القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية طفلتي الخائفة الفصل السابع بقلم شهد عبد السلام

 رواية طفلتي الخائفة الفصل السابع بقلم شهد عبد السلام

رواية طفلتي الخائفة الفصل السابع بقلم شهد عبد السلام

البارت 7
طفلتي الخائفه 
بقلم/شهد عبد السلام
اسد فتح الباب بعصبيه:طلعتي من الاوضه ليه 
حور:هقعد في اوضتك اعمل ايه 
اسد شلها:انتي جنيتي علي نفسك يا حور 

اسد نزلها علي السرير 
اسد:دي اوضتك وكل يوم هتنامي هنا
حور:وانت هتنام فين 
اسد:تتوقعي فين 
حور:فين؟!!
اسد ببرود:هنا بردو 
حور بخفوض وصوت هادي:ليه 
اسد:كده 
حور:كده ليه انا هرجع اوضتي 
اسد بجمود :اعملي الي انتي عايزه بس ماترجعيش تعيطي 
حور:كلمه واحده بس 
اسد:قولي 
حور:انت عايز ايه 
اسد ببرود:هتنامي هنا وبيكمل بصوت عالي بعض الشئ مش عايز نقاش كتير 
حور بغيظ وخوف منه ليعملها حاجه :حاضر
اسد قرب عليها :افتكرتي 
حور :افتكرت ايه 
اسد: عملتك السوده يا حببت قلبي
حور في سرها:والنبي مافي اسود من الجوازه دي 
اسد:بتقولي ايه 
حور بصوت عالي بعض الشئ: بقول مش فاكره وباي بقا عايزه انام وبتعظي وشها 
اسد قرب عليها وشال الغطا 
اسد بنبره ارعبت حور:مش انا بكلمك 
حور برعشه وعياط:وربنا مش فاكره يا...
اسد:يا ايه 
حور:يا اب...اسد
اسد:مش هحسابك دالوقتي ونام و جنبها 
وحضنهاا 
اسد:هششش ينفع تهدي 
حور :هديت شويه 
اسد:حور 
حور:نعم 
اسد:انا هسافر كام يوم 
حور بعدت و بصتلو: يعني ايه 
اسد:مسافر في شغل لازم يخلص 
حور:وهتسبي هنا لوحدي 
اسد:مش هتبقي لوحدك 
حور بعياط :واصاله 
اسد مسكها من دراعها : اصاله عامله فيكي ايه عايزه افهم 
حور بعياط وشهقات :عملة فيا كتير اووي 
اسد بدا يخدها بين احضانه: اهديي 
بعد شويه 
كانت حور هديت بس جلها 
اسد:انتي سخنه 
وشلها ونايمها علي السرير 
حور بهلوسه:ا.وع..ا ت..س.ب.ي
اسد:اهدي ثانيه 
في الفون
اسد: مازن بسرعه تجبلي دكتوره 
وتجي في شقتي 
مازن: ماشي في ايه
اسد :بسرعه 
ورجع ل حور
حور بهلوسه:انا ...ا.ن.ا بخا...ف منه.ا
اسد بيرجع خصلات شعرهاا:انا مش هسيبك خالص اهدي وهفضل معاكي 
اسد لبسها اسدال الصلاه
وشويه ومازن وصل 
مازن:الدكتور اهوو 
اسد دخل الدكتور 
اسد بصوت الافعي:مش قولتلك دكتوره 
مازن:انت في ايه ولا في ايه ياعم 
خرج الدكتور 
اسد:بقيت كويسه 
الدكتور:مش محتاجه التوتر ده كلو دي سخنيه وانا اديتها خافض للحراره وشويه وهتفوق 
اسد:يعني كويس 
الدكتور:اه الحمد لله بس ياريت تروح لدكتور تتابع حلتها عشان ضعيفه خالص 
اسد:تمام 
ومازن وصل الدكتور وداخل تاني 
اسد:غور برا
مازن:ايه ده في ايه 
اسد بعصبيه:امشي وحسابك معايه بكره
مازن:يعني انا اجبلك دكتوره في الوقت ده منين 
اسد بمجرد نظره من عينه فهم مازن وخرج في سعتها 
اسد قاعد قريب من حور 
اسد وهو يقبل ايديهاا:وربنا ماهسيبك 
تاني يوم الصبح 
حور:صحيت وكان اسد نايم علي الكرسي 
حور حست بفرحه تدخل قلبها :اسد وايديها في شعره عشان يفوق 
اسد:انتي كويسه 
حور:اه 
اسد بسها في ايديها :خوفتني عليكي 
حور:هو انت نمت هنا
اسد :انتي شايفه ايه
حور:انت بتستهبل 
اسد:حووور
حور:اسفه بس كنت نام 
اسد: يلا عشان تفطري 
حور:لا
اسد:قولتي ايه
حور بخوف :جعانه 
اسد ضحك :طب قومي خودي شاورر 
حور بنوم :مش قادره 
اسد بابتسامه خبيثه :اساعدك 
حور بعم فهم:تسعني في ايه 
اسد:تاخدي شاور 
حور اتحرجت منه وخبت وشها 
اسد:بيشيل الغطا :ماتتكسفيش و شلها 
حور بصوت:سبني بقاا 
اسد: في ايه يا حبيبتي انا في ذي جوزك يعني مش حد غريب 
حور:نزلي وعلي فكره بقا انت قليل الادب
اسد:ده انا 
حور بتوتر:اه 
اسد :تمام انا هخليكي تشوفي قلة الادب و اتجه للمرحاض 
حور بتوتر ووشه كلو احمر:والنبي نزلني انا هدخل لوحدي 
اسد بخبث:انتي تعبانه ياروحي 
حور:لا انا كويسه وسبني بقا
اسد نزلها:برحتك
حور سابته و دخلت 
وهي خارجه 
حور:اعاااا 
اسد بيقرب عليها:ايه يا روحي شوفتي عفريت 
حور:لا اسد
اسد ضحك:وبيغمزلها:طب في حد يخاف من اسد 
حور: اخاف من ايه 
اسد بيمشي ايده علي وشها:انتي مالك قمر كده ليه ب البورنس 
حور بتوتر بتبعد عن اسد:هو في ايه 
اسد:سحرتيني 
حور مستغربه طريقة كلام اسد ليهاا 
حور:هو انت كويس 
اسد:ذي الاسد 
حور ضحكت غصب عنها 
اسد:هوبااا و بيحضنها 
حور:انت بتعمل ايه 
اسد:ماتخفيش كده بجيب الفون من وراكي
حور:طب ينفع ططلع براا 
اسد:دي اوضتي 
حور:خلاص هروح الاوضه التانيه 
اسد بتسرع:خلاص في ايه طالع اهو وادلها بوسه في الهواء
حور لنفسها:هو اسد ماله النهارده في حاجه غلط بس حلو اووي كده.... بتفوق .. ايه الكلام الي انا قولته ده حلو ايه 
اسد من براا:هتفضلي تكلمي نفسك كتيرر 
حور سكتت مره واحده وغيرت هدومها و عملت شعرهاا و طلعت 
اسد بابتسامه خبيثه:كل ده يا حوري
حور:هو في ايه 
اسد: خلاص نرجع نتعصب تاني
حور بتسرع:لا لا خلاص انت كده حلو 
اسد بحركه سريعه:كانت حور بين احضانه:انا طول عمري حلو علي فكره
حور بتوتر:ا... ا..س..د 
اسد:هشش خلاص اهو وسابها 
حور:لازم توترني وخلاص  
اسد: راحه فين 
حور:هجيب حاجه من المطبخ
فون اسد رن 
اسد:الوو 
... بمياعه:الو 
اسد:مين 
...:بجد مش فاكر صوتي 
اسد:لا مش فاكر مين 
...:انا ميار
اسد:ميار مين 
حور سمعت الاسم جيريت علي اسد و مسكته من ايده و اسد حصرهاا 
ميار بمياعه:لا لا كده ازعل منك يا اسد
اسد ضحك كلها رجوله من حركة حور:...
ميار:انا ميار اخت حور
اسد وحور مركزه في كل حرف واسد مستغيل تركزها و بيضغط علي وسطها:اهه ميار بنت اصاله 
ميار بمياعه:كل ده عشان تفتكرني يا اسدي
اسد:عايزه ايه 
ميار:هي دي طريقة كلام يا اسد
اسد: يلا يا ميار عشان مشغول في حاجه
ميار:كنت عايزه منك طلب صغنون 
اسد :قولي 
ميار:كنت عايزك تشوفلي شغل عندك في الشركه 
اسد:هتشتغلي ايه
ميار:اي حاجه ختي لو ابقا السكرتيره الشخصيه بتاعتك 
اسد:ابقاا اشوف الحوار ده يا ميار سلام و قفل

اسد بيضغط علي وسطها: في ايه يا بطه مالك 
حور:كانت عايزك ليه 
اسد بيضغط اكتر: انتي مالك
حور بعياط : انا مالي ازاي يعني مش انت جوزي 
اسد:يعني انا جوزك 
حور :اه 
اسد بوقاحه:طب يلا 
حور فتحت عنيها بذهول منه:انت قليل الادب 
اسد و بيبص في عنيها الخضرا: انتي شايفه كده 
حور :اههه 
اسد:اه ايه 
حور بتحاول تبعد :انت بتعمل ايه 
اسد و لسه بيضغط علي وسطهاا:بعمل ايه 
حور: اوعاا ايدك 
اسد:مراتي و انا حر فيها 
حور:يعني 
اسد:مش هسيبك 
حور: انت قليل الادب وبعدين ايه يلا دي هاا
اسد:فهمتي غلط يا حبيبت قلبي انا بقولك يلا عشان نازل 
حور لفتله ونسيت هو بيعمل ايه:رايح فين
اسد جنب ودنها:مشوااار 
حور:بجد بقاا 
اسد:اه وربنا نازل 
حور:هاجي معاك 
اسد:متاكده 
حور:اه 
اسد :ماشي 
حور بفرحه:بجد
اسد:بشرط 
حور:موافقه 
اسد:طب اعرفي 
حور:قول 
اسد :....
حور بتوتر :ليه انت هتعمل ايه 
 

لمتابعة البارت الثامن اضغط هنا

reaction:

تعليقات