القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية رغم أحزاني الفصل السابع بقلم ياسمين غانم

 رواية رغم أحزاني الفصل السابع بقلم ياسمين غانم

رواية رغم أحزاني الفصل السابع بقلم ياسمين غانم

البارت 7
في عربية برق 
اميره: انت هتاخدني فين 
برق: انتي عايزة تروحي فين 
اميره: مش هنروح ل ريم واحمد 
برق: لا سبيهم مع بعض شويه لو هيتكلموا ولا انتي عايزه تروحي 
اميره بسرعه: لا قصدي خليهم مع بعض شويه 
برق: 👌 تروحي فين ي اميرتي 
اميره: بتفكر 🤔 ايه رايك نروح البحر و بعدين نتمشي شويه 
برق: يبقي نروح نتغدا معاهم ونكمل باقي اليوم لوحدينا  
اميره: بتفتكر اللي حصل الصبح هاا 
برق: بضحك بأدب والله 😂 اميره: بتبص بغضب وبعدين تبتسم ودير وجهها اتجاه إشبك 
وبيوصل برق المطعم 
اما ريم واحمد بيوصلوا مطعم..... واحمد بيجيله مكالمه 
احمد: هرد علي مكالمه وارجع 
ريم: خد راحتك 
ريم: بتنادي النادل 
النادل: اطلبي ي فندم 
ريم:بص اعمل اللي هقولك عليه وانا هظبطك 
النادل:تمام ي فندم أمري 
ريم:بص.....
احمد جه انتي طلبتي حاجه من النادل 
ريم برتباك: لا. 
احمد: هو كان هنا بيعمل ايه 
ريم: كان جي يشوف هطلب ايه وبعدين ده تحقيق يعني 
احمد بشك: ابدا كنت بسال بس 
احمد الفون بيرن مره تانيه ثواني وهرجع 
ريم: خد راحتك مش هموتك واقعد معاك 
بعد شويه وبيوصل برق واميره واحمد بيجي معاهم 
ريم: يعني جيتوا بسرعه زعقتوا صح 
اميره: لا ي حبيبتي احنا قولنا نتغدا معاكم وبعد كده نسيبكم علشان هنطول احنا برق فرح من كلام وهيلعب علي الاوتار دي بس مش هيلحق للاسف 
ريم: بتنادي علي النادل اللي. أتفقت معاه 
ريم هتطلبوا ايه 
برق: اللي اميره هتطلبه هاكل معاهاا 
ريم بغل: اطلبي ي اميره  
اميره:.....
برق: زيها 
احمد: زيهم 
ريم بحقد: يبقي. كلنا زي بعض 
وبعد شويه بيوصل الاكل وكلهم بيدوا ياكلوا 
بس ريم يعني بطنها وجعتها وكل شويه تروح الحمام 
اميره: ريم انتي كويسه 
ريم: اه كويسه بس وشها بيقول غير كده
اميره:لو مش كويسه نرجع البيت شكلك تعبانه 
ريم:يعني هترجعوا معايا قصدي لا هتبوظ الخروجه علشاني لا 
برق:مين قالك كده هنوصلكم ونرجع احنا 
اميره:برق عيب كده
احمد:خلاص ي جماعه انا هفضل مع ريم وانت ي برق خد اميره وكملوا يومكم 
برق:تمام والف سلامه عليكي ي ريم 
اميره:خلاص جوزك هيفضل معاكي وطمنيني عليكي 
برق بياخد.اميره ويوصلوا الشاطئ 
برق:ايه رايك نتمشي الاول وبعد كده نركب مركبه علشان البحر احلى بليل 
اميره:اممم تمام 
برق:عايزة تسالي حاجه
اميره: بصراحه فيه اسئله كتير بس مش انهارده خليها في يوم تاني خلي انهارده يوم ميتنسيش يمكن يكون ده غفران لذنب عملته 
برق:فهم قصدها فسكت طيب تمام تعالي نجيب حاجه نتسله فيها 
اميره:يلااا ويفضلوا يتكلموا ويضحكوا ويجروا ورا بعض مع ومره واحده برق بيشيلها ويلف بيها ويقولها بصوت عالي والله بحبككككككككك ولا بموت فيكي 🙈😍♥♥♥
اميره:بتضحك بصوت عالي نزلى ي مجنون ناس بتتفرج علينا 
برق:سيبك منهم يوم بتاعالعقرب أحبك في تفاصيـلك أحـب أسـلـوبك الـمـجـنــون 
أحـبـك في طـلـوع الشـمـس أحـبـك يا أمل باكر 
أراك داخلي أطفال مع ريح الـفـرح يـمـشـون
اميره: وشها بقا فروله كفايه ي برق 
برق: بقولك كفايا كده وتعالى علي اليخت 
اميره: وووواووو يخت كمان 
برق بياخدها 
اليخت كله متزين بطريقه احترفي وفي بلالين حمره في كل مكان ورد احمر في الارض مرسوم علي. هيئه قلب وفي وسطها بحبك ❤ يا ♥اميرتي♥
وبرق نزل علي ركبتي وماسك خاتم 💍 رقيق جدا فيه ماسه علي شكل قلب اميره واقفة مصدومه 😳🙈
برق: انا بطلب ايدك للجواز 
اميره: بس انا مراتك 
برق: لا جوازك مني كان بقرار جدك دلوقتي انا بكامل إرادتي بقولك تقبلي تتجوزني ي اميرتي والله بحبكككككك 😍انا مجنون بعشقكك ي اميرتي ♥بحب الحب اللى جمعنا ..
بحب الشوق اللى وجعنا ...
وعمرى بجد ملوش معنى وﻻتسوى الدنيا ف يوم غير بيكي ..❤😍
اميره: بدموع موافقه وبيحضنها انا بحبك اووي ي برق بس انت وجعتني اووي بدل المره مرتين 
برق: والله هعوضك عن كل دمعه نزلت منك بسببي انا اسف ي اميرتي 
اميره: مش هسامحك بسهوله دي  
برق: وعد منى لو رجعت من المهمه دي كويس عوضك عن كل الحزن اللي شوفتي في حياتك بسببي او بسبب اي حد 
اميره: بتضع اصبعها على شفايفه بعد الشر عليك هتروح و هترجعلي علشان اعرف اعاقبك حلو 
برق: وانا هقولك وقتها حاجه كنت مخبيها عليك 😍
اميره: حاجه ايه دي 
برق: لما ارجع يا اميرتي 😘 تعالي فوق 
اول ماطلعت علي سطح اليخت صوت صواريخ في الجو مكتوب عليها (عشق العقرب) ♥
اميره: وانا بموت في العقرب 
برق: تعالي كده بتروح علي طربيزه عليها كل انواع الاكل المفضل عندهاا 
اميره: ووووااوووو اكلي المفضل كمان بس للاسف مجبتش شوكلاته ليه 
برق:انا لو جبت شكولاته هنا هتقعدى تاكليها وتنسيني اصلاا 
اميره:بتضحك بصراحه كنت هعمل كده فعلاا 
برق:بس انا منستشي 
اميره:قصدك ايه 
برق:يعني السرير في البيت كله شوكلاته م
اميره:بفرحه بجد 
برق:انا لما اقولتلك بحبك مفرحتيش كده 
اميره:انت متعرفيش علاقتي بشكولاته 
برق:لا عارفها علاقه زفت فاكره بوظت المسدس بتاع رعد وانتي الوحيده اللي شوفتيني واعترفتي عليا علشان وحدة شكولاته بخمسه جنيه 
اميره:انت قلبك اسود دا احنا كنا صغيرين وقتها وكانت بخسمه وعشرين جنيةي كداب 
برق:لا صريحه اوووي 😂😂
اميره بس:😊😊
انت لحقت تجهز كل ده ازاي انت كنت معايا مسبتنيش ولا لحظه 
برق ابتسامه: إنهارده الصبح كلمت حد يجهز كل ده 
اميره:كنت قولتلي بدل البس ده
برق:انا ميهمنيشانتي لابسه شيك اوولا؟ ايه قد مايهمني انه لبس محترم ومحدش يبص عليكي أنتي ملكي انا وبس ومحدش يتجرأ يبص عليكي وغيرك كده مين قالك انك مش حلوه انتي ملاك نازل من السما 
اميره: بتكسف وتغير الموضوع بس انت عرفت ازاي اني هقولك عايزة اروح البحر ولا كنت هجبني هنا وخلاص 
برق: كنت واثق انك هتخاري البحر فاكره لما كنا صغيرين وكل لما نروح مصيف تختاري مكان فيه بحر 
اميره: بتضحك وقتها انت ورعد تختاروا اماكن فيها جبال علشان تسلق 🧗 من علي الجبال وقتها جدي يختار المكان الي انا اقول عليه 
برق: ايوه فاكره كل حاجه اهوووو 
برق: اميرتي 
اميره: نعم فاكره اخر مره انتي طلبتي مني ايه علشان تقولى لجدو علي المكان اللي احنا عايزين نروحه
اميره: وشها كله احمر زي الورد 🌹 احم لا مش فاكره ايمتي 
برق: مش فاكره افكر واعمل اللي كنتي عايزه 
اميره : باحراج وقتها كنا اطفال علي فكرة 
برق: كنتي 16 صغيرة وانا 22سنه كنا لسه اطفال 
اميره: برق الله خلاص بقي 
برق: يعني فاكره كنتي بجحه اوووي 
اميره: انا بجحه ي برق 
برق: مش قصدي ي قلبي 😂 بس انا لسه مستغرب ازاي قولتلي كده 😂
اميره: احم علي فكره وقتها كنا بنلعب انا والاء و نور و ريم وحكموا عليا اقول كده 
برق بغيرة: يعني لو طلبوا منك تقوليها لي حد غير كنتي هتوافقي 
اميره: لا طبعا علشان كانوا عارفين اني احمم يعني بحبك ❤🙈
برق: ابتسم 😊 يلاا علشان تاكلى 
برق بياخد اميره يقعدها علي رجلي اميره مكسوفه برق سيبني اقعد جنبيك 
برق: طول ماحنا قاعدين لوحدين ده مكانك واوعي اشوف تقعدي في غير المكان ده زي مانتي ساكنه في قلبي و مستحيل حد ياخد مكانك في حياتي  
اميره: يغيره واضحه ولا حد يقدر يقرب منك اصلا أنت ملكي انا وبس 
برق: اميرتي بتغير عليا 
اميره: هااا لا بس مبحبش حد يقرب من حاجتي 
برق بيمثل الزعل: يعني مش بتغير عليا 
اميره: اكيد بغير عليك 🙈 
برق: ليه 
اميره: احم هو ايه الي ليه 
برق: بتغيري عليا ليه 
اميره: هما ناس بتغير علي بعض ليه 
برق: علشان بيحبوا بعض 
اميره: انت جاوبت اهووو 
برق: ي بنتي ارحميني وقوليها 
اميره: باحراج انا لسه قايله 
برق: تاني قوليها تاني 
اميره: بح 😯 وقطعها عليهاا في قبله كلها حب وشوق وحنان برق بيبعد لحاجه النفس 
برق:بتحطي عليهم ايه مش بشبع منهم 
اميره:نفسها سريعه ومش قادره تتكلم 
برق وبياخدها في حضنه 
اميره بتقوم من حضنه و تمشي لآخر اليخت وتقف برق بيروح ورها اميرتي مالك انتي زعلتي 
اميره:لا بس ماما وحشتني تعرف انهارده لما باباك طلب مني اقول ي بابا فرحت اوووي وحسيت وقتها اني ليا سند فعلا بس نفسي مامتك تحبني زي باباك 
برق:هي امي بتعرف تحب حد 😉
اميره:بتبتسم 
برق:تعالي هنا يعني ايه سند ليكي امانا ايه بنسبه ليكي 
اميره:بصراحه خايفه اوووي تيجي في يوم تسيبني 
برق:بيحضنها من ظهرها مستحيل اسيب او حتي افكر في حاجه زي كده ويبدا يقبل عنقهااا ويشم ريحة شعرها ويتنفس ريحتها(ونسيبهم كفايه عليهمْ كده 😂)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
رعد:انت مجنون فرح مين 
المتصل:والله ياباشا انا معرفش حاجه انا عملت اللي قولت عليه و براقب البيت زي محضرتك طلبت مني 
رعد:يعني الفرح في نفس البيت اللي بتراقبه
المتصل:ايوه ي بيه انا سالت واتاكدت
رعد:و جي تخبرني دلوقتي ي غبي اقفل اقفل 
رعد: ايوه ي فهد الورقه تبقا جاهزة دلوقتي 
فهد:مش هلحق ي رعد انا لسه واخده منك انهارده
رعد:بقولك اتصرف خلال نص ساعةهاخدهghanem

فهد:ماشي سلام اوووووف كل حاجه اتصرف ي فهد 
بعد نص ساعه فعلا رعد بيروح المديريةياخدها منه 
رعد بياخد الورقه وطلع علي بيت مريم 
هناك محمد:يلاا يا اختى العريس مستني من بدرى
مريم:قولتلك مش هتجوزه 
محمد:بيمسكها من شعرها قولتلك مش بمزاجك هتتجوزى يعني هتتجوزيه قولتي ايه يشدها جامد 
مريم بعياط:حاضر حاضر 
محمد:شاطره جهزي نفسك
مريم بتلبس فستان ازرق و طرحه اوڤ وايت بتقي علي هيئه ملاك نازل من السما وبتخرج ليهم 
حسام الراجل الرخم:يلا ي شيخنا استعجل علشان انا ماسك نفسي بالعافيه مانت هتمسكها بلعافيه فعلااا وده كان صووت رعد
محمد:انت مين وداخل بيتي ليه
رعد:بيبص عليه بقرف قولتلي بقي عاوز تتجوز مين 
حسام:انت مين ي جدع انت وانت مالك اتجوز مين ويخصك في ايه
رعد:لما اللي هتتجوزها تبقي مراتي يبقي خصني و مالى كمان وهنا صاعقه نزلت علي مريم اكتر شخص بتكرهه في حياتها واكتر شخص دمرها بيقول انه جوزها وعند اعترافها بده حست بالامان
محمد:انت بتقول ايه ي جدع انت مراتك ازاي انا بنتي مش متجوزه
رعد:بنتك انت بتعرف تقوله بنتك دي الورقه اللي تثبت انها مراتي فعلا اتفضل يا شيخنا قولهم 
المأذون:الورق مظبوط 
حسام: انا ماليش دعوه بكل ده انا عايز فلوس 
محمد:استني بس ي حسام باشا اكيد في حاجه غلط انطقي ي بت ي مريم الجدع ده بيكدب صح انطقي 
مريم:لا بيقول الحقيقه اتصدمت انها قالت كده هي كانت هتقول لا كداب 
رعد فرح لما قالت كده بس مبينش ده 
محمد:أخرسي ي بنت الكلب ورفع ايده علشان يصعفها بس في ايد رعد منعتوو يعمل كده مرات المقدم رعد الاسيوطي محدش يتجرأ ويرفع صوته عليها مش ايده فاهم و داس عليه ايده جامد ااااه ايدي 
حسام:خلصوني انا مليش دعوه بده انا عايز فلوسي اخلص ي محمد بدل ماسجنك 
محمد:الفلوس اتصرفت استني انت ي جدع فين مهر بنتي 
مريم و رعد اصدموا وفي نفس الصوت نعم وبعدين بصوا لبعض 
رعد:عايز كام 
محمد:بيفكر.الاخ يبيع بنته بكام:نص مليون 
رعد:لا وكمان بتعرف تطلب انا اقدر اسجنك بس انا مش هعمل كده مهمها يكون انت ابو مراتى وهنا مريم بصت ل رعد و رعد بصلها وتقابلوا في نظرة طويله 
محمد:اديني فلوسي 
رعد:بص بقرف اتفضل ده شيك بنص مليون 
نمشي بقي 
محمد:اتفضل ي بيه رعد بيجي يمشي يرجع تاني
رعد: سمعتني ولا اعدي تاني 
مريم:هاا 
رعد:بزعيق:يلاااا ويشدها 
و تركب معاه العربيه بدون ولا كلمه و بعد حاولى ساعه يوصلوا بيت رعد............ يتبع 

لمتابعة الفصل الثامن اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة 
"رواية رغم أحزاني" اضغط على اسم الرواية 
reaction:

تعليقات