القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية روح الصقر الفصل الثالث بقلم بسملة بدوي

 رواية روح الصقر الفصل الثالث بقلم بسملة بدوي

رواية روح الصقر الفصل الثالث بقلم بسملة بدوي

روح الصقر.
(عوضني صعيدي)البارت 3.
روح بخوف ....... في اي .
صقر ........ اي في اي .
روح بخوف وجسدها وشفايفها بتترعش......بتقرب كده لي .
توقفت عيناه على شفيفها الحمراء بشده واظلمت عيناه وقرب منها بلاوعي وقال بتوهان ..... انتي حلوه يروح جوي .
روح بستغراب .....من لهجته الي اتغيرت .
روح بعدت بسرعه وزقته براحه وقالت ......اااانت هتعمل اي حضرتك 
صقر وبخ نفسه على ضعفه قدامها بس مش بين وقال بستهزاء ..... حضرتك في واحده تقول لزوجها حضرتك وقال بقسوه ..... بصي احنا هنتفق الاول على شويه حاجات عشان نعرف نكمل ونعيش مع بعض ،ومتستنيش مني اي مشاعر عشان اصلا مش عندي قلب تمام يبنت الناس ،اول ما هتحملي هتاخدي جناح ليكي فاهمه .
روح بصوت منخفض ..... فاهمه حضرتك.
صقر بعصبيه .....برده هتقولي حضرتك.
روح بخوف .......اومال اقول اي ،صقر بس.
صقر بتوهان وفي نفسه .....لا بالله عليكي انا مصبر نفسي بالعافيه وبعدين قال اهدي اهدي اي المشاعر الي اول مره احسن بيها دي ولا عمري حسيتها مع مها حتى وبعدين قال بجمود وبيشاور على باب الحمام ...

الحمام هناك تقدري تروحي وتغيري هدومك .
واتجه هو لغرفه الملابس ولبس شورت قصير فقط وعاري الصدر وبانت اكتر عضلات بطنه وصدره   
عند روح دخلت لاقت هدوم كلها قصيره لاما شفافه .
روح بضيق .....اي ده هو لاما قصيره لاما شفافه مفيش حاجه محترمه كل قليل الادب واختارت برمودا بعد الركبه بشويه وباضي بحمالات رفيعه وقالت ....... ده كويس منهم ولبسته وأظهر بسخاء بشرتها ناصعه البياض وسابت شعرها الاصفر التلجي الطويل وخرجت ،في الوقت ده صقر بصلها بزهول وقال بسرعه ....كل مره بتبقي احلي من الي فاتت وقال بصوت عالي نسبيا ........ جعانه اطلب لك اكل .
روح بخجل وخرجت راسها بلا .
صقر ببرود...... تمم هطلب اكل عشان مش بعرف اكل لوحدي .
وروح بتبص ليه بزهول وأدركت اكتر أنه عاري الصدر فشهقت بخجل وحطت أيدها على وشها وقالت بتلعثم من خجلها.......لللوووسسممحت مممكن تلبس .
صقر باستمتاع بخجلها وقال بمشاكسه...... على صوتك مش سامعك .
روح بدموع من شده الخجل .....ااالبس لو سمحت حاجه .
صقر بحنيه راح لها قال بصوت هادئ...... على فكره انا جوزك وبعدين مش بعرف انام غير كده ومسح دموعها .
قاطعهم صوت خبط على باب الجناح ،روح راحه تشوف مين .
صقر بغضب..... راحه فين بالبس ده وراح يشوف مين على الباب ،لاقا الخدامه ومعاها الاكل خد منها الأكل وراح عند روح جذبها من أيدها وقعدها على رجله وبياكلها ومتجاهل اعتراضها وبتتحرك عشوائيه.
صقر بغضب مصطنع ..... اثبتي واكليني يالا .
وبالفعل بدأت تأكله وسط خجلها وبعد نص ساعه.  
روح بعدت بخجل وراحت جابت مخده (وساده ) واتجهه للكنبه ونامت عليها .
صقر بغضب ..... انتي بتعملي اي.
روح بخوف......اي هنام وبترتجف.
صقر وهو متابع ارتجافها قال بحنو ........ مش تخافي مش صقر القاسمي عمره ما يلمس واحده غضب عنها .
روح بدموع واسف ......انا اسفه .
صقر بحنان .......هو انتي كل حاجه تبكي مش تتاسفي وراح استلقى على السرير وغمض عيونه وجه صورتها قال في سره ......حتي وانايم شكلك هتغيري حاجات كتير يروحي .

وروح شردت في ماضيها وحياتها القادمه مع هذا الصقر فهو اسم على مسمى وثواني وغرقوا في نوم عميق كليهما.

عند مها بتتكلم بشر وغيره......
ياترا اي الي بيحصل هناك يمااا ،هموت انا خايفه يماااا لتبقي هي ست القصر .
ازهار بغضب .....تبقي غبيه انتي لازم تكسبي صقر في صفك ولازم نطفش مجصوفه الرجبه من القصر ،وكمان اول ما تجيب الواد نطلقها منه .
ازهار بشر ....... اسمعي لازم نطلعها وحشه قدامه اسمعي هنعمل اي*********.
في الصباح بتحديد في جناح بطلنا بدأ يتلمل في فراشه وفتح عيونه الزيتونيه الجميله استقام وقعد ليلمح تلك الملاك النائم على الأريكة ظهرت شبح ابتسامه وراح لها بهدوء وركع على رجله بهدوء ليكون في مستواها ومد أيده بحذر أزاح شعرها من على وشها واقترب منها وقبلها قبله طويله على جبينها بكل حنان وحب ثم نهض بسرعه للحمام اخد حمام وتوجه الي غرفه الملابس وارتدي بدله سوداء انيقه مع قميص ابيض ناصع ولبس ساعته الفخمه ونثر من عطره الجذاب فكان تخطي كل مقاييس الجمال.
في الوقت ده روح صحيت وبتملم بكسل وتفرك في عيونها ببراءه وطفوله بهذه الحركه اخذت قلب الصقر الذي كان يراقبها وظهرت ابتسامه على شفاه على تصرفاتها الطفولية.
وقال بصوت رجولي....... صباح الخير.
روح بخجل .....صباح.. النور.
وقامت ولسا هتمشي اتعثرت ولكن قبل أن تسقط احاطها بيده وضمها إليه.روح بخجل وهي تبتعد ......شكرا .
صقر بصوت أجش لاهث ........ولا يهمك بس البسي بسرعه عشان ننزل قبل ما اعمل حاجه هموت واعملها وغمز بمشاكسه

 روح اكتسى اللون الاحمر على وجهها من الخجل وجريت على غرفه البس ولبست بنطلون ابيض وبلوزه موڤ وكوتشي ابيض عملت شعرها كحكه فوضاويه ونزلت خصلات على وشها وخرجت ونزلوا .
صقر بهدوء...... صباح الخير .
الكل .......صباح النور 
وقعد وروح لسا هتقعد جنبه مها قعدت بسرعه ،روح لسه هتقعد جنب هنيه صقر قام وجاب كرسي ليها جنبه وقال لها .....اقعدي وقعدت ومها هتموت خلاص وهتفرقع وبتتوعد لروح 
مها بدلال ..... اتوحشتك جوي يسيد الناس .
صقر لسا هيتكلم قاطعه صوت رجولي مرح وقال .....انا جيت وبص لروح .....وقال مين الصاروخ ده وبيشاور على روح .
صقر بغضب جحيمي ووووووو.

لمتابعة البارت الرابع اضغط هنا


reaction:

تعليقات