القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية نيران الحب تقتلني الفصل الثاني بقلم هنا سلامة

 رواية نيران الحب تقتلني الفصل الثاني بقلم هنا سلامة 

رواية نيران الحب تقتلني الفصل الثاني بقلم هنا سلامة 

البارت التاني من روايه" نيران الحب تقتلني" #بقلمييي #هنا_سلامه ♥️

_ هي قالت مس بحر ؟ مس بحر بتحبها ؟ يبقى انا عرفت انا هعمل ايه

صباح تاني يوم

صحت ملك و هي بتقول بخوف = بحر يا بحر الحقيني يا بحر.. بسم الله ده شكله كابوس
دخل سليم و قال بخضه _ مالك يا حبيبت بابي !
قالت بحزن = ملكش دعوه و لو مش حابب تحضر فطاري كمان مش مشكله، كده كده انا مش هاكل منك حاجه
بصلها بسخرية و قال _ قال يعني انا الي هموت و اعملك اكل ؟
غسلت وشها بالصابونه و قالت _ بابي
تافف و هو بيبص في ورق الصفقة _ نعم
نشفت وشها و قالت = فيه كامب الشهر الجايه و عاوزه فلوسه عشان اطلع مع صحباتي
_ و النبي؟ انت عارفه انا اول مره طلعت كامب كان فين ؟
= فين يا ترا ؟
_ بلطيم و روحنا يوم و نيمنا على الرملة و القنديل لدعنا و جالنا تسلخات و..
قاطعته و هي بتقول بقرف = ايه القرف ده ! خلاص مش هطلع انت فعلا نكدي مامي مكدبتش
بصلها بعصبيه و قال _ ملك البسي عشان الباص يلا يا ملك
ارتجفت من صوته و قالت = حاضر و الله حاضر.. ما احنا كنا حلوين يا بابي !
لبست لبس المدرسه بتاعها و هو لبس شيميز اسود و بنطلون عادي
دخلت ملك و قالت = بابي ممكن تساعدني في حل المسأله دي ؟
جز على سنانه و قال _ حاضر الواحد مش عارف يركز في ام الشغل
بص للمساله و قال _ انت حلاها صح اصلاً يا ملك
حركت الورقه قدام عينه و هي بتشاور على درجتها في الامتحان = طيب مش ملاحظ اي شيء تاني يا بابي ؟
جاله تليفون فقال _ الو.. الو يا مارو.. تمام اووي تسلم.. ان شاء الله الصفقه هتتم
قفل و قال _ ها كنت بتقولي ايه ؟
قالت بلويه بوز و هي بترمي الورقه على الأرض = مفيش.. شيء مش مهم
ضرب السواق كلاكس الباص فقالت بفرحة = هيييح بحررر جتتت
قال بمكر _ بحر دي بقى فرصتي الاخيره في موضوع ملك ده
نزلت ملك جري و هو نزل وراها
طلعت بحر من الباص و قالت " ملوكه صباح الفل يا ست البنات
اخدتها في حضنها و هي بتعدل شعرها و هدومها و قالت باستغراب" هدومك و شعرك مش مظبوطين ليه ؟
نزل سليم و قال _ صباح الخير
وقفت بحر و قالت بجديه - صباح النور.. يلا يا ملك
سحبتها من ايدها بسرعه و قفلت الباب
كان سليم واقف متسمر و قال = هي جرت كدة ليه !! ايه الهبل ده !!

في المدرسه، في البريك

بحر بغيظ و صوت عالي" مخدش باله خالص !!
ملك بحزن = تؤ يا بحري تؤ
بحر بغيظ" ابوكي ده معندوش رحمه و الله انا مش فاهمه ازاي يعملك كده !
ملك بصوت واطي = ماهي قالتلي قبل ما بابي يطردها أن مامي خانت بابي قبل كده
بحر بصدمه " ايه !!! انت متأكده من كلامها ده يا ملك !
ملك بثقة = اها عشان كده بابي كره مامي و كره صنف الستات اصلاً
قالت بصوت عالي و هي بتضحك" ابوكي ده ابن هبله اصلاً يا ملك
ضحكت ملك بعدين بلمت و قالت بصدمة = بابي !!!!
التفتت بحر و قالت ببلعه ريق " هو.. هو.. هو انت.. انت.. انت هنا من امتى ؟
سحبها له و قرب منها و قال بغمزه _ من حتت اني ابن هبله
برقت و هو قرب عليها و قال قدام وشها _ مش هحاسبك على الكلمه دي عشان متزعليش
زقته و قالت بعصبيه" متقربش بالشكل ده تاني لو سمحت
بعد سليم بخطوات و قال _ المهم انا محتاجك في حاجه
خلعت نضارة الشمس من على شعرها و قالت" ورايا حصص دلوقتي
رفع حاجبه و قال _ هو الرسم له حصص في المدارس من امتى ؟
ربعت ايديها و قالت " أولاً مينفعش تقلل من شغلي و ثانياً عرفت منين اني مدرسة رسم ؟
سحب كرسي و قال و هو بيولع سيجار _ إلى يخليني ادخل أوضه المدرسين و انا ولي أمر يخليني اعرف معلومة بسيطة زي دي عنك
تاففت و هي بتنفخ في خصله كانت نزله على عينها" انا ورايا حصه لما ارجع نتكلم
لبس نضارته و قال _ و الله ؟ و انا هستنى لما انت تخلصي ؟ بعد اذنك انا عندي شغل أهم منك الف مره
خرج من الاوضه و هي قالت بسخرية" نينيني ابن هبله فعلاً
ضحكت ملك و قالت = كح كح.. صحيح هو النهارده علينا كام حصة رسم ؟
قعدت على الكرسي و قالت" يا ترا كان عاوز ايه يا بت يا بحر ؟
جرس البريك رن
" يلا يا ملوكه عشان الحصه يلا
اخدت من ايدها و راحوا للكلاس بتاعها

في شركه سليم

_ الأسهم عاليه اليومين دول كويس
- البورصة الايام دي في العالي يا سولي، انت عملت ايه مع ماهي ؟
تافف و قال _ ضربت ملك عشان كسرت فازة إذا كان انا صاحب الفازه و متديقتش و لا خدت رد فعل مع ملك خصوصاً انها مكنتش تقصد، طردتها
- و عمك رن كتير عليك امبارح و انت و لا هنا
_ هي ملك خلتني اركز في حاجه اصلاً، موضوع التربية ده عاوز وقت و تفرغ و انا ورايا حاجات كتير
- طيب و هتعمل ايه ؟
_ معرفش.. عمتاً انا ماشي عشان ورايا ميعاد مع ماجد
-و ملك !!!
_ هتتاكل يعني يا مروان ما هي قاعدة في الفيلا و فيه حرس كمان يعني مفيش مشكله، يلا سلام
قال بحزن على ملك - سلام..

في الفيلة

رجعت ملك من المدرسه و مسكت فونها و كلمت بحر كالعاده
" روحتي يا ملوكه ؟
= كح كح.. اها يا بحري
" مالك ؟
= الكحه زادت اووي
" خدتي البخاخه و الاوبليكس ؟
= لا مش عارفه اخد البخاخه و.. كح كح كح كح.. و الاوبليكس خدته خلاص
" طيب يا حبيبتي بابي عندك ؟
= تؤ
قالت بعصبيه " تؤ !!! سايبك لواحدك و انت تعبانه كده !!
كحت كتير، كحتها كانت خشنه جدا
قالت بتعب شديد = بحر و النبي تعاليلي انا تعبانه جدا
بحر بحزن " حاضر يا حبيبتي جاية حاضر

الساعه ١٠

رجع سليم من الاجتماع و راح لغرفة ملك يطمن عليها، لقى دم على الملايه ! اخد ملك في حضنه و هو بيقول بخوف _ هو ماجد نفز وعده و قتلك يا ملك !!
طلعت بحر من التواليت و هي بتنشف ايديها" ملك نم... سليم !! انت بتعيط ليه !!!
قال بصدمة_ بحر !! انت كنت هنا و بنتي بتموت !!
بصتله بصدمه" مين الي ماتت !!!!
سليم مسكها من دراعه بقوه و قال " مش بعيد تكوني متفقه معاهم !
شهقت و هي بتقول _ انت اتجننت !! انا هقتل ملك ليه !!

يتبع..

لقراءة ومتابعة القصص والروايات كاملة انضم الينا عبر التلجرام اضغط هنا
لمتابعة الفصل الثالث اضغط هنا


reaction:

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق