Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية لا مفر من القدر الفصل الخامس بقلم نهى فتحي

 رواية لا مفر من القدر الفصل الخامس بقلم نهى فتحي

رواية لا مفر من القدر الفصل الخامس بقلم نهى فتحي


""5" من رواية لا مفر من القدر
الدكتور: الاشعة بتقول ان المريض عنده القلب محتاج عملية كل ماتتاخر الحالة بتتاخر انا اسف عن اذنكم
سارة بصدمة: اييييييه
الام بصدمة وعياط هستيري: ايه بتهزروا قولوا الدكتور بيهزر 
مازن ونور بيهدوا فيهم 
مازن: عن اذنكم هروح الحساباات 
راح مازن دفع الحساب
وراح للدكتور
مازن: هو المريض يقدر يخرج امتي
الدكتور: يقدر يخرج النهارده بس لازم رعاية تامة 
مازن: تمام شكرا لحضرتك 
الدكتور: لا شكر علي واجب عن اذنك

مازن راح لسارة 
مازن: انا سألت الدكتور قال يقدر المريض يخرج النهارده 
مازن: العفو علي ايه

خدوا المريض وروحوا علي البيت
الام: شكرا يابني علي تعبك معانا 
مازن: لا شكر علي واجب
سارة: شكرا ليك يامازن تعبتك معانا 
شكرا علي وقفتك معانا 
مازن بخبث: العفو عن اذنكم
الام: مع السلامه يابني 

سارة بعياط خفيف: بقا كده يابابا تقلقني عليك
الاب بتعب: متقلقيش ياحبيبتي انا بخير 

سارة باست راس ابوها 
سارة: اسيبك تستريح شوية ياحبيبي 
وخرجت سارة 

عند سارة ونور
سارة: انا خايفة علي بابا يانور 
نور: متقلقيش ياحبيبتي هيبقي بخير ان شاءلله 
سارة: يارب نور 
نور: مش ملاحظة مازن ووقفتوا معاكي 
سارة: اممم مش عارفه يانور بس والله طلع جدع
نور بغمرة: وقعتي ولاايه😂😂
سارة بكسوف: بس بقا شكلي كده😂
نور: ماشي ياعم 

تاني يوم 
مازن بيرن علي سارة
سارة: الووو مين
مازن: ايه نسيتي صوتي ولا ايه 
سارة: مازن صح 
مازن: اه يا قلب مازن عايز اقابلك النهارده 
ساره: اه لا لا 
مازن: مالك لا ليه بس 
سارة بتردد:اه اه ماشي موافقة 
مازن بخبث:ماشب ياقلبي هقابلك في كافيه***** الساعة 5
سارة:ماشي سلام
مازن:سلام ياقلبي 

سارة بترن علي نور
سارة:ايوة يانور
نور:ايوة ياسارة
سارة:حكت لها اللي حصل........
انا خايفة ومترددة تعالي معايا 
نور:لا اتعاملي عادي ومتخافيش
سارة:تعالي معايا
نور:هاجي اعمل ايه
سارة:لا خلصي تعالي معايا 
نور:ماشي ياقلبي 

الساعة5
سارة:انا نازلة مع نور يالكافيه
الام:ماشي ياحبيبتي متتاخريش
سارة باست راس والدها 
سلام يابابا
سارة:سلام ياحبيبتي

سارة قابلت نور وراحوا الكافيه

عند ادم 
الام: ياادم البنت اللي كنت هتتقدملها هنروحلها بكرة 
ادم بحزن: ماشي ياامي عايزة حاجة انا رايح الشركه سلام
الام: سلام ياحبيبي 

هما داخلين الكافيه كان مازن قاعد مستني سارة بس اتصدم لما شاف نور معاها وادايق
سارة: اهلا يامازن
مازن: ازيك ياسارة 
مازن بضيق: ازيك يانور
نور: اهلا 
نور حست ان مازن اتضايق فقررت تروح تتمشي شوية عشان يقعدوا علي راحتهم

نور: عن اذنكم انا هروح اتمشي شوية 
نور مشيت
مازن: ازيك ياقلبي عامله ايه وحشتيني 
سارة بكسوف: الحمدلله انت عامل ايه 
مازن: هنقضيها سلامات تشربي ايه 
سارة: اي حاجة 
مازن: خلاص اتنين ليمون 🍋
سارة: ممكن سؤال
مازن: قولي ياحبيبتي 
سارة: هو انت اشمعنا اللي ارتبطت بيا وانت عرفت منين ان بابا في المستشفى 
مازن: ارتبطت بيكي عشان بحبك ثانيا عرفت منين دي بتاعتي انا مش مهم عرفت منين 
سارة اتكسفت لما قالها بحبك
مازن: انتي بتحبيني 
سارة بكسوف: مش عارفه 
مازن: قوليها قولي انك بتحبيني 
سارة كانت مكسوفة جداا 
بعد محاولات مازن 
سارة: بحبك
مازن ابتسم بخبث
نور جت 
نور: يلا نمشي 
سارة: سلام يامازن
مازن بخبث: سلام

مازن رن علي عادل 
مازن: حكاله كل حاجة..... 
مازن: قدرت اوقعها 😂
عادل: والله طلعت شاطر هتعمل ايه بعد كده
مازن: بتسلي شوية 
عادل: ماشي ياصاحبي سلام

روحت سارو ونور وهما ماشين سارة حكت لنور كل اللي حصل 

سارة كانت بتكلم مازن كل يوم وكل واحد عرف تفاصيل التاني وسارة حبت مازن جداا وحالة ابو نور بتسؤء اكتر 
وسارة وامها بيفكروا هيجيبوا فلوس العمليه منين وهيعملوا ايه....
ولكن تفتكروا فرحة سارة وحبها لمازن هيدوم🙂

في الصبح 
الام:تعالي ياسارة عايزاكي في موضوع
سارة:ايوة ياماما 
الام:في عريس متقدملك 
سارة بصدمة:انا مش موافقه ياماما
الام:ليه يابنتي شوفيه مش هغصب عليكي 
سارة بحزن:حاضر ياماما

سارة قالت لنور 
نور:طب رني علي مازن قوليله ييجي يتقدملك 
سارة:ماشي يانور سلام

سارة بترن علي مازن 
سارة:ايوة يامازن قابلني في الكافيه****
مازن بتهرب:انا مشغول
سارة:عايزاك في موضوع مهم قابلني ضروري سلام
مازن:ماشي سلام

سارة قابلت مازن في الكافيه 
مازن:قولي ايه الموضوع المهم
سارة:في عريس متقدملي 
مازن:مش المفروضانت بتحبني و هتتقدملي
مازن بضحك:اتقدم ايه انتي فكرتي اني بحبك بجد انا كنت بتسلي بيكي بس طلعتي زيك زي اي واحده
سارة بصدمة:انت بتقول ايه انا عملت عشان حبيتك انت واحد واطي وخاين 
مازن بسخرية:وفري كلامك لنفسك سلام ياقطة 
سارة........
يتبع 
ياتري سارة هتوافق ع العريس ده 
وهل حكاية سارة ومازن خلصت علي كده
بقلم نهي فتحي 

لمتابعة  البارت السادس اضغط هنا
reaction:

تعليقات