رواية احببت خاطفي الفصل الخامس بقلم يسرا نصر

رواية احببت خاطفي الفصل الخامس بقلم يسرا نصر

رواية احببت خاطفي الفصل الخامس 

.

حازم : خلاص متتحمقيش كدا تعالي اطلعك اوضتك وابقي شوفية بعدين 

.

فريدة بقلق : يا ترا انت فين يا مالك 

.

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

.

ف بيت سميرة مامت حسام ل جارتها ف الشارع ام رحمة  

.

سميرة : والنبي يا ام رحمة انتي ليكي غللوة خاصة عندي 

.

ام رحمة : من القلب للقلب يا حبيبتي 

.

سميرة : هي بسم النبي حارصها رحمة بنتك بقي عندها كام سنة دلوقتي؟  

.

ام رحمة : داخلة ع 17 سنة البت كبرت وبقت عروسة وعايزة اجوزها 

.

سميرة : البت مش صغيرة شوية يا ام رحمة؟  

.

ام رحمة : جواز البنات سترة يا سميرة يختي 

.

سميرة : والله عندك حق يختي 

.

ام رحمة : طيب استأذن انا بقي 

.

سميرة : ما لسة بدري يا ام رحمة استني اتغدي معايا 

.

ام رحمة : تعيشي يا ام حسام الجايات كتير 

سلام عليكم 

.

سميرة : وعليكم السلام 

.

طلعت سميرة موبايلها واتصلت ب حسام 

.

ترررررن تررررررن ترررررررن 

.

حسام : الوووو ازيك يا ماما 

.

سميرة : بخير يا حبيبي.. وصلت ولا لسة؟  

.

حسام : ايوا وصلت يا ماما من ساعه 

.

سميرة : او ازاي يا واد انت انا وصلت متصلتش تطمني عليك؟  

.

حسام : جرا اية يا ماما هو انا عيل صغير؟  

.

سميرة : هو انا اما اخاف ع ابني حبيبى ابقي 

بقولك انك عيل؟  

.

سميرة : كل اللي طالباه انك تطمني عليك 

.

حسام : من عنيا يا ست الكل 

.

سميرة : تسلم عيونك يا حبيبي 

.

سميرة : نسيت اقولك 

.

حسام : بسسسس عرفت عايزة اية؟  اكيد جبتيلي عروسة صح؟  

.

سميرة : بتفهمها وهي طايرة 

.

حسام : يا ماما ابووووس ايدك ارحميني كل شوية تجيبيلي عروسة 

.

حسام : انا مش عارف بتلاقيهم فين؟  

.

سميرة :  حبيبنا كتير يا حبيبي 

.

سميرة : طيب ماتقنع حازم كدة ف الجواز 

.

حسام : انا فتحت معاه الموضوع وهب فيا 

انا مش ادة خليني بعيد احسن 

.

سميرة : طيب قلت اية؟  

.

حسام : ف اية؟  

.

سميرة : فالعروسة اللي جبتهالك يا حبيبي 

.

حسام : يا ماما ارجوكي انا اما احب اتجوز 

هقولك 

.

سميرة : لا لا انت متعرفش بقي العروسة اللي جبتهالك هتبوسني من هنا ومن هنا اما تعرف مين دي؟  

.

حسام : ومين بقي المرادي يا ست ماما 

.

سميرة، : رحمة جارتنا اللي بعدنا بشارعين 

.

حسام بزهق : ااااااااه يا ماما حرام عليكي ارحميني 

.

حسام : انتي عماله بتجبيلي بنات غريبة 

البت رحمة دي هبلة كدة وصغيرة عليا اووي 

البت دي عندها 14 سنة 

.

سميرة : لا يا حبيبي  عندها 17 سنة 

.

حسام بضيق : يووووة بقي يا ماما بقولك اية فكك مني انا مش هتجوز بالطريقة دي 

ارتاحي بقي وريحيني معاكي 

.

حسام : وسلام بقي 

.

افل حسام ف وش امة من غير ما يسمع ردها 

.

حسام : اوووووف يا سااااتر 

.

حازم بضحك : ههههههه اية مال وشك مقلوب لية؟  اكيد دي امك 

.

حسام بضيق : انا هروح اتمشي ع البحر شوية 

.

حازم : ع راحتك 

.

راح حسام ناحية البحر  واتمشي شوية ف الماية بس لمح ملك. 

.

حسام مناديا ل ملك 

.

حسام : ملك ملك 

.

لفت ملك تشوف مين اللي بينادي عليها 

.

ملك : بتنادي عليا انا؟  

.

حسام : ايوا مش انتي ملك صاحبت فريدة؟  

.

ملك : ايوا بس مين انت؟  

.

حسام : انا حسام صاحب حازم دا لسة معرفك عليا من شوية جوة لحقتي نسيتي؟  

.

ملك : ااااه اااه سوري معلش مختش بالي 

.

ملك : خير في حاجة؟  

.

حسام ب ارتباك : اااا لا ااا لا لا بس انا لمحتك واقفة قلت اسلم عليكي 

.

ملك ب ابتسامة اعجاب : طيب انا كنت بتمشي تتمشي معايا 

.

حسام بمرح : وانا اطول يا قمررر اتفضلي 

.

ملك بضحك : هههههههه يلا وفضلت تجرررري 

.

❤❤❤❤

.

ملحوظة / 

ملك مرحة جداً بتحب الحياه وبتحب المرح 

واللعب والشقاوة ومفيش حد ف حياتها خالص 

.

❤❤❤❤

.

حسام بمرح وهو بيجري ورا ملك وبيرش عليها ماية 

.

حسام بمرح وضحك : والله العظيم انتي مجنونة 

.

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

.

ف اوضة انجي نزلت انجي من ع السرير 

وهي باصة ع مالك اللي نايم جمبها ع السرير بأعجاب شديد وقامت انجي ودخلت الحمام اخدت شاور وطلعت لقت مالك صحي من النوم 

.

مالك : اية القمررر دة 

.

انجي بدلع : بجد عجبتك؟  

.

مالك : انتي تجنني وشقية انتي اوووي 

.

انجي : هو انا ممكن اسألك سؤال؟  

.

مالك : اتفضلي يا قمررر 

.

انجي : هو انت اية علاقتك ب فريدة؟  

.

مالك : اية دة بقي؟  انتي بتجرجريني ولا اية؟  

.

انجي راحت ناحية مالك وقعدت ع رجلة وهي حاطة ايديها حوالين رقبته 

.

انجي : عايزني اكلمك بصراحة ولا ابن عمة؟  

.

مالك : بصراحة طبعا 

.

انجي بجرأة : بصراحة انت عجبتني بس انا زي الفريك محبش شريك 

.

انجي : يعني لو عايز علاقتنا تستمر تقطع علاقتك ب فريدة للابد 

.

مالك : بس…  

.

قطعت انجي كلام مالك 

.

انجي : ششششش دا اللي عندي لو اخترت فريدة براحتك بس ساعتها مش هتشم ضفري تاني 

.

مالك : بس بشرط 

.

انجي ب استغراب : شرط اية؟  

.

مالك : تكوني ليا لوحدي مفيش شاب من الرحلة هنا او غيرها ولا تكلمية ولا تهزري معاه سامعه؟  

.

انجي، : انت بتغير عليا يا حبيبي؟  

.

مالك : انتي بصراحة جامدة اوووي 

.

تابع مالك : وانا كمان زي الفريك محبش شريك 

.

مالك : موافقة؟  

.

انجي بدلع : انت تؤمرني وانا انفذ 

.

شد مالك انجي ع السرير وتاهو في دنيا الحرام اللي خصصوها لتفسهم 

.

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤💛

.

ستوووووووووب هنا

.

توقعاتكم 

.

. يا ترا مالك هينقذ كلام انجي ويسيب فريدة؟  

.

يتبع الفصل السادس اضغط هنا

أضف تعليق