رواية عمر و فرح الفصل العاشر 10 – بقلم اميمة تيتو

 رواية عمر و فرح الفصل العاشر 10 – بقلم اميمة تيتو

تاني يوم عند سيف وهبه 

عطر صحت ماما فين 

هبه: انت نمتي معايا امبارح وماما ف اوضتها 

عطر: طيب انا هقوم رايحه لماما 

عند عمر وفرح 

عمر صحي علي صوت خبط علي الباب 

فرح فرح قومي غيري هدومك دي 

فرح: بتفرك ف عيونها سبني انام شويه كمان 

عمر: قومي دلوقت وارجعي نامي بعدين 

فرح قامت ودخلت الحمام واخدت دوش ولبست هدوم غير اللي كانت لابساها وطلعت 

عطر: ايه يا ماما ليه ماخدنيش انام معاكي امبارح انا زعلانه منك 

فرح: حضنت عطر ياروحي لا انا مقدرش علي زعلك حقك عليا بس انتي نمتي عند خالتو هبه وانا مقدرتش اصحيكي 

عمر بص لفرح برفع حاجب 

فرح: في حاجه يا عمر 

عمر: لا انا هدخل استحمي وامشي عندي شغل 

عطر: طيب لابسيني فستان حلو عايزه انزل 

فرح: حاضر ولبستها وسرحت شعرها وعطر نزلت 

عمر طلع من الحمام 

فين عطر 

فرح: نزلت 

عمر: انتي بتكدبي علي البت انت بتقوليلها انك مرضتيش تصحيها 

فرح: يعني اقولها ايه 

عمر: عندك حق 

فرح: عارفه 

عمر: طيب انا همشي عايزه حاجه 

فرح: ترجعلي بالسلامه وباستو ف شفيفو 

عمر: هاا طيب اظبطي بقي بلاش دلع 

فرح: حاضر 

عمر ابتسملها ونزل 

تحت

قعدو كلهم يفطرو وبعد شويه 

عمر: انا ماشي تعالي يا فرح عايزك 

فرح طلعت وراه نعم 

 عمر: لو مصطفى جاه اهنا تطلعي فوق فاهمه 

فرح: ضحكت بصوت عالي انت بتغير عليا يا عمر 

عمر: بغضب واطي صوتك يابت 

فرح: بصوت واطي حاضر 

عمر: دي اول وأخر مره صوتك يعلي فاهمه 

فرح: فاهمه 

عمر: طيب انا همشي يلا ادخلي 

فرح مسكت ايديها مردتش عليا بتغير عليا 

عمر: انتي مراتي ومحدش ليه حق يبصلك غيري 

فرح: بابتسامة مع اني مكنتش عايزه دي كنت عايزه اسمع حاجه تانيه بس ماشي 

عمر ابتسم طيب يلا ادخلي حجبتك الواقفه اهنا 

فرح: لو هفضل واقفه معاك اه عجبني واوي كمان 

عمر: برفع حاجب ادخلي يابت وفاضل واقف لحد مادخلت وبعدين مشي 

وهو ماشي شكلك طبيت يا عمر ايه البت دي 

بعد ساعه 

طفل دخل وجري علي ناصره

ناصره: حبيبي الغالي 

الطفل: وحشتيني قوي ياستي 

فرح: انت ابن هبه 

الطفل: ايوا 

فرح: اسمك ايه 

الطفل: معاذ 

فرح: اسمك جميل يا معاذ 

عطر جريت انت جيتي يا معاذ 

معاذ حضنها وحشتيني يا عطر 

فرح: بضحك ايه دا 

هبه: متعودين علي بعض وبيلعبو سوا طول الوقت 

عدا اليوم 

عمر رجع البيت 

فين عطر 

فرح: بتلعب ف الجنينه مع معاذ 

عمر: معاذ رجع امتي 

فرح: الصبح بعد مامشيت بساعه تقريباً 

عمر قام وطلع الجنينه معاذ 

معاذ جري علي عمر 

عمر شالو وحضنو 

معاذ: وحشتني يا عمي 

عمر: وانت كمان يا حبيبي وحشتني قوي 

عطر: بزعل مش هتشالني يابابا 

عمر: بضحك اكيد يا جلب ابوكي وشالها هيا كمان 

فرح: تعالي يا عطر واخدتها من عمر 

عمر: انا جعان حضري الوكل يا فرح 

فرح: حاضر 

عمر: يلا تعالو كفايا لعب واخدهم ودخلو 

فرح: جابت العشا لعمر 

عمر: انا هاكل لوحدي 

ناصره: كلنا اكلنا يا ولدي 

عمر: اكلتي يا فرح 

فرح: لا 

عمر: ابتسم بمعني كنت عارف انها مش هتاكل غير لما ارجع البيت 

طيب تعالي واخد الصينيه وقال احنا هناكل فوق 

عطر هتاجي تاكلي معانا 

عطر: بتلعب مع معاذ لا انا اكلت 

عمر: هتاجي يا معاذ تاكل معايا 

معاذ: لا هلعب مع عطر 

فرح ضحكت وطلعت مع عمر 

 

ف الاوضه 

فرح: معاذ وعطر قريبين من بعض اوي 

عمر: بكره يكبرو وينسو وكل واحد منهم يتلهي ف حياتو 

فرح: لا دول متعلقين ببعض اوي 

ممكن يكبرو ويفضلو يحبوا بعض 

عمر: لا لا دول عيال 

فرح: طيب مانا كنت كدا برضو مع ابن الجيران ولحد الثانويه كنا بنحب بعض 

عمر: بصلها تقصدي ايه بتحبي لسه 

فرح: لا هما لما كنت ف تانيه ثانوي سابو البيت بتاعهم وراحو بيت جديد 

عمر: وانت كنتي بتحبي لحد تاني ثانوي 

فرح: لا لحد الجامعه وفضلت مستنيه يرجع بس مرجعش وبصت بحزن 

عمر: يعني انت لسه بتحبي الولد دا 

فرح: لا انا ف تانيه كليه قلت لنفسي لو كان بيحبك كان رجع ومن وقتها بطلت افكر فيه 

عمر: بغيظ طيب كلي ومتتكلميش ف الموضوع ده تاني 

فرح: انت اديقت 

عمر: يعني مراتي بتقولي بحب واحد اعمل ايه اسقفلك 

فرح: لا مانا قولتلك بطلت احبو 

عمر: كشر وشو طيب كلي 

فرح قربت منه وباستو ف خدو انا بحبك انت 

عمر: انتي مش ساهله يابت انتي 

فرح: ليه كده بس 

عمر: لا مفيش كلي كلي 

فرح: باكل اهو

@إشارة

  •تابع الفصل التالي “رواية عمر و فرح” اضغط على اسم الرواية 

أضف تعليق