Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية روح الصقر الفصل السابع بقلم بسملة بدوي

 رواية روح الصقر الفصل السابع بقلم بسملة بدوي 

رواية روح الصقر الفصل السابع بقلم بسملة بدوي 

روح الصقر (عوضني صعيدي)
البارت 7
صقر بغضب وصوت عالي...... اديتيلها اي ي مها وحبوب اي دي .
مها بخوف وذعر الفون وقع من أيدها ..... وقالت اديتلها عصير برتقال عشان يقويها والحبوب عشان الصداع ليا .
صقر باستهزاء..... ومن امته الحنينه دي كلها.
مها بدلال قربت منه...... من زمان بس انت مش واخد بالك مني خالص وكنت عاوزاك في موضوع مهم .
صقر بهدوء ..... اي هو .
مها بدلال ...... في عقد الماس عوزاه اجيبه .
صقر ببرود.... انتي لسا مشتريه الشهر الي فات صح ولا .
مها بغضب وغيره ..... ما ماجي صحبتي جايبه واحد وانا مش عاوزه حد يبقي احسن مني .
صقر بغضب..... كده تبقي غيرانه وبتبصي لحاجه غيرك ،مع ذلك هديهولك .
مها بخبث قربت منه وقالت برقه ..... تسلملي يسيد الرجاله انت وحشني خالص بقالنا كتير مقعدناش مع بعض .
صقر ببرود..... بعدين بعدين ومشا .
مها بشر ...... اكيد رايح لسنيوريتا ، والله ماهرحمها بس مفيش داعي خليها تفرح لها يومين عشان الي جاي عذاب ومشت .

************************

عند روح فوق كانت بتسرح شعرها بس مش عارفه من طوله.
رووح بتفكير بصوت عالي.... اوف بقااا والله هقصك .
قاطعها صوت صقر وهو بيقول بمشاكسه وابتسامه عابثه مرسومه على شفايفه........ اي براحه تعالي بتتخانقي مع دبان وشك ليه وضخك.
رووح بغضب طفولي..... كل ما اسرحه يتفك يجي 5مرات ايدي وجعتني .
صقر شد أيدها وباسها وبعين قعدها قدامه وبيسرحلها شعرها برقه وهدوء.
وبعد شويه .
روووح بفرحه ...... الله الضفيره دي جميله اوي ماما وانا صغيره كانت بتعملهالي وبعدين ابتسمت بحزن وعيونها الزرقاء الجميلة امتألت بالدموع وانفها احمر هو خدودها وشفايفها برده كان شكلها لطيف 
صقر بحنان قعدها على رجله وقال بحب وحنان .... ربنا يرحمهم يروحي ،وانا الي هسرح ليكي شعرك اي رايك بقااا .
روووح بكسوف..... اوكي .
صقر بمشاكسه..... متجيبي ليا فرولايه .

رووح بعدت بسرعه عنده عشان فهمت قصده وجريت وصقر جري وراها وهي تروح يمين يروح وراها لحد عمل نفسه تعب .
صقر بالم مصطنع ...... اه اه قلبي .
روووح يخضع وخوف شديد عليه..... صقر صقر مالك في أي انا اسفه .
صقر مسكها جامد واستعلاها وبقا فوقها وقال بمرح ومشاكسه..... قولت لكي مش هسيبك نا الصقر يماما وبعدين لسا هيقرب منها سمع صوت فونه بس مردش رن مره واتنين .
رووح بكسوف..... رد ممكن حاجه مهمه.
صقر بمشاكسه..... ما بتصدقي انتي ،عايزه تهربي وخلاص .
والفون رن تاني .
صقر بغضب..... مين ابن الزنانه ده .
وبعدين بص وفجاه اتغير 180%.
ورد على الفون وقال ببرود ولهجه صعيديه
..... ايه 

تشرف يولد عمي 
الله يسلمك ،مع السلامه مع السلامه.
روووح بقلق ..... في اي .
صقر ببرود.... مفيش ،وراح دخلت غرفه الجيم يتمرن فيها

روح حزنت عشان مرضاش يحكيلها اي الي مزعله وبعدين راحه عملت ليه قهوه وراحه تديهاله( تعطيهاله)
صقر بابتسامه وإرهاق والعرق يتصبب من جبينه 
صقر بحنان.... تعبتي نفسك لي بس كنت تقولي للخدم .
روووح بهدوء..... لا انا بحب جوزي يشرب من ايدي انا مش من ايد الخدامه .
صقر بصلها بعشق وفخر وقال هروح اخد شاور .
روووح بهدوء..... تمام .
تسريع الاحداث.

صقر اخد شاور ولبس لبس مريح وخرج ولاقا روووح ماسكه ليه المنشفه وقالت بحنان .....خد نشف شعرك كويس عشان متخدش برد ، متستخدمش استشوار الوقتي خالص
 
صقر بمشاكسه...... اعمليلي انتي زي ما انا عملت ليكي.
روووح بخجل..... لا اعمل انت
 صقر بزعل مصطنع..... خلاص يروح تمام هروح لمها تعملي هي.
روح بغيره وخلاص هتعيط ..... لا خلاص مش تسيبني وتروحلها هعملك حاضر.

بس عشان فرق الطول ،صقر قعد على كرسي وبرده طويل بس عرفت تنشف ليه شعره برقه وهدوء.
صقر بعشق..... ايدك حلوه اوي ،انا حاسس اني هنام ،بقا انا العمده وصقر القاسمي الي رجاله بشنابات بتخاف مني ،يحصل فيا كل ده ،بس احسن حاجه حصلت لي وضحك .
روووح ضحك على ضحكه .

وبعدين صقر بيقول بغضب وتحذير ..... روووح ابن عمي جاي عندي اياكي ثم اياكي اشوفك واقفه معاه ولا قريب منك ساعاتها انا مش مسؤل عن الي هعمله فيكي وانتي عرفاني في عصبيتي مبشفش قدامي .
روووح بخوف....... حاضر مش هقف معاه .
صقر بحنان..... شاطره يروحي  
وقال يالا قومي البسي وياريت يكون واسع وطويل .
روووح بهدوء.... حاضر ولبست بنطلون بوي فريند ابيض وتيشرت احمر بنص كم وعملت شعرها كحكه فوضاويه وحطت روج خفيف وخرجت .
صقر شافها بص عليها برضا عن ملابسها عشان واسعه مش محدده جسمها بس بص على وشها لاقاها حطه روج .
صقر بغضب وبيشاور على شفايفها... اي ده .
روح بتوتر وخوف..... ده زبده كاكاو بالفرواله 
صقر بغضب شديد..... روحي امساحيه بدل ما امسحه انا بطريقتي وانتي عارفه ازاي .
روح جريت على الحمام وغسلت وشها وخرجت .
تسريع الاحداث
.
نزلوا تحت كلهم واتعشوا .

وقعدوا في الجنينه كلهم صقر ،وروح ،مها ،ازهار ،هنيه ،معتز .
قاطعهم صوت رجولي خبيث ..... انا چيت يولد عمي .
وبعدين قال بسعاده وصدمه ..... روووح اتوحشتك جووي يروح .
صقر بغيره وغضب شديد وووووو

لقراءة ومتابعة الفصل الثامن اضغط هنا


reaction:

تعليقات