القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أسير ليلى الفصل الثالث بقلم الاء أسامة

 رواية أسير ليلى الفصل الثالث بقلم الاء أسامة

رواية أسير ليلى الفصل الثالث بقلم الاء أسامة

#البارت_الثالث
-ليلى بصدمه:انت؟!
-اسر بصدمه: حد يفهمني بس هو مين اللي خاطف مين؟!
احست ليلى بان الرجل ٢ سيهم باخذ المسدس مستغلا حديثهم،،فقامت باطلاق النار ع رجله
-ليلى:اظن كده احنا خالصين
دخلت قوات الشرطه وقامت بالقبض عليهم
-ليلى: انا مكنتش مصدقه انكم لحقتوني انا كنت خايفه لما البلطجي ده قفل تليفوني تكونم محددتوش موقعي لسه
-‏اسر:انتي ازاي عرفتي انك هتتخطفي
-ليلي:‏انا معرفتش بس بابا قللي اعمل كده لاني ممكن اتخطف ف اي وقت
-Flash back
-‏مراد بذكاء:ليلى كل م تخرجي من البيت ابعتيلي اللوكيشن وسيبي ال GBS بتاع تليفونك مفتوح 
-‏ليلى:ليه ي بابا؟!
-‏مراد:لان ف اي وقت ممكن تتخطفي وانا مقدرش امنعك من اقل حقوقك ف انك تدرسي وتعيشي حياتك طبيعي
-‏ليلى:ماشي ي بابا،،ربنا يديمك ليا،،متخفش ان شاءالله ربنا هيحميني
-Back
-‏اسر:طب يلله عشان اروحك البيت لان والدك قلقان ومنتظر رجوعك بفارغ الصبر،،ووالدتك منهاره من العياط
-ليلى:طب يلله بسرعه
ف مكان اخر:
-المجهول:اغبياااااء قلتلهم،،مراد مش سهل ده دماغه سم 
-عمار(بيشتغل عند المجهول وهو دراعه اليمين):ي باشا انت برضه مش قليل انت ماسك شغل مافيا المخدرات ف مصر
-‏المجهول:هشششش وطي صوتك ممكن يكون ف حد بيسمعنا
-‏عمار:اسف ي باشا
ف مكان اخر تحديدا منزل مراد الجارحي
-مراد وهو يحتضن ليلى:عملم ليكي حاجه انتي كويسه؟!
-‏ليلى بمرح:اهدى ي حج انا علمت عليهم انا تربيتك😂😂
-‏ليليان:سيبهالي شويه ي مراد البنت وحشاني
-‏مراد بمرح:اه احضنيها وانسيني وخلليني اعيط ع عياطكم،،زمان البنت جعانه نوم واكل
-‏ليلى بمرح:اوي والله ي بابا دول بخلاء اووي اول مره اشوف حراميه كده
-‏مراد بجديه:طيب ي حبيبتي روحي ارتاحي شويه عشان عمك وخالتك هييجم بعيالهم عشان ناكل سوا
-‏ليلى:اشي ي حج
-‏مراد:وانت ي اسر ي ابني تعالى معايا على المكتب
-‏اسر:اتفضل ي مراد بيه
بعد ساعات:
كان المنزل يصدر منه العديد من الاصوات 
نعرفكم ب شخصيات جديده
(عز الدين الجارحي:عم ليليان الاكبر ويحب أخيه مراد بشده.
ساره:زوجة عز الدين وهي صديقة ليليان 
ليان:ابنة عز الدين تبلغ من العمر ٢١ عام وهي طالبه في كلية الهندسه
ادهم:الابن الاكبر لعز الدين ويبلغ من العمر ٢٧ عام)
(ليان:الاخت الكبرى لليليان وهي خالة ليلى وزوجها محمد متوفي منذ عامان بمرض خبيث
خالد:ابنها الاكبر ويبلغ من العمر ٣٠ عاما متخرج من كلية التجاره
سلمى:ابنتها الصغرى وهي تبلغ من العمر ٢٢ عام وهي طالبه في كلية العلوم)
كده خلصنا شخصيات نكمل الاحداث
-سلمى:فين ليلى ي خالتو
-‏ليليان:ف اوضتها ي قلب خالتك اطلعي صحيها براحه انتي عارفه هي نومها خفيف
-‏ليان،:خديني معاكي ي سلمى نصحي البت دي
-‏سلمى:يلله ي اختشي
صعدت كل من سلمى وليان غرفة ليلى ببطء شديد ثم ابتسمت كل منهما للاخرى بخبث
-سلمى وليان ف صوت واحد:١.٢.٣. ليلىىىىىىىى
-‏ليلى بفزع:ايه ايه مين مات؟!مين مين؟!
-‏سلمى وليان بضحك: همووووت😂😂
-‏ليلى:ي كلبه انتي وهي تسدقم انتم مشفتوش ب ربع جنيه تربيه
-‏ليان:اين الجبهه انا لا اراها يلله ي بنتي نمشي بكرامتنا بدل م نمشي من غيرها
-‏سلمى:يلله ي اختشي
-‏ليلى:اه يلله هغير وانزل للناس القمر اللي تحت
نزلت سلمى وليان وتبعتهم ليلى
-ليلى:عمي القمر وحشتني ي عسل انت
-‏عز الدين:يلله ي بكاشه لو كنت واحشك كنت جيتي شفتيني
-‏ليلى بمرح:اهي الاسطوانه المشروخه بدات،،تعرف ي عمو ي عسل انت لو كنت صغير شويه كنت اتجوزتك اه والله بعد اذنك ي طنط ساره ي عسل طبعا
-‏ساره:وايه لازمتها طنط بقى هاا
-‏عز الدين:سيبك من كل ده سمعت ان انتي عملتي شغل جامد
-‏ليلى:اه م هو الذكاء عندنا وراثه البركه ف الحج اللي بيضحك قدامك ده
-‏مراد بضحك:عشان فاهم قصدك ولو عمك فهمك هيعلقك ف السقف الجميل اللي فوقك ده
-‏عز الدين:قصدها ايه البت...
-‏قاطعتهم ليليان:الاكل جاهز اتفضلم
-‏ذهب كل من خالد وسلمى والباقون على الطعام
-‏ادهم بخبث:الا قوليلي ي ليلى
-‏ليلى بملل:امم
-‏ادهم:ايه موضوع انك علمتي عليهم ده
-‏ليلى:اظن لو عمي عرف ف انت اكيد عرفت
-‏ادهم:لا مخدتش بالي
-‏ليلى:طب ابقى خلليه يحكيلك
‏شعر خالد ان شجارا ما سيقوم
-‏خالد:بقللك ايه ي خالتو ي عسل انتي
-‏ليليان:قول ي حبيبي
-‏خالد:عامله حلو ايه النهرضه
-‏سلمى:انت همك ع بطنك كده ع طول
-‏خالد اسكتي انتي
ف مكان اخر:
اللواء محمد:ها يا اسر مراد بيه قللك ايه،،عرفت مين الشخص اللي شاكك فيه؟!
-اسر: ايوه ي فندم قللي*******
-اللواء:ازاي دي مصيبه
-اسر:اللي مش فاهمه ي فندم هو ازاي مراد بيه واصل كده
-اللواء بغموض:اكيد ده رجل اعمال كبير واحنا واجبنا حمايته وهو لجا لينا اكيد هنساعده
-اسر بشك:طيب ي فندم تؤمرني بحاجه
-اللواء:اتفضل
عوده الى منزل مراد الجارحي:
بعد الانتهاء من الطعام استغل شخص ما انشغال الجميع ف الحديث،،وحاول الدخول الى غرفة المكتب
-المجهول:نظر على يمينه ويساره ثم قام بفتح الغرفه واخذ يبحث عن شيء ما
-مراد من خلفه:اهلا ب شبح المافيا،،وخاطف بنتي العزيزه
المجهول:....

لمتابعة البارت الرابع اضغط هنا
reaction:

تعليقات