القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ماسة الفهد الفصل الثالث بقلم حبيبة محمد

 رواية ماسة الفهد الفصل الثالث بقلم حبيبة محمد

رواية ماسة الفهد الفصل الثالث بقلم حبيبة محمد


البارت الثالث(3)
رواية:ماسة الفهد💙.
ماسة:وقوليلوا اني هسافر وفي لحظة دي دخل فهد.
فهد:قولتي اي
ماسة:قولت هسافر اي هتمنعني يعني
فهد:اهه همنعك ياماسة 
ماسة:اوعى تفكر عشان ممشي كل حاجه على مزاجك هتمشيني انا كمان على مزاجك لاا مش انا
فهد وبعصبية:بت انتي انتي تلمي نفسك ومسمعكيش تقولي اسافر تاني انا مصدقت قصديي ا.ا
ماسة:مصدقت اي 
فهد وغير الموضوع :ايوا همشيكي على مزاجي زي مابعمل كل حاجه على مزاجي وسابها في الاوضة وهيا بتعيط
ماسةوهيا منهارة:انا كده بقيت مسجونة منك لله يافهد منك لله ونامت من كتر التعب
عند اسيل وجاسم
جاسم وهو بيبص للاسيل من بعيد
اسيل:يخربيت نظاراتك ليا بعشقها وبعشقك 
جاسم وراح عندها:ازيك ياليلو
اسيل:ليلو
جاسم:اي مش عجبك اغيرو
اسيل:لا لا تغيروا اي ده جميل اويي واحلى عشان منك 
جاسم:قولي تاني كده
اسيل اتكسفت ومشيت
عند فهد وهو في الشركة 
فهد:الو
منة الدادة:الو فهد بيه
فهد:ماسة فاقت
منة:لسا انا لسا كنت عندها وكانت تعبانة واديتها العلاج ونامت تاني
فهد بخضة:ايي ازاي تعبانة عندها ايي
منة: اهدى يافهد بيه هيا سخنة شوية وبتهلوس
فهد:طب انا جاي حالا
وراح على البيت وجاب الدكتورة معاه
فهد:اتفضلي يادكتورة 
ودخلت 
ماسة بهلوسة:انا بكرهك يافهد بكرهك
فهد الكلام جرحه
الدكتورة وكشفت عليها
الدكتورة:متخفش هتبقا كويسة هيا بس قلت اكل وارهاق
فهد:شكرا يادكتورة وطالعها
فهد وقاعد جمب ماسة وبحزن:كده ياماسة بتكرهيني ده انا اكتر حد حبك ومبتمنلكيش الاذى انا عارف ان تعملي صعب معاكي بس انا اسف وساب ايديها وقام
ماسة وبعد مافاقت :منة يامنة 
منة:نعم ياماسة هانم
ماسة: انا نايمة بقالي قد اي 
منة:من امبارح الصبح
ماسة:ايي طب خلاص خلاص
منة:هجيب لحضرتك الاكل
ماسة:لاا انا قولت امبارح انيي مش هاكل هنا
منة: بس دي اوامر البيه
ماسة: هو عرف اني تعبت
منة:اهه حضرتك وكلمني امبارح سئل عليكي وقولتله انك تعبانة جي على طول وجاب الدكتورة واول مره اشوفه حزين ومكسور كده
ماسة وبفرحة بس دارتها:بجد هو عمل معايا كده
منة:اه والله
ماسة: طب هاتي الاكل 
ماسة قامت خدت شاور وكلمت اسيل بس اسيل مقلتلهاش حاجه عن جاسم وقفلت
ومنة جابت الاكل وبعد ماكلت
في مكتب فهد في البيت
ماسة:ينفع ادخل
فهد: ادخلي
ماسة: شكرا
فهد:بقيتي احسن دلوقتي
ماسة:اه الحمدلله شكرا انا عرفت انك جبت الدكتورة امبارح
فهد:لا شكر اي ده واجبي
ماسة:واسفة على طريقتي امبارح
فهد :لا عادي كنت مقدر موقفك
ماسة:بجد انت طلعت انسان طيب جدا
فهد وبضحك:اومال انا كنت شرير يعني
 ماسة وسرحت في ضحكته ورجعت لوعيها:مش قصدي بس معاملتك...
فهد:عارف عارف كلوا بيقولي على معاملتي بس انا حكم السنين اللي بعيد عنكوا فيها معاملتي اتغيرت
ماسة:اهه طب ياريت تفضل كده على طول
فهد:حسب معاملتك انتي كمان ولو مش هتعملي حاجه تدايقني 
ماسة:لا متخفش مش هعمل حاجة تدايقك تاني هو ينفع نبقا صحاب
فهد وبفرحة من جواه:طبعا بس مش المفروض الصحاب مش بيخبوا عن بعض حاجه
ماسة:اه لي
فهد: طب يبقا انتي متخبيش عني حاجه ولينا قاعده مع بعض كل يوم نتكلم فيها تمام
ماسة وبفرحة وكانت هتحضنه:تمام انا اسفة على اللي كنت هعمله
فهد في باله ياريتك كنتي عملتيها ورجع لوعيه:هاا لا لا عادي ولايهمك 
وفجأة دخل عليهم عبدالرحمن
عبدالرحمن وبصوت عالي:صحبي يصحبي يلي مبتسئلش 
فهد:واطي صوتك يخربيتك ايي
عبدالرحمن:ياعم عادي بيت اخويا صح الا مين القمر
فهد :اطلعي على فوق ياماسة
ماسة:حاضر 
عبدالرحمن: في اي مش تعرفني عليها الاول
فهد وبعصبية:ولا لم نفسك دي ماسة بنت عمي ملكش دعوة بيها
عبدالرحمن: يعم خلاص في اي
اه صح اعرفكوا على عبد الرحمن(عبدالرحمن 25سنة باباه مصري ومامته من الامارت بيتكلم مصري مهندس برمجة وشغال مع فهد في الشركة)
فوق عند ماسة وبتتكلم في الفون:الو يا فريدة 
فريدة:الو ياماسة واحشاني فينك يبنتي مبتجيش الجامعةليي
ماسة بحزن :اصل انا سافرت فريدة بصدمة:ايي
بقلمي:حبيبة محمد💙👀

لمتابعة الفصل الرابع اضغط هنا


reaction:

تعليقات