القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ماسة الفهد الفصل التاسع بقلم حبيبة محمد

 رواية ماسة الفهد الفصل التاسع بقلم حبيبة محمد


رواية ماسة الفهد الفصل التاسع 

البارت التاسع(9).
رواية:ماسة الفهد💙.
بقلم الكاتبة:حبيبة محمد♥.
ماسة:اي اللمة الحلوة دي في اي 
محمود الجد:اقعدي ياماسة
ماسة قاعدة بتبص لفهد بنظارات طفولية ورومانسية
محمود الجد:بصي ياماسة فهد ابن عمك طالب ايديك وانا حبيت اني اقول قدام الكل رايك اي
ماسة بصدمة فرح: اللي حضرتك تقول عليه ياجدو وبابا طبعا بس حضرتك مش شايف انوا اكبر مني بـ9سنين
فهد:لا والله
ماسة:بس العموم هو بردوا ابن عمي يعني وبتبصلوا
ماجد:السن عادي شكلوا مش باين عليه وانا موافق رايك يابابا
محمود الجد:وانا موافق
معتز:يبقا على بركة الله الفرح بعد اسبوعين هتبقا الخطوبة وكتب الكتااب هاا
ماجد:وانا موافق عجبك الوقت ياعروسة
ماسة:مش قليل اوي اسبوعين
فهد:قليل مين ياماسة دول كتير انا هخليهم اسبوع
وعمل نفسوا بيضحك
الكل استغرب من كلامو مع ماسة
ماسة:مادام بابا وافق يبقا خلااص
وطلعوا كلهم
فهد دخل عند ماسة الاوضة وبيقرب عليها:بقا شايفة ان اسبوعين قليلن واني اكبر منك بكتير
ماسة بتوتر:انا انا قولت كده ده انا كنت بهزر
فهد وثبتها في الحيطة:بتهزري مبحبش هزارك دهه فاهمه وليكي عقاب عندي
ماسة: لا لا عقاب انا اصلا مكنتش هكلمك بس انت اللي كلمتني
فهد:لا ليكي عقاب وهتاخديه دلوقتي 
ماسة بخوف:اي هو طب
فهد:تبوسيني ياماستي
ماسة:لاا لا اكيد مش هعمل كده
فهد:خلاص انا هعمل
وقبلها بكل حب
ماسة:انا مش هكلمك تاني عشان انت قليل الادب
فهد:متكلمنيش احسن بردوا
ماسة ولفت وشها ليه:انت قصدك اي قصدك انك مش بتحبني صح انا عارفه ان انت مبتحبنيش طلقني دلوقتي لا طلقني اي احنا لسا متجوزناش امشي دلوقتي بقا
فهد بضحك:اهدي ياعبيطةانتي مش عارفه انتي بتقولي اي اصلا
ماسة:انا عبيطة طب اطلع بقا دلوقتي
وزقتوا برا
وافتكرت قبلته ليها
ونامت وهيا بتفكر فيه
جاسم:الو ياليلو واحشاني اويي ياحبيبتي
اسيل:منا لو كنت واحشاك كنت كلمتني
جاسم:معلش والله كنت مشغول
اسيل:طب بص الاسبوع الجاي خطوبة وكتب كتاب فهد وماسة
جااسم:اه منا عرفت من فهد وانا جاي يوم الفرح الصبح
اسيل:بجد مستنياك وهتقول لبابا صح
جاسم:اناجيت بدري اسبوع عشان واحشتيني ومشي مستني وعايز اقول لعمي واقول للدنيا كلها اني بحبك
اسيل:بجد ياحبيبي انت بتتكلم بجد
جاسم:اه والله ياحبيبتي يلا باي عشان اخلص الشغل قبل مااجي
بعد اسبوع...
وجي يوم الفرح
كانت ماسة وفهد في قمة السعادة
ماسة:الو يافريدة انتي فين يابنتي انا هلبس
فريدة:جايا والله في الطريق الدنيا زحمة
ماسة:طب يلا بسرعة سلاام
اسيل:الفستان وصل 
ماسة:طب هاتيه هو فين الوقت بيجري
اسيل:واو بجد الفستان تحفة اومال لو لما تلبسيه
ماسة: استني هخش البسوا
ودخلت لبست الفستان
اسيل اتصدمت من جمالهاا
ماسة: طب انتي بتعيطي لي دلوقتي
اسيل:بقيتي عروسة يروحي انا مش مصدقة نفسي دي دموع الفرح والله
ماسة:طب خلي دموعك دي معاكي يختيي عشان عايزاكي تبقي مبسوطة والبسي يلا اسيل:ماشي انا ماشية
ومشيت لأوضتها
فهد:الو ياعبد الرحمن انت فين كده
عبد الرحمن:انا لسا طالع من المطار وجاي اهو 
فهد:طب يلا سلاام
عند اسيل
جاسم:اي الجمال دهه
اسيل:اععاا خضتني انت وصلت انتى وجريت عليه وحضنته
جاسم:لسا واصل محدش شافني اصلا من الزحمة بس اي الجمال ده
كانت لابسة(فستان سواريه طويل وبكم منفوخ لونه بيبي بلووجزمةبيضةوميكب جملي وشعرهاا مفرود)
اسيل:بجد شكلي حلو بالفستان
جاسم:اه والله شكلك قمر بالفستان و من غيره كماان
اسيل:انت قليل الادب
جاسم:انتي دماغك راحت فين انا قصدي بالفستان ده وبالهدوم العادية كماان يلا بقا انا هروح عشان البس
اسيل:سلام يروحي
وراحت عند ماسة
اسيل:اي ده فريدة عامله اي 
فريدة:الحمدلله انتي عامله اي واي الجمال ده
اسيل:حبيبتي انتي احلى بس انتي اي الشياكة ديي
فريدة كانت لابسة( فستان اسود وجزمة فضي وكانت عاملة شعرها كحكة من وراه وفرق يعني قصة simple كدهه وميكب كشمير خفيف)
ماسة:هتفضلوا تتكلموا كده كتير وتسيبوني يلا عشان انزل
فريدة:استني اعملك الطرحة
(طبعا هيا مش محجبة بس طرحة طويلة طول الفستان والفستاني ديلو كبير وعاري من الكتاف)
فريدة:خلااص خلصتها
ماسة:طب يلا
ونزلوا على سلم الفيلا على اغنية طولي بالابيض طولي
وفجأة..

لقراءة ومتابعة القصص والروايات كاملة انضم الينا عبر التلجرام اضغط هنا


reaction:

تعليقات