رواية النصيب الفصل السابع عشر 17 – بقلم وحيدة كالقمر

 رواية النصيب الفصل السابع عشر 17 – بقلم وحيدة كالقمر 

بارت 17

وصلو للمكان الي رايحين فيه نزل مراد و ملك من العربية بصت ملك لقيت نفسه واقفة قدام مدينة الملاهي 

ملك بصدمه : واو 😲 جميلة جدا 

مراد: حلوه المفاجأة 

ملك: حلوه اوي..بس مفيش حد 

مراد: انا فضيتها علشانك 

ملك ابتسمت : بجد اول مره حد يعمل حاجة علشاني 

مراد ابتسم : يلا هتبداي بانهي لعبه 

ملك: تعال هبدا بدي 

وشاورت علي اللعبة الي مدوره الي بتطلع لفوق وتنزل مر واحد 

مراد بص علي اللعبة : لا تعالي نبدا بدي 

وشاور علي لعبة الاحصنه الي بدور 

ملك 😒 : دي لعبة بارده 

مراد: لعبة حلوة 

ملك: انت خايف 

مراد: لا ياروحي هخاف من اي 

ملك مسكت ايدو و شدتو : يلا 

بداو يلعبوا ملك كانت بتصرخ و تمسك في مراد 

و يخلصوا لعبة يروحو لتاني و كانو بيتصورو 

ملك وهي بتلعب لقيت شويا اطفال و اقفين قدام البوابه راحت عندهم ومراد كان بيبص عليها 

ملك: ازيكم يا عسلات واقفين ليه تعالو 

واحد من الأطفال : لا مش هيرضو يدخلونا 

ملك بصت لمراد و مراد بص للحارس بتاع الملاهي علشان يفتح البوابه و فتحة 

ملك: تعالو محدش هيقولقو حاجة يلا انا بلعب لوحدي وعاوزة حد يلعب معايا يلا

دخلو كلهم بصت لمراد وابتسمت 

ملك: شكرا 

مراد: متشكرنيش انا معملتش حاجة يلا علشان تلعبي معاهم 

ملك: تعال انت كمان يلا 

راحوا لعبو لعبة العربية كل اتنين ركبو في عربيه وملك ركبت مع طفل عندو ست سنوات عسولة و مراد ركب مع بنت صغيره و لعبو واتصدمو في بعض بلعربيات و كانو بيضحكو و لعبو لعب كتيره و الوقت اتاخر والأطفال كانو ماشيين و الاطفل الي كانت راكبه معاه ملك اسمو يونس يونس  راح عند ملك 

يونس بابتسامة: شكراً 

ملك: العفو يا قلبي 

يونس : اسمك ايه 

ملك: اسمي ملك وانت اسمك ايه 

يونس : اسمك حلو انا اسمي يونس 

ملك: وانت اسمك حلو اوي انا بحب اسم يونس 

يونس راح باس ملك من خده و مشه 

ركب مراد العربية: يلا يا ملك 

ملك: حاضر 

ركبو العربية و وصلو الفيلاه وطلعو الوضة و غيرو هدومهم علشان ينامو و كان مراد رايح ينام على الكنبه بس ملك مرضيتش 

ملك: مراد تعاله نام على السرير 

مراد: وانتي هتنامي فين 

ملك : علي السرير السرير واسع 

مراد: انتي بتتكلمي بجد 

ملك: تعاله قبل ماغير رايي 

مراد راح نام جنب ملك بس كل واحد وشو في جها 

ملك: كان يوم حلو اوي النهارده 

مراد: ايوه كان حلو 

نامو هما الاتنين و في صباح يوم جديد 

في اوضة مراد و ملك 

كانو نايمين و هما حضنين بعض و صحيت ملك بصت لقيت مراد حضنه و قعدت تبصلو و بعدين قامت راحت الحمام وهو فتح عنيه كان صاحي بس عامل نفسو نايم ابتسم و كمل نوم طلعت ملك من الحمام وبصت لقيتو لسه نايمه سابتو و نزلت و دخلت المطبخ 

ملك: صباح الخير يا داده 

الداده: صباح النور يا بنتي 

ملك: عملتي الفطار 

الداده: بعملو اهو شويا واخلص 

ملك: ماشي يكون مراد صحي انا هطلع اصحيه 

طلعت ملك ودخلت الوضة 

ملك بخضة و هي بداري عنيه : هااا اسفة 

مراد كان بيلبس التيشيرت : انا خلصت اصلا 

ملك: يلا الفطار جاهز 

مراد: ايدي و اجعاني بس مش عارفه من اي 

ملك: يمكن اتخبط فيه امبارح 

مراد: لا كانو كان فيه حد نايم علية 

ملك اتوترت : الداده بتنادي ونزلت بسرعه 

مراد ضحك عليه بعد ما نزلت 

نزل مراد و قعدو يفطرو رن تليفون مراد 

رد مراد: الوو ايوه تمام ماشي 

وقفل 

ملك : في اي 

مراد: عاملين حفله بليل علشاني 

ملك: وانت هتروح 

مراد: هروح انا و انتي علشان دي حفلة تبع الشركة 

ملك: بس انا معرفش حد هناك 

مراد: انا هعرفك عليهم 

ملك: ماشي 

(النصيب)

  •تابع الفصل التالي “رواية النصيب” اضغط على اسم الرواية

أضف تعليق