القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حكاية ملاك الفصل التاسع بقلم رفيدة وائل

 

 رواية حكاية ملاك الفصل التاسع بقلم رفيدة وائل

صدمه ماازن مش معقول وحضنته
مازن:وحشتينا ي ملاك عامله ايي
ملاك:انا الحمد لله ي مازن انت عامل ايي ومعاذ عامل ايي وحشتووني جداا
مازن: معاذ لو كان يعرف انك ممكن تكوني هنا كان جه
جودي باستغراب:مين ده
ملاك:هبا احكيلك بعدين
مازن:تعالي معايا ي ملاك معاذ وبابا لما يشوفوكي هيفرحوا اووي
ملاك:اسفه ي مازن م هقدر هستناك هنا روح نادي معاذ وتعالوا
مازن:متخافيش ي ملاك احنا كنا صغيرين ومقدرناش ندافع عنك دلوقتي الوضع اختلف ومش هسمح لماما تقولك كلمه
ملاك:معلش ي مازن انا م عاوزه مشاكل هستناك تحت في العربيه
مازن اوك مش هتاخر
في العربيه
جودي:مين ده بقا
ملاك:بابتسامه ده مازن
جودي بعصبيه :لا والله تصدقي مكنتش اعرف يعني اي مازن ي ملاااك وازاي تحضنيه كده
ملاك بهدوء: مازن يكون اخويا
جودي باستغراب:اخوكي ازاي انا مبقتش فاهمه حاجه
ملاك:ده موضوع كبيرر هحكيلك عليه بعدين بس مازن ومعاذ اخوات نهي واخواتي
في احد البيوت
مازن:معاذ معاذ قوم بسرعه معايا يلا
معاذ:اطلع بره وسبني في حالي
مازن:قوم ي بني ءادم عندي الك خبر حلو
معاذ بفرحه ايي شمس فشكلت
مازن شمس مين وقرف مين دلوقتيانا شوفت ملااك
معاذ باحباط ملااك مين
مازن ملااك ي معاذ ملااك
معاذ بصدمه ملااك اختنا
مازن ايوه
معاذ وقام بسرعه شفتها شفتها فين هي فين مش جبتها معاك لي
مازن هي مستنياك ع اول الشارع يلا
معاذ بنت الايه وحشتنيي اووي
في العربيه
ملاك:جودي اوعي تعرفي ماما ان احنا جينا هنا او شفنا مازن ومعاذ
جودي باستسلام حاضر
بعدشويه
ملااك معاذ وحشتنيي اوي
معاذ:وانتي جداا ي قلب معاذ عملتي اي.دخلتي كليه ايي
ملااك باستغراب هيا نهي مش قالتلكوا
معاذ:نهي انتي شوفتي نهي
جودي بمقاطعه ويارتنا ما شفنها كانت شوفه سودا
ملااك بتحذير جودي.وبصت لمعاذ نهي معايا في الكليه
معاذ اييه
جودي:اختك ي استاذ م شفتش ساعه تربيه ابقوا ربوها شوي
ملااك بنفاذ صبر جوديي
معاذ:سبيها ي ملاك انا عارف نهي بتكرهك وماما ملياها حقد وغل منك ابعدي عنها ي ملاك
جودي:يلا اتاخرنا
ملاك:طيب يلا
مازن ومعاذ هنشوفك تاني
ملاك بابتسامه:اكييد
وركبوا العربيه واتحركوا
جودي:اخواتك دول مش شبه نهي خالص ازاي يكونوا اخواتها
ملاك:وضحكت غريبه
جودي:لا مش بهزر هما مش شبها مش قصدي اخلاق حتي شبه الشكل ولا فيهم حتي شبه منك شكلهم شبه مامتهم
ملااك بسرعه لا لا مش واخدين منها اي حاجه دول طفره مش شبهه حد لا بابا ولا امهم
جودي:باستغراب ازاي طفره انتي مصدقه الكلام ده الموضوع ده وراه ان
ملاك قصدك ايي
جودي بتفكير لا سبيها عليا انا دي
وفجاه العربيه وقفت
جودي بخوف اي الي حصل
ملاك معرفش شكلها عطلت
جودي نعمم عطلت طب هنعمل اي في المكان المقطوع ده
اتصلي بطمط وابعتيلها الوكيشن خليها تبعتلنا حد
ملاك لا لا انا قولتلك ماما متعرفش اني هنا ومش عوزاها تعرف انا عارفه ورشه قريبه من هنا هنروح وهما يجوا يجبوها
بعد فتره
وقفوا قدام الورشه
شخص وقعد يدعك في عينه جامد ويبصلهم
ملااك مالك ي سيف
سيف انتي تعرفيني
ملاك: معقول مش فاكرني انا ملاك
سيف ملااك انتي رجعتي انا مش مصدق حمد لله ع السلامه
ملاك رجعت منين
سيف انتي مش كنتي مسافره
ملاك ااه ااه سيف عربيتي ع اول الشارع عطلانه ممكن تيجي تشوفها
سيف اكيد تعالي وريني مكانها
جودي وقربت منها وهمست ومين سيف ده هو كمان ابن عمك
ملاك وخبططتها في كتفها لا ده كان كراش الطفوله
جودي بابتسامه متاكده انه كان بردوا
ملاك ابتسمت وسكتت
سيف دوري العربيه ي ملاك
ملاك شكرراا ي سيف دارت حسابك كام
سيف عيب عليكي ي ملاك يلا اركبي
ملاك بابتسامه شكرا ي سيف
واتحركت
تاني يوم في الكليه
جودي وملاك كانوا داخلين الكليه وعمالين يضحكوا وفجااه وقفوا وانصدموا من الي شفوه
يتبع.....
بقلمي.Rofai
reaction:

تعليقات