القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الحب الغامض الفصل الثاني بقلم نهى فتحي

 رواية الحب الغامض الفصل الثاني بقلم نهى فتحي

رواية الحب الغامض الفصل الثاني بقلم نهى فتحي

الحب الغامض 
البارت التاني
 ببكاء: ازاي
انا هأجرلك شقة وهديكي مبلغ بسيط وخدي الكارت ده بتاعي 
ليلي: بس ده كتير هرد ليك ازاي
اسر بصرامة: بصي انتي صعبتي عليا مش اكتر فاساعدتك لو ان انا مش بساعد حد
ليلي بخوف: انا متشكرة جدا ليك
اسر عمل اتصال وظبط الدنيا واجر الشقة
 اسر: انا ظبط كل حاجه ودفع ايجار الشقةهي في ****العنوان*****اتفضلي الكارت بتاعي والمبلغ ده
...... ليلي: شكرا ليك يااستاذ 
اسر: اسر
ليلي: شكرا ليك يااستاذ اسر
______________________
ليلي خرجت من المستشفى وراحت علي العنوان
ليلي وهي داخله العماره 
البواب: مين حضرتك
ليلي: انا تبع استاذ اسر
البواب: اتفضلي الشقةفي الدور****والمفتاح اهو
ليلي:شكرا واخدت المفتاح وطلعت
ليلي رتبت الشقة ونضفتها
قعدت تفكر وبتقول بحزن شديد:انا دلوقتي بقيت لوحدي مبقاش لياا سند ولاضهر حتي خالتي وابنها اتخلوا عني في الوقت اللي المفروض يكونوا جمبي فيه بس هندمهم وهتغير وهشتغل وهبدأ حياة جديد. وهخلي حسام يندم
وهكون ليلي جديدة ومش هكون ضعيفة ابدا (كانت بتكلم ودموعهابتنزل)لحد ماالباب خبط.......
________________________________
حسام بندم وحزن:ليه طردتيها حرام عليكي
الام ببرود:انت كنت عايزني اربيها مش كفاية ابوها وامها ماتوا مسابوش ورث وكمان هصرف عليها
حسام بحزن:حرام عليكي ترميها في الشارع كده محدش عارف راحت فين ولا حصلها ايه انا هروح ادور عليها لحد ماالاقيها واتجوزها 
الام:لو خرجت من البيت ورحت ودورت عليها لا انت ابني ولا اعرفك
حسام مبقاش عارف يعمل ايه قرر انه ميعملش حاجة لانه مش عارف يرضي امه
___________________________________
في شركة اسر الجارحي
داخل الشركة بهيبته والكل واقف بيبصله بخوف واعجاب لحد ماادخل مكتبه وقال لصاحبة هات ملفات الحسابات وتعالي
سيف(صاحب اسر من زمان وسيم جدا طويل عيونه زرقاء وعنده عضلات شغال مع اسر في الشركة مخلص ليه جدا)
الباب بيخبط 
اسر:ادخل 
سيف:الملفات اهي 
اسر:عايزين نسهر النهارده
سيف:سيبلي نفسك هسهرك سهرة انما ايه
اسر:اما نشوف ايه اخبار صفقة شركة العزيزي
سيف:اجتماعنا بعد يومين معاهم بس انا مش مطمن ، لشركةالعزيزي
(شركة العزيزي اكبر تاني شركة استيراد وتصدير الشركة)
المنافسة لشركة اسر الجارحي بس هيعملوا صفقة مع بعض
___________________________
ليلي بتفتح الباب
ليلي:مين
انا صاحب الشقة
صاحب الشقة:انتي اللي اجرتي الشقة انا قولت اشوف لومحتاجة حاجة
( وبص ليها نظرة مش كويسة
 ليلي بعدم اطمئنان: شكرا ممكن حضرتك شوف اي شغل ممكن اصل انا معرفش اي حد هنا 
صاحب الشقة بخبث: اه طبعا هعدي عليكي بكرة اوريكي الشغل
ليلي: طب هشتغل ايه
صاحب الشقة: مندوبة مبيعات
ليلي: تمام
_____________________
تاني يوم الصبح
اخد الراجل ليلي ووداها مكان الشغل 
ليلي: انت جايبني فين الشغل
صاحب الشقة(سيد): هو ده الشغل ياحلوة
ليلي بخوف: لا انا عايزة امشي من هنا 
سيد: تمشي فين ياحلوة هو دخول الحمام زي خروجه ولا ايه مادام دخلتي هنا مينفعش تطلعي 
سيد: اتفضلي يامعلمة اها البت اللي قولتلك عليها
المعلمة: هي دي حلوة اوي

(سيد) اخدها لشقة مفروشة هو بيشتغل في الشقة دي يجيب بنات وليلي وقعت في الفخ
ليلي بدموع وخوف: ابعدوا عني خرجوني من هنا
المعلمة: تخرجي مين ياحلوة انتي شكلك اول مرة تشتغلي روحي جهزي نفسك عشان فيه زباين مهمين جايين بالليل
يلاااا
ليلي حاولت تهرب بس الرجالة تبع المعلمة مسكوها
المعلمة ضربتها بالقلم بقا عايزة تهربي هنا ياحبيبتي هنا اللي بيدخل ميخرجش يلاااا
ليلي دخلت الاوضة وفضلت تعيط ومش عارفة تعمل ايه ولاتروح فين ومش عارفه تهرب ازاي
_____________
في الليل
المعلمة:جيبالك بت انما ايه حلوة
الشخص:اما نشوف
المعلمة:يلا يابت اطلعي
خرجت ليلي وشافت الشخص واتصدمت 
ليلي:انت
الشخص:انتي
_______________
يتبع
بقلم نهي فتحي

لم الفصل الثالث اضغط هنا

reaction:

تعليقات