القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية سمراء احتلت كياني الفصل التاسع بقلم ميرا ابو الخير

 رواية سمراء احتلت كياني الفصل التاسع بقلم ميرا ابو الخير 

رواية سمراء احتلت كياني الفصل التاسع بقلم ميرا ابو الخير 

البارت التاسع رواية سمراء احتلت كياني 

غصون غيرت هدموها ولسه خارجه 
_ رايحه فين ي هانم ؟؟!!!

غصون : وانت مالك يعسل 

يوسف ببلاهه : نعم ؟؟؟

غصون : انا خارجه 

يوسف : علي فين 

غصون ببرود : اي مكان 

يوسف قرب عليها بس افتكر لما ضربته ف بطنه ف رجع لورا 

يوسف بخوف : احم ....استني هلبس واجي معاكي

غصون : لا خليك جميلة هتعدي عليا دلوقتي 

يوسف : هروح معاكم يلا 

غصون : تروح فين ي بني ادم انت هيه رحله 

يوسف ببرود : ايوة رحله وبطلي رغي كتير 

غصون بتذمر : يا يوسف بقاااا...!!

يوسف فرح اوي انها نادته ب اسمه كدا وقال : طيب بصي هوصلكم ولما تخلصو اتصلي بيا عشان اجي اخدكم 

غصون بفرحه : ماشي يلا 

يوسف دخل للبس ونزل معاها وجميله كانت تحت ركبنا مع بعض ووصلنا مكان 

جميله بتساؤل : يوسف جاي معانا ؟

يوسف بإبتسامه : لا هوصلكم وهروح مشوار كده وارجعلكم تاني 

جميله : ليه م تيجي معانا عادي 

غصون بسرعة : لا ييجي معانا فين ؟

يوسف بإحراج : متقلقيش انا عندي شغل يلا سلام 

غصون بزعل عليه : يوسف استني ....!!!

مردش عليها وركب عربيته ومشي 

جميله بعتاب : ليه قولتيلو كده ي غصون ؟

غصون : مكنش قصدي انتي عارفه عارفه اني مبحبش اجرح حد 

جميله : طب يلا ندخل 
دخلوا كافيه ع النيل وقعدوا يضحكوا ويهزروا وطلبوا اكل 

جميله بدون مقدمات : احكيلي عن علاقتك بيوسف ي غصون بقلمي اميرة محمد محمود
_________________
_ رجعت شغلها ولا كآن حاجه حصلت 

_ انتي لازم ترجعي المستشفي تاني 

_ وانت مترجعش ليه ؟٠

_ عشان انا مرفود منها وانتي عارفه كده كويس 

_ لا مش هرجع كفاية اللي حصل ، ممكن حد يشك ف حاجه

_ اكسبي ثقتها من جديد وهيه غبيه وهتطمنلك بسرعه 

_ انت عايز توصل ل اي ؟؟

_ برغبه : عايزها ...!!

_ تاني ؟؟؟

_ وتالت ورابع لحد م تبقي معايا برضاها 

_ مكنتش اعرف ان ذوقك بيئه كده 

_ امممم اعتبرها غيره 

_ ضحكت بسخريه : انا اغير من دي شكلك معندكش نظر 

_ طيب م تيجي اشوف كده عندي نظر ولا معنديش ..وغمزلها 

_ لا ي حلو مش انا اللي ابقي البديل 
قامت وقفت 
انا همشي عشان نلحق ننفذ 

_ تمام وبلغيني ب اي حاجه تحصل 

_ وهستفاد اي ؟

_ عايزة كام 

_ شيك فاضي وانا امضي 

_ دا انتي قلبك جامد بقي 

_ هااا قولت اي ؟

_ تمام بقلمي اميرة محمد محمود

ضحكت بمياعه ومشيت وهوة ابتسم بخبث : انتي ليا ي غصون مش لحد تاني
____________________
غصون بحزن : علاقتي بيوسف اسوء علاقة ممكن تعرفيها 

جميله : طب وانتي ؟

غصون : انا اي ؟

جميله : بتحبيه ؟؟

غصون بصدمه : ايييه ؟؟
احبه ؟
مستحيل احب حد بيهيني ، ويجرح كرامتي وانوثتي ، وشايفني عبء عليه 

جميله : بس ي غصون مينفعش تفضلي عايشه كده حاولي تقربي منه يمكن يحبك 

غصون : لا ي جميله مش حابه ادي قلبي لحد بيفكر فيا بالطريقه دي 

انا دلوقتي مش معايا غير قلبي ، مش عايزة افرط فيه زي م فرطت ف حاجات تانيه 

جميله : بس قلبك هيموت لو متحطش ف مكان يناسبه 

غصون : ولحد م الاقي المكان المناسب هسيبه يموت بالبطيء يمكن ينبض علي اخر للحظه

جميله : بعد فوان الاوان ؟

غصةن : مفيش حاجة بتعدي من غير م تاخد وقتها 

جميله: انا مش عارفه اقولك ايه بس افتحي قلبك ي غصون 

غصون : مش هناكل بقااا 

جميله بمزاح : كلي يختي كلي 

خلصوا اكل وقامو عشان يرحوا جم بنتين اتكلموا بصوت عالي  
_ مش دي الدكتورة غصون اللي اغتصبوها 

_ ايوة هيه ، مش عارفه ازاي بتخرج وتوري وشها للناس كده عادي 

_ لو مكانها كنت اختفيت ف اوضتي ومطلعتش تاني 

غصون سمعت كلامها ومقدرتش تتحمل ، خدت شنطتها وطلعت تجري علي البيت 

جميله بصت للبنتين بغضب وخرجت ورا غصون نادت عليها كتير مردتش ، اتصلت علي يوسف كتير مردش ، بعتتله رسايل كتير ، برضو مشفهاش 

ركبت تاكسي وراحت لبيت غصون ، خبطت عليها 

جميله : افتحي ي غصون متوجعيش قلبي عليكي 

غصون ردت عليها بجمود من غير م تفتحلها : امشي ي جميله انا كويسه 

جميله : متكدبيش عليا 

غصون : ارجوكي امشي وهقابلك بكرة ف المستشفي بس محتاجه ارتاح شويه 

جميله بحزن : ماشي ي غصون هسيبك ترتاحي بس عشان خاطري متخطيش ف دماغك كلام البنتين دول 

غصون : ماشي 

جميله مشيت بعد مناهده كبيرة معاها وغصون دخلت اوضتها تاني بقلمي اميرة محمد محمود
_____________________
اول م جميلة دخلت المستشفي ، مهاب جري عليها ، 

مهاب بتوتر : جميله انا ...انا اسف 

جميله ببرود : علي ايه ؟؟

مهاب بقلق : علي ردي فعلي امبارح !!

 جميله : لا عادي ولا فرق معايا 

مهاب بحزن : بجد ؟؟

جميله : اه ....عن اذنك بقي هروح اشوف شفلي 

جميله مشيت ومهاب دخل وراها مكتبها 

جميله بتصنع : في حاجه ي دكتور مهاب ؟

مهاب قرب عليها 

جميله : اي في ايه 

مهاب همس جمب ودنها : مهاب بس من غير دكتور 

جميله بتوتر : م ....مهاب ابعد بعد اذنك 

مهاب رجع خطوتين لورا : بعدت ....!!!

جميله بغضب : انت ازاي تسمح لنفسك تقرب مني كده 

مهاب ببرود : عادي 

جميله بعصبيه : هوة اي اللي عادي ي دكتور مهاب ، لو سمحت متتخطاش حدودك معايا تاني 

مهاب : انا .....!!

جميله بغضب : انت اي ي مهاب ، عاوز مني اي ، انا كنت .....!!!

قبل م تكمل كلامها دخلت عليها الممرضه 
_ دكتورة جميلة المدير عايز حضرتك انتي ودكتور مهاب ودكتورة غصون 

جميله بهدؤء : تمام اتفضلي بقلمي اميرة محمد محمود

الممرضه خرجت وجميله اتنهدت وبصت ل مهاب بغضب وطلعت وهوة هز راسه بياس وخرج وراها
_______________________

يوسف دخل البيت بعد م قضي الليل براا دخل اوضته لقي غصون وانصدم من حالتها.....

يتبع
لقراءةومتابعة القصص والروايات كاملة انضم الينا عبر التلجرام اضغط هنا
لمتابعة الفصل العاشر اضغط هنا
reaction:

تعليقات