رواية احببت خاطفي الفصل الثلاثون والاخير بقلم يسرا نصر

 رواية احببت خاطفي الفصل الثلاثون والاخير بقلم يسرا نصر

رواية احببت خاطفي الفصل الثلاثون والاخير

.

فريدة : بجد مش عارف؟  

.

حازم : يعني هكون عارف وبستعبط مثلا؟  

.

حازم : ولا هدخل جواكي واشوف انتي زعلانة من اية؟  

.

فريدة : ………. 

.

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

.

فريدة بغضب : يعني مش عارف؟  

.

حازم وبدأ ينفذ صبرة : اوووووووووف اقسم بالله ما عارف 

.

حازم بعصبية : عليا الحرام ما عارف في اية؟  

.

حازم : متنطقي يا فريدة في اية؟  

.

فريدة بعصبية و كبت : في اني زهقت من العيشة دي حرام عليك انت بتعمل فيا كدة لية؟  

.

فريدة : انت لو قاصد تزلني مش هتعمل فيا كدا؟  

.

فريدة بغضب : ادام بتكرهني لية مخليني ع ذمتك؟  مطلقني وسبني ف حالي حرام عليك 

.

حازم : في، اية يا فريدة؟  انا عملت اية لكل دا؟  

.

فريدة : في انك مش حاسس بيا ولا براحتي ولا بمشاعري ولا بأي حاجة تخصني خالص 

.

فريدة : فية اني تعبت خلاص اتخنقت مش قادرة استحمل كل انسان له طاقة وانا خلااااااص طاقتي خلصت 

.

حازم ب استغراب، : طيب فهميني انا عملت اية لكل الغضب اللي، جواكي دا؟  

.

قامت فريدة من ع السرير وفتحت الدولاب وطلعت ورقة وراحت ناحية حازم 

.

فريدة : اتفضل 

.

اخد حازم الورقة من فريدة واللي كان تنازل عن جميع حقوقها الشرعية و الميراثية اللي كتبها لها احمد بية وهي صغيرة 

.

حازم : اية دة يا فريدة؟  

.

فريدة : اللي انت بتدور علية انت مش كنت عايز حقك من بابا انا اتنازلتلك بكل ما املك مقابل طلاقي 

.

فريدة بحزم : طلقني يا حازم 

.

وقف حازم مصدوم ع حيران ياخد ورثة اللي، عموو ظلمو فيه وموت ابوة بحسرتووو ولا يتمسك بمراته وحبوو اللي حبها حب جنون 

.

حازم : ………… 😕 

.

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

في فيلا سلمي راحت سلمي في اوضة باباها و خبطط ع الباب 

.

درية : ادخل 

.

دخلت سلمي ووقفت ع الباب وكانت مكسوفة ومش عارفه تقول اية ل مامتها 

.

درية : في اية سلمي واقفه كدة لية؟   

.

سلمي : كنت عايزة اتكلم مع حضرتك شوية يا ماما 

.

درية : طيب روحي دلوقتي وانا جايا وراكي 

.

سلمي : طيب حاضر 

.

رجعت سلمي اوضتها وهي اعدة ع السرير وعماله تفكر وبتكلم نفسها 

.

سلمي ف نفسها : احمد ميستاهلش منك كدة يا سلمي 

.

سلمي بحزن : انا عارفه انة ميستهلش كدا بس هعمل اية؟  غصب عني 

.

سلمي ف نفسها : لازم تعترفي له بالحقيقة وهو لو بيحبك هيسامحك 

.

سلمي بدموع : انا خايفة اخسرو بعد ما حبيتو 

.

سلمي ف نفسها : لازم تقوليلو قبل الخطوبة 

.

سلمي : لا مش هقدر بعد ما نتخطب هقولة ع كل شيئ

.

سلمي : ويارب بقي يسامحني 

.

سلمي ف نفسها : المهم لازم تقولو له الحقيقة وهو اكيد هيسامحك دا بيعشقك 

.

مسحت سلمي دموعها 

.

سلمي : انا خايفة ليسبني 

.

سلمي ف نفسها : متخافيش احمد بيحبك اوووي 

ومش هيقدر يستغني عني ابدا 

.

سلمي ب ابتسامة خفيفة ممزوجة بالخوف 

.

سلمي : ايوا احمد بيحبني واكيد هيسامحني 

دا ميقدرش يستغني عني 

.

ف اللحظة دي دخلت درية ع بنتها 

.

درية : اية يا سلمي كنتي عايزاني لية؟  في حاجة؟  

.

سلمي بكسوف : اااا اااا اااا 

.

درية : في اية يا سلمي؟  

.

سلمي بكسوف : بصراحة يا ماما في واحد عايز يتقدملي 

.

درية : دا مين دا؟  تعرفية منين؟  

.

سلمي : كان زميلي ف الجامعة 

.

درية : وهو كويس يعني؟  

.

سلمي بسرعة : دا كويس اوووي اوووي يا ماما 

.

درية : شكلك بتحبية اوووي 

.

سلمي بكسوف : اية يا ماما بقي 

.

درية : طيب انا هكلم ابوكي وهشوف رأيو 

.

سلمي ب ابتسامة : ميرسي اوووي يا ماما ربنا يخليكي ليا يارب 

.

درية ب ابتسامة : ربنا يسعدك يا بنتي يارب ويكتبلك الصالح دايما يارب 

.

خرجت درية من اوضة سلمي 

.

بعد مرور اسبوع ع بعد المغرب كان احمد قاعد 

مع سليمان ابو سلمي 

.

سليمان : اهلا يا….  ؟ 

.

احمد : اسمي احمد يا فندم 

.

سليمان : اهلا يا احمد ازيك عامل اية؟  

.

احمد بأدب : بخير الحمد لله يافندم 

.

سليمان : سلمي قالتلي انك عايزني خير؟  

.

درية : جرا اية يا سليمان مش لما احمد يشرب حاجة الاول؟  

.

درية : هبة يا هبة 

.

هبة : نعم يا هانم؟  

.

درية : تشرب اية يا احمد؟  

.

احمد : مفيش داعي يا فندم 

.

سليمان : لا ازاي ميصحش تشرب اية؟  

.

احمد : خلاص يبقي كوباية شاي 

.

سليمان : وانا كمان شاي 

.

درية : خلاص يبقي هاتي 3 شاي 

.

هبة : حاضر يا هانم 

.

بعد مرور حوالي ربع ساعه من التعارف وكان سليمان كان مبهور اوووي ب احمد من شدة طموحة وذكائة الشديد 

.

سليمان : انت عايش مع مين يا احمد يبني؟  

.

احمد، بحزن بسيط، : انا عايش لوحدي يا فندم للاسف بابا وماما توفوا من خمس سنوات 

.

سليمان : طيب ملكش عم او خال او اي قرايب؟  

.

احمد : عندي عمتي مجوزة ف الصعيد 

.

هبة : الشاي يا هانم 

.

درية : طيب حطية هنا 

.

حتط هبة الشاي ومشيت 

.

درية : كم سكر يا احمد،؟  

.

احمد، : 2 

.

درية : اتفضل يبني 

.

احمد بأحترام : شكرا تسلم ايدك 

.

بعد مرور دقائق من الرغي 

.

احمد : انا يا فندم كنت عايز اطلب، من حضرتك اغلي حاجة عندك 

.

سليمان : خير؟  

.

احمد : انا طالب ايد بنت حضرتك الانسة سلمي 

.

سليمان : والله يبني انت مستقبلك كويس وطموحاتك عالية اوووي ومن كلامك انك قدرت تقف ع رجلك وانت ف سنك الصغير دة 

.

احمد : انا اعتمدت ع نفسي وانا ف سن 12 سنة 

.

سليمان : طيب انت حاليا بتشتغل اية؟  

.

احمد ب احراج : انا حاليا بشتغل في كافية و اوبر 

و اي حاجه بتيجي ف سكتي المهم انها تكون حلال 

.

سليمان : تمام كويس اوووي طيب سيبني فترة اسأل عنك وهرد عليك بعد 10 ايام ان شاءالله 

.

احمد : تمام يا فندم وانا ف انتظار رد حضرتك 

.

احمد : طيب استأذن انا بقي 

.

مشي احمد وهو كان سعيد جدا و روح البيت 

واتصل ب سلمي 

.

ترررررررن تررررررررن ترررررررررن 

.

سلمي بسعادة : الووووو 

.

احمد بنبرة حب ساحرة : وحشيني 

.

سلمي بسعادة : وانت كمان يا احمد وحشتني اووووي 

.

احمد : مشفتكيش يعني انهرضة؟  

.

سلمي بكسوف : اتكسفت اطلع بصراحة 

.

احمد : بقي فية حد يتكسف من حبيبوو حاليا وجوزووو مستقبلا ان شاءالله؟  

.

سلمي بكسوف شديد ووشها احمر اوووي 

.

سلمي : بس بقي يا احمد متكسفنيش بقي 

.

احمد : اموووت انا واعيد السنة 

.

سلمي : لا، بعد الشر عليك 

.

احمد، : خايفة عليا يا حبيبتي؟  

.

سلمي بكسوف : طبعا ان مخفتش عليك هخاف ع مين؟  

..

احمد بجنان وصوت عالي 

..

احمد، : بحببببببببببك يا، سلممممممي بحببببببببببببببك 

.

سلمي بضحك : بس بس وطي، صوتك يا مجنوووووون 😂😂

.

احمد : هتجننيني حرام عليكي هتجنن من حبك خلاص 

..

سلمي والفرحة هتنط منها ومن قلبها 

.

سلمي : بجد يا احمد بتحبني بجد،؟  

.

احمد : لا مش بحبك انا بعشقك 

.

سلمي : وهتفضل جمبي ومش هتسيبني ابدا ابدا؟  

.

احمد : عمرررري ما هسيبك ابدا يا ملاكي هسيبك ف حاله واحده بس ع ضهري 

.

سلمي بخضة : لا بعد الشر عليك متقولش كدا والنبي 

.

احمد، : خايفة عليا؟  

.

سلمي بحب بل عشق : طبعا دنت حبيبى و اماني وسندي ف الحياه 

.

احمد : اوعدك يا سلمي اني هخليكي اسعد انسانة ف الوجود دة كلوووو 

.

سلمي : وانا كمان اوعدك اني هفضل احبك طول عمرررري 

.

نسيبهم بقي يحبوا ف بعض شوية 

.

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

.

نروح ل مالك وهووو مع اصحابووو وكان قرفان ع الاخر وبلاوي الدنيا فوق راسووو دا غير غضب ربنا منوووو 

.

مازن : مالك يا عم شايل طاجن ستك لية؟  

.

مالك بغضب بسيط : هووووووف ارفان 

.

مازن : ارفان لية ياعم؟  مالك فيك اية؟  احكيلي 

.

مالك : كل مروح ل ابويا اخد منوووو فلووس يطردني ويقولي روح لامك ويطردني عشان السنيورة الجديدة حامل وال اية عشان الواد ميطلعش شبهي 

.

مازن بضحك : ههههههههههههه عندة حق بصراحة 

.

مالك : جرا اية يا مازن متلم الدور 

.

مازن بضحك : ههههههههه طيب خلاص خلاص سكت اهوووو 

.

مازن : متقلقش يا صاحبي المرادي خلي اصتباحتك عليا لكن المرة الجاية موعدكش لازم تجيبلي فلوس 

.

مالك : جرا اية يا مازن هو انت هتمسكلي ع الوحدة؟  دنا خدماتي لكم كتير اوووي والمقابل بتاعها قايل اوووي 

.

مازن : مكنتش مرة ياعم اللي خدمتنا فيها انت بذمتك مصدق نفسك؟  

.

مالك : اتبسط ولا لا يومها؟  

.

هرش مازن ف دماغة : بصراحة كانت ليلة جامدة بصراحة 

.

مالك : خلاص يبقي متقولش اني مش بخدم 

.

مازن : ماشي ياعم متزعلش اووي كدا 

.

مازن : صباحك فل خد عمر الطاسة 

.

مالك : اشطة 

.

بعد مرور ساعة تقريباً 

.

مالك وهو مش شايف قداموو من كتر الشرب المخدرات 

.

مالك : انا هدخل انام شوية 

.

دخل مالك نام بعد لحظات دخل ف نوم عميق وحلم حلم غريب 

.

( الحلم….  ) 

.

صوت جاي من قبل بحر لونة اسود و لزج جداً وطلعت منه بنتين مشوهين والاتنين مسكوا مالك اللي كان واقف ع الشط وهو بيحاول يغرق واحدة 

وينقذ التانية 

.

مالك : موتي موتي بقي موتي انا بكرهك 

.

البنت التانية وهي بتقرب من مالك عشان تخنقوا

.

البنت التانية وهي بتحاول تخنقوووا جامد 

.

البنت التانية بصوت مرعب : لو ما اخدتش حقي هقتلك 

.

وفجأة لقي مالك نفسوو ع ارض سودا فاضيه ولقي سكينة جمبووو والبنت بتقولة بصوت قوي ومليان حقد وشر 

.

البنت : اقتلووووو 

.

مالك بدموع : مش قادر مش قادر 

.

البنت : قلتلك اقتلووو او هتموت انت 

.

مالك بزعر : لا لااا لاااااااا لاااااااااااااااااا 

.

.

.

( انتهي الحلم ) 

.

قام مالك بسرعة وهو عرقان وبياخد نفسوو بصعوبة وهو بيقول 

.

مالك : لاا لاااااا  مش عايز اموت مش عايز اموت 

.

مالك : اعوذ بالله من الشيطان الرجيم 

.

بعد لحظات اما مالك اتأكد انو حلم راح ف النوم تاني  

.

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

.

بعد مرور اسبوعين 

.

عند حسام وهو متعصب جدا جدا وهو بيكلم البادي جارد اللي بيراقب ملك يوم 24 ساعة  

.

حسام بغضب : نعمممممم؟  انت بتقول اية يا حيوان انت 

.

الجارد : يا فندم انا مش بكدب، ع حضرتك انهرضة خطوبة انسة ملك ع ابن عمها جاسر بية 

.

حسام بعصبية : خطوبتها ازاي؟  بالسرعة دي قدرت تتخلص من حبي وتشبك مع غيري؟  

.

حسام : انا هتجنن نافوخي هيتفلق نصين 

.

الجارد : تؤمر بحاجة تانية يا حسام بية؟  

.

حسام بغضب شديد جدا وعيونة بتطق بنظرة شر ع انتقام من ملك اللي هو فاكر انها ملكة هو وبس 

ومينفعش تكون لحد تاني ابدا 

.

حسام بغضب شديد : ع جثتي يا ملك انك تكوني لحد غيري وهتشوفي 

.

حسام للجارد : ورايا 

.

الجارد : اوامرك يا كبير 

.

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

.

ف حفل خطوبة في سفينة كبيرة ع النيل بس سفينة واقفة ع الشط 

.

كان معزوم فيه اقارب واصحاب جاسر و معارف جاسر و موظفين الشركة  وجميع المعارف وكان فيه مغني مشهور  👇

.

( حسن شاكوش ) و الراقصة المشهورة ( جوهرة ) 

.

قام جاسر و ملك يرقصوا ع الاغاني بمباركة الاهل 

.

فضلت ملك ترقص بفستانها الاحمر الجميل 

وهي بتلف وجاسر سعيد جداً 

.

وبدأت الاغاني مع رقص الراقصة الشهيرة جوهرة 

.

وجاسر وهو بيوجه كلمات الاغنية ل ملك وملك عماله بتتمايل مع الاغنية وجاسر بيغني مع حسن شاكوش 

.

.

💋

.

جاسر : حبيبتي، أفتحي شباكك أنا جيت

أنا واقف تحت البيت

مش هعمل زيطه وسيط، وحشتيني

بتلفي وتدوري عليا ليه

مش عايزه تحني ليه

طب بصي يا بنت الإيه، مش هحلك

جاسر : بلاغيكي، قولتلك بهوايا

لو مش جايه معايا هعمل ألف جنايه

هقلب زومبي

جاسر : أنا جايلك، وبقولك وحشاني، أنتي النص التاني

وبقيتي بالنسبالي أم عيالي

.

خلصت الاغنية وقعد. 

.

💋

.

جاسر كان سعيد جداً انه اخيرا خطب ملك اللي كان بيحبها طول عمرووو وحبها اكتر اما رجع مصر  وفضل يرقص معاها لغاية ما مشيوا الفنانين 

.

.

رجع جاسر و ملك ف الكوشة وهو بيقدم لها الشبكة الفاخرة ولبس جاسر دهب العروسة مع زغاريط المعازيم والاصحاب والاهل و الاقارب ومباركاتهم 

.

وفجأة سمعت ملك صوت تعرفة كويس عبر الميكروفون والصوت دا كان صوت حسام.  😮

.

حسام من الميكروفون : مبروك يا عروسة 

.

انتبت العروسة و جاسر ع الصوت واللي جاسر لقاه حسام واللي اتصدم اما شافووو وكان لسة هيقوم يطردة برة بس ملك مسكت فية وكانت خايفة من نظرات حسام النارية لها 

.

حسام وهو ماسك الميكروفون 

.

حسام : مبروك يا عروسة..  مبروك يا عريس 

.

حسام : انا جيت اباركلكم واقول ل ملك مش قبل ما تنخطبي تنهي العلاقة القديمة الاول؟  

.

كل المعازيم سكتوا و كان فيه اللي مصدوم واللي حزين واللي مزبهل واللي متغاظ 

.

حسام بفضيحة للعروسة : اسمعوا يا جماعة حكايتي ملك كانت ماشية معايا وبتحبني وفجأة سابتني عشان ابن عمها الغني حتي من غير ما تقطع علاقتها بيا 

.

بص حسام بنظرات شر ل ملك 

.

حسام بشر : مش كدا ياااا هه انسة؟  

.

قال جملته الاخيرة انسة بتريقة شديدة واللي جاسر مستحملش وقام بسرعة جاب حسام من شعرة 

.

جاسر : انت بتقول اية يا ابن الكلب 

.

جاسر مسك حسام وفضل يضرب فيه واتلم علية 

اصحاب جاسر وضربوا حسام و الجارد بتاعوو علقة موت .

.

.

محمود ابو ملك مسك قلبوووو وكان مش قادر ياخد نفسووو 

.

محمود بتعب : انا اية اللي سمعووو دة؟؟؟  

.

محمود وهو بيحاول يطلع صوته بس مقدرش ووقع ع الارض والناس اتلمت علية 

.

حورية بصرااااخ : محموووووووووووود 

.

ملك بصراااااخ : بااااابااااااا اعععاععععااا

.

كلهم جريوا ع محمود ابو ملك وجاسر طلب الاسعاف بسرعة واللي جات ف اقل من نص ساعة 

.

حسام و الجارد بتاعوا طبعا خلعوا بسرعة جدًا  بعد ما اخدوا علقة موت. من جاسر. و اصحابوو.  

.

.

💙

.

خلصت الخطوبة اللي بدأت بفرحة وسعادة وحب من جميع الاطراف ل فضيحة و حزن وصراخات 

و الله اعلم بقي اللي جاي اية؟  

.

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

.

بعد مرور ساعه ومحمود ف ححرة الانعاش و حورية جمبووا هي و ملك 

.

ملك ب انهيار : متصدقوش يا بابا ارجوك متصدقووووش اوعا تسيبني يا بابا اوعا تسيبني 

.

محمود بتعب شديد : عايز جاسر كح كح كح 

.

حورية : متتكلمش يا محمود ارجوك الكلام وحش عليك ب امر الدكتور 

.

محمود بتعب شديد : مفيش وقت يااااا ياااا حوووور عايز جاسر كح كح كح كح. 

.

دق القلق ف قلب حورية 

.

حورية بزعر : ملك اجررري نادي ع جاسر من برة 

.

طلعت ملك بسرعة نادت جاسر واللي دخل بسرعة جدا 

.

جاسر : نعم يا عمي؟  

.

محمود وهو مش قادر ياخد نفسة : جاسر جاسر 

خد، بالك من بنتي يبني اوعي تسيبها ابدا كح كح. 

.

جاسر بعياط شديد : متتكلمش يا عمي ارجوووووك 

.

محمود بنهجان شديد : اسمعني مفيش وقت خلي بالك من بنتي يا جاسر 

.

محمود بتعب شديد : وصيتي لك يبني اتجوز ملك

اوعا تخالف وصيتي يبني دا انت ابني اللي مخلفتووش.  

.

.

لسة جاسر هينطق بس سمع صوت صفارة القلب تعبير عن توقف نبضات القلب واعلان عن موت محمود ابو ملك 

.

حورية ب انهيار شديد : محمووووووووود  عاعااعععععع 

.

ملك بصراخ. و انهيار : باااااااباااااا لاااااااا باااااباااا لاااااااا متسبنيش يا بابا 

.

جاسر بعياط زي الاطفال : عممممممممممي لاااا عمممي 

.

الدكتور جه بسرعة ع صراخ حورية وملك وكشف ع محمود وبعد لحظات 

.

الدكتور : البقاء لله 

.

ملك ب انهيار : لاااااا لااااا باااابااااا متسبنيش يا باااااابااااا 

.

وفجأة اغمي ع ملك و حورية وتم حجزهم ف غرفة 

.

خلص جاسر مراسم دفن عمة تاني يوم وراح دفن عمو وودعة 

.

بعد مرور 3 ايام العزا… و ملك مش بتتحرك من اوضتها 

.

و حورية مش قادرة تصدق ان جوزها راح فجأة كدا 

.

و جاسر كان مصدوم من موت عمة ف يوم خطوبتو ووصية عمو بجوازة من بنتووو بعد الفضيحة بجلاجل وكلام حسام بتريقة انها انسة 

بمعني كلام حسام انة غلط معاها ومخ جاسر عمال يودي ويجيب ويضرب اخماس ف اسداس 

.

.

جاسر كان قاعد ف مكتب عمة وهو حاطط ايده الاتنين ع وشوو وعمال يفكر 

.

جاسر : انا مش هقدر انفذ وصية عمي مش هقدر مش هقدر 

.

جاسر : انا لازم افسخ خطوبتي حالا وامشي من هنا 

.

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

.

ستوووووووووووووو ب هنا 

.

انتظرونا ف الجزء الثاني ان شاءالله 

.

توقعاتكم ف الجزء الثاني 

.

. يا ترا اية سر سلمي؟  

. يا ترا سلمي هتقول سرها ل احمد قبل الجواز؟  

. يا ترا احمد هيسامح سلمي اصلا؟  

. يا ترا حازم هيطلق فريدة؟  و ياخد ميراثة مقابل طلاق فريدة؟  

. يا ترا سهير هتقف تتفرج ع ابنها؟  ولا هتدخل؟   

. يا ترا جاسر هيسيب ملك فعلا بعد الفضيحة يوم الخطوبة قدام كل الناس دي؟  

. يا ترا ملك هتتصرف ازاي مع جاسر؟  

. يا ترا ملك هتقدر تقنع الكل ببراءتها؟  

. يا ترا حسام هيسيب ملك ف حالها؟  ولا لسة هينتقم منها؟  

.

كل دا هنعرفة ف الجزء الثاني واكتر ان شاءالله 

.

.

.

.تمت روايه مكتمله عبر مدونه كوكب الروايات

يتبع الجزء الثاني الفصل الاول اضغط هنا 

أضف تعليق