله:جامدي قلبكك ده لو عايزه تتجوزي حبيب القلب اسد 
ميار:هحاول انا هنزل دالوقتي 
و نزلت 
و شويه و كانت تاليا في المستشفي مع حور 
تاليا حضنتهاا:واحشتني اووي 
حور:وانتي وربنا انتي كنتي فين كل المده دي 
تاليا: مش هقدر اقولك دالوقتي بعدين المهم انتي مالك في ايه 
حور: انا الحمد لله 
تاليا:بقولك مالك ايه اللي حصلك عشان تدخلي في المستشفي 
حور بعياط: تعبت شويه 
تاليا قربت عليها و حضنتهاا:مالك بتعيطي ليه 
حور:مافيش 
تاليا:طب بتعيطي ليه يا روحي بس في ايه احكيلي 
حور بتعيط اكتر و حضنتها:اسد هيطلقني 
تاليا:ازاي يعني مش انتي قلتي انو بيحبك 
حور بعياط:طلع بيكدب بيشفق عليا عشان عارف ان ماليش حد
تاليا:ماتقوليش كده و خلاص يا حور ربنا عايز كده ولو في نصيب مهما يحصل هتفضله مع بعض ماتعرفيش الخير فين يا روحي 
حور بعياط:حتي لومش هو الخير انا عايزه اسد كان كل حاجه حلوه في حياتي اه لسه عارفه من فتره صغيره بس بحبو اووي يا تالياا 
تاليا:خلاص بقا كفايه عياط 
حور:كلهم ذي طارق 
تاليا:اهدي بقا خلاص و مش كلهم ذي طارق ولا حاجه بس هو النصيب كده 
حور:عندك حق 
تاليا: ولازم تنسيي فاكره زمان لما كنتي بتقولي اللي مابيحبنيش مش هحبه دالوقتي بقولك امشي بكده اسد مش بيحبك ولا متاثر بفراقك انتي بردو اعملي كده 
حور :هعمل كده 
تاليا:هططلعي امته 
حور:مش عارفه بس ممكن يكون بليل
وشويه و كلام تاليا مشيت عشان مالك و ليلي كانت بتجيب هدوم ل حور 

حور و حد ايدو علي بوقهاا و شبه نفسها مقطوع :اممممممم...........

لقراءة ومتابعة القصص والروايات كاملة انضم الينا عبر التلجرام اضغط هنا
يتبع الفصل الواحد والثلاثون اضغط هنا


reaction:

تعليقات