القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية صعيدي خطف قلبي الفصل التاسع عشر بقلم حنين محمد

 رواية صعيدي خطف قلبي الفصل التاسع عشر بقلم حنين محمد

رواية صعيدي خطف قلبي الفصل التاسع عشر بقلم حنين محمد

صعيدي خطف قلبي 

البارت 19

جاي يشوف نفسه رسم ايه لاقي نفسي رسم ميرا......

مهران : يوووووه.... بقى هو في أيه ميرا ....
ميرا..... في كل حاجه في حياتي ....
وبعدين طلع غرفته فرد جسمه على السرير
 ونام من التفكير........

جاء الصباح ☀️☀️

كالعاده ميرا صحيت اخذت شاور و لبست ونزلت على الفطار ....
ومهران نفس الكلام صحي اخذ شاور ولبس ونزل......

نزلوا على الفطار وميرا بصت لمهران ومهران بص لها بعدين قاعدوا على الفطار........

والكل فطر وكلهم قاموا
 وميرا طلعت على اوضتها وشويه لقيت باب الاوضه بيخبط......

ميرا : ايوه جايه ثانيه بس......

ميرا راحت تفتح باب الاوضه لقت مهران....
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
ميرا : مهران .....اتفضل ادخل......

مهران دخل وهو ساكت 

ميرا : مالك في ايه؟!!
 وكمان صح انت امبارح دخلت وانت متعصب ليه انا عملت حاجه ضايقتك يا مهران؟!!

مهران ودقات قلبه بدات تعلي لما سمع صوتها بتناديه:
لا بس ما فيش حاجه انا جئت اديلك حاجه وبتمنى تقبليها........

ميرا في نفسها :
يا ابني انت لو عطتني شوك هقبله يا قلب ميرا انت ❤

وبعدين ردت : احم..... اتفضل.... 

طلع من خلف ظهره كيس وعطاه لميرا

ميرا : ايه ده يا مهران؟!!!

مهران :احم.... افتحيه......

ميرا فتحته ووجدته لبس صعيدي.......

ميرا : لبس صعيدي؟!!!!
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
مهران : بصراحه نفسي اشوفك لابسه اللبس الصعيدي يعني عادي انا جبته لكي
 ممكن تعتبريه تغيير للوك بتاعك.....
احم.... وهدية بما اننا بقينا اصدقاء.....
بس لو مش عايزه تلبسيه خلاص براحتك وعموما ده بقى بتاعك......

وسابها ومشي...... 

ميرا : لبس صعيدي؟!!........ بس ماقدرش ارفض لك طلب يا عيون ميرو .....
ده كفاية حلاوه اسمي و انت بتقوله ....
اول حاجه تجيبيهالي يا استاذ مهران......❤

مهران بعد ما خرج من عند ميرا طبعا راح على غرفته:
يا ترى هتقبل تلبسه.....؟!.....
 لو قبلت تلبسه يبقي اكيد عندها شويه مشاعر تجاهي....
 لو لأ... يبقى انا مهمهاش اصلا .....
يعني هتلبسه ولا لا ...؟!
بس انت يا مهران يا غبي ماستنتش ردها
 انت مشيت حتى قبل ما هي تقول ولا كلمه...
 ايه الغباء ده؟!!
 بس مش عارف في ايه لما ابقى قدامها ما بعرفش بحس اني كلماتي بتتلخبط كده......
وه.... مين اللي بيقول الكلام ده.....مهران؟!!!...... عيشت و شوفتك متلخبط وحالك متشقلب يا سي مهران...... وبعدين ضحك...... 
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
المهم عدي بعض الوقت كده
 لحد ما جاء وقت الغداء 
والكل نزل على السفره 
بس كانت ميرا لسه منزلتش......

الجد : ام فوزي صوتي على ميرا علشان تتغدى ويانا....

ميرا : انا هنا يا جدو.....

وفجأة كلوا وجه نظره لميرا لما الكل لقاها لابسة الزي الصعيدي.........

مهران فضل سرحان فيها وفي نفسه بيقول :
(يلهوي على الجمر ده. ... طب البسك ايه طيب؟!....انتي في الصعيدي احلي كمان من العادي..... طب اجبلها نقاب دي ولا اعمل فيها ايه يا ربي.....) 

حسام : مش مصدق بنتي ميرا وبالزي الصعيدي قوليلي اللي انا بحلم يا ام ميرا ؟!!!

ميرا نزلت و قعدت على السفره......

حسام : ايه التغير ده ....غريبه بنتي ميرا واللبس الصعيدي مع بعض انتي كويسه؟!....تعبانة طيب.... سخنة؟!!

ميرا : ايه يا بابي في ايه ؟!!
قولت اغير مش حلوه كده ولا ايه؟!!

حسام : قمر...... 

الجد: كيف الجمر يا بنيتي..... 

ميرا : تسلموا لي يا رب.....

محمود : ايه الجمدان ده يا ميرو ....لا انتي على طول بقى تلبسي صعيدي...... 

ميرا بضحك : لا والله يا اخي بطل مجامله......

محمود : مش مجامله المره دي حلوه......

ميرا بإبتسامه :تسلملي يا اللي رافع من معنوياتي انت....

مهران سامع الكلام ده وهينفجر من الغيظ😡😤

ميرابتبص لمهران على اساس انها تاخذ رايه
 لقيته عينيه مليانه عصبيه وغضب.......

ميرا في تفكيرها : 
يا ربي انا اعمل ايه للوحش ده
 مش هو اللي جاب لي اللبس يعني ولا ايه؟!....
 انا قلبي مهزق اساسا....
 بقى تسمعي كلامه؟!...
 ده من نظراته دي حاسة انه عايز يولع فيا اساسا.......

المهم خلصوا الغدا و قعدوا شويه وبعدين كل واحد راح على غرفته......

ميرا اتصلت بمحمود : حودة.... انت جايب اندومي.... 

محمود : اه جايب معاي هاجيلك نعملوا سوا تمام....

ميرا : تمام يلا مستنياك.....

محمود جاء لها ونزلوا هما الاثنين مع بعض عملوا الاندومي و بدأوا ياكلوا.........

ميرا: يااااا والله يا حوده انت اعظم شخص في الكره الارضيه لأنك بتجبلي أندومي......

محمود بضحك : انتي انسانه مادية اوي..... 

ميرا بضحك : عادي ما انا عارفه....
 لا ما انت لازم تكون أعظم شخص مش اخويا برده يا برو...... 

محمود بضحك : يا لهوي على التواضع.......

ميرا بضحك : والله يا ابني انت اجمل شخص بحب اقعد معاه......

وجاه صوت من وراها بيقول :
بتحبي تقعدي معي!!!!

بيلفوا لقوا مهران وهو متعصب......

مهران : محمود اطلع اوضتك.... 

محمود : احنا كنا بناكل اند...... 
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
مهران قاطعه وقال بعصبية : محمود قولت اطلع جاعتك..... 

محمود اتنفض من مكانه وطلع يجري على اوضته.....

.ميرا : يا محمود ......يا واطي....... يا واطي 
جريت وسيبتيني والله لأوريك........

وبعدين وجهت نظرها لمهران اللي في كامل عصبيته....

ميرا بخوف : احم ..... اهدي كده يا وحش
 انا والله ما عملت حاجه 
احنا كنا بناكل اندومي 
علشان انا بحبه فهو جابهولي.......

مهران بيقرب منها: كنتي قايلة بقي من شوية بتحبي مين....
ميرا بخوف بس بتحاول تبين الشجاعة :
بحب الاندومي......

مهران : بتحبي تقعدي مع محمود؟!!!

ميرا بلعت ريقها : اكيد مش صديقي زيه زيك..... 

مهران بعصبية : زيه زيي.... 

ميرا بخوف : ايوه....... والنبي أهدأ ربنا يبارك لك في عضلاتك يا شيخ...... 

ومهران بيقرب منها اكتر....... 

ميرا جاية تمشي مهران شدها من ايدها لحضنه 
ميرا دقات قلبها عليت جدا...... 

وبعدين قرب منها وهمس في ودنها:

ايه في ايه لكل ده..... دقات قلبك واصلة عندي لحد هنا.... خايفة ومتوترة من أيه.... ؟!!!!!!

ميرا بلجلجة: لأ... ه... و..... أنا.... هت.... ت...و.... ت..ر..... ليه.؟؟؟؟؟(لا هو انا هتوتر ليه ؟!)

مهران : ما هو باين.....بوصي بقي يا عيون مهران
 بعد كده بلاش قعاد كثير مع اي شخص
 حتى لو الشخص ده كان محمود.....

ميرا : بس..... 

مهران حط ايده على بوقها قبل تكمل: 
اششششششش....... يريت تسمعي الكلام.... 

ميرا : حاضر....... 

مهران : كده انتي تبقي شطوره....
 وخلاص هسيبك اهو انا بعدت عنك ...
بلاش التوتر ده يا ميرو.... 

وبعدين مهران كان هيمشي رجع تاني.... 

ميرا بتوتر : في ايه؟!!

مهران بضحك : متخافيش و متتوتريش كده 
مش هقرب منك ثاني 
بس كنت عايزه اقولك انك قمر اوي ودخلتي قلب مهران يا عيون مهران باللبس الصعيدي كان نفسي احطك هنا (وشاور على قلبه ❤) جوه قلبي ومحدش يشوفك غيري..........❤
ومشي........ 

ميرا فضلت واقفه مصدومة شويه وسرحانه وبعدين فاقت من شرودها:
ايوه هو كان هنا صح؟!!!
 قال لي يا عيون مهران .....
ايوه هو..... 
يا اخي تبا لك.و لجمالك..... 
هيغمي عليا مش قادرة.......

للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
المهم ميرا لمت الاطباق وطلعت اوضتها ولبست بيجامه ووقفت في البلكونه في ايديها القهوه ........

فجأة فونها رن...... 

ميرا : ألو
=................
ميرا : الحمد لله تمام حضرتك عامل ايه؟!!
=................
ميرا: ليه!!
=...................
ميرا: بس مش هينفع دلوقتي ارجع اسكندريه......
= .................
ميرا : بس....... 
=................
ميرا :خلاص خلاص بكرة هبقى في اسكندريه.......
=.................

وقفلت الفون

لقت صوت من البلكونة اللي جنبها بلكونة مهران :
نازلة اسكندرية ليه يا ميرا..... 

ميرا: عاا خضتني قولتلك اعمل اي صوت بعد كدة الاول.....اه راجعة إسكندرية لأن...............يتبع
(وكالعادة يا حلوين بحب اشوقكم علشان بحبكم 😂)

هنعرفوا بقي المكالمة كاملة الحلقة الجاية يا حلوين 
وليه ميرا هتسافر اسكندرية ؟!! توقاعتكم يا قلوبي ❤❤.........

تفاعل بقي وكومنتات كتير 😍

بحبكم في الله 💛💛

#صعيدي خطف جلبي 😂❤

# ايه ده!!!! صعيدي سرق قلبي ❤

#حنين محمد عبدالرحيم ( Hanon)

نصيحة النهاردة
(قال أرسطو: “اعرف نفسك”. فعندما تعرف من أنت؛ يمكنك أن تكون حكيمًا بشأن أهدافك، وأحلامك، ومعاييرك، وقناعاتك. لأن معرفة من أنت يسمح لك أن تعيش حياة ذات هدف ومعنى....💛💛)
لقراءة ومتابعة القصص والروايات كاملة انضم الينا عبر التلجرام
لمتابعة الفصل العشرون اضغط هنا


reaction:

تعليقات