القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ماسة الفهد الفصل الخامس بقلم حبيبة محمد

 رواية ماسة الفهد الفصل الخامس بقلم حبيبة محمد 

رواية ماسة الفهد الفصل الخامس بقلم حبيبة محمد 

البارت الخامس(5).
رواية:ماسة الفهد💙.
بقلمي الكاتبة:حبيبة محمد🖤.
دخل فهد وماسة كانت بتغير هدومها وفجأة
ماسة:اعااااا اطلع برهه وجريت على الحمام 
فهدمن بره:متخفيش مشوفتش حاجهه 
ماسة:انت على فكره قليل الادب 
فهد:اما تطلعي انا اعرفك مين قليل الادب ياماستي 
ماسة:اهه ماشي ماشي مش هتعرف تعملي حاجه
فهد:خلي بالك انا اقدر اخشلك بس قولت مش من اولها كده
ماسة:اطلع برهه طب عشان لو حد دخل يحبيبي
فهد:ماشي هطلع عشان كلمة حبيبي بس
وخرج
وبليل اتجمعوا العيلة كلها
فهد:بابا انا كنت عايز اقولك حاجه كده
معتز:قول يبني في اي
فهد:انا هتجوز
معتز بضحك وفرحة:مين تعيسة الحظ
فهد:ماسة 
معتز وقام وقف :ماسة
فهد:اهدى في اي ماسة مالها
معتز:تعالى معايا يبني
وطلع على اوضة فهد
فهد بغضب:في اي اتصدمت لي ايوا ماسة وهتجوزها
معتز:ماسة كانت بتكلم واحد بقالها سنتين هيا اهه بنت اخويا بس انت بردوا ابني وهخاف عليك
فهد:انا عارف على فكرة وانا فاهم قصدك ماسة مش من نوع البنات دي وهيا اصلا نسيتوا وهتجوزها حط الكلمة دي في بالك
معتز:ونا قولت لاا
فهد:ونا مش محتاج رايك
وسابوا ومشي
معتز:اما نشوف اخرتها معاك
فهد:وهو طالع خبط في ماسة وكان على وشه علامات الغضب
ماسة:في اي مالك
فهد بعصبية :اوعي انتي دلوقتي
وخرج وركب عربيتوا وفضل يلف بيها عشان عصبيتوا تروح
الساعة 5:00.
ماسة في البلكونة:ياترى انت فين دلوقتي
شافت فهد وهو راجع وراحت جري عليه
فهد: انا طالع دلوقتي عشان تعبان
ماسة: لا مش هتروح يافهد مالك اي اللي حصل
فهد ومسكها من دراعها :اي اللي انتي لابساهه ده ياماسة كانت لابسة بيجامة النوم 
ماسة:انا اسفة والله كنت قلقانة عليك فانزلت كده
فهد:متتكررش وسابها وطلع
وهيا طلعت وراه ودخلت عليه الاوضة
فهد:انتي عارفة يعني اي بنت تتدخل لولد في الوقت ده اوضته
ماسة:اه عارفة وبعدين هتبقا اوضتنا خليك فاكر
فهد وافتكر كلام ابوه: اهه
ماسةوقربت منه وحطتت ايديها على رقبته:مالك في اي
فهد بكدب: مفيش ياماسة
ماسة:لا في واحكيلي
فهد: مشاكل في الشغل
ماسة:بجد
فهد: اهه يست مش بتصدقيني ولا اي
ماسة:اكيد بصدقك يعني
فهد:طب يلا روحي نامي عشان محدش يشوفك
ماسة:ماشي تصبح على خير
فهد لنفسـه:لي كده يابابا ليي بس بردوا هتجوزها وناام
الصبح 
اسيل: اي ياجاسم مس هتكلم بابا
جاسم:مستني بس في سفرية هسافرها بكره و اول ماارجع هقول علطول للعيلة كلها
اسيل:ماشي ياحبيبي وانا واثقة فيكك
جاسم: ماشي ياحبيبتي انا هروح افطر 
ماسة ودخلت اوضة فهد من غير مايحس
ماسة وبتصحيه بحنية:دودي حبيبي اصحى
فهد:..
ماسة:يادودي اصحى بقاا
فهد: ينفع كده انا مبحبش حد يصحيني
ماية:لا اتعود بقا عشان لما نتجوز هصحيك كل يوم اه صح انت قولت لعمي
فهد بتوتر:لسا هقوله
ماسة:ماشي يروحيي لما تقوله ابقى قولي يلا بااي
فهد:باي ياماستي 
تاني يوم
ماسة:دوديي انا كل يوم هصحيك نفسي اشوفك مره صاحي قبلي اصحى بقاا
فهد:انتي تاني انتي يابنتي لي مش عايزاني ارتاح
ماسة:لا والله انا دايما عايزة راحتك كنت جاية اسئلك على حاجه
فهد:حاجه اي 
ماسة:قولت لعمي
فهد وبيتهرب منها: لا جيت امبارح متأخر من الشغل ملحقتش هقوله انهارده
ماسة بحزن:هو في حاجه
فهد: مفيش حاجه صدقيني
ماسة:ماشي سلام
وعلامات الحزن باينة عليها
فهد لنفسه:ماستي متزعليش مني انا اسف
عند اسيل وجاسم
اسيل:جيت اودعك قبل ماتمشي 
جاسم:هتودعيني باالبوق يعني مفيش حاجه افتكرك بيها 
اسيل حضتنه ومشيت
جاسم:مجنونة والله رجعتي تاني لي في حاجه ولا اي
اسيل:اهه نسيت اسئلك هتيجي امتى 
جاسم:بعد اسبوعين عشان عندي حاجات هناك هخلصها
اسيل:هتوحشني اويي اسبوعين كتير
جاسم:معلش يروحي هكلمك فيديو كل يوم
اسيل:ماشي
يونس :انتوا كنتوا بتقولوا اي انا سمعت كل حاجه بقا من ورانا مااشي ياجاسم
جاسم:واطي صوتك يخربيتك 
يونس: اوطي صوتي اي دي اختي وانتي يااسيل اللي بنقول عليكي بريئة مش زي ماسة وفجأة فهد بعصبية وضرب يونس بالقلم مالها ماسة هاا
وخلص الباارت.
لقراءة ومتابعة القصص والروايات كاملة انضم الينا عبر التلجرام اضغط هنا


reaction:

تعليقات