القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الملاك والشيطان الرومانسي الفصل الرابع بقلم مريم حسن

 رواية الملاك والشيطان الرومانسي الفصل الرابع بقلم مريم حسن

رواية الملاك والشيطان الرومانسي الفصل الرابع بقلم مريم حسن

فارس:ع الكنبه 

ملاك ابتسمت:شكرا 

نامت علي السرير وهوا نام ع الكنبه بعد حوالي ساعتين لقيت حد بيخبط علي كتفي اتخضيت وقومت 

ملاك بخوف:عايز حاجه.

فارس بإستغراب:انتي مين يقمر!

ملاك بخوف:عايز حاجه.

فارس بإستغراب:انتي مين يقمر ! 

ملاك بصدمه:اانا مراتك 

فارس:الله القمر ده مراتي بتهزرري

ملاك:لا مش بهزر 

فارس:بقي انا متجوز القمر ده دنا حظي حلو جامد 

ملاك ضحكت 

فارس:اوعااا 

ملاك بإستغراب:يعني انت مش فاكر ان احنا اتجوزنا امبارح 

فارس:لا والله مش فاكر حاجه زي دي انا اول مره اشوفك يمزه 

ملاك:مزه ! يبني انتا امبارح كنت بتعاملني بقرف كده اي اللي حصل 

فارس:والله انتي اللي شكلك هبله انا اول مره اشوفك اصلا

ملاك بإستغراب :طب يلا كمل نوم 

فارس:اتاخري شويه طيب 

ملاك:نعمم اتاخر لا يابا انت كنت نايم ع الكنبه وعامل فيها راجل اوي يلا روح كمل نوم هناك قولتلك من الاول ونتا عملت شبح يلا روح شوف انت رايح فين 

فارس:اي يبت ده انتي اتحولتي 

ملاك:ايوا زي مبتتحول انت كمان 
تذكير: بقلمي مريم حسن سليمان..
فارس:طب انا فعلا مش فاكر اني اتجوزتك امبارح بس ما علينا انا موافق ويلا بقي اتاخري عشان انام 

ملاك:خلاص اشبع بالسرير انا هنام ع الكنبه 

فارس:استني هنا راحه فين 

ملاك: رراحه انام 

فارس: والسرير اي لازمته مثلا 
#الكاتبه_مريم_حسن
ملاك: وانت هتنام ع الكنبه يعني ! 

فارس : بقولك اي كمان شويه وهيصحوا ونا عاوز انام

ملاك: طب ماشي منتا مش راضي تخليني انام 
فارس شدها عالسرير 

فارس: نامي يلا 

ملاك بعدت ونامت ع طرف السرير وكان عمال يتقلب ومعرفتش تنام لحد ملقته نام ونامت ، الصبح صحيت ملاك لقته لسه نايم وقريب اوي منها فضلت باصه لملامحه وهيا مبتسمه وقالت بصوت مسموع: شكله جميل اوي وملامحه جميله 

فارس فتح عينه: عارف عارف 

ملاك اتخضت وقامت بسرعه: ايدا انت صاحي 

فارس: اممم 

ملاك: طب طب انا هدخل اخد دش 

فارس: تمام بسرعه 

ملاك فتحت الدولاب وخدت بنطلون فضفاض كشمير وشميز ابيض وبعد شويه طلعت وقفت قدام المرايا سرحت شعرها وسابته مفرود علي ضهرها ولسبت كوتشي ابيض ، كل ده وفارس متنح 

ملاك: احم خلصت انزل ؟ 

فارس: هاا لا 

ملاك: ليه طب 

فارس: هاخد دش الاول وننزل مع بعض 

ملاك: تمم 
فارس دخل وبعد شويه طلع وهو لابس تيشرت ابيض وبنطلون اسود وكوتشي ابيض وسرح شعره 

فارس: يلا يحلوه

ملاك: طيب 
فارس وملاك نزلو 

كريمه: وه يبني انت نزلت انت ومرتك ليه كنا هنطلع الوكل ليكو 

فارس: لا يماما احنا ناكل معاكو 

العمده: ماشي يلا اجعدوا 
كلوا وبعدين شربوا الشاي وفارس خد ملاك وقعدوا في الجنينه 

فارس: صحيح انتي اسمك اي 

ملاك: اسمي ملاك وانت فارس صح 

فارس: اها ، اسم علي مسمي يملاكك 

ملاك ابتسمت

فارس: تيجي نخرج ؟

ملاك: نخرج ! 

فارس: اها 

ملاك بفرحه: الله يلا 

فارس: يلا هطلع اغير وانزل 

ملاك: ماشي 
فارس طلع ونزل 

فارس بغضب وصوت عالي: فيييين القهوه بتاعتي ي بدريه

بدريه المساعده بخوف: ححاضر يبيه القهوه هتجهز اهي 

فارس بغضب: يلا بسرعه 
ملاك اتخضت من صوته وراحت تشوفه 

ملاك: في ايه يفاارس مالك 

فارس: وه.. هيا مين دي يابوي !

يتبع الفصل الخامس اضغط هنا
•الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة "رواية الملاك والشيطان الرومانسي" ولكن يجب عمل ثلاث كومنتات لكي تفتح معك كاملة


reaction:

تعليقات

8 تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق