رواية شغف الصقر الفصل العاشر 10 – بقلم موني

 رواية شغف الصقر الفصل العاشر 10 – بقلم موني

♥️ Part 10♥️

♥️شغف الصقر ♥️🦅 

♥️ بقلمي موني ♥️🖋️ 

♥️اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا وحبيبنا محمد ♥️ 

♥️ بسم الله الرحمن الرحيم ♥️ 

              ♥️ نبدا ♥️ 

بعد ما خلصوا لعب الشباب كانوا حاجزين مطعم على البحر و راحوا على هناك و قعدوا 

عشق و جنبها مرام جنبها زينه جنبها و شغف و جنبها صقر و الشباب 

صقر: هاا هتاكلوا اي 

شغف: انا عاوزه بيتزا 

مرام: وانا 

عشق: لا انا كريب 

زينه: وانا كمان 

محمد: ماشي و طلب الاكل 

شغف: انا عاوزه أسأل سوال 

صقر: اسالي يا حبيبتي عشان الفضول ده هيموتك في مره و ضحك و غمزلها 😉😂

حدفتوا بي المناديل اللي كانت على التربيزه: بطل رخمه 😩

الكل ضحك عليهم 

محمد: اسالي يا شغف 

شغف: لي جمعتونا مع بعض يعني قصدي لي مش كل واحد خد حبيبتوا و خارج لوحدوا 

الشباب بصوا لبعض بحب اخوات 

صقر: عشان اتعهدنا اننا مش هنتفقر من سعات مشكله عزت 

محمد: لم خططنا عشان نفاجأكم احمد اقتراح اني كل واحد يفاجأ حبيبتوا لوحدها صقر موافقش فا ابراهيم هو اللي راتب كل اللي حصل و حجز الإمكان 

بصتلوا زينه بحب ابتسملها ابراهيم و همسلها بي بحبك ♥️ 

محمد بي غيره على اختوا: خلاص يا عم رميوا احنا قاعدين 

ابراهيم: ملكش دعوه خطيبتي و بكره تبق مراتي

محمد:لم تبقي بق 

احمد: خلاص يا اطفال 

عشق: شوف مين بيتكلم 

اللهم قعدوا يرخموا على بعض و يهزروا و بعدين كل واحد خد اميرتوا و ماشي واصلوا القصر كان احمد و رعد ونها و هند قاعدين 

احمد : اخرتوا لي 

جريوا عليها البنات وحشتان اوي 

احمد ضحك بي حب: وانتم كمان 

رعد: اي وانا 

راحوا لي رعد كمان و الشباب هيولعوا فيهم 

صقر: ما خلاص و اتلموا 

شغف: ملكش دعوه 

صقر: لسه هيقوم جريت على اوضتها و البنات وراه 

الكل ضحك عليهم 

صقر بغيظ:حد يقول دي هتعقل امت 

محمد: المشكلة أن الباقي ماشيين وراه و خلاص 

احمد: هتعمل الفرح امت يا صقر

صقر ببرود: الخميس الجاي 

احمد: نعم ازاي احنا لسه قدمنا حاجات كتير 

صقر: والله انا هعمل فرحي يوم الخميس براحتكم 

رعد: انت مجنون ده بعد بكره و بعدين انت ناسي اني خطوبه احمد و عشق و زينه و ابراهيم معك و كمان فرح محمد و مرام 

صقر: ماهم موافقين 

البنات نزلوا: في اي 

 احمد الكبير:صقر عاوز يعمل الفرح بعد بكره 

شغف: بس و لسه هتتكلم برقلها صقر جابت وراه في ثانيه انا موافقة الكل التصدم و البنات بيضحكوا و طبعا مدام شغف وافقت يبقي العصابه كلها موافق صح 

الكل هز راسوا 

احمد : امم لا انتم عاوزين تتربوا قام جري وراهم و كان منظرهم مسخره بعد شوي 

احمد اه يولاد ال*** انتم 

صقر: خلاص بق يا خالو وأنا مظبط كل حاجه 

نها: طب و الحنه و الفستانين

الشباب: الحنه بكره و الفساتين بتاعتكم كلكم حتى فستان منه 

البنات اتصدموا 

شغف: ازاي طب و فساتين الحنه 

صقر: هتبقى عندكم الصبح و اه فهد هات الحاجة من العربية 

و داخل فهد بي اربع اطقم الماس 

الشباب شبكتكم و كانت كل علبه عليها اسم بنت و مختلفين علبه شغف كانت بلون الاحمر و كانت مكتوب عليها بالاسود اسمها و عليها بحبك يا ملكت قلبي ابتسمت بي حب و فتحتها كانت عبارة عن عقد الماس شيك جد ز معاه الخاتم و الاسوره بتاعتو و سلسلة كمان رقيقه عليها اسمها هي و صقر فرحت اوي 

شغف بدموع: جميله اوي يا صقر ربنا يخليك ليا ♥️ 

مسح صقر دموعها و باس راسها بدون أي كسوف: بحبك يا أميرتي 

ام مرام كانت العلبه بتاعتها بلون الازرق و مكتوب عليها بالابيض اسمها عليها بحبك يا ملاكي اتكسفت مرام و فتحتها كانت عبارة عن عقد طقم الماس بس مختلفة عن بتاع شغف و معاها سلسلة رقيقه عليها اسم صقر لأن محمد عارف قد ايه هي بتحبوا و متعلق بيها و اسوره عليها اسم محمد لم تتغط عليها يطلع اسمها هيا الكل كان مبهور بالجمال ده و ربت صقر على كتفو 

مرام: جميله جدا بصتلوا بجد ربنا يخليك ليا 

محمد: و يخليكي يا حبيبتي ♥️ 

ام زينه فا كانت علبته باللون الابيض و مكتوب عليها باللون الموف فتحتها زينه و برضو كان طقم الماس بس المختلفة انو مش معاها حاجه كان عبارة عن عقد حلقات و في النص دايره لم تدوس عليها يطلع منها جمله ♥️ يا اجمل ما في الوجود يا زينتي ♥️ و اسوره عليها اسم ابراهيم و خاتم على اسميهم و هي متشابك في بعضها 

قفلت زينه العلبه و بصت لي ابراهيم 

ابراهيم همسلها بي: بحبك 

ابتسمتلوا بي حب و بنفس الهمس: انا كمان 

ام عند عشق كانت علبتها بلون البينك و مكتوب عليها بالابيض 

فتحتها لاقت الطقم اللي كانت شافتوا على النت و عجبها اوي و لاقت حلق عليها اسمها و سلسلة عليها كوره كده لم بتفتحها بتطلع صور اختها و هي و هم صغيرين و خاتم على اسم منه 

عجبوا عشق اوي و خصوصا السلسلة لاقها احمد هتعيط قرب منها 

احمد: اي بنوتي مش قولنا مفيش عياط تاني 

عشق: وحشوني اوي كان نفسي يبقوا معايا 

قربت منها نها

نها: ادعيلهم بالرحمة يا شوشو و هم اكيد مرتاحين يا حبيبتي 

عشق هزت راسها و بعد شوي كانوا فرفشوها و كانوا قعدين 

بيهزروا 

و احمد و رعد فرحانين باولادهم و بيدعوا ربهم انو يديم السعاده عليهم 

دخل فهد: صقر في واحد عاوزه شغف هانم بتقول انها و قتعطوا شغف للمره الثانيه: انا مش قولت اسمي شغف 

صقر في سروا: يخربتك فهد مبيحبش حد يقطعوا ده انا مبعملهش 😂

جز فهد على سنانوا و بص لي صقر بمعناه والله هموتها 

شغف: مين دي 

فهد ؛ معرفش عاوزكي 

شغف: طب دخلها 

دخلت بنت كانت غايه من الجمال اسمها ورد 

شغف جريت عليها: وردتي 

ورد ؛ مسكتها من شعرها انتي ازاي تنقلي من غير ما تعرفني هاا 

شغف: اه مانتي كنت مسافره و سبي شعري 

ورد سبتها: عيله بارده 

و بصت لاقت الكل بيبوص عليهم 

ورد لي شغف: مين دول يا بت 

شغف: اهمدي هعرفك 

شغف : ده عمو رعد جوز عمتو نها و صاحب بابي دي عمتو نها و ده احمد ابنها و دي عشق خطبتوا و بنت عمتوا 

ايمان الله يرحمها و دي مرام و خطيبت محمد اخويا 

قطعتها ورد و بصت لي محمد: اه يا ندل خطبت من ورايا ج

ضحك محمد: اتهدي يا مجنونه أنا مخطبتش انا هتجوز علطول 

ورد: ماشي حسابنا بعدين هي دي المزه إللي حكتلي عنها 

محمد: اه اي رايك 

ورد: زي القمر 

مرام كانت غيرانه منها: قربت منها ورد و سلمت عليها و فهمت أنها غيرانه 

ابتسمت ورد: علفكر محمد اخويا مش اكتر لاني معنديش اخوات و يام حكالي عنك ابتسمت مرام و سلمت عليها و سلمت ورد على الكل 

ورد : امال مين اللي وقف جنب زينه ده يا شغف 

شغف: ده ابراهيم هو يقربلنا بس اي مش فكرة و خطيب زينه أختي 

ورد: هي زينه كمان اتخطبت 

شغف: لسه الخطوبه بعد بكره 

ورد: ماشي ماشي و مين ده و بتشاور على صقر 

شغف: ده صقر إللي حكتالك عليه 

ورد: اه 

شغف: المهم جاي اجازه ولا علطول 

ورد: لا علطول 

شغف: احسن برضو 

ورد: امشي أنا بق

شغف: تمشي فين أنتي هتقعدي معايا كمان عشان فرحي 

ورد: بجد امت 

شغف: بعد بكره 

ورد: والله وانا اخر من يعلم يعني 

شغف ضحكت: حبيبتي العروسه نفسها اخر من يعلم المهم هفهمك بعدين دلوقتي أنتي هتقعدي معايا 

ورد:ماشي فجاه لاقت حاجه في وشه و كان شبشب هند 

هند: أنا معرفتش اربي 

ورد: في اي يا ماما 

هند: عاوز تسيب بيتك و تروحي فين يا ختي 

ورد خلاص والله اترزعت شوف مراتك يا ميدو 

احمد: وحشتيني يا لمضه 

ورد: وانت كمان والله 

صقر: طب يلاه اطلعوا ناموا و قدمكوا يوم طويل بكره 

الكل طالع و قعدوا مع بعض شوي البنات بعدين كل واحده راحت اوضتها 

و حكت شغف لي ورد كل حاجه اللي زعلت اوي عشان صاحبتها عدا بي ده كلو من غيرها و بعد شوي من الرغي نامت ورد هي و قامت شغف تشوف منه 

دخلت لاقت صقر عندها: شغف: انت لسه منمتش لي 

صقر : عادي مش جايلي نوم وانتي 

شغف جيت اطمن على منه 

صقر: طب يلاه ننام عشان نبق فايقين بكره 

شغف باست منه و صقر كمان و خرجوا من الاوضه و راحوا يناموا 

….. يتابع 

اولا كده اسفه جدا جدا على التاخير بس والله الامتحانات و كده 

و منزلتش امبارح عشان كنت تعبانه شوي بس أن شاء الله مش هاخر تاني باي ♥️

  •تابع الفصل التالي “رواية شغف الصقر” اضغط على اسم الرواية 

أضف تعليق