رواية نجاتي – الفصل التاسع
امير رن علي سميه علشان تيجي
سميه بكسوف: الو
امير بسرعه: سميه ممكن تيجي المديريه حالا
سميه بخوف : في اي
امير : تعالي بس
عند اسر طلع من المديريه وهو متعصب ركب العربيه وهو مش طايق حد
اسر بحده للسواق: اطلع علي الشركه
السوق : حاضر يا باشا
في الشركه
احمد بحب : يا حببتي متخافيش انا بعد الامتحانات هكلم اسر
اسر دخل مكتب احمد بعصبية
اسر : اقفل الزف*ت دا وتعالي ورايا
احمد بتوتر : طب هكلمك بعدين
نور بخوف : تمام
احمد بتوتر: في اي يا اسر
اسر بعصبية: تعالي ورايا
احمد بخوف : يا رب استر
اسر دخل مكتبه وهو مش طايق نفسه خلع چاكت البدله ورماه علي الكنبه وعيونه بتطلع شراره
احمد : مالك يا اسر
اسر بعصبية: فرح
احمد : مالها
اسر : عايزها
احمد بعدم فهم: مش فاهم
اسر بعصبية: عايز اختي تيجي تعيش معايا
احمد : ازاي وهي معا ادم
اسر : زي ما هي أخته اختي
احمد بهدوء : اسر ممكن تهدء
اسر بعصبية مكتومه: انا سبتها عنده من يوم ما اتولدت كفايه عليه كدا
احمد : اسر انا وانت عارفين أن فرح مش هتوافق تيجي عندك ويا سيدي فرح مش عند حد غريب دا اخوها
اسر بصوت عالي: دا عدوي
احمد : تمام عدوك بس بينكم اخت انت اخوها من الأب وهي أخته من آلام يعني علي الاقل اعملوا حساب أن في بينكم اخت
اسر : عملت كتير و سماحته اكتر وعملت كل حاجه علشانها هي ولحد الان عامل حساب ليها إنما هو ملوش لازمه عندي
احمد : عارف يا اسر بس انت طول عمرك حكيم في كل حاجه بلاش ساعة عصبيه بينك وبينه تخليك تغلط
اسر قاعد علي كرسي مكتبه وهو بيفكر
في قصر اسر
نور بخوف فضلت تعيط لحد ما أسوة دخلت عليها
أسوة بغيظ : نور اللي انتي جايبه دا انا قولت عايزه دريسات مش لانچيري
أسوة فجاء سكتت لما لقت نور بتعيط
أسوة بخوف : مالك يا روحي
نور بخوف : اسر عرف اني بكلم احمد
أسوة بتوتر: ع عارف ازاي
نور : دخل علي احمد المكتب وقاله تعالي ورايا وهو متعصب يبقي عرف
أسوة خدت نفسها وقالت وهي بتضحك : محدش قالك انك هبله قبل كدا وكملت فينك يا ام ابراهيم كان زمانك قولتي جتها نيله اللي عايزه خلف زي خلفك
نور بغيظ: أسوة انا مش ناقصه يا ترى قتل احمد والا شنقه
أسوة بتفكير : في الاخر مات
نور فضلت تجري وراها : محدش هيموتك غيري يا أسوة
أسوة بضحك : طب خلاص انا عندي حل
نور بسرعه : اي هو
أسوة : نروح الشركه ونشوف اللي حصل هناك
نور بتفكير : طب وأبيه اسر
أسوة : هناخد ليان ونقول أنها هي اللي كانت عايزه تيجي وساعتها اسر هيسكت
نور : والله فكره علشان اطمن بيها علي الواد انا عارفه اسر اكيد قتله
أسوة : بالسم
نور بغيظ : بتقولي حاجه
أسوة. : لا بقول انا هروح اللبس
وكملت بغيظ : وحسابك معايا علي الهدوم دي
نور بضحكه خبيثه : فكيها علي الواد ربنا يفكها عليكي
أسوة بعصبية: عارفه لو مسكتك والله لقتلك علشان تروحي لحبيب القلب
نور : وندخل الجنه معا بعض وانتي اسر افضلوا في الدنيا بتاكلوا بعض زي القطط علي راي قرة عيني الميت
أسوة : والله انهبلتي خلاص والسبب اسر انا عارفه
نور : انا هجيب ليان علشان اعرفها تقول اي
أسوة : تمام هروح اللبس
أسوة دخلت جناحها وغيرت التيشيرت بتاع أسر وهي ماسكه في أيدها استنشقت عبير عطره اللي كان في التيشيرت
أسوة حاسة لاول مره بأنها في عالم تاني وافتكرت ضحكته و خناقهم معا بعض لكن للحظه افتكرت مامتها وموت ابوها اتلاشت تمام الابتسامه وجه مكانها دموع أسوة مسحت دموعها و لابست دريس نبيتي وطرحها بيج كانت طالعه جميله دريس سنبل معا ميكب ظاهر ملامح وشها فقط
ونور لابست دريس اسمر علي حجاب بيج
أسوة بخضه : اي يا بنتي الاسود دا
نور : بعمل حساب العزه لو اسر كان اقتله
أسوة بضحك : طب كويس أن في عزه
ليان : هو احنا رايحين عز مين
أسوة بضحكه : عمو احمد مات
نور بغيظ : اخرسي احمد عايش جو قلبي
أسوة : تحبي اجيب شيخ علشان العزه
نور : لا اسر هيجيب
أسوة بضحك : طب ياله بينا
بسمه بعصبية مكتومه: اسمعني كويس قدامك بالظبط النهارده وتكون بضاعة اسر السويفي عندي ازاي بقى معرفش دي بتاعتك
مجهول : يا هانم انا بلعب معا النسر مش اي حد الغلطه بموته
بسمه : قدام حياتك عشرين مليون جنيه
مساعد بسمه: بس يا هانم
بسمه حركت ايديها بمعني اسكت انت
بسمه للمجهول : قولت اي
المجهول بخبث : نص المبلغ قبل البضاعه والنص التاني ساعة التسليم
بسمه : موافقه وادي شيك بنص المبلغ
المجهول شد الشيك من بسمه بسرعه
بسمه كانت قاعده حطه رجل علي رجل
مساعد بسمه: خلاص مش خدت حاجتك غور
المجهول بضحكه : أوامرك يا باشا
بسمه : مخزن جبل الصعيد حط عليه حراسه مشدده
المساعد : البضاعه هتكون فيه
بسمه بخبث : تؤ تؤ دا كمين ل****
المساعد بشر : تسلم دماغك يا هانم
بسمه بشر : وليسه الجاي اصعب عليهم
ايمان : سندس
سندس: نعم يا طنط
ايمان : خدي دي هدوم أسوة خلي ابراهيم بكرا يخدهم ليها
سندس بزعل : طنط ممكن متزعليش مني بس انتي جيتي علي أسوة كتير اوي من غير حتي ما تعرفي سبب الجواز اي
ايمان بدموع: هي كان مسرها يجي وقت وكان لازم تتجوز اسر والوقت جه علشان تعرف المستخبي اي
سندس بعدم فهم: قصد حضرتك اي
ايمان بدموع: هقولك يا بنتي
*******
سندس بصدمه : كل دا وكملت بزعل طب واسوة هتقدر تستحمل كل دا
ايمان بدموع: ساعتها قلبي هياخدها جواه زي ما عمل زمان
سندس بحزن : حقك عليا يا طنط انا كنت فاكره انك علشان مش مامتها تبقى***
ايمان قطعت كلامها : علشان مش امها ابقى بكر*ها مش دا قصدك
سندس بسرعه : لا انا بس كان قصدي
ايمان بزعل : عارفه يا بنتي قصدك اي بس أسوة دي حته مني ولما بدأت تكبر عرفتها أن أمها ماتت وأنها مش من بطني بس هي دائما كانت تقولي أن محدش غيري امها بس لما تعرف اللي انا عملته زمان وان امها عايشه هتكره وجودي لكن لما تعرف باقي الحقيقه قلبها هينكسر وانا ساعتها قلبي هو اللي هينكسر عليها
سندس قربت من ايمان حضنتها
عند ادم
امير : ازيك يا انسه سميه
سميه توتر : في اي
امير : ادم جاتله ح*الة التشن**جات ومحدش يقدر يقرب منه في الحاله دي بس انا رنيت عليكي يمكن وجودك جانبها يخفف عنه
سميه قلب*ها وجعها علي ادم : هو فين
امير بهدوء: في المكتب وكمل انتي دلوقتي هت*شوفي بني ادم تاني حاولي تقدري ما تخافيش منه
سميه هزت راسها بمعني حاضر ودخلت المكتب لقته كله متكسر وادم قاعد علي كرسي مكتبه لكن مغيب عن الدنيا
سميه دموع من شكله : ادم انت سمعني
ادم مكنش بيرد خالص
سميه قربت وهي بتحاول مفيش حاجه تدخل في رجليها
وقربت من ادم وهي بتقعد علي الارض قصاده
سميه : ادم انت سمعني
ادم : …
سميه بدموع : اقولك حاجه وانا صغيره كان عندي حاولي عشر سنين بابا ما*ت وهو مسافر السعوديه ساعتها مكنتش اعرف يعني اي فراق ولو هو مجاش البيت عادي أصله دايما مسافر لحد ما جه في مره عيد وكل اصحابي كانوا خارجين معا أهليهم اللي انا واختي فضلنا في البيت لحد ما العيد خلص وبعدين رحنا عند طنط ايمان قعدنا معاها وكملت بدموع ساعتها عرفت اني بقيت يتيمه
ادم بصلها بدموع
سميه رجعت كملت : حتي يوم حفلة التخرج مرحتش الحفلة لأن كل اصحابي قالوا إن والدهم هو اللي هيحضر الحفله علشان كتير من البنات وامهاتهم متوفيه محدش ساعتها قال طب وسميه هتعمل اي وكملت وهي بتسمح دموعها بس ساعتها انا قولت اني مش هروح الحفله وملوش لازمه وجودي معاهم واي يعني تروح الفلوس اللي دفعتها
ادم بدموع : تعرفي اني حاسس بيكي علشان انا كمان زيك حتي حفلة التخرج مرحتش وعلقت لنفس اول دبوره
سميه بابتسامه حزينه : بقينا نشبه بعض
ادم ضحك وهو بيمسك باقي اثار دموعها
في شركة اسر
اسر : ادخل
السكرتيره: أسر باشا فيفي هانم عايزه تشوف حضرتك
اسر وهو عينه في اللاب توب: دخليها
السكرتيره : حاضر
فيفي بدلع : اسر كيفك حبيبي الكتير اشتقت ليك
اسر قام حضنها ورجع قعد مكانه وفيفي راحت تقعد علي رجله
باب مكتب اسر انفتح مره واحده ودخلت ليان واسوة ونور
السكرتيره : انسه نور ثواني اعرف اسر باشا مينفعش كدا
ليان بزعل طفولي : اسر مين دي
اسر بص للسكرتيره: اطلعي انتي برا
أسوة بغيظ : مين دي
اسر ببرود: فيفي
فيفي بدلع : شو عم تعملوا هون
نور بغيظ: انا اخت ابيه اسر
أسوة بغيظ وغيره : وانا مراته
اسر أنصدم من الكلمة لكن فضل عايش دور الثبات
ليان : وانا بنته
فيفي بصدمه : شو عم تمزحوا اسر ما يعرف يعني شو جواز
أسوة بعصبية: لي أن شاء الله ممنوع منه
اسر استغرب من كلامها وعصبيتها
نور : أو يمكن ممكن من الحلوين
ليان : اسر قومها من علي رجلك دا مكاني
أسوة بغيظ شالت ليان وقربت من أسر شدت فيفي
أسوة بفرح : شيل ليان علي رجلك
اسر بصدمه : نعم !!
أسوة بغيظ : شيل ليان
فيفي بح*قد : لك انتي مفكره نفسك شو
أسوة بغيظ : مفكره نفسي مراته وأم بنته وياله يا لبن*ان من هنا مفيش احلى من المص*ريه
اسر بصدمه اكبر كلم ليان بصوت هادئ : مالها أسوة يا ليان
ليان بعدم فهم: مش عارفه مالها
اسر بصوت مهموس : شكلها غيرنه اوي
فيفي بدلع: عم تشوف يا اسر شو عم تعمل هي المجن*ونه
اسر بعصبية مكتومه: فيفي دي مهم كان مراتي ومسمحش لحد يزعق ليها غيري
أسوة بغيظ بصت لـ اسر اللي كان بيحاول يتحكم في ضحكته
سميه بكسوف: الو
امير بسرعه: سميه ممكن تيجي المديريه حالا
سميه بخوف : في اي
امير : تعالي بس
عند اسر طلع من المديريه وهو متعصب ركب العربيه وهو مش طايق حد
اسر بحده للسواق: اطلع علي الشركه
السوق : حاضر يا باشا
في الشركه
احمد بحب : يا حببتي متخافيش انا بعد الامتحانات هكلم اسر
اسر دخل مكتب احمد بعصبية
اسر : اقفل الزف*ت دا وتعالي ورايا
احمد بتوتر : طب هكلمك بعدين
نور بخوف : تمام
احمد بتوتر: في اي يا اسر
اسر بعصبية: تعالي ورايا
احمد بخوف : يا رب استر
اسر دخل مكتبه وهو مش طايق نفسه خلع چاكت البدله ورماه علي الكنبه وعيونه بتطلع شراره
احمد : مالك يا اسر
اسر بعصبية: فرح
احمد : مالها
اسر : عايزها
احمد بعدم فهم: مش فاهم
اسر بعصبية: عايز اختي تيجي تعيش معايا
احمد : ازاي وهي معا ادم
اسر : زي ما هي أخته اختي
احمد بهدوء : اسر ممكن تهدء
اسر بعصبية مكتومه: انا سبتها عنده من يوم ما اتولدت كفايه عليه كدا
احمد : اسر انا وانت عارفين أن فرح مش هتوافق تيجي عندك ويا سيدي فرح مش عند حد غريب دا اخوها
اسر بصوت عالي: دا عدوي
احمد : تمام عدوك بس بينكم اخت انت اخوها من الأب وهي أخته من آلام يعني علي الاقل اعملوا حساب أن في بينكم اخت
اسر : عملت كتير و سماحته اكتر وعملت كل حاجه علشانها هي ولحد الان عامل حساب ليها إنما هو ملوش لازمه عندي
احمد : عارف يا اسر بس انت طول عمرك حكيم في كل حاجه بلاش ساعة عصبيه بينك وبينه تخليك تغلط
اسر قاعد علي كرسي مكتبه وهو بيفكر
في قصر اسر
نور بخوف فضلت تعيط لحد ما أسوة دخلت عليها
أسوة بغيظ : نور اللي انتي جايبه دا انا قولت عايزه دريسات مش لانچيري
أسوة فجاء سكتت لما لقت نور بتعيط
أسوة بخوف : مالك يا روحي
نور بخوف : اسر عرف اني بكلم احمد
أسوة بتوتر: ع عارف ازاي
نور : دخل علي احمد المكتب وقاله تعالي ورايا وهو متعصب يبقي عرف
أسوة خدت نفسها وقالت وهي بتضحك : محدش قالك انك هبله قبل كدا وكملت فينك يا ام ابراهيم كان زمانك قولتي جتها نيله اللي عايزه خلف زي خلفك
نور بغيظ: أسوة انا مش ناقصه يا ترى قتل احمد والا شنقه
أسوة بتفكير : في الاخر مات
نور فضلت تجري وراها : محدش هيموتك غيري يا أسوة
أسوة بضحك : طب خلاص انا عندي حل
نور بسرعه : اي هو
أسوة : نروح الشركه ونشوف اللي حصل هناك
نور بتفكير : طب وأبيه اسر
أسوة : هناخد ليان ونقول أنها هي اللي كانت عايزه تيجي وساعتها اسر هيسكت
نور : والله فكره علشان اطمن بيها علي الواد انا عارفه اسر اكيد قتله
أسوة : بالسم
نور بغيظ : بتقولي حاجه
أسوة. : لا بقول انا هروح اللبس
وكملت بغيظ : وحسابك معايا علي الهدوم دي
نور بضحكه خبيثه : فكيها علي الواد ربنا يفكها عليكي
أسوة بعصبية: عارفه لو مسكتك والله لقتلك علشان تروحي لحبيب القلب
نور : وندخل الجنه معا بعض وانتي اسر افضلوا في الدنيا بتاكلوا بعض زي القطط علي راي قرة عيني الميت
أسوة : والله انهبلتي خلاص والسبب اسر انا عارفه
نور : انا هجيب ليان علشان اعرفها تقول اي
أسوة : تمام هروح اللبس
أسوة دخلت جناحها وغيرت التيشيرت بتاع أسر وهي ماسكه في أيدها استنشقت عبير عطره اللي كان في التيشيرت
أسوة حاسة لاول مره بأنها في عالم تاني وافتكرت ضحكته و خناقهم معا بعض لكن للحظه افتكرت مامتها وموت ابوها اتلاشت تمام الابتسامه وجه مكانها دموع أسوة مسحت دموعها و لابست دريس نبيتي وطرحها بيج كانت طالعه جميله دريس سنبل معا ميكب ظاهر ملامح وشها فقط
ونور لابست دريس اسمر علي حجاب بيج
أسوة بخضه : اي يا بنتي الاسود دا
نور : بعمل حساب العزه لو اسر كان اقتله
أسوة بضحك : طب كويس أن في عزه
ليان : هو احنا رايحين عز مين
أسوة بضحكه : عمو احمد مات
نور بغيظ : اخرسي احمد عايش جو قلبي
أسوة : تحبي اجيب شيخ علشان العزه
نور : لا اسر هيجيب
أسوة بضحك : طب ياله بينا
بسمه بعصبية مكتومه: اسمعني كويس قدامك بالظبط النهارده وتكون بضاعة اسر السويفي عندي ازاي بقى معرفش دي بتاعتك
مجهول : يا هانم انا بلعب معا النسر مش اي حد الغلطه بموته
بسمه : قدام حياتك عشرين مليون جنيه
مساعد بسمه: بس يا هانم
بسمه حركت ايديها بمعني اسكت انت
بسمه للمجهول : قولت اي
المجهول بخبث : نص المبلغ قبل البضاعه والنص التاني ساعة التسليم
بسمه : موافقه وادي شيك بنص المبلغ
المجهول شد الشيك من بسمه بسرعه
بسمه كانت قاعده حطه رجل علي رجل
مساعد بسمه: خلاص مش خدت حاجتك غور
المجهول بضحكه : أوامرك يا باشا
بسمه : مخزن جبل الصعيد حط عليه حراسه مشدده
المساعد : البضاعه هتكون فيه
بسمه بخبث : تؤ تؤ دا كمين ل****
المساعد بشر : تسلم دماغك يا هانم
بسمه بشر : وليسه الجاي اصعب عليهم
ايمان : سندس
سندس: نعم يا طنط
ايمان : خدي دي هدوم أسوة خلي ابراهيم بكرا يخدهم ليها
سندس بزعل : طنط ممكن متزعليش مني بس انتي جيتي علي أسوة كتير اوي من غير حتي ما تعرفي سبب الجواز اي
ايمان بدموع: هي كان مسرها يجي وقت وكان لازم تتجوز اسر والوقت جه علشان تعرف المستخبي اي
سندس بعدم فهم: قصد حضرتك اي
ايمان بدموع: هقولك يا بنتي
*******
سندس بصدمه : كل دا وكملت بزعل طب واسوة هتقدر تستحمل كل دا
ايمان بدموع: ساعتها قلبي هياخدها جواه زي ما عمل زمان
سندس بحزن : حقك عليا يا طنط انا كنت فاكره انك علشان مش مامتها تبقى***
ايمان قطعت كلامها : علشان مش امها ابقى بكر*ها مش دا قصدك
سندس بسرعه : لا انا بس كان قصدي
ايمان بزعل : عارفه يا بنتي قصدك اي بس أسوة دي حته مني ولما بدأت تكبر عرفتها أن أمها ماتت وأنها مش من بطني بس هي دائما كانت تقولي أن محدش غيري امها بس لما تعرف اللي انا عملته زمان وان امها عايشه هتكره وجودي لكن لما تعرف باقي الحقيقه قلبها هينكسر وانا ساعتها قلبي هو اللي هينكسر عليها
سندس قربت من ايمان حضنتها
عند ادم
امير : ازيك يا انسه سميه
سميه توتر : في اي
امير : ادم جاتله ح*الة التشن**جات ومحدش يقدر يقرب منه في الحاله دي بس انا رنيت عليكي يمكن وجودك جانبها يخفف عنه
سميه قلب*ها وجعها علي ادم : هو فين
امير بهدوء: في المكتب وكمل انتي دلوقتي هت*شوفي بني ادم تاني حاولي تقدري ما تخافيش منه
سميه هزت راسها بمعني حاضر ودخلت المكتب لقته كله متكسر وادم قاعد علي كرسي مكتبه لكن مغيب عن الدنيا
سميه دموع من شكله : ادم انت سمعني
ادم مكنش بيرد خالص
سميه قربت وهي بتحاول مفيش حاجه تدخل في رجليها
وقربت من ادم وهي بتقعد علي الارض قصاده
سميه : ادم انت سمعني
ادم : …
سميه بدموع : اقولك حاجه وانا صغيره كان عندي حاولي عشر سنين بابا ما*ت وهو مسافر السعوديه ساعتها مكنتش اعرف يعني اي فراق ولو هو مجاش البيت عادي أصله دايما مسافر لحد ما جه في مره عيد وكل اصحابي كانوا خارجين معا أهليهم اللي انا واختي فضلنا في البيت لحد ما العيد خلص وبعدين رحنا عند طنط ايمان قعدنا معاها وكملت بدموع ساعتها عرفت اني بقيت يتيمه
ادم بصلها بدموع
سميه رجعت كملت : حتي يوم حفلة التخرج مرحتش الحفلة لأن كل اصحابي قالوا إن والدهم هو اللي هيحضر الحفله علشان كتير من البنات وامهاتهم متوفيه محدش ساعتها قال طب وسميه هتعمل اي وكملت وهي بتسمح دموعها بس ساعتها انا قولت اني مش هروح الحفله وملوش لازمه وجودي معاهم واي يعني تروح الفلوس اللي دفعتها
ادم بدموع : تعرفي اني حاسس بيكي علشان انا كمان زيك حتي حفلة التخرج مرحتش وعلقت لنفس اول دبوره
سميه بابتسامه حزينه : بقينا نشبه بعض
ادم ضحك وهو بيمسك باقي اثار دموعها
في شركة اسر
اسر : ادخل
السكرتيره: أسر باشا فيفي هانم عايزه تشوف حضرتك
اسر وهو عينه في اللاب توب: دخليها
السكرتيره : حاضر
فيفي بدلع : اسر كيفك حبيبي الكتير اشتقت ليك
اسر قام حضنها ورجع قعد مكانه وفيفي راحت تقعد علي رجله
باب مكتب اسر انفتح مره واحده ودخلت ليان واسوة ونور
السكرتيره : انسه نور ثواني اعرف اسر باشا مينفعش كدا
ليان بزعل طفولي : اسر مين دي
اسر بص للسكرتيره: اطلعي انتي برا
أسوة بغيظ : مين دي
اسر ببرود: فيفي
فيفي بدلع : شو عم تعملوا هون
نور بغيظ: انا اخت ابيه اسر
أسوة بغيظ وغيره : وانا مراته
اسر أنصدم من الكلمة لكن فضل عايش دور الثبات
ليان : وانا بنته
فيفي بصدمه : شو عم تمزحوا اسر ما يعرف يعني شو جواز
أسوة بعصبية: لي أن شاء الله ممنوع منه
اسر استغرب من كلامها وعصبيتها
نور : أو يمكن ممكن من الحلوين
ليان : اسر قومها من علي رجلك دا مكاني
أسوة بغيظ شالت ليان وقربت من أسر شدت فيفي
أسوة بفرح : شيل ليان علي رجلك
اسر بصدمه : نعم !!
أسوة بغيظ : شيل ليان
فيفي بح*قد : لك انتي مفكره نفسك شو
أسوة بغيظ : مفكره نفسي مراته وأم بنته وياله يا لبن*ان من هنا مفيش احلى من المص*ريه
اسر بصدمه اكبر كلم ليان بصوت هادئ : مالها أسوة يا ليان
ليان بعدم فهم: مش عارفه مالها
اسر بصوت مهموس : شكلها غيرنه اوي
فيفي بدلع: عم تشوف يا اسر شو عم تعمل هي المجن*ونه
اسر بعصبية مكتومه: فيفي دي مهم كان مراتي ومسمحش لحد يزعق ليها غيري
أسوة بغيظ بصت لـ اسر اللي كان بيحاول يتحكم في ضحكته
يتبع.. (رواية نجاتي) اضغط على اسم الرواية لتجد الفهرس كاملاً بجميع الفصول.